categorie

Hart / doorbloeding - hartmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hart / doorbloeding - hartmiddelen

19-07-2019

Ritmoforine (disopyramide)
Hartritmestoornis

Met de inname van 2 x per dag 1/2 tablet zijn de ritmestoornisse er nog, wel minder, geen duizeligheid zoals met bètablokkers maar wel na een tijd slaapproblemen, moeheid en neerslachtigheid
08-06-2019

Artrose

Amiodaron vanaf 2003 gebruikt. Door de cardioloog aan bevolen vorige medicatie werkte naar zijn inziens niet voldoende.2003. Door alle klachten bij door neuroloog advies, de huidige cardioloog ingelicht, Direct stoppen en over drie maanden na diverse onderzoek gebruikt ik geen medicijnen voor hart problemen. Schildklier aandoening.
07-05-2019

Rytmonorm (propafenon)
Hartritmestoornis

Ik heb een hartritmestoornis met een ritme van max 220 per minuut. Door de Rytmonorm, in de 1e instantie 3 tabletten per dag, heb ik minder ritmestoornissen en minder hoog ( max 160 per minuut). Helaas de laatste maanden weer meer ritmestoornissen, daardoor dosering moeten verhogen naar 5 tabletten per dag. Ben erg moe en last van hoofdpijn en droge mond
07-05-2019

Hartritmestoornissen

Heb 3 maanden flecainide gebruikt en voelde me moe en lusteloos. Maar het meest vervelend was dat ik vanaf 1 week na het starten met dit medicijn geen stem meer had. 3 dagen nadat ik gestopt was met de flecainide kwam de stem weer terug
03-05-2019

Hartritmestoornissen

Na de tweede ablatie gaat het steeds beter. Nu de Teva versie van Tambocor aan het afbouwen want zonder het middel gaat mijn hart wat onregelmatig slaan. Soms is de gereguleerde afgifte blijkbaar te snel van dit middel want het kan ook zomaar een storing opwekken bij mij. De combinatie met Verapamil (zonodig) werkt perfekt. Ik ben van 200 mg naar 50 Tambocor gegaan en ik [lees meer...]heb nu veel minder klachten. Blij met de tweede ablatie in het Anthonius ziekenhuis en met de combi met Verapamil. NB ervoor allerlei versies van betablokkers geprobeerd, werkte bij mij niet goed en veel bijwerkingen. Zoals slapeloosheid en moeheid
02-04-2019

Hartritmestoornis

Had op een nacht dat mijn hart op hol sloeg. Kwam in het ziekenhuis terecht en kreeg een prik in mijn hand. Dat hielp geweldig. Ging naar huis met een recept voor Lanoxin. Heb ik een paar maanden gebruikt en toen was mijn suiker iets verhoogd. Een pilletje en over 6 maanden terug komen. Toen bleek dat mijn suiker over de 30 was. En iedereen wilde mij opnamen en laten spu[lees meer...]iten. De internist bleef kalm. Die gaf mij meer medicijnen en zei ; even afwachten. Na 3 maanden terugkomen. Medicijnen hielpen maar het schommelde heel erg. Eind 2018 moest ik voor controle naar de cardioloog. Toen mocht ik stoppen met de Lanoxin. Drie maanden er na was mijn suiker normaal. Dus ik heb sterk het vermoeden dat door de Lanoxin mijn suiker zo was ontregeld.
24-03-2019

Trage schildklier

Verschillende bijwerkingen die in ernst toenamen. De meest bedreigende, fijne zenuw neuropathie, was de oorzaak dat ik acuut moest stoppen. Pijn en moeite met lopen beperken mij nu. Mogelijk heb ik te lang gewacht om deze klacht met de cardioloog te bespreken, dat vind ik achteraf jammer. Langer gebruik zou mij misschien rolstoel afhankelijk maken. Grote kans dat mijn[lees meer...] ritmestoornissen terugkomen. En wat dan??? Na veel cardioversies en 4 ablaties (waaronder de bundel van His) geen idee wat de behandelmogelijkheden dan zijn. Afwachten maar.......
23-03-2019

Hartritmestoornissen

I.v.m hartrythmestoornissen gebruik ik Amiodaron 200g /dag ruim 2,5 jaar, het helpt me goed het nadeel is dat de joudium wat deze medicijn bevat heeft mijn schildklier aangetast en veroorzakte een hyperthyroidie. Ik gebruik nu strumazol 30 mg en prednison 30 mg X2/ per dag, de genezing gaat wat traager . Ik blijf wel amiaodaron gebruiken deze mag niet gestakt w[lees meer...]orden volgens mijn cardioloog, Ik had wel om een alternatieff voor amiaodaron gevraagd het antwoord was nee, Zijn er mensen die hyperthyroidie door Amiodaron gekregen hebben? En wel behandeling is gevolgd?
20-02-2019

Hartritmestoornis

Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.
14-02-2019

Lanoxin (digoxine)

reden van gebruik is boezemfibrilleren heb er totaal geen erg in dat ik het medicijn slik zo goed als geen bijwerking.
06-02-2019

Hartritmestoornissen

op advies specialist en academisch ziekenhuis
27-01-2019

Hartfalen

23-01-2019

Hartritmestoornissen

Ik heb dit middel na opname van de cardioloog gekregen om de hartslag te bevorderen. Nu 22-01-19 bij een andere cardioloog wordt er gezegd dat dit medicijn overbodig is???? Gelukkig maar want het medicijn heeft geen bijwerkingen en was wel gemakkelijk in te nemen maar de gebruikers mogen niet te veel in de felle zon of UV lamp.
09-01-2019

Hartritmestoornis

Afgelopen 4 maanden last gekregen van boezemfibrilleren. De eerste keer middels een natuurlijke cardioversie het normale ritme terug gekregen. De tweede keer opgenomen in het ziekenhuis en via het infuus medicatie gekregen die het ritme weer op orde kreeg na een minuut of 20. De bekende pill-in-the-pocket meegekregen, voor als het weer gebeurd. 2 keer deze moeten gebruike[lees meer...]n nu, en beide keren heeft het goed geholpen. De eerste keer was pas na 2 uur, die nam ik na het eten. De tweede keer(vandaag) na 30 minuten al op een nuchtere maag. Fijn medicijn. Ik voelde het afgelopen dagen eigenlijk al aankomen, volgende gesprek met de cardioloog vraag ik of ik het wekelijks mag slikken.
05-01-2019

Hartritmestoornis

Zo beroerd elke dag, misselijk, moe, vervelend dus depresief . zit mezelf zo in de weg, cardioloog gebeld, is niet aanwezig, andere cardioloog haleerde de hoeveelheid. Gevoel net zo slecht, waar moet ik heen, wie helpt mij, vande cardioloog naar de apotheker, die stuurt je naar de dokter, en zij wer naar de cardioloog. Ja leuk 3 maanden wachttijd.
29-11-2018

02-11-2018

Atriumfibrilleren

Had geen klachten over stoornissen, maar hartprobleem was bijvangst van een ander onderzoek. Kwam op dit middel uit na eerst proberen sotalol en amiodaron, flecainide was derde middel en werkt, onderdrukt de ritmestoornissen. Inmiddels wel toevoeging gekregen van metoprolol dat de werking van flecainide versterkt, met als gevolg wat last van lichte bijwerkingen. Inname 's [lees meer...]ochtends probleemloos. Mag van cardioloog zelf dosering regelen, inmiddels weer op laagste niveau (1 capsule, halve pil metoprolol). Opvallend: bij stressloze periodes (vakantie!) blijkt het nodig om de dosering te verdubbelen! naderhand weer verminderen. In het dagelijks leven is hier prima mee te werken.
28-09-2018

Hartritmestoornis

Voor dit middel veel last, onrstig ritme, benauwdheid en vermoeidheid. Nu voel ik nageneog niets en het lijkt erop, dat dit middel net het zetje heeft gegeven waardoor er weer een normale sinusfunctie is. Erg fijn.
01-09-2018

Hartritmestoornissen

Na 2 jaar gebruiken en ik wist dat ik niet in de zon mocht met deze medicijnen grote nare blauwe plekken. Ik ben nu een maand gestopt. Ik bedekte me altijd goed in de zon, maar je onderarmen ontkom je niet aan. Ik ben benieuwd of die blauwe plekken weer helemaal weg zullen gaan.
22-07-2018

Hartritmestoornissen

In oktober 2017 begonnen met Amiodaron. Twee weken samen gebruikt met Metropolol. Tijdens de tweede week daalde mijn hartslag van rond de 95 naar 60 slagen per minuut. Mijn energie kwam voor een redelijk deel weer terug. Dat je niet in de zon mag zitten en dat je meer last hebt van jeuk (hoofd en benen) is wel vervelend maar niet onoverkomelijk. Begin juli 2018 na een abla[lees meer...]tie mocht ik direct stoppen met Amiodaron. Nu weer vertrouwen opbouwen dat het hart uit zich zelf weer goed blijft functioneren.
14-06-2018

Boezemfibrilleren

17-05-2018

Hartritmestoornissen

werd depressief en in de war.een vreselijk middel.
17-05-2018

Hartritmestoornissen

kom met moeite de dag door,ik ben heel snel moe en heb het soms benauwd.ik met me telkens positief stemmen want ik heb veel sombere buien.ook vaak last van spierpijn vooral in de benen .
02-05-2018

Hartkloppingen

ik werd gek van het bonzen, fladderen en raar kloppen van mijn hart. Na vele onderzoeken en een fietstest(die goed was) toch maar Tambocor gekregen en vanaf toen geen last meer gehad van mijn hart. Nou ja, niet helemaal waar, na teveel alcohol krijg ik weer last, maar dat lijkt me logisch want dan werkt Tambocor niet meer blijkbaar. 1 glas wijn kan ik maar drinken, thats [lees meer...]it.
31-03-2018

Hartritmestoornissen

In plaats van metropenol, de bètablokker, waar ik algeheel onwel van werd. Dit verruimt de bloedvaten, het ha tot zoumakkelijker moeten kunnen pompen. maar het gaat versneld werken. Is niet fijn. Normaal heb ik 75 slagen, nu rond de 90 en bij wandelen circa 105.
27-01-2018

Hartklachten

heb een wpw en bundel van his werkkt heel gooed sinds 86 geen aanvallen meer gehade
09-01-2018

Boezemfibrilleren

Heb 20 jaar Tambocor oftewel flecainide acetaat gebruikt. Ben gestopt na een succesvolle ablatie. Na het stoppen heb ik o.a. been- en teenkrampen gekregen. Ik weet niet of dat door het stoppen met de Tambocor komt. Kan niets anders bedenken. Misschien heeft iemand diezelfde ervaring?
20-12-2017

Hartritmestoornissen

Langzaam kreeg ik allemaal vage klachten zoals moe zijn, moeite met lopen, veel misselijk, vaak hoofdpijn, allemaal vaag en niet te verklaren. Bij de dokter geweest, doorverwezen, maar nooit kwam er iets uit. (tijdsbestek van een jaar) Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen, telkens vallen, verstijfde ledematen en trillingen soms, meer sliep[lees meer...] dan wakker was, knallende hoofdpijn bij het wakker worden zeker een paar maal per week, maar niemand die wist wat er aan de hand was tot ik naar de neuroloog gestuurd werd omdat ze dachten aan Parkinson. Hij sloot Parkinson uit maar wilde voor de zekerheid een longfoto laten maken omdat ik Amiodaron slikte. Hij belde op dat de foto niet goed was en er een afspraak gemaakt was bij de longarts. Deze afspraak heb ik niet gered want op een gegeven moment kon ik niks anders meer dan slapen en is de huisarts gekomen die met spoed de ambulance heeft laten komen. Ik had bijna geen zuurstof meer in mijn bloed. 10 dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen. Doodziek en artsen niet goed wisten wat ze moesten doen, ik had interstitiële pneumonitis door de Amiodaron. Uiteindelijk Prednison gekregen waardoor het wat beter ging. Langzaam Prednison gaan afbouwen van 30 naar 20 naar 10 mg. Nu zit ik op 5 mg maar langzaam komen de klachten allemaal weer terug. Wat mij verder te wachten staat weet ik niet en de doktoren ook niet. 1 ding wat ik wel weet, neem deze rotzooi niet, want ik gun niemand dit wat ik heb. Allemaal als bijwerking van Amiodaron.
19-12-2017

Hartritmestoornis

Sinds ik deze medicijnen gebruik heb ik last van drogemond nachts vijf uur wakker onrustige gedachten gauw vermoeid en buiten adem welk medicijn het doet weet ik niet maar ik begon na mijn hartdefibileren met vier medicijnen erbij.
12-12-2017

Rytmonorm (propafenon)
Atriumfibrilleren

Ik (man 54 jaar) slik al enkele jaren rytmonorm om boezemfibrileren tegen te gaan, na 2x een ablatie, met Wisselend succes. Sinds januari 2x 150 mg per dag, dit bleek in juli dit jaar niet voldoende. Na weer een cardioverswie overgegaan op 300mg 2x per dag, en eerlijk is eerlijk, sindsdien wel af en toe een onrustig hart maar geen recidieve. Ik heb geen enkele last van [lees meer...]bijwerkingen. Kan gewoon schaatsen, racefietsen en mountainbiken. Wat ik daar heb ingeleverd, heb ik al ingeleverd na de ablatie. Toen heb ik echt minder power gekregen, zeg maar van de kopgroep in het peleton naar mee kunnen fietsen achterin. In het dagelijks leven ervaar ik geen beperkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4709)
Anticonceptie - overig (3467)
Cholesterol (2727)
Depressie - antidepressiva overig (2531)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2165)
Pijn - morfine-achtigen (2066)
Pijn (1871)
Verslavingsziekten (1775)
ADHD - psychostimulantia (1733)
Bloeddruk - betablokkers (1564)
Maagzuur - protonpompremmers (1485)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1424)
Anticonceptie - eenfase (1289)
Angststoornissen (1079)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1047)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1035)
Depressie - antidepressiva TCA (975)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (907)