categorie

Hart / doorbloeding - hartmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hart / doorbloeding - hartmiddelen

Lanoxin

09-09-2020 | Man | 27
digoxine
Hartritmestoornissen
Klachten: Ruim 10 keer per dag een hartslag van 180 tot 250 slagen per minuut. Ik heb lanoxin enige tijd gebruikt na ontzettend veel andere medicijnen te hebben geprobeerd. Ik begon met 0,125mg en dit werkte een aantal weken, cardioloog heeft aangeraden over te gaan op 0,25mg ook hier was ik enige tijd mee uit de brand geholpen. Toen ook deze hoeveelheid zijn effect l[lees meer...]eek te verliezen gaf de cardioloog aan dat ik evt. 0.375mg zou kunnen proberen maar dit absoluut niet zonder risico was. Toch wilde ik het graag gebruiken want ik voelde me er zoveel beter bij. Bijwerkingen waren bij mij ZEER ENGE realistische dromen.(als ik wakker werd ging ik (bijna) kijken of ik mijn gezin niets had aangedaan.) Ritmestoornis werd niet verholpen door lanoxin of andere medicijnen, enkel werder de klachten verminderd/dragelijker. Uiteindelijk heb ik tot 2 keer toe een ablatie gehad en de 2e was gelukkig geslaagd! Nu ben ik al ruime tijd klachtenvrij.

08-08-2020 | Vrouw | 51
Hartfalen
In maart 2019 is zeer ernstig hartfalen geconstateerd. Daarvoor kreeg ik o.a. Amiodaron. Helaas kreeg ik ondanks alle medicatie eind juni een hartinfarct door een bloedprop in mijn rca. Op zich ging ik daarna wel steeds meer vooruit, wat stagneerde eind vorig jaar. De hartslag werd weer steeds hoger en de ritmestoornis nam ook weer toe. De dosis is nog wat verhoogd, naar 3[lees meer...]00mg pd en dat heeft ook weer een positief effect. De enige bijwerking waar ik last van heb is dat ik niet meer in de zon kan zitten, ik verbrand al van in de schaduw zitten.

12-06-2020 | Vrouw | 76
Boezemfibrilleren
Gestopt met flecainide (tambocor) na 4 jaar gebruik vanwege het feit dat dit niet meer hielp bij mijn aandoening. Na de zoveelste cardioversie is er besloten om amiodaron te gebruiken. De cardioloog die het medicijn voorschreef vertelde mij dat ik met het gebruik van amiodaron geen last meer zou hebben van boezemfibrilleren. Eerste week heb ik 3x pd ingenomen tweede week 2[lees meer...]x pdag en vanaf de derde week 1x per dag. Ondanks de heftige bijwerkingen heb ik het wel volgehouden. In mijn vierde week ging het mis. Naast een cardioversie bleek mijn leverwaarden ontzettend slecht te zijn. Van deze cardioloog kreeg ik te horen dat dat van de amiodaron zou komen. Nu ga ik sotalol gebruiken. Ik snap nog steeds niet waarom ik niet voor een ablatie in aanmerking kom.

26-05-2020 | Vrouw | 70
Atriumfibrilleren
Omdat combi flecainide+ Verapamil niet meer hielp tegen aanvallen atriumfibrilleren door cardioloog overgezet op ritmoforine + 1/2 Verapamil . De aanvallen zijn in frequentie niet veel minder maar voel me minder ellendig tijdens de aanval. Nadelen: enorme droge mond en keel ‘s nachts, daardoor ws meer gaatjes in kiezen. En de vermoeidheid is heftig, er zijn betere dage[lees meer...]n bij. Maar m,n energie is duidelijk minder.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Goede ervaring nergens last van ook geen bijwerkingen.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Voorheen had ik de medicijnen van TEVA daar had ik nergens problemen.

22-04-2020 | Vrouw | 17
Hartkloppingen

13-04-2020 | Man | 69
Boezemfibrilleren
Jaren cardioversies gehad hielp tijdelijk. Amiodaron heeft mij volledig van de ritmestoornissen afgeholpen fantastisch. Geen vervelende bijwerkingen halfjaarlijkse controles door cardioloog ivm bijwerkingen zoal schildklier. Wel oppassen met zon flink insmeren met hoge factor anders huidproblemen.

