Ervaringen met Vimpat

29-12-2010 | Vrouw | 40
Epilepsie
ben vandaag op controle neuro geweest en had klachten over geheugenstoornissen. De prof beweert dat dit een nevenwerking zou zijn van een hoge dosis 275 mg topamax en stelt voor om deze te stoppen en te starten met Vimpat samen met mijn trileptal. Dit is al mijn vierde medicament--> depakine , gewichtstoename, keppra,grote vermoeidheid m.a.g. klachten op het werk. Werkt[lees meer...] dit wel?

08-05-2017 | Man | 41
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Ik heb al epilepsie vanaf mijn geboorte en tot heden last van nachtelijke aanvallen. In het verleden heb ik (jeugdfase) veel last gehad van de grote aanval, en ben menige maal opgenomen geweest voor onderzoek. Tijdens een vep week op de Hans berger kliniek in Oosterhout (Nb). Wat deze week inhoud kunt u nalezen op de site van kempenhaeghe. Na alle medicijnen gehad te hebb[lees meer...]en hadden we nog een hoop en dat was de n.v.s. Stimulator, maar bleek al snel niet te werken dan gehoopt. In 2009 kwam mijn specialist met het medicijn vimpat. Alle vragen die ook stelde aan de arts een antwoord kon hij op dat moment niet geven. Het enigste wat kon zeggen dat hij max. 300 Mg mocht toedienen per dag. Ik gaf groen licht en we zijn begonnen. Tot de dag van vandaag kan ik alles doen wat ik wil. Maar er zitten ook vervelende bijwerkingen aanvast. Zo merkte ik al snel dat ik een stuk minder stabiel op de grond sta. De vervelendste is het geheugen en dan met name het kort geheugen. Ik voel me af en toe een alzheimer patiënt. Deze bijwerking is wel loop der jaren steeds erger geworden en weet hier geen goede raad mee. Misschien weet iemand hier wat tips voor. Ook is het zo dat ik aan mijn linkse hand een zenuwtrek heb gekregen. Het zijn allemaal vervelende bijwerkingen maar ze wegen niet tegen het resultaat. Mvg Koen

16-02-2014 | Man | 43
Epilepsie
ondertussen 36 jaar epilepsie en binnenkort tiende keer epilepsiekliniek, dus laten we zo zeggen ...ik ben wat gewend ,maar dit Dit slaat/sloeg echt alles. BIJWERKINGEN: -opgeblazen gevoel -druk op de borstkast -constante misselijkheid -constante pijn / stijfheid in nek en schouders(alsof je tocht op je nek hebt gehad) -vaak naar woorden moeten zoeken -signaal van[lees meer...] bovenkamer (je moet je benen bewegen) -andersom ook,ongecontroleerde bewegingen van benen -trillen bij inspanningen -dizzy evenwichtstoornissen -slecht slapen

17-01-2014 | Vrouw | 44
Epilepsie
Vimpat is best wel een zwaar medicijn, in het begin had ik veel last van de bijwerkingen, zoals duizeligheid vermoeidheid kloppend hart. De vimpat zorgde er wel voor dat mijn grote aanvallen wat afnamen, maar de kleine aanvallen namen weer toe en daar werd je wel erg moe van. Wel was het zo dat van begin af aan, met de grote aanvallen wel eens 2 achter elkaar kreeg. D[lees meer...]at had ik anders nooit. tot op een dag had ik er 4 achter elkaar, en toen is het afgebouwd.

18-04-2012 | Vrouw | 44
Epilepsie
Ik gebruikte al jaren carbamazepine en kepra maar op een gegeven moment was dat niet voldoende. Ik kreeg steeds meer absences. Daarom kreeg ik vimpat erbij. In het begin had ik geen last van bijwerkingen maar toen de dosis werd verhoogd werd ik duizelig, zie wazig, misselijk, hoofdpijn en ben hondsmoe. Ik hoop dat dit tijdelijk is want het medicijn werkt verder goed. Ik ga[lees meer...] nog een tijdje door en spreek dit over een paar weken door met de neuroloog..

