Ervaringen met Amiodaron

amiodaron

druk voelen in hoofd doodsangst

Hartritmestoornissen (47 meningen)
Atriumfibrilleren (14 meningen)
Hartklachten (2 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

17-03-2013 | Man | 50
Hartritmestoornissen
Ernstige ventriculaire ritmeoornissen sinds 1 jaar. ICD geplaatst en betablokkers erbij (eerst metoprolol, later sotalol). ICD heeft tot nog toe 3x in moeten grijpen, erg traumatische ervaring. Na de laatste keer gestart met amiodaron (2x200mg). Hartritme is nu veel rustiger, bijwerkingen heb ik weinig last van. Ben niet misselijk, alleen nogal gauw moe en slaap wat minder[lees meer...] goed. Maar is tot nu toe prima mee te leven.

10-05-2012 | Vrouw | 64
Hartritmestoornissen
Kreeg Amiodarfon omdat mijn hart op hol sloeg. Moest beginnen met 6 tabletten per dag e dan afbouwen naar 1 tablet per dag toe. Het helpt mij prima. Ik heb nergens geen last lees bijwerkingen v an.

15-11-2011 | Man | 57
Boezemfibrilleren
Voorgeschreven gekregen voor een moeilijk te behandelen boezemfibrilleren. Na eerst drie andere ritme-middelen te hebben uitgeprobeerd en een catheter-ablatie, toch maar Amiodaron om het hart tot rust te brengen. De dosering ben ik vergeten, maar het was een gangbare dosis. Het onderdrukte de meeste aanvallen maar het hield pas echt op na een tweede ablatie. Van de indru[lees meer...]kwekkende lijst bijwerkingen merkte ik er maar twee: te trage hartslag (soms omlaag tot 42/min) en gevoeligheid voor felle zon. Veel insmeren en een pet op hielp goed daartegen. NB:na de tweede ablatie met Amiodaron gestopt in 2009.

28-03-2011 | Man | 77
Hartritmestoornis
Het middel werkt perfect voor de hartritmestoornis, maar na ca. 1 maand begon ik exceemachtige plekken te ontwikkelen die heel erge jeuk geven en zich nu over mijn hele lichaam voordoen. De dermatoloog zegt dat het gewoon exceem is en dat Amiodaron daar niets mee te maken heeft. Hoe kan dit ineens als ik nog nooit eerder iets aan mijn huis heb gehad?

10-11-2010 | Man
Zeer slechte pompfunctie
na de 2de harstilstand werde mij geadviseerd dit medicijn te nemen om eventueel nog meer stilstanden te voorkomrn en na die tij d heb ik geen stilstand meer gehad ik ben onder zeer goede controle om de 2maanden word er bloed geprikt ter controle

27-09-2010 | Man
Hartrithmerstoring

07-07-2021 | Man | 74
Atriumfibrilleren
Ik ben 74 jaar en gebruik dit medicijn nu meer dan anderhalf jaar ik had een ritme probleem na een bij pass operatie, dit kon niet onder controle worden gekregen ook niet met stroomstoten. Begonnen met Amiodaron, eerst 3 pd, daarna 2 pd en na drie weken 1 pd. Een half jaar later tot heden terug naar een halve pil pd. Ik voel me goed en heb geen bijwerkingen, wel blijf ik z[lees meer...]oveel mogelijk uur de zon en smeer me in met factor 50.

27-10-2020 | Vrouw | 84
Boezemfibrilleren
Bij het constateren van een boezemflutter was uiteindelijk Amiodaron dat zorgde voor een regelmatig hartritmestoornis. Echter, na circa 5 maanden 1x per dag 200 mg slikken traden ernstige oogklachten op. In beide ogen is zicht verdwenen. Na 2,5 maand waren er al symptomen, klachten over droge ogen, niet goed fel licht kunnen verdragen, etc. Maar oogarts constateerde geen[lees meer...] bijzonderheden. Uiteindelijk op 84-jarige leeftijd is mevrouw volledig afhankelijk geworden van ondersteuning en kan niet meer zelfstandig wonen. Prognose van de ogen is onbekend; herstel blijft waarschijnlijk uit.

08-08-2020 | Vrouw | 51
Hartfalen
In maart 2019 is zeer ernstig hartfalen geconstateerd. Daarvoor kreeg ik o.a. Amiodaron. Helaas kreeg ik ondanks alle medicatie eind juni een hartinfarct door een bloedprop in mijn rca. Op zich ging ik daarna wel steeds meer vooruit, wat stagneerde eind vorig jaar. De hartslag werd weer steeds hoger en de ritmestoornis nam ook weer toe. De dosis is nog wat verhoogd, naar 3[lees meer...]00mg pd en dat heeft ook weer een positief effect. De enige bijwerking waar ik last van heb is dat ik niet meer in de zon kan zitten, ik verbrand al van in de schaduw zitten.

