amiodaron

Hartklachten (1 mening)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

04-08-2021 | Vrouw | 70
Hartritmestoornissen
Heb dus hartkloppingen en in de nacht veel bonzen van ❤️ op rug links rechts liggen amiodaron snel het bleef 135 pm huisarts post assistent gebeld moet er maar een extra nemen dus week lang 2 per dag nu op de helft nog steeds t zelfde en moest maandag morgen bellen voor cv afspraak maar wat bleek huisarts en de zondag assistent hadden dinsdag middag niks doorgeven.Gaat ac[lees meer...]hter uit ziekenhuis dus nu afwachten op afspraak heb al t mogelijkheden al geprobeerd eerst n week 2 💊 dan kijken we verder .pfffffff.

17-04-2021 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Na ablatie gedurende drie maanden voorgeschreven. Zeer sterke huidirritatie . Zelfs een jaar na het stoppen met dit medicijn nog steeds zeer snelle verbranding in de zon ondanks beschermingsfactor 50

13-04-2021 | Man | 67
amiodaron (50mg/ml)
Hartritmestoornissen
Na ruim twee jaar gebruikt te hebben werd mijn zicht verminderd. Tevens zwelde mijn gezicht op en kon moeilijk naar het toilet. Dit resulteerde in een longoedeem met alle gevolgen van dien. Nu werkt mijn schildklier te traag.

23-11-2019 | Vrouw | 82
Hartritmestoornis
Heb al v.a. mijn 50e levensjaar hartritme stoornissen. Allerlei medicatie gehad, vaak een cardioversie (stroomstoot) gehad totdat dit ook niet meer werkte. Toen aan de Amniodaron. Met ong. een week voelde ik me niet meer mezelf, werd zeer kortademig, moe en krachteloos. Kon amper nog 30 m lopen aan de arm van mijn man. Verschillende scans toonden plekjes in de longen en[lees meer...] op mijn schildklier die mogelijk kanker konden zijn. In de schildklier is het helaas ook echt zo. Longen blijven onder controle. De Amniodaron 3 mnd geslikt. Heb altijd gezond geleefd, nooit gerookt, veel gesport. Heb nu in mijn 82e levensjaar nog een uitstekende conditie, wandel en fiets veel, maar moet dus wel geopereerd worden. Met dank dus aan de Amniodaron die me compleet vergiftigd heeft! Begin er niet aan!!! Mijn hartritme is nu redelijk onder controle met Verapamil die evt. te sterk kan werken waarvoor ik een pacemaker heb die zo nodig een stroomstoot kan geven.

23-03-2019 | Man | 60
Hartritmestoornissen
I.v.m hartrythmestoornissen gebruik ik Amiodaron 200g /dag ruim 2,5 jaar, het helpt me goed het nadeel is dat de joudium wat deze medicijn bevat heeft mijn schildklier aangetast en veroorzakte een hyperthyroidie. Ik gebruik nu strumazol 30 mg en prednison 30 mg X2/ per dag, de genezing gaat wat traager . Ik blijf wel amiaodaron gebruiken deze mag niet gestakt w[lees meer...]orden volgens mijn cardioloog, Ik had wel om een alternatieff voor amiaodaron gevraagd het antwoord was nee, Zijn er mensen die hyperthyroidie door Amiodaron gekregen hebben? En wel behandeling is gevolgd?

23-01-2019 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Ik heb dit middel na opname van de cardioloog gekregen om de hartslag te bevorderen. Nu 22-01-19 bij een andere cardioloog wordt er gezegd dat dit medicijn overbodig is???? Gelukkig maar want het medicijn heeft geen bijwerkingen en was wel gemakkelijk in te nemen maar de gebruikers mogen niet te veel in de felle zon of UV lamp.

29-11-2018 | Vrouw | 63

01-09-2018 | Vrouw | 64
Hartritmestoornissen
Na 2 jaar gebruiken en ik wist dat ik niet in de zon mocht met deze medicijnen grote nare blauwe plekken. Ik ben nu een maand gestopt. Ik bedekte me altijd goed in de zon, maar je onderarmen ontkom je niet aan. Ik ben benieuwd of die blauwe plekken weer helemaal weg zullen gaan.

22-07-2018 | Man | 60
Hartritmestoornissen
In oktober 2017 begonnen met Amiodaron. Twee weken samen gebruikt met Metropolol. Tijdens de tweede week daalde mijn hartslag van rond de 95 naar 60 slagen per minuut. Mijn energie kwam voor een redelijk deel weer terug. Dat je niet in de zon mag zitten en dat je meer last hebt van jeuk (hoofd en benen) is wel vervelend maar niet onoverkomelijk. Begin juli 2018 na een abla[lees meer...]tie mocht ik direct stoppen met Amiodaron. Nu weer vertrouwen opbouwen dat het hart uit zich zelf weer goed blijft functioneren.

20-12-2017 | Vrouw | 77
Hartritmestoornissen
Langzaam kreeg ik allemaal vage klachten zoals moe zijn, moeite met lopen, veel misselijk, vaak hoofdpijn, allemaal vaag en niet te verklaren. Bij de dokter geweest, doorverwezen, maar nooit kwam er iets uit. (tijdsbestek van een jaar) Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen, telkens vallen, verstijfde ledematen en trillingen soms, meer sliep[lees meer...] dan wakker was, knallende hoofdpijn bij het wakker worden zeker een paar maal per week, maar niemand die wist wat er aan de hand was tot ik naar de neuroloog gestuurd werd omdat ze dachten aan Parkinson. Hij sloot Parkinson uit maar wilde voor de zekerheid een longfoto laten maken omdat ik Amiodaron slikte. Hij belde op dat de foto niet goed was en er een afspraak gemaakt was bij de longarts. Deze afspraak heb ik niet gered want op een gegeven moment kon ik niks anders meer dan slapen en is de huisarts gekomen die met spoed de ambulance heeft laten komen. Ik had bijna geen zuurstof meer in mijn bloed. 10 dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen. Doodziek en artsen niet goed wisten wat ze moesten doen, ik had interstitiële pneumonitis door de Amiodaron. Uiteindelijk Prednison gekregen waardoor het wat beter ging. Langzaam Prednison gaan afbouwen van 30 naar 20 naar 10 mg. Nu zit ik op 5 mg maar langzaam komen de klachten allemaal weer terug. Wat mij verder te wachten staat weet ik niet en de doktoren ook niet. 1 ding wat ik wel weet, neem deze rotzooi niet, want ik gun niemand dit wat ik heb. Allemaal als bijwerking van Amiodaron.

01-07-2017 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Medicatie helpt goed tegen klachten, alleen dat ik niet meer tegen zonnestraling kan is erg vervelend, lijkt of m'n hoofd in brand staat kan niet zonder hoofdbedekking naar buiten, erg moe als ik in de zon ben geweest. Zweet ook niet meer dus kan warmte niet kwijt.

03-06-2017 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Geen werking dus eigenlijk onnodig dit te slikken, maar cardioloog geeft aan dat dit het beste middel is dat beschikbaar is? Heel veel last van zon. Probeer nu zonder op aanraden van andere cardioloog.

29-03-2017 | Man | 63
Hartritmestoornis
heb verschillende medicijnen gehad waaronder ook flecanide. deze kreeg ik stroom in voeten. op aanraden van cardioloog in maastricht stoppen en beginnen met amiodaron 200 mg. ong 1,5 mnd geprobeerd, maar kreeg er veel bijwerkingen van. Darmkrampen, hoofdpijn, pijn in voeten, pijn op borst, heel benauwd, kortademig, vocht vasthouden. In overleg met cardioloog overgestapt ([lees meer...]3 wk niks, afbouwen) naar sotalol 2x 40 mg. dan na 1 week naar 2x 80 mg. maar nu moet ik geopereerd worden aan prostaat en anesthesist stuurde mij door naar cardioloog voor zijn mening. nu schreef deze mij weer amiodaron voor tot 2 wk na operatie dan weer sotalol. heb ze nu weer 4 dagen en beginnen de klachten weer. ga morgen naar cardioloog of hij dit wil veranderen. dit is voor mij echt tuig die amiodaron.