Rytmonorm

30-03-2020 | Man | 73
propafenon
Boezemfibrilleren
na jaren sotalol te hebben geslikt kreeg ik een te lage hartslag toen naar metoprolol en hetzelfde effect nu aan de rytmonorm en meteen minder storingen soms om de 3weken ,heb ook hoge bloeddruk medicatie halve plaspil 20 mg lisonopril en 2.5 mg amlodipine ik voel me er wel goed bij alleen als je wat snel wilt gaan doen gauw hartkloppingen en gauw moe en een bloedverdunne[lees meer...]r van eliquist 2.5 mg 2x per dag.ik heb alleen bij inname eliquist altijd een half uurtje hartkloppingen maar dat had ik ook toen ik bij de trombosedienst liep voor de rest wel tevreden.

Rytmonorm

25-03-2020 | Man | 55
propafenon
Hartritmestoornis
Gebruik ivm atrium flutter. Bisoprolol, Sotalol en Flecainide zeer zware bijwerkingen en niet effectief. Daarom zeer te spreken over Propafenon/Rytmonorm. Na de ablatie die gepland staat zeer waarschijnlijk niet meer nodig.

22-03-2020 | Man | 75
Ademhalingsproblemen
benauwd en op mijn borst moeilijk om adem tec halen

26-02-2020 | Vrouw | 53
Boezemfibrilleren
Na meerdere (combinaties van) medicijnen te hebben uitgeprobeerd (had ik geen baat bij en hele vervelende bijwerkingen), was dit medicijn ‘m’n laatste redmiddel’, langzaamaan zijn m’n klachten verbeterd.

Tambocor

17-02-2020 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Gebruik Tambocor 150mg al enkele jaren 2x pdag .Zo nodig nog eens 50mg bij ernstige stoornis.Daarbij gebruik ik zo nodig isordil 5mg tegen druk op de borst. Dagelijks Lixiana 60mg als bloedverdunner en Metoprol 25mg Aprovel 75 mg als bloeddruk verlager. Veel last gewichtstoename vreselijk moeheid en duizeligheid slaapstoornis voornamelijk zijn deze klachten begonnen het af[lees meer...]gelopen jaar.Met arts al eens besproken of er iets veranderd kan worden aan de medicatie maar tussendoor nog veel last vd ritmestoornissen waardoor korte opnames met ambulance regelmatig voorkomen.Zie door de bomen het bos niet meer. Iemand met een dergelijke ervaring ? Tips zijn welkom.

Lanoxin

29-01-2020 | Man | 58
digoxine
Kreeg dit medicijn nadat ik onwel werd en in ziekenhuis belande lanoxin 0.125 mg Langzamerhand kreeg ik steeds meer een onregelmatige hartslag 3 x per week en hield ook nog 8 uur per dag aan mijn hartslag ging van 40 naar 160 op en neer kon door duizeligheid geen meter meer lopen omdat het zovaak voorkwam cardioloog gebeld om lanoxin te halveren naar 0.0625 dat mocht maar[lees meer...] bij geen verbetering binnen 2 weken moest ik maar weer naar oude dosis kreeg weer snel de onregelmatige hartslag die dag is ook de huisarts geweest moest flecanide erbij slikken eerst 1 na uur nog 1 en als niet overging moest ik weer snel naar ziekenhuis na 8 uur werd weer wat rustiger ik dacht nu is lanoxin gehalveerd en ik heb het nog toen dacht ik ik stop helemaal mat die lanoxin het helpt toch niet en dat is de beste keuze die ikzelf hebt gemaakt ben nu 3 maanden verder en heb geen onregelmatige hartslag meer gehad wat een rotzooi is die lanoxin durf weer auto te rijden en naar winkels heb het 2 jaar gebruikt en durfde niets meer

Cordarone

25-01-2020 | Man | 53
Hartritmestoornis
Ik gebruikte het om mijn hartritme terug in sinusritme te krijgen als ik episodes van voorkamerfibrillatie had. Ik wist wel dat het niet zo gezond was, maar maakte mezelf wijs dat het wel meeviel omdat ik het maar een paar keer per jaar voor een dag of 5 gebruikte. Ook de huisarts zei dat het allemaal wel meevalt en dat veel patiënten dit krijgen. Het werd vlotjes voorges[lees meer...]chreven. Maar dit middel is echt heel gevaarlijk voor je schildklier, je ogen, je longen en je lever. En als je er mee stopt dan duurt het nog een jaar of meer voor het eindelijk uit je lichaam is. Dus de schade dat het kan berokkenen aan je lichaam gaat nog lange tijd door nadat je ermee gestopt bent. De dokters in België die ik gezien heb wuivden de bezwaren weg en zeiden me dat elk medicijn bijwerkingen heeft. Maar dit is echt wel anders. Google dit : "FDA amiodarone warning". Je zal zelf zien dat de Amerikaanse medicijnen waakhond F.D.A. dit middel al vele jaren enkel nog toestaat als ALLERLAATSTE REDMIDDEL ALS NIETS ANDERS WERKT. België blijft hierin, voor zover ik heb kunnen vaststellen, sterk achter. Ik begrijp totaal niet waarom. Ik weet niet hoe het in Nederland en in de rest van Europa gesteld is. Er zijn goede en veilige alternatieven voor dit middel op de markt. Voor mij is het te laat, had ik dit maar nooit genomen...