13-04-2020 | Man | 69
Boezemfibrilleren
Jaren cardioversies gehad hielp tijdelijk. Amiodaron heeft mij volledig van de ritmestoornissen afgeholpen fantastisch. Geen vervelende bijwerkingen halfjaarlijkse controles door cardioloog ivm bijwerkingen zoal schildklier. Wel oppassen met zon flink insmeren met hoge factor anders huidproblemen.

26-02-2020 | Vrouw | 53
Boezemfibrilleren
Na meerdere (combinaties van) medicijnen te hebben uitgeprobeerd (had ik geen baat bij en hele vervelende bijwerkingen), was dit medicijn ‘m’n laatste redmiddel’, langzaamaan zijn m’n klachten verbeterd.

22-07-2018 | Man | 60
Hartritmestoornissen
In oktober 2017 begonnen met Amiodaron. Twee weken samen gebruikt met Metropolol. Tijdens de tweede week daalde mijn hartslag van rond de 95 naar 60 slagen per minuut. Mijn energie kwam voor een redelijk deel weer terug. Dat je niet in de zon mag zitten en dat je meer last hebt van jeuk (hoofd en benen) is wel vervelend maar niet onoverkomelijk. Begin juli 2018 na een abla[lees meer...]tie mocht ik direct stoppen met Amiodaron. Nu weer vertrouwen opbouwen dat het hart uit zich zelf weer goed blijft functioneren.

24-11-2015 | Vrouw | 76
Hartritmestoornissen
Eerste maand 's morgens 3 tabletten. Grote vermoeidheid. Nu onderhoudsdosering van 1 per dag. Geen problemen meer met hartritmestoornissen en de vermoeidheid van voorheen is zeer zeer verbeterd. Heb helemaal geen bijwerkingen ook niet gehad. Ben zeer blij dat het leven weer aangenamer is geworden.

12-07-2013 | Man | 34
Hartritmestoornis
Na een mislukte ablatie dit medicijn opgeëist om dat hart tot rust te laten komen. Het werkt werkelijk perfect. Geen extrasystole, geen AF helemaal niets! Gewoon een keurig sinusritme. Ik nam hiervoor sotalol waardoor ik erg slecht sliep en mijn conditie ronduit matig was. Met dit middel kan ik gewoon sporten. Amiodaron is berucht maar is heel geschikt ter overbrugging van[lees meer...] een ingreep. Mijn hartje voelt zo stabiel als een bunker. Geen enkele aanval van AF meer gehad. Wel oppassen in de zon en niet zonder factor 50 naar buiten. Maar dat is voor mij even bijzaak! Totdat ik een volgende ingreep krijg vind ik dit een prima noodoplossing.

27-06-2013 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Al 20 jaar heb ik hartritmestoringen. diverse cardioversies gehad. Geen medicijn hielp. Ik heb 5 jaar lang amiadaron gebruikt zonder problemen, behalve dat je moet uitkijken om in de zon te gaan zitten, dat kan je beter niet doen, voor je het weet verbrand je huid met als gevolg veel pijn en jeuk. Na 5 jaar werkt bij mij de Amiadaron ineens niet meer. Ik kreeg vooral nach[lees meer...]t steeds meer hartritme-storingen. Na een bezoek aan de Cardioloog heeft hij besloten geheel te stoppen met Amiadoron. Ik ben nu ongeveer een week zonder medicatie. Binnen enkele dagen niet alleen 's nachts maar nu ook overdag hartritme-storingen, vooral als mijn lichaam in rust is. Meestal heb ik binnen een halfuur weer een normale hartslag. Ik geef zelf als oorzaak afkick-verschijnselen. Ik weet niet of dat kan want ik lees er niets over. Misschien zijn er mensen die dit herkennen.

20-04-2013 | Man | 56
Hartritmestoornissen
19 jaar geleden een Zeer groot infarct gehad. 2+ jaar geleden echter, na 4 hartritmestoornissen, waarbij ik compleet voor de vlakte ging en mijn ICD mijn leven gered heeft een flinke dosis Amiadaron gekregen. Sinds dien 2x 200mg per dag en geen last meer. Bijwerkingen zijn bijzaak.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum