Ervaringen met Vimpat

lacosamide

duizeligheid hoofdpijn moeite met het vinden van woorden

10-11-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
ik begin 11-11-2014 met vimpat omdat ik erg groei van dekapine ,en veel trillen ,maar ben bang voor bijwerkingen bij de vimpat ,wie heeft hier nog meer ervaringen in ,moet ook nog afbouwen met dekapine

17-01-2014 | Vrouw | 44
Epilepsie
Vimpat is best wel een zwaar medicijn, in het begin had ik veel last van de bijwerkingen, zoals duizeligheid vermoeidheid kloppend hart. De vimpat zorgde er wel voor dat mijn grote aanvallen wat afnamen, maar de kleine aanvallen namen weer toe en daar werd je wel erg moe van. Wel was het zo dat van begin af aan, met de grote aanvallen wel eens 2 achter elkaar kreeg. D[lees meer...]at had ik anders nooit. tot op een dag had ik er 4 achter elkaar, en toen is het afgebouwd.

20-09-2011 | Man | 40
Epilepsieaanval voor hersentumor
Mijn eerst epilepsieaanval heb ik gekregen op 27 mei 2011, de dotkers hebben me voorgeschreven depakine(300 mg 'smorgens en 500mg 'savonds), voelde mij heel goed. Door die drurkte van hersenzwel op mijn praatgebedied hebben ze mij mijn depakine verhoogd(2x 500 's'morgens en s'avonds + kepra + lamictal); dan was ik echt een zombie en moest met een rolstoel gaan wandelen. Me[lees meer...]t kepra ben ik ermee gestopt en ben begonnen met vimpat(1x100mg s'morgens en s' avonds) en voelde mij fitter. Mijn praataanvallen en klein epilepsieaanvallan(gezichtstrekken) heb ik nog(waarschijnlijk door mijn operatie: kwaadaardige hersentumor multiforme=glioplastomia). Mijn kanker is tock volledig verwijderd. Zal de redenen zijn van mijn praataanvallen en gezichtstrekken. mijn neuroloog hefft mij voorgesteld om de dosering verhogen(i.p.v. 100mg 2x per->150mg 2x per dag). Ben nu aan het wachten voor de resultaten. Ben 10 kg bijgekomen(waarschijnlijk depakine of vimpat), ben nu serieus aan het sporten-).

19-03-2010 | Vrouw
Epilepsie
vimpat is gericht op de partieel complexe aanval. In de proef periode werkte het bij één derde van de proefpersonen. Ik slik het middel nu meer dan 1 jaar icm keppra, rivotril, lamictal en tranxene, maar het levert voor mij weinig op. Of dat aan de vimpat ligt kan nooit met zekerheid gezegd worden. Wel belangrijk: Het is het eerste medicijn waarbij ik geen enkele bijw[lees meer...]erking heb gehad.

16-08-2020 | Vrouw | 60
lacosamide (50mg)
Heb het gekregen voor pij́n bij DVN. Kreeg spierproblemen in de ogen. Nu afbouwen

12-01-2018 | Vrouw | 48
lacosamide (400mg)
Epilepsie
Ik gebruikte drie medicijnen: Lamitor, Torleva en Vimpat. Vimpat is als laatste toegevoegd, het zorgde ervoor dat ik eerder weer de oude was. In plaats van een half uur kon ik na 10 minuten weer praten. Maar wekelijkse aanvallen hield ik nog steeds. De neuroloog wilde een nieuw medicijn uitproberen: Fycompa. Ik startte dus met Fycompa en bouwde Vimpat af. De vier weken[lees meer...] nadat ik gestopt was met Vimpat kreeg ik veel lichte aanvallen, soms 2 op een dag. Nu geen aanvallen meer.

14-06-2017 | Vrouw | 70
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Eerdere medicijnen werkte onvoldoende en veroorzaakte teveel gewichtstoename. Daarom overgestapt naar Vimat. Voorgeschreven door Sein in Zwolle. Soms moeheidsverschijnselen.

08-05-2017 | Man | 41
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Ik heb al epilepsie vanaf mijn geboorte en tot heden last van nachtelijke aanvallen. In het verleden heb ik (jeugdfase) veel last gehad van de grote aanval, en ben menige maal opgenomen geweest voor onderzoek. Tijdens een vep week op de Hans berger kliniek in Oosterhout (Nb). Wat deze week inhoud kunt u nalezen op de site van kempenhaeghe. Na alle medicijnen gehad te hebb[lees meer...]en hadden we nog een hoop en dat was de n.v.s. Stimulator, maar bleek al snel niet te werken dan gehoopt. In 2009 kwam mijn specialist met het medicijn vimpat. Alle vragen die ook stelde aan de arts een antwoord kon hij op dat moment niet geven. Het enigste wat kon zeggen dat hij max. 300 Mg mocht toedienen per dag. Ik gaf groen licht en we zijn begonnen. Tot de dag van vandaag kan ik alles doen wat ik wil. Maar er zitten ook vervelende bijwerkingen aanvast. Zo merkte ik al snel dat ik een stuk minder stabiel op de grond sta. De vervelendste is het geheugen en dan met name het kort geheugen. Ik voel me af en toe een alzheimer patiënt. Deze bijwerking is wel loop der jaren steeds erger geworden en weet hier geen goede raad mee. Misschien weet iemand hier wat tips voor. Ook is het zo dat ik aan mijn linkse hand een zenuwtrek heb gekregen. Het zijn allemaal vervelende bijwerkingen maar ze wegen niet tegen het resultaat. Mvg Koen

07-01-2016 | Man | 52
Epilepsie
Al 10 jaar last van duizelingen en draaiingen. Daardoor evenwichtsproblemen en door continu onbewust corrigeren erg moe gevoel. Na een jaar of 5 zijn daar lichte epileptische aanvallen bijgekomen. In de loop der jaren zijn die aanvallen in frequentie toegenomen tot zelfs wel 15 op een dag. In 2013 begonnen met depakine, een grote ramp. Meer aanvallen en meer vermoeidheid. [lees meer...]Vervolgens keppra. Geen werking, nog meer vermoeidheid. Sinds juni 2015 vimpat. Geen aanvallen meer, alleen 2 keer een aanzet maar niet doorgezet. Wel nog draaiingen, duizelingen en daardoor vermoeidheid, maar wel minder dan voor gebruik vimpat. Slecht geheugen, slechter concentreren, soms trillende handen en paar kilootjes aangekomen als verdere bijwerkingen. Kan wel beter slapen nu.

23-05-2011 | Vrouw | 40
lacosamide
neem nu sinds een vijftal maanden vimpat 50 mg s'morgens en 100 mg s'avonds samen met oxcarbezapine. De eerste maanden nam ik zowel s'morgens als s' avonds 100 mg waardoor ik s'morgens enorme draainissen had en op mijn werk problemen kreeg. In samenspraak met mijn professor ben ik dus nu verminderd tot 50 mg s'morgens. Ik voel mij hier heel goed bij , heb geen aanvallen [lees meer...]of aura's meer gehad. Alleen moet ik mijn gewicht in het oog houden want de kilootjes komen erbij.

25-03-2011 | Man | 36
Epilepsie
ik heb vanaf mijn 21e epilepsie, heb sinds zomer 2009 vimpat bij keppra (2x750mg p/dag) gekregen, aanvallen sterk afgenomen, voorheen 8 a 9 per jaar, na vimpat 1 a 2 per jaar, enige nadeel is wel sinds begin vimpat tot nu ca.40 kilo aangekomen, en ik word nog steeds elke maand zwaarder en zwaarder, dat is het grootste nadeel, maar liever wat te zwaar dan meer aanvallen

22-01-2011 | Man | 36
Absence/wegraking
Na een lange periode van druk en stress heb ik mijn eerste wegraking in juli 2010 gekregen tijdens het autorijden, auto totalloss gereden, dit was de eerste aanval, denk ik. Ik had gelukkig niks, het was een eenzijdig ongeval. Op de EHBO weer een wegraking gekregen, Neuroloog stond erbij, die gaf aan dat ik last had van wegrakingen. Hij schreef Vimpat voor, 2 x 4 tablette[lees meer...]n. Sindsdien geen aanvallen gehad, denk ik. Het probleem is, dat je niet weet dat je een wegraking hebt gehad. Ik had wel last van een beetje duizeligheid en gewichtstoename, was ik eindelijk afgevallen, kwam het er weer bij. Omdat ik dacht dat de wegrakingen wel weg zouden blijven, besloot ik in december om 's morgens 2 pillen te nemen en 's avonds 1 pil. En wat denk je? 3 dagen later kreeg ik weer een wegraking toen ik met de overbuurman stond te praten, weer naar de EHBO, en daar kreeg ik er weer 1. Dus nu slik ik weer 2 x 4 tabletten, en ben niet meer eigenwijs, en laat de hoeveelheid wel over aan de neuroloog. Tot nu gaat het goed, en aan de duizeligheid ben ik gewend.

29-12-2010 | Vrouw | 40
Epilepsie
ben vandaag op controle neuro geweest en had klachten over geheugenstoornissen. De prof beweert dat dit een nevenwerking zou zijn van een hoge dosis 275 mg topamax en stelt voor om deze te stoppen en te starten met Vimpat samen met mijn trileptal. Dit is al mijn vierde medicament--> depakine , gewichtstoename, keppra,grote vermoeidheid m.a.g. klachten op het werk. Werkt[lees meer...] dit wel?

04-12-2009 | Man
wel wat bijwerkingen, vooral duizeligheid. Dit ging na ongeveer 1 week over

31-05-2023 | Vrouw | 17
Epilepsie
Ik nam eerst elke ochtend en avond 500mg keppra Daardoor kreeg ik woede aanvallen waardoor de neuroloog mij heeft laten overschakelen naar Lamictal 150mg in de ochtend en in de avond Na een maand inemen van Lamictal heb ik 2 nachten in het ziekenhuis gelegen door een enorm zware epileptische aanval. Met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Sinds dien ben ik overgescha[lees meer...]keld naar 100mg Lamictal en 50mg Vimpat in de ochtend en in de avond. Dit gaat heel goed! Sinds dien geen last meer gehad van epileptische aanvallen!

11-01-2023 | Vrouw | 60
Epilepsie
Epilepsie sinds 2005. lamictal (lamotrigine ) 150 - 150 -100 (400 mg. per dag) en vimpat 2 maal daags 150 mg door de toevoeging van vimpat inmiddels al sinds nov. 2015 aanvalsvrij. jaren onder behandeling geweest bij het Sein in Zwolle. Alle medicijnen hebben in het begin bijwerkingen . Ze zijn herkenbaar in de meeste geschreven verhaaltjes. Na een half jaar zi[lees meer...]jn echter de meeste verdwenen!!! Wat blijft is aan het eind van de dag vermoeidheid, concentratieproblemen, vergeetachtig. Dat moet je maar gewoon voor lief nemen.