31-12-2019 | Man | 61
Boezemfibrilleren
Na dat ik gestopt ben komt mijn gezichtsveld van 10% naar 60% terug.

16-12-2019 | Man | 65

23-11-2019 | Vrouw | 82
Hartritmestoornis
Heb al v.a. mijn 50e levensjaar hartritme stoornissen. Allerlei medicatie gehad, vaak een cardioversie (stroomstoot) gehad totdat dit ook niet meer werkte. Toen aan de Amniodaron. Met ong. een week voelde ik me niet meer mezelf, werd zeer kortademig, moe en krachteloos. Kon amper nog 30 m lopen aan de arm van mijn man. Verschillende scans toonden plekjes in de longen en[lees meer...] op mijn schildklier die mogelijk kanker konden zijn. In de schildklier is het helaas ook echt zo. Longen blijven onder controle. De Amniodaron 3 mnd geslikt. Heb altijd gezond geleefd, nooit gerookt, veel gesport. Heb nu in mijn 82e levensjaar nog een uitstekende conditie, wandel en fiets veel, maar moet dus wel geopereerd worden. Met dank dus aan de Amniodaron die me compleet vergiftigd heeft! Begin er niet aan!!! Mijn hartritme is nu redelijk onder controle met Verapamil die evt. te sterk kan werken waarvoor ik een pacemaker heb die zo nodig een stroomstoot kan geven.

14-11-2019 | Vrouw | 52
Hartritmestoornissen
Ik ben na 10 jaar en na 2 ablaties gestopt met Flecainide. Volgens cardioloog kunnen er geen klachten zijn na stoppen, maar ik voel me trillerig en duizelig. Herkent iemand dit?

24-10-2019 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
1x p.m.'s nachts hartritmestoornissen, meestal na 4 tot 6u.over. 1 à 2x p.j.opname SEH. Hart resetten. Van de cardioloog Flecainide 50mg gekregen om na problemen hart weer rustig te krijgen. Dinsdag 9u.na zijligging hartritme van slag. Durfde nog geen Fl.te nemen dus bloeddrukverlagers, Bisoprolol en antistolling Eliquis genomen.Woe.cardiocentrum om advies gevraagd of ik[lees meer...] Fl.mocht nemen met andere medicijnen. Geen probleem en Fl.hielp tot 's nachts. Zittend geslapen en hele dag moe en soms torenhoge bl.druk. Durf geen 2e Fl.tablet te nemen ivm.moeheid etc Morgen huisarts en dan waarschijnlijk resetten in zkh.

Cordarone

12-10-2019 | Vrouw | 66
Hartritmestoornis
Heb in april een ablatie gehad en in mei en september cardioversie. Hierna moest ik Cordarone gaan gebruiken terwijl ik het medicijn een paar jaar geleden al eens kreeg voorgeschreven, ben toen gestopt vanwege de bijwerkingen. In het begin had ik constant een onpasselijk gevoel, dat is na een maand verdwenen. Alle andere genoemde bijwerkingen zijn er nog. Ik slaap te kort,[lees meer...] onrustig met levendige dromen. Buikklachten, moe, ik zie minder goed, ik voel me “veranderd”, niet helemaal mezelf. Onrust.

11-10-2019 | Vrouw | 50
Atriumfibrilleren
Nadat ik op de eerste hulp terecht ben gekomen vanwege langdurig atriumfibrilleren mocht ik toen het weer normaal ritme was naar huis met 2 extra pilletjes...Lixiana en Flecaïnideacetaat. Intussen een ablatie verder voor boezemfibrileren en medicatie blijven gebruiken (terwijl mij een ablatie was geadviseerd om van de bijwerkingen van medicatie af te komen omdat ik die kon[lees meer...] laten staan) Echter...na ablatie het hart onrustiger dan voorheen en de medicatie moet ik blijven gebruiken en dat stuit me tegen de borst omdat ik in mijn beleving dan ook geen ablatie had hoeven ondergaan. Ik ben veel duizelig, ogen gaan hard achteruit, druk op de oren en veel last van koude ledematen etc etc...Ik ben nu dus maar even in de bijwerkingen van de medicatie gedoken om er zelf maar achter te komen wat er aan de hand is en welk medicijn wat doet. Helaas...de bijwerkingen zoals ik die ervaar op duizeligheid na kom ik niet tegen hoewel ik er van overtuigd ben dat het aan 1 van de medicijnen ligt. Bij het lezen van de commentaren bij dit geneesmiddel (Flecaïnideacetaat) valt het mij wel op dat de gebruikers (een aantal) om 4 uur 's nachts wakker worden van onregelmatig ritme....Raar toch? Bij mij is het hart meer van slag dan ooit en dat mat je wel een beetje af. Ik ben er dus niet over te spreken en heb met de cardioloog besproken dat we dit medicijn (ondanks de lage dosering) toch gaan staken om te kijken wat het hart dan doet. Vandaag eerste dag zonder die troep en ik hoop van ganser harte dat het beter gaat!

11-10-2019 | Vrouw | 50

03-10-2019 | Man | 48
Boezemfibrilleren
Wondermiddel. Heeft in combinatie met andere medicijnen, ablatie en een Crt-d de pompkracht van mijn hart verhoogd van 33% naar 63% en ervoor gezorgd dat boezemfibrilleren nog maar 3% van de tijd was. Ik ben december 2018 gestopt met de amiodarone. In mei 2019 pakte de amiodarone alles weer af. Ik had een hyperthyreoïdie te snelle schildklier door de amiodarone. Dat kan[lees meer...] wel tot 2 jaar na beëindiging van amiodarone gebeuren. Boezemflutter, boezemfibrilleren uiteindelijk 70% van de tijd. Ongekend slecht gevoel. 15 kilo kwijt in 2,5 maand. Ik was er slechter aan toe dan toen hartfalen geconstateerd was. Mijn Crt-D deed ook niets meer dankzij het boezemfibrilleren. Het enige wat hij nog regelmatig deed was opladen voor een shock. Gelukkig nooit daadwerkelijk afgegeven. En wat doet de internist. Die geeft strumazol. Want prednison heeft nare bijwerkingen zegt ze. Mocht je in een vergelijkbare situatie verkeren. Vraag om 30 mg prednison erbij. Maanden strumazol 30 mg en daarna 60 mg doet niets ft4 bleef 70. In Nederland komt AIT2 vooral voor soms met AIT1. AIT2 is alleen aan te pakken met prednison. Door prednison was mijn ft4 in 3 weken van 70 naar 22 gegaan. Nu weer ablatie gehad afgelopen maandag. Nog steeds hartritmestoornissen. Maar er zijn meer mensen er een blijvende hypothyreoïdie aan over houden.

30-09-2019 | Vrouw | 69
Hartritmestoornis
20 jaar . medicijnen .daarna ablatie..en gewoon weer alles innemen..veel last van teen.voet kuit krampen.dasrdoor slecht slaapritme. Kan niet stoppen want dan begint het hart weer op hol te slaan Gr jose

28-08-2019 | Vrouw | 87
Hartfalen
wordt vaak 5 dagen per week voorgeschreven ivm schildklier. wel in Frankrijk

09-08-2019 | Man | 57
Hartritmestoornissen
In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.

EpiPen

05-08-2019 | Vrouw | 30
epinefrine
Allergische reactie
Werkt goed en snel. Gemakkelijk door 3de te gebruiken in noodsituatues. Wel veel pijn op.plek waar deze is gezet nadien

19-07-2019 | Vrouw | 69
Hartritmestoornis
Met de inname van 2 x per dag 1/2 tablet zijn de ritmestoornisse er nog, wel minder, geen duizeligheid zoals met bètablokkers maar wel na een tijd slaapproblemen, moeheid en neerslachtigheid

08-06-2019 | Man | 79
Artrose
Amiodaron vanaf 2003 gebruikt. Door de cardioloog aan bevolen vorige medicatie werkte naar zijn inziens niet voldoende.2003. Door alle klachten bij door neuroloog advies, de huidige cardioloog ingelicht, Direct stoppen en over drie maanden na diverse onderzoek gebruikt ik geen medicijnen voor hart problemen. Schildklier aandoening.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)