Ervaringen met Amiodaron

amiodaron

druk voelen in hoofd doodsangst

Hartritmestoornissen (47 meningen)
Atriumfibrilleren (14 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)
Hartklachten (1 mening)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

21-09-2022 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Algemeen ziek zware benen ik ga aan de cardioloog vragen om met middel te stoppen!

08-06-2022 | Vrouw | 80
Hartritmestoornissen
Krijg over mn hele huid vreselijke jeuk en prikkelingen. Krijg ook een droge mond en hoestklachten.

14-12-2021 | Vrouw | 72
Atriumfibrilleren

23-10-2021 | Vrouw | 80
Hartklachten
Het help tegen te snelle hartslag maar ik word er erg zenuwachtig van en slaap slecht. Dit alles na een open hartoperatie met vervanging hartklep.

04-08-2021 | Vrouw | 70
Hartritmestoornissen
Heb dus hartkloppingen en in de nacht veel bonzen van ❤️ op rug links rechts liggen amiodaron snel het bleef 135 pm huisarts post assistent gebeld moet er maar een extra nemen dus week lang 2 per dag nu op de helft nog steeds t zelfde en moest maandag morgen bellen voor cv afspraak maar wat bleek huisarts en de zondag assistent hadden dinsdag middag niks doorgeven.Gaat ac[lees meer...]hter uit ziekenhuis dus nu afwachten op afspraak heb al t mogelijkheden al geprobeerd eerst n week 2 💊 dan kijken we verder .pfffffff.

27-10-2020 | Vrouw | 84
Boezemfibrilleren
Bij het constateren van een boezemflutter was uiteindelijk Amiodaron dat zorgde voor een regelmatig hartritmestoornis. Echter, na circa 5 maanden 1x per dag 200 mg slikken traden ernstige oogklachten op. In beide ogen is zicht verdwenen. Na 2,5 maand waren er al symptomen, klachten over droge ogen, niet goed fel licht kunnen verdragen, etc. Maar oogarts constateerde geen[lees meer...] bijzonderheden. Uiteindelijk op 84-jarige leeftijd is mevrouw volledig afhankelijk geworden van ondersteuning en kan niet meer zelfstandig wonen. Prognose van de ogen is onbekend; herstel blijft waarschijnlijk uit.

08-08-2020 | Vrouw | 51
Hartfalen
In maart 2019 is zeer ernstig hartfalen geconstateerd. Daarvoor kreeg ik o.a. Amiodaron. Helaas kreeg ik ondanks alle medicatie eind juni een hartinfarct door een bloedprop in mijn rca. Op zich ging ik daarna wel steeds meer vooruit, wat stagneerde eind vorig jaar. De hartslag werd weer steeds hoger en de ritmestoornis nam ook weer toe. De dosis is nog wat verhoogd, naar 3[lees meer...]00mg pd en dat heeft ook weer een positief effect. De enige bijwerking waar ik last van heb is dat ik niet meer in de zon kan zitten, ik verbrand al van in de schaduw zitten.

12-06-2020 | Vrouw | 76
Boezemfibrilleren
Gestopt met flecainide (tambocor) na 4 jaar gebruik vanwege het feit dat dit niet meer hielp bij mijn aandoening. Na de zoveelste cardioversie is er besloten om amiodaron te gebruiken. De cardioloog die het medicijn voorschreef vertelde mij dat ik met het gebruik van amiodaron geen last meer zou hebben van boezemfibrilleren. Eerste week heb ik 3x pd ingenomen tweede week 2[lees meer...]x pdag en vanaf de derde week 1x per dag. Ondanks de heftige bijwerkingen heb ik het wel volgehouden. In mijn vierde week ging het mis. Naast een cardioversie bleek mijn leverwaarden ontzettend slecht te zijn. Van deze cardioloog kreeg ik te horen dat dat van de amiodaron zou komen. Nu ga ik sotalol gebruiken. Ik snap nog steeds niet waarom ik niet voor een ablatie in aanmerking kom.

26-02-2020 | Vrouw | 53
Boezemfibrilleren
Na meerdere (combinaties van) medicijnen te hebben uitgeprobeerd (had ik geen baat bij en hele vervelende bijwerkingen), was dit medicijn ‘m’n laatste redmiddel’, langzaamaan zijn m’n klachten verbeterd.

23-11-2019 | Vrouw | 82
Hartritmestoornis
Heb al v.a. mijn 50e levensjaar hartritme stoornissen. Allerlei medicatie gehad, vaak een cardioversie (stroomstoot) gehad totdat dit ook niet meer werkte. Toen aan de Amniodaron. Met ong. een week voelde ik me niet meer mezelf, werd zeer kortademig, moe en krachteloos. Kon amper nog 30 m lopen aan de arm van mijn man. Verschillende scans toonden plekjes in de longen en[lees meer...] op mijn schildklier die mogelijk kanker konden zijn. In de schildklier is het helaas ook echt zo. Longen blijven onder controle. De Amniodaron 3 mnd geslikt. Heb altijd gezond geleefd, nooit gerookt, veel gesport. Heb nu in mijn 82e levensjaar nog een uitstekende conditie, wandel en fiets veel, maar moet dus wel geopereerd worden. Met dank dus aan de Amniodaron die me compleet vergiftigd heeft! Begin er niet aan!!! Mijn hartritme is nu redelijk onder controle met Verapamil die evt. te sterk kan werken waarvoor ik een pacemaker heb die zo nodig een stroomstoot kan geven.

28-08-2019 | Vrouw | 87
Hartfalen
wordt vaak 5 dagen per week voorgeschreven ivm schildklier. wel in Frankrijk

24-03-2019 | Vrouw | 70
Trage schildklier
Verschillende bijwerkingen die in ernst toenamen. De meest bedreigende, fijne zenuw neuropathie, was de oorzaak dat ik acuut moest stoppen. Pijn en moeite met lopen beperken mij nu. Mogelijk heb ik te lang gewacht om deze klacht met de cardioloog te bespreken, dat vind ik achteraf jammer. Langer gebruik zou mij misschien rolstoel afhankelijk maken. Grote kans dat mijn[lees meer...] ritmestoornissen terugkomen. En wat dan??? Na veel cardioversies en 4 ablaties (waaronder de bundel van His) geen idee wat de behandelmogelijkheden dan zijn. Afwachten maar.......

29-11-2018 | Vrouw | 63

01-09-2018 | Vrouw | 64
Hartritmestoornissen
Na 2 jaar gebruiken en ik wist dat ik niet in de zon mocht met deze medicijnen grote nare blauwe plekken. Ik ben nu een maand gestopt. Ik bedekte me altijd goed in de zon, maar je onderarmen ontkom je niet aan. Ik ben benieuwd of die blauwe plekken weer helemaal weg zullen gaan.

20-12-2017 | Vrouw | 77
Hartritmestoornissen
Langzaam kreeg ik allemaal vage klachten zoals moe zijn, moeite met lopen, veel misselijk, vaak hoofdpijn, allemaal vaag en niet te verklaren. Bij de dokter geweest, doorverwezen, maar nooit kwam er iets uit. (tijdsbestek van een jaar) Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen, telkens vallen, verstijfde ledematen en trillingen soms, meer sliep[lees meer...] dan wakker was, knallende hoofdpijn bij het wakker worden zeker een paar maal per week, maar niemand die wist wat er aan de hand was tot ik naar de neuroloog gestuurd werd omdat ze dachten aan Parkinson. Hij sloot Parkinson uit maar wilde voor de zekerheid een longfoto laten maken omdat ik Amiodaron slikte. Hij belde op dat de foto niet goed was en er een afspraak gemaakt was bij de longarts. Deze afspraak heb ik niet gered want op een gegeven moment kon ik niks anders meer dan slapen en is de huisarts gekomen die met spoed de ambulance heeft laten komen. Ik had bijna geen zuurstof meer in mijn bloed. 10 dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen. Doodziek en artsen niet goed wisten wat ze moesten doen, ik had interstitiële pneumonitis door de Amiodaron. Uiteindelijk Prednison gekregen waardoor het wat beter ging. Langzaam Prednison gaan afbouwen van 30 naar 20 naar 10 mg. Nu zit ik op 5 mg maar langzaam komen de klachten allemaal weer terug. Wat mij verder te wachten staat weet ik niet en de doktoren ook niet. 1 ding wat ik wel weet, neem deze rotzooi niet, want ik gun niemand dit wat ik heb. Allemaal als bijwerking van Amiodaron.

04-07-2017 | Vrouw | 73
Atriumfibrilleren
slecht middel een en al chemisch. misselijkheid de hele dag beroerd voelen raar in je hoofd hele dag slaperig benauwd gevoel