Ervaringen met Nitrolingual

nitroglycerine oromucosaal

Angina pectoris (3 meningen)
Hartinfarct (2 meningen)

18-04-2009 | Man
Angina pectoris

14-11-2022 | Man | 70
Hartinfarct
na hartinfarct dringend advies altijd een spray onder hand bereik te hebben. barstende koppijn, niet zo leuk als je chronische clusterhoofdpijn hebt, maar je sprayt niet voor plezier maar omdat hart problemen geeft.

18-01-2016 | Man | 72
Angina pectoris
Het pompje staat op mijn nachtkastje voor 's nachts. Opeens werkte het medicijn niet meer, hoewel nog ruim een half jaar vóór de vervaldatum. Ik was de Sandoz spray gewend en de snelheid en werking van het Nitrolingual pompje was altijd toch al duidelijk minder. Gelukkig weer de Sandoz spray van de apotheek gekregen. Werkt snel en effectief.

09-01-2012 | Man | 61
Hartinfarct
werkt prima. snel. geeft hoofdpijn als bijwerking

06-06-2016 | Vrouw | 74
Hartkramp
tweemaal de spray gebruikt met enkele minuten interval , daarna verdwenen de klachten. gebruik indien nodig

06-05-2012 | Vrouw | 52
Schizofrenie
Mijn man was al 2 jaar intens moe en slaperig.Hij lsipe het liefst 23 uur per dag. Hij heeft de diagnose Schizofrenie gekregen. Hij slikte toen Abilify. In het ziekenhuis kreeg hij toen ook daarbij Notrilen 75 mg voor een week of 5. Maar dat sloeg niet aan. Hij sliep het liefst 23 uur per dag. Nu na 2 jaar een andere psychiater en die vind dat mijn man ernstig depress[lees meer...]ief is. Hij gaf hem 150 mg Notrilen. Het dubbele als toen in het ziekenhuis. Na 2 jaar een zeer ernstige passieve vermoeide man te hebben. Is er een WONDER gebeurd. Na 5 dagen Notrilen merkte ik het al aan hem. Hij bleef 's avonds na het eten TV mee kijken. Hij neemt sindsdien weer zelf initiatief. Kan bijna een hele dag op zijn. Mijn vroegere man komt weer beetje bij beetje terug. Nu slikt hij het 3 weken. En we zijn dit hele weekend bij vrienden geweest. En 15 km gefietst. Dit was 1 maand geleden absoluut niet denkbaar. Dus het is heel erg belangrijk dat je de juiste hoeveelheid inneemt. Je vetrouwd op je psychiater dat die je daar goed in begeleid. Nadelen zijn niet op te wegen tegen de voordelen. Droge mond. Momenten van onrust vooral 's nachts. Dan droomt hij veel. Hij neemt overigens de medicijnen in 1 keer en 's ochtends.