13-06-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Ik heb complex partiele epilepsie en vimpat is mijn 6e soort anti-epileptica die ik van mijn neuroloog voorgeschreven heb. En net als de andere 5 helpt deze minimaal. Veel bijwerkingen, dat dan weer wel! Ik heb last van oorsuizen, hoofdpijn, woordvinden, evenwichtstoornisen en vergeetachtigheid. Verder 13 kilo aangekomen, heb de hele dag trek, zelfs na het eten. Ik gebrui[lees meer...]kte de maximale dosering van 8 x 50 mg per dag. Maar omdat het minimaal effectief is gaan we de dosering verlagen tot 2 X 2 per dag. Hopelijk gaan de bijwerkingen zo goed als weg. Want we moeten nu een afweging gaan maken tussen aanvallen o\f de bijwerkingen. Dus vimpat is bij mij niet de pil waar je op hoopt. Maar ook depakine, topiramaat, carbamezepine, oxcarbazepine, keppra zijn dat niet!

31-08-2011 | Vrouw | 47
Epilepsie
Ik gebruik nu enige tijd vimpat in combinatie met kepra. Eerst slikte ik topamax maar ik kreeg veel last van woordvindings problemen en dus topamax ingeruild voor vimpat. Hrt helpt goed maar ik ben er niet blij mee. Ik ben enorm aangekomen en heb jeuk op de vreemdste plekken! Voorheen had dit problee, ook met depakine. Ook enorme gewichtstoename! Ik pas niks meer maar ik r[lees meer...]ammel steeds van de honger ook als dat eigenlijk niet kan omdat ik dan net goed gegeten heb!

12-01-2018 | Vrouw | 48
lacosamide (400mg)
Epilepsie
Ik gebruikte drie medicijnen: Lamitor, Torleva en Vimpat. Vimpat is als laatste toegevoegd, het zorgde ervoor dat ik eerder weer de oude was. In plaats van een half uur kon ik na 10 minuten weer praten. Maar wekelijkse aanvallen hield ik nog steeds. De neuroloog wilde een nieuw medicijn uitproberen: Fycompa. Ik startte dus met Fycompa en bouwde Vimpat af. De vier weken[lees meer...] nadat ik gestopt was met Vimpat kreeg ik veel lichte aanvallen, soms 2 op een dag. Nu geen aanvallen meer.

22-04-2015 | Man | 48
Epilepsie
Ik gebruikte al 13 jaren carbamezapine in lage dosering tofdat plotseling de aanvallen s'nachts zwaarder en freqenter werden waar ik ook ging 'wandelen 'in huis trap op en af lopen leek op slaapwandelen met ogen open. Direct moeten stoppen met cacarbamezapine.Via neuroloog Vimpat voorgeshreven. De aanvallen zijn met Vimpat nog aanwezig , de bijwerkingen zijn behoorlijk ve[lees meer...]rvelend. Kan geen auto besturen zonder fouten te maken , Suf, duf, geen fut en vergeet veel, moet nu alles opschrijven, en briefje niet vergeten.

12-02-2020 | Vrouw | 49
Epilepsie
Klachten ontstonden pas na aantal jaren gebruik van Vimpat. Onderzoek gedaan om enkele andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Lijkt toch door Vimpat te komen. Nadat ik hiermee gestopt ben, zijn klachten snel afgenomen. Kan even duren voordat het helemaal over is.

15-01-2018 | Man | 52
Epilepsie
Sinds mijn 23e heb ik last van epileptische aanvallen. Zij begonnen met wegvallen van een paar seconden. Dit zijn langzaamaan zwaardere aanvallen geworden met wegvallen tot wel 20 minuten. Ben hiervoor op Kempenhaeghe onder behandeling. Trileptal heb ik altijd gebruikt en nu nog. Vijf pillen van 300mg per dag. Dit is later gecombineerd met Keppra Dit was niet om te doen. [lees meer...]Ernstige huidbeschadigingen (open wonden) en niet meer kunnen lopen, terwijl de aanvallen nauwelijks verminderden. Daardoor overgestapt op Vimpat. Langzaam opgebouwd tot 2x5 pillen van 50mg per dag. Dus ik zit nu op 5 pillen Trileptal en 10 pillen Vimpat per dag. Een flinke dosis lijkt mij. Mijn aanvallen zijn redelijk onder controle. Heb ze nu enkel 's nachts. Vooral na een stressvolle dag of gebeurtenis. Aan de heftige bijwerkingen heb ik nooit gedacht. Dacht enkel aan het duizelig worden en het dubbelzien en dan moeilijk kunnen lopen vanwege mijn evenwichtsverlies. Dit kan weleens anderhalf uur aanhouden na weinig nachtrust. Erg vervelend om dan op mijn werk te komen en mijn werk goed uit te voeren. Ben leerkracht in het basisonderwijs. Maar nu ik hier de ervaringen lees, gaat er bij mij dus een belletje rinkelen over al die andere zaken waar ik ook last van heb. Ik ben erg vergeetachtig, zeker het korte termijn-geheugen. Kan soms moeilijk op de simpelste woorden komen, erg vermoeid, en ben in een diepe depressie terechtgekomen. Ik heb ook een zelfmoordpoging gedaan. En ik weet natuurlijk niet of dit allemaal aan mijn medicijngebruik toe te schrijven is, maar ik vind het wel opvallend. Ik heb dit wel allemaal met mijn neuroloog besproken, maar hij zag geen verband met Vimpat en Trileptal. Ga het tijdens mijn volgende afspraak toch eens wat intensiever met hem bespreken nu ik hier zoveel andere ervaringen lees, met vergelijkbare bijwerkingen en dan ook nog met veel mindere doses.

07-01-2016 | Man | 52
Epilepsie
Al 10 jaar last van duizelingen en draaiingen. Daardoor evenwichtsproblemen en door continu onbewust corrigeren erg moe gevoel. Na een jaar of 5 zijn daar lichte epileptische aanvallen bijgekomen. In de loop der jaren zijn die aanvallen in frequentie toegenomen tot zelfs wel 15 op een dag. In 2013 begonnen met depakine, een grote ramp. Meer aanvallen en meer vermoeidheid. [lees meer...]Vervolgens keppra. Geen werking, nog meer vermoeidheid. Sinds juni 2015 vimpat. Geen aanvallen meer, alleen 2 keer een aanzet maar niet doorgezet. Wel nog draaiingen, duizelingen en daardoor vermoeidheid, maar wel minder dan voor gebruik vimpat. Slecht geheugen, slechter concentreren, soms trillende handen en paar kilootjes aangekomen als verdere bijwerkingen. Kan wel beter slapen nu.

30-12-2010 | Man | 54
Polyneuropathie
Eindelijk , geen pijn .

01-04-2011 | Vrouw | 55
Epilepsie (grand mal)
Oorsuizen in mijn rechter oor, om gek van te worden, van 's morgens tot ik in slaap val, dit probleem had ik ook bij Lamictal. Heb ook last van constipatie, jeuk, en op één maand tijd 2 kilo bijgekomen, allemaal reden genoeg om er mee te stoppen en (voorlopig) verder te gaan met Topamax tot er een ander middel gevonden wordt met minder bijwerkingen, als dat bestaat.

24-11-2021 | Vrouw | 57
Hyperventilatie
BEN zeer blij dat ik bij iedereen de bijwerkingen lees, mijn neuroloog en de 4 ander die ik gesproken had het afgelopen jaar geloofden mij niet !! STRAFFER nog!! IK BLIJK GEEN EPILEPSIE TE HEBBEN, enkel zware hyperventilatie m black-out!! Dat kreeg ik te horen van de huidige neuroloog, (NA 1 JAAR!!!) nadat ik hem héél duidelijk kon vertellen waarom ik begin nov op spoed wa[lees meer...]s beland !! NU afbouwen, heb ook betere huisarts gevonden die me hiervoor mee begeleidt want de bijwerkingen zijn niet mis (ook tijdens het afbouwen) !!! Heb 2x voor gehad dat ik opeens niet meer wist wat in de stad deed!!! ZEER REGELMATIG: verwardheid, zeer slecht geheugen, onrustig, slaap weinig & onrustig, zeer winderig & darmpijnen!!! spier- & gewrichtspijn; zéér vervelende ruis of fluittoon in oren. soort depri gevoel; had regelmatig geen zin in dingen; maar ben nu à het afbouwen & wandel daarom elke dag 1 uurtje!!

29-01-2015 | Vrouw | 57
Epilepsie
Na mijn 2 herseninfarcten kreeg ik epileptische aanvallen. Moest anti epileptica gaan gebruiken. Keppra had niet het gewenste effect( voelde mij als een zombie) en daardoor Vimpat sinds 5 maanden erbij gekregen. In de eerste instantie leek het middel aan te slaan maar sinds kort shaken over mijn hele lichaam, tintelingen in mijn mond, moeilijk kunnen concentreren, vergee[lees meer...]tachtig, naar in mijn hoofd. Moet weer naar neuroloog, maar wil graag van mensen horen die een beetje dezelfde ervaringen hebben wat zij voorgeschreven hebben. Overigens ben ik er niet erg van gaan groeien.