categorie

Hart / doorbloeding - hartmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hart / doorbloeding - hartmiddelen

17-02-2020

Hartritmestoornissen

Gebruik Tambocor 150mg al enkele jaren 2x pdag .Zo nodig nog eens 50mg bij ernstige stoornis.Daarbij gebruik ik zo nodig isordil 5mg tegen druk op de borst. Dagelijks Lixiana 60mg als bloedverdunner en Metoprol 25mg Aprovel 75 mg als bloeddruk verlager. Veel last gewichtstoename vreselijk moeheid en duizeligheid slaapstoornis voornamelijk zijn deze klachten begonnen het af[lees meer...]gelopen jaar.Met arts al eens besproken of er iets veranderd kan worden aan de medicatie maar tussendoor nog veel last vd ritmestoornissen waardoor korte opnames met ambulance regelmatig voorkomen.Zie door de bomen het bos niet meer. Iemand met een dergelijke ervaring ? Tips zijn welkom.
29-01-2020

Lanoxin (digoxine)

Kreeg dit medicijn nadat ik onwel werd en in ziekenhuis belande lanoxin 0.125 mg Langzamerhand kreeg ik steeds meer een onregelmatige hartslag 3 x per week en hield ook nog 8 uur per dag aan mijn hartslag ging van 40 naar 160 op en neer kon door duizeligheid geen meter meer lopen omdat het zovaak voorkwam cardioloog gebeld om lanoxin te halveren naar 0.0625 dat mocht maar[lees meer...] bij geen verbetering binnen 2 weken moest ik maar weer naar oude dosis kreeg weer snel de onregelmatige hartslag die dag is ook de huisarts geweest moest flecanide erbij slikken eerst 1 na uur nog 1 en als niet overging moest ik weer snel naar ziekenhuis na 8 uur werd weer wat rustiger ik dacht nu is lanoxin gehalveerd en ik heb het nog toen dacht ik ik stop helemaal mat die lanoxin het helpt toch niet en dat is de beste keuze die ikzelf hebt gemaakt ben nu 3 maanden verder en heb geen onregelmatige hartslag meer gehad wat een rotzooi is die lanoxin durf weer auto te rijden en naar winkels heb het 2 jaar gebruikt en durfde niets meer
25-01-2020

Cordarone (amiodaron)
Hartritmestoornis

Ik gebruikte het om mijn hartritme terug in sinusritme te krijgen als ik episodes van voorkamerfibrillatie had. Ik wist wel dat het niet zo gezond was, maar maakte mezelf wijs dat het wel meeviel omdat ik het maar een paar keer per jaar voor een dag of 5 gebruikte. Ook de huisarts zei dat het allemaal wel meevalt en dat veel patiënten dit krijgen. Het werd vlotjes voorges[lees meer...]chreven. Maar dit middel is echt heel gevaarlijk voor je schildklier, je ogen, je longen en je lever. En als je er mee stopt dan duurt het nog een jaar of meer voor het eindelijk uit je lichaam is. Dus de schade dat het kan berokkenen aan je lichaam gaat nog lange tijd door nadat je ermee gestopt bent. De dokters in België die ik gezien heb wuivden de bezwaren weg en zeiden me dat elk medicijn bijwerkingen heeft. Maar dit is echt wel anders. Google dit : "FDA amiodarone warning". Je zal zelf zien dat de Amerikaanse medicijnen waakhond F.D.A. dit middel al vele jaren enkel nog toestaat als ALLERLAATSTE REDMIDDEL ALS NIETS ANDERS WERKT. België blijft hierin, voor zover ik heb kunnen vaststellen, sterk achter. Ik begrijp totaal niet waarom. Ik weet niet hoe het in Nederland en in de rest van Europa gesteld is. Er zijn goede en veilige alternatieven voor dit middel op de markt. Voor mij is het te laat, had ik dit maar nooit genomen...
31-12-2019

Boezemfibrilleren

Na dat ik gestopt ben komt mijn gezichtsveld van 10% naar 60% terug.
16-12-2019

Ritmoforine (disopyramide)

23-11-2019

Hartritmestoornis

Heb al v.a. mijn 50e levensjaar hartritme stoornissen. Allerlei medicatie gehad, vaak een cardioversie (stroomstoot) gehad totdat dit ook niet meer werkte. Toen aan de Amniodaron. Met ong. een week voelde ik me niet meer mezelf, werd zeer kortademig, moe en krachteloos. Kon amper nog 30 m lopen aan de arm van mijn man. Verschillende scans toonden plekjes in de longen en[lees meer...] op mijn schildklier die mogelijk kanker konden zijn. In de schildklier is het helaas ook echt zo. Longen blijven onder controle. De Amniodaron 3 mnd geslikt. Heb altijd gezond geleefd, nooit gerookt, veel gesport. Heb nu in mijn 82e levensjaar nog een uitstekende conditie, wandel en fiets veel, maar moet dus wel geopereerd worden. Met dank dus aan de Amniodaron die me compleet vergiftigd heeft! Begin er niet aan!!! Mijn hartritme is nu redelijk onder controle met Verapamil die evt. te sterk kan werken waarvoor ik een pacemaker heb die zo nodig een stroomstoot kan geven.
14-11-2019

Hartritmestoornissen

Ik ben na 10 jaar en na 2 ablaties gestopt met Flecainide. Volgens cardioloog kunnen er geen klachten zijn na stoppen, maar ik voel me trillerig en duizelig. Herkent iemand dit?
24-10-2019

Hartritmestoornissen

1x p.m.'s nachts hartritmestoornissen, meestal na 4 tot 6u.over. 1 à 2x p.j.opname SEH. Hart resetten. Van de cardioloog Flecainide 50mg gekregen om na problemen hart weer rustig te krijgen. Dinsdag 9u.na zijligging hartritme van slag. Durfde nog geen Fl.te nemen dus bloeddrukverlagers, Bisoprolol en antistolling Eliquis genomen.Woe.cardiocentrum om advies gevraagd of ik[lees meer...] Fl.mocht nemen met andere medicijnen. Geen probleem en Fl.hielp tot 's nachts. Zittend geslapen en hele dag moe en soms torenhoge bl.druk. Durf geen 2e Fl.tablet te nemen ivm.moeheid etc Morgen huisarts en dan waarschijnlijk resetten in zkh.
12-10-2019

Cordarone (amiodaron)
Hartritmestoornis

Heb in april een ablatie gehad en in mei en september cardioversie. Hierna moest ik Cordarone gaan gebruiken terwijl ik het medicijn een paar jaar geleden al eens kreeg voorgeschreven, ben toen gestopt vanwege de bijwerkingen. In het begin had ik constant een onpasselijk gevoel, dat is na een maand verdwenen. Alle andere genoemde bijwerkingen zijn er nog. Ik slaap te kort,[lees meer...] onrustig met levendige dromen. Buikklachten, moe, ik zie minder goed, ik voel me “veranderd”, niet helemaal mezelf. Onrust.
11-10-2019

Atriumfibrilleren

Nadat ik op de eerste hulp terecht ben gekomen vanwege langdurig atriumfibrilleren mocht ik toen het weer normaal ritme was naar huis met 2 extra pilletjes...Lixiana en Flecaïnideacetaat. Intussen een ablatie verder voor boezemfibrileren en medicatie blijven gebruiken (terwijl mij een ablatie was geadviseerd om van de bijwerkingen van medicatie af te komen omdat ik die kon[lees meer...] laten staan) Echter...na ablatie het hart onrustiger dan voorheen en de medicatie moet ik blijven gebruiken en dat stuit me tegen de borst omdat ik in mijn beleving dan ook geen ablatie had hoeven ondergaan. Ik ben veel duizelig, ogen gaan hard achteruit, druk op de oren en veel last van koude ledematen etc etc...Ik ben nu dus maar even in de bijwerkingen van de medicatie gedoken om er zelf maar achter te komen wat er aan de hand is en welk medicijn wat doet. Helaas...de bijwerkingen zoals ik die ervaar op duizeligheid na kom ik niet tegen hoewel ik er van overtuigd ben dat het aan 1 van de medicijnen ligt. Bij het lezen van de commentaren bij dit geneesmiddel (Flecaïnideacetaat) valt het mij wel op dat de gebruikers (een aantal) om 4 uur 's nachts wakker worden van onregelmatig ritme....Raar toch? Bij mij is het hart meer van slag dan ooit en dat mat je wel een beetje af. Ik ben er dus niet over te spreken en heb met de cardioloog besproken dat we dit medicijn (ondanks de lage dosering) toch gaan staken om te kijken wat het hart dan doet. Vandaag eerste dag zonder die troep en ik hoop van ganser harte dat het beter gaat!
11-10-2019

Atriumfibrilleren

03-10-2019

Boezemfibrilleren

Wondermiddel. Heeft in combinatie met andere medicijnen, ablatie en een Crt-d de pompkracht van mijn hart verhoogd van 33% naar 63% en ervoor gezorgd dat boezemfibrilleren nog maar 3% van de tijd was. Ik ben december 2018 gestopt met de amiodarone. In mei 2019 pakte de amiodarone alles weer af. Ik had een hyperthyreoïdie te snelle schildklier door de amiodarone. Dat kan[lees meer...] wel tot 2 jaar na beëindiging van amiodarone gebeuren. Boezemflutter, boezemfibrilleren uiteindelijk 70% van de tijd. Ongekend slecht gevoel. 15 kilo kwijt in 2,5 maand. Ik was er slechter aan toe dan toen hartfalen geconstateerd was. Mijn Crt-D deed ook niets meer dankzij het boezemfibrilleren. Het enige wat hij nog regelmatig deed was opladen voor een shock. Gelukkig nooit daadwerkelijk afgegeven. En wat doet de internist. Die geeft strumazol. Want prednison heeft nare bijwerkingen zegt ze. Mocht je in een vergelijkbare situatie verkeren. Vraag om 30 mg prednison erbij. Maanden strumazol 30 mg en daarna 60 mg doet niets ft4 bleef 70. In Nederland komt AIT2 vooral voor soms met AIT1. AIT2 is alleen aan te pakken met prednison. Door prednison was mijn ft4 in 3 weken van 70 naar 22 gegaan. Nu weer ablatie gehad afgelopen maandag. Nog steeds hartritmestoornissen. Maar er zijn meer mensen er een blijvende hypothyreoïdie aan over houden.
30-09-2019

Hartritmestoornis

20 jaar . medicijnen .daarna ablatie..en gewoon weer alles innemen..veel last van teen.voet kuit krampen.dasrdoor slecht slaapritme. Kan niet stoppen want dan begint het hart weer op hol te slaan Gr jose
28-08-2019

Hartfalen

wordt vaak 5 dagen per week voorgeschreven ivm schildklier. wel in Frankrijk
09-08-2019

Hartritmestoornissen

In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.
05-08-2019

EpiPen (epinefrine)
Allergische reactie

Werkt goed en snel. Gemakkelijk door 3de te gebruiken in noodsituatues. Wel veel pijn op.plek waar deze is gezet nadien
19-07-2019

Ritmoforine (disopyramide)
Hartritmestoornis

Met de inname van 2 x per dag 1/2 tablet zijn de ritmestoornisse er nog, wel minder, geen duizeligheid zoals met bètablokkers maar wel na een tijd slaapproblemen, moeheid en neerslachtigheid
08-06-2019

Artrose

Amiodaron vanaf 2003 gebruikt. Door de cardioloog aan bevolen vorige medicatie werkte naar zijn inziens niet voldoende.2003. Door alle klachten bij door neuroloog advies, de huidige cardioloog ingelicht, Direct stoppen en over drie maanden na diverse onderzoek gebruikt ik geen medicijnen voor hart problemen. Schildklier aandoening.
07-05-2019

Rytmonorm (propafenon)
Hartritmestoornis

Ik heb een hartritmestoornis met een ritme van max 220 per minuut. Door de Rytmonorm, in de 1e instantie 3 tabletten per dag, heb ik minder ritmestoornissen en minder hoog ( max 160 per minuut). Helaas de laatste maanden weer meer ritmestoornissen, daardoor dosering moeten verhogen naar 5 tabletten per dag. Ben erg moe en last van hoofdpijn en droge mond
07-05-2019

Hartritmestoornissen

Heb 3 maanden flecainide gebruikt en voelde me moe en lusteloos. Maar het meest vervelend was dat ik vanaf 1 week na het starten met dit medicijn geen stem meer had. 3 dagen nadat ik gestopt was met de flecainide kwam de stem weer terug
03-05-2019

Hartritmestoornissen

Na de tweede ablatie gaat het steeds beter. Nu de Teva versie van Tambocor aan het afbouwen want zonder het middel gaat mijn hart wat onregelmatig slaan. Soms is de gereguleerde afgifte blijkbaar te snel van dit middel want het kan ook zomaar een storing opwekken bij mij. De combinatie met Verapamil (zonodig) werkt perfekt. Ik ben van 200 mg naar 50 Tambocor gegaan en ik [lees meer...]heb nu veel minder klachten. Blij met de tweede ablatie in het Anthonius ziekenhuis en met de combi met Verapamil. NB ervoor allerlei versies van betablokkers geprobeerd, werkte bij mij niet goed en veel bijwerkingen. Zoals slapeloosheid en moeheid
02-04-2019

Hartritmestoornis

Had op een nacht dat mijn hart op hol sloeg. Kwam in het ziekenhuis terecht en kreeg een prik in mijn hand. Dat hielp geweldig. Ging naar huis met een recept voor Lanoxin. Heb ik een paar maanden gebruikt en toen was mijn suiker iets verhoogd. Een pilletje en over 6 maanden terug komen. Toen bleek dat mijn suiker over de 30 was. En iedereen wilde mij opnamen en laten spu[lees meer...]iten. De internist bleef kalm. Die gaf mij meer medicijnen en zei ; even afwachten. Na 3 maanden terugkomen. Medicijnen hielpen maar het schommelde heel erg. Eind 2018 moest ik voor controle naar de cardioloog. Toen mocht ik stoppen met de Lanoxin. Drie maanden er na was mijn suiker normaal. Dus ik heb sterk het vermoeden dat door de Lanoxin mijn suiker zo was ontregeld.
24-03-2019

Trage schildklier

Verschillende bijwerkingen die in ernst toenamen. De meest bedreigende, fijne zenuw neuropathie, was de oorzaak dat ik acuut moest stoppen. Pijn en moeite met lopen beperken mij nu. Mogelijk heb ik te lang gewacht om deze klacht met de cardioloog te bespreken, dat vind ik achteraf jammer. Langer gebruik zou mij misschien rolstoel afhankelijk maken. Grote kans dat mijn[lees meer...] ritmestoornissen terugkomen. En wat dan??? Na veel cardioversies en 4 ablaties (waaronder de bundel van His) geen idee wat de behandelmogelijkheden dan zijn. Afwachten maar.......
23-03-2019

Hartritmestoornissen

I.v.m hartrythmestoornissen gebruik ik Amiodaron 200g /dag ruim 2,5 jaar, het helpt me goed het nadeel is dat de joudium wat deze medicijn bevat heeft mijn schildklier aangetast en veroorzakte een hyperthyroidie. Ik gebruik nu strumazol 30 mg en prednison 30 mg X2/ per dag, de genezing gaat wat traager . Ik blijf wel amiaodaron gebruiken deze mag niet gestakt w[lees meer...]orden volgens mijn cardioloog, Ik had wel om een alternatieff voor amiaodaron gevraagd het antwoord was nee, Zijn er mensen die hyperthyroidie door Amiodaron gekregen hebben? En wel behandeling is gevolgd?
20-02-2019

Hartritmestoornis

Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.
14-02-2019

Lanoxin (digoxine)

reden van gebruik is boezemfibrilleren heb er totaal geen erg in dat ik het medicijn slik zo goed als geen bijwerking.
06-02-2019

Hartritmestoornissen

op advies specialist en academisch ziekenhuis
27-01-2019

Hartfalen

23-01-2019

Hartritmestoornissen

Ik heb dit middel na opname van de cardioloog gekregen om de hartslag te bevorderen. Nu 22-01-19 bij een andere cardioloog wordt er gezegd dat dit medicijn overbodig is???? Gelukkig maar want het medicijn heeft geen bijwerkingen en was wel gemakkelijk in te nemen maar de gebruikers mogen niet te veel in de felle zon of UV lamp.
09-01-2019

Hartritmestoornis

Afgelopen 4 maanden last gekregen van boezemfibrilleren. De eerste keer middels een natuurlijke cardioversie het normale ritme terug gekregen. De tweede keer opgenomen in het ziekenhuis en via het infuus medicatie gekregen die het ritme weer op orde kreeg na een minuut of 20. De bekende pill-in-the-pocket meegekregen, voor als het weer gebeurd. 2 keer deze moeten gebruike[lees meer...]n nu, en beide keren heeft het goed geholpen. De eerste keer was pas na 2 uur, die nam ik na het eten. De tweede keer(vandaag) na 30 minuten al op een nuchtere maag. Fijn medicijn. Ik voelde het afgelopen dagen eigenlijk al aankomen, volgende gesprek met de cardioloog vraag ik of ik het wekelijks mag slikken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4951)
Anticonceptie - overig (3637)
Cholesterol (2835)
Depressie - antidepressiva overig (2650)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2253)
Pijn - morfine-achtigen (2145)
ADHD - psychostimulantia (1968)
Pijn (1936)
Verslavingsziekten (1865)
Bloeddruk - betablokkers (1627)
Maagzuur - protonpompremmers (1529)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1476)
Anticonceptie - eenfase (1348)
Angststoornissen (1165)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1109)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1085)
Depressie - antidepressiva TCA (1021)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (936)