04-02-2017 | Vrouw | 59
Hartritmestoornissen
Omdat ik ook fenprocoumon (bloedverdunner), ramipril en chloorthalidon (bloeddruk), ursochol (tijdelijk voor lever en gal), omeprazol (maagbeschermer) gebruik weet ik niet of het door de amiodaron komt dat ik mij zo belabberd voel. Ik heb drie weken geleden een gastric bypass (maagverkleining) gekregen en ben na een paar stappen lopen buiten adem. Ik gebruikte eerst sotalo[lees meer...]l maar de cardioloog wilde voor de operatie mijn hartritmestoornissen wat beter krijgen, dit is echter niet gelukt. Ik ben naar de cardioloog geweest en deze adviseert eerst een cardioversie (resetting van het hart) en dan mag ik waarschijnlijk een paar weken daarna weer over op sotalol. De cardioloog denkt niet dat het van de amiodaron komt omdat ik deze klachten voor de operatie ook niet had. Hij wijt de klachten aan de operatie maar ik maak me wel zorgen.

02-11-2016 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Na de beginperiode (3 tabletten),waarbij ik mij erg naar voelde, werd de hartritme storing minder. Maar nu een hoge bloeddruk. Van "150" s'morgens tot "185" s'avonds. Voorheen niet boven de "145". Waarschijnlijk omdat ik met de bètablokker moest stoppen. Is dit een verbetering? Binnenkort weer naar de cardioloog, maar ik ga maar over op een halve tablet eventueel met een[lees meer...] halve bétablokker

01-08-2016 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Vanaf 05 feb 2011 aanval hartritmestoornissen gehad. Vanaf dat moment bloedverdunners en 2.5 mg bisoprolol/dag + bloedverdunners geslikt. Het viel me op dat na een enkel biertje of een glaasje wijn en/of stevige maaltijd en koffie na de laatste maaltijd ik klachten bleef houden. Ik heb mijn voedingspatroon aangepast. Ik drink nu soms alcohol vrij bier en wijn, neem ge[lees meer...]en zware maaltijden en let vooral op smaakzouten z.g. E-tjes (E620 t/m 637) waarvan E621 de 'gevaarlijkste' is. Roken doe ik niet. Vanwege de toch aanhoudende problemen ben ik 9 juni 2014 met 200mg amiodaron/dag begonnen. Hierbij het advies gekregen om sterk zonlicht te mijden. Daarom smeer ik mijn gehele gezicht en armen elke dag na het scheren in met factor 50, Door zonlicht toch weer problemen gekregen.(opgezette handen). Op advies van huisarts en cardioloog op 16 feb 2015 verder gegaan met 100 mg amiodaron/dag. (Vaste inname gewoonte is: vlak voor avondmaaltijd fenprocoumon en direct na de avondmaaltijd amiodaron.) Wel heb ik sinds enige maanden dat ik met 1 oog iets dubbel zie(dubbele lijnen). Na de start met amiodaron is 1 x longfoto gemaakt. Gaf geen afwijkingen. 2 x bloed onderzoek gehad. Wat mij bevreemdt is dat op 5/6/15 mijn TSH 4.41; T4vrij 16.4 en T3vrij 3.7 was. De volgende bloed controle op 15/6/16 gaf een TSH 5.96; T4vrij 13.7 en T3vrij 3.7. Kan men door medicatie een beetje dubbel gaan zien aan een oog? Op internet vond ik dat een oplopende TSH iets met de ziekte van Hashimoto te maken kan hebben(?) TSH waarden moeten toch onder de 3.0 zijn/blijven volgens web info! Sinds eind november 2014 geen hartritmestoornis meer gehad! Ik slik fenprocoumon, meet zelf mijn INR dat stabiel rond 2.1 blijft Ik wil mijn amiodaron gebruik (langzaam) af bouwen? Wie weet raad.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum