Ervaringen met Amiodaron

Hartklachten (1 mening)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

04-02-2017 | Vrouw | 59
Hartritmestoornissen
Omdat ik ook fenprocoumon (bloedverdunner), ramipril en chloorthalidon (bloeddruk), ursochol (tijdelijk voor lever en gal), omeprazol (maagbeschermer) gebruik weet ik niet of het door de amiodaron komt dat ik mij zo belabberd voel. Ik heb drie weken geleden een gastric bypass (maagverkleining) gekregen en ben na een paar stappen lopen buiten adem. Ik gebruikte eerst sotalo[lees meer...]l maar de cardioloog wilde voor de operatie mijn hartritmestoornissen wat beter krijgen, dit is echter niet gelukt. Ik ben naar de cardioloog geweest en deze adviseert eerst een cardioversie (resetting van het hart) en dan mag ik waarschijnlijk een paar weken daarna weer over op sotalol. De cardioloog denkt niet dat het van de amiodaron komt omdat ik deze klachten voor de operatie ook niet had. Hij wijt de klachten aan de operatie maar ik maak me wel zorgen.

21-02-2016 | Vrouw | 65
Hartritmestoornissen
In mei 2015 werd de 1e cardioversie uitgevoerd nadat hartritmestoornissen waren vastgesteld. De 2e volgde in augustus 2015. Ik voelde me daarna erg goed. De maand daarop in september 2015 kreeg ik Amiodaron 200mg voorgeschreven. Daarnaast gebruik ik Pradaxa (2x110mg), Atorvastatine (1x20mg), Bisoprololfum (1x5mg), De Pradaxa en Amiodaron waren nieuw voor mij. De rest sli[lees meer...]kte ik al jaren. In december 2015 bij consult specialist de bijwerkingen vermeld. Daarop mededeling dat ik in aanmerking kwam voor een dubbele ablatie (twee verschillende ritmestoornissen). Per 1 januari 2016 werd onze ziektekostenverzekering gewijzigd van een Nederlandse naar een Belgische. Daarom vroeg ik in december enkele maanden bedenktijd om ook het administratieve gedeelte goed te kunnen regelen. Ik ga me echter slechter en slechter voelen in een snel tempo. Na telefoontje met afd. cardiologie heb mijn afspraak een maand eerder kunnen vastzetten dan gepland. Vanmorgen heb ik mijn medicijnen voor deze week klaargemaakt en ik heb ik alle Amiodaron-tabletten gehalveerd. Kijken of dit enig resultaat oplevert. Ik weet dat dit tegen alle geldende regels is maar toch; volgende maand zie ik mijn cardioloog in NL en dan praten we verder want zo kan het niet langer.

24-11-2015 | Vrouw | 76
Hartritmestoornissen
Eerste maand 's morgens 3 tabletten. Grote vermoeidheid. Nu onderhoudsdosering van 1 per dag. Geen problemen meer met hartritmestoornissen en de vermoeidheid van voorheen is zeer zeer verbeterd. Heb helemaal geen bijwerkingen ook niet gehad. Ben zeer blij dat het leven weer aangenamer is geworden.

09-09-2015 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Een zeer zwaar middel met ernstige bijwerkingen, die ook na stoppen kunnen voortduren. Het belast lever, nieren en schildklier. Mag er alleen van tot tot teen mee in de zon, aangezien uv straling blauwgrijze vlekken op de huid nalaat. Ook die kunnen permanent zijn. Mijn handen trillen regelmatig. Ik hoop dat ik dit snel kan afbouwen, want mijn organen , ook maag en darmen[lees meer...], staan ernstig onder druk. Mag een mens zoveel risico nemen?

19-01-2014 | Vrouw | 54
Hartritmestoornissen
Bijna 13 jr amiodaron gebruikt, tijdens gebruik nog een ablatie gehad. Op aanraden van een andere cardioloog in juli gestopt met als gevolg na 3 mnd weer veel last van ventriculaire ritmestoornissen. Ga naar die cardioloog met mijn klachten en krijg een holter van 24 uur. De uitslag van de cardioloog; op de holter is niets te zien, u heeft nergens last van. Ik leg uit da[lees meer...]t ik wel last heb van mijn hart. zegt die cardioloog: ik geloof u niet . Ik dacht hij maakt een grapje , zoals bekend is het niet altijd mogelijk om binnen die 24 uur last van ritmestoornissen te hebben. Ben naar huis gegaan, nu 3 mnd verder is het zoveel erger geworden dat ik naar mijn huisarts ben gegaan, heb haar mijn probleem uitgelegd en zij heeft direckt aktie ondernomen nieuwe holter 48uur en een hartfilmpje. Ben weer begonnen met de amiodaron, het hartfilmpje laat onregelmatigheden zien en op de holter is vastgesteld dat ik wel degelijk ritmestoornissen heb. Nu afwachten en ga weer terug naar de cardioloog die mij dit medicijn heeft voorgeschreven de ablaties uitgevoerd heeft en die mij gelooft. De babbelaar ziet mij niet terug.

03-06-2013 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
slik 1x per dag 200 mg amiadaron +50 mg tambocor en antistollings middelen. de medicijnen helpen beperkt daarbij als bijwerkingen duizelig,vermoeid, haaruitval en heel erg overgevoelig voor zonlicht

28-04-2013 | Vrouw | 64
Hartritmestoornis
Ik heb 7 jaar geleden een pacemaker gekregen deze heeft geholpen tot juni 2012. Bij controle bleek dat de pompfuntie van mijn hart was gedaald tot 20%. Heb op 22 aug. 2012 een biventriculaire icd gekregen, deze helpt goed. Ik had echter nog last van overslagen van mijn hart, heb toen amiodaron gekregen, wat een troep. De bijwerkingen waren slecht zien, geheugen verlies, ob[lees meer...]stipatie, gewicht toename, koud altijd moe en heel erge hartkloppingen.Ik ben in overleg met mijn cardioloog met het middel gestopt en ik ben een ander mens geworden, heerlijk. De hartkloppingen zijn helemaal verdwenen en de rest van de bijwerkingen ook. Ik hoef dit middel dus nooit meer.

12-09-2012 | Vrouw | 65

10-05-2012 | Vrouw | 64
Hartritmestoornissen
Kreeg Amiodarfon omdat mijn hart op hol sloeg. Moest beginnen met 6 tabletten per dag e dan afbouwen naar 1 tablet per dag toe. Het helpt mij prima. Ik heb nergens geen last lees bijwerkingen v an.

06-02-2012 | Vrouw | 57
Hartritmestoornissen
Dit was een gevolg van Vit B12 tekort; ziekte van Addison Biermier, oorzaken kunnen zijn; Stress, narcose, antibiotica, cholesterolverlagers (Prof.dr. Walter Hartenbach) pijnstillers, bloeddrukverlagers , maagzuurremmers. Een van de VELE klachten van tekort is Benauwdheid, Hartritmestoornissen! spier en gewrichtsklachten, vermoeidheid, geheugen, dementie Een van de kla[lees meer...]chten is ook diarree ! en OEDEEM, kans weer op Kaliumtekort !! Oorzaak is Plasmedicatie ! krijg je b.v. bij oedeem! dus weer meer plasmedicatie, kringetje rond !! door laxeermiddelen, cholesterolverlagers, bloedddrukverlagers nog meer klachten van Kalium tekort is Hartstilstand!!! spier en gearichtsklachten zie ervaringen en forums Hartklachten door Vit D en C en E tekort en magnesium tekort. zie ook "site, wat gebeurt er als te weinig vet eet ? ik wens jullie veel beterschap!!!!!!

18-01-2012 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen
Mijn moeder heeft dit middel gekregen na opname in het ziekenhuis vanwege ventriculaire hartritmestoornissen. Na cardioversie bleven de ritmestoornissen bestaan, waarvoor een ICD is geplaatst en zij amiodaron 1xdgs 200mgr en metroprolol 1xdgs 100mgr kreeg daarbij ook bloedverdunners acecoumarol. mijn moeder veranderde in een lichamelijk en geestelijk wrak. Zij kon nauwelij[lees meer...]ks iets eten, werd gelijk misselijk en moest braken, zij had last van tremoren in haar handen, kon moeilijk lopen, had in de nacht benauwdheidsklachten en werd depressief. De ritmestoornissen leken alleen maar meer te komen, de ICD moest veelvuldig ingrijpen met het geven van een schok hetgeen zeer traumatisch was voor mijn moeder. Voor het gebruik van de amiodaron stond mijn moeder actief in het leven en was geheel zelfstandig. De metroprolol gebruikte zij al jaren ivm een hoge bloeddruk en hierbij had zij deze klachten niet! Na het starten van de Amiodaron is alle ellende begonnen en had zij geheel geen kwaliteit van leven meer. was ook fors afgevallen in gewicht en kon alleen nog maar drinkvoeding binnenhouden! Daarbij had het totaal geen positief effect op de ritmestoornissen!!!Na een second opinion bij Dr Conrad in het AMC is zij gestopt met alle medicatie en gebruikt nu alleen nog de metroprolol. Mijn moeder is een ander mens geworden en alle klachten zijn verdwenen! De ritmestoornissen zijn ook veel minder geworden de ICD heeft het afgelopen half jaar niet hoeven ingrijpen!!! Kortom het middel Amiodaron is vele malen erger dan de kwaal, het jaagt iemand de dood in! Het is schandalig dat het wordt voorgeschreven aan oude kwetsbare mensen die er ernstig ziek van worden en dan niet meer voor zichzelf kunnen opkomen!

12-11-2010 | Vrouw
Atriumfibrilleren
Overgevoelig voor UV straling. Gehoord dat er een nieuw medicijn komt dat deze bijwerking niet heeft. Wie weet hiervan ?

14-09-2010 | Vrouw
Hartfalen

15-12-2009 | Vrouw
Non compaction cardiomyopathie
Zware medicijnen met kans op grote bijwerkingen. Belangrijk om regelmatig bloed te laten prikken voor de werking van de schildklier.

15-07-2009 | Vrouw
Hartritmestoornis
Dit medicijn heeft het hartritme op peil gebracht, Maar de bijwerkingen zijn een groot nadeel, Amiodaron veroorzaakt jammer genoeg bij mij hevige jeuk, sterke overgevoeligheid voor zonlicht, dunne huid, roodheid, bloeduitstortinkjes en eczeem. Naarmate ik Amiodaron langer gebruik, worden de bijwerkingen des te sterker.

29-03-2024 | Man | 67
Atriumfibrilleren

druk voelen in hoofd doodsangst

Ik gebruik dit medicijn nu 2 maanden. Ik heb een boezemfibrillatiemet flutter onderzijde hart. Inmiddels 2x Cardioversie ondergaan. 1e was mislukt (er zijn 3x schokken geprobeerd, allen zonder succes). Daaropvolgend moest ik Amiodaron HCI Aurobindo 200 mg gaan gebruiken. Na 1 maand en 2e Cardioversie poging gedaan, nu bij 1e schok was het hartritme gelijk goed! Echter na 3[lees meer...],5 dagen na een wat intensiever sportmoment (racefiets 25 Km 145-155 bpm) was het probleem weer terug (baalde flink). Dat moment kon ik precies bepalen dmv een Kardia Mobile 6L met meting meerdere keren per dag en gedaan kort voor én na het sportmoment. Ik sta nu op de wachtlijst voor Ablatie en hoop tzt van dit medicijn af te zijn. Ervaring: Als ik hier wat ervaringen lees kan ik Aurobindo 200 mg redelijk verdragen. Heel af en toe korte angstmomenten en vreemde druk in oren/hoofd, maar alles acceptabel. Nog geen ervaring met zon gehad, het was/is nog eind winter/begin voorjaar. Ik vind die vermelde bijwerking betreffende overgevoeligheid voor zon het vervelendst en ben benieuwd naar ervaringen van mensen die dit in laat voorjaar en zomer gebruikt hebben,