Ervaringen met Amiodaron

amiodaron

druk voelen in hoofd doodsangst

Hartritmestoornissen (47 meningen)
Atriumfibrilleren (14 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)
Hartklachten (1 mening)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

18-05-2023 | Man | 81
Angina pectoris
VEEL BIJWERKINGEN- OP DE OGEN ,SCHILFERENDE HUID, SCHILDKLIER WERKT NIET GOED CONSTIEPATIE, de dokter heeft dit afgeraden om te gebruiken, zeer slecht medicijn

21-09-2022 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Algemeen ziek zware benen ik ga aan de cardioloog vragen om met middel te stoppen!

22-03-2022 | Man | 55
Atriumfibrilleren
Na 2j gebruik amiodaron kreeg ik ineend de eene na andere boezemfibrilleren, bloedonderzoek wees uit ernstige schildklierontsteking 3x dag strumazol en cortisonen hoge dosis krijgen de waarden na 4weken niet omlaag en nu spreken ze van de schildklier volledig te verwijderen

14-12-2021 | Vrouw | 72

26-10-2021 | Man | 78
Atriumfibrilleren
Na zes en een half jaar amiodarongebruik (200 mg per dag) wegens boezemfibrilleren had ik vrijwel alle bijwerkingen al : leisteenachtige verkleuring van de huid, overgevoeligheid voor UV-licht, schildklierafwijking, oogbeschadiging, wazig zien en verschrikkelijke nachtmerries. Toen volgde een verblijf in het ziekenhuis wegens een ernstige longbeschadiging met als gevolg te[lees meer...] weinig zuurstof in het bloed en in coma raken. Op vele manieren werd zuurstof toegediend waarbij twee keer geïntubeerd werd. Twee en een halve liter vocht achter de longen werd afgetapt. 6 zakken bloed werden toegediend. 8 kilo verlies aan lichaamsgewicht. En een vreselijke delier. 30 dagen verdeeld over 3 perioden op de Intensive Care, totaal 52 dagen in het ziekenhuis. Diverse malen kregen mijn naasten te horen dat mijn situatie kritiek was, een verpleeghuis het maximaal haalbare en laten inslapen werd als optie genoemd. De eerste diagnose was een bacteriële longontsteking. Dat betekende veel antibiotica en veel pogingen om een bacterie op te sporen. Na 2 weken was 20 keer getest, na 3 weken 24 keer, na 5 en een halve weken 32 keer en na 7 weken 39 keer. Alle keren met negatief resultaat. Na 3 weken werd amiodaron een keer genoemd en na 5 en een halve weken werd amiodaron d.d. als oorzaak aangewezen. d.d. staat voor differentiaal diagnose. Er is een lijst met mogelijke oorzaken en je streept bijvoorbeeld een bacterie als oorzaak door omdat die niet aangetoond kan worden. Uiteindelijk kom je dan bij amiodaron uit. Als je op het internet wat zoekt kom je steeds hetzelfde tegen: er wordt verwoed naar een bacterie gezocht en amiodaron als oorzaak komt pas (te) laat in beeld. Het advies dat gegeven wordt is: artsen wees alert, als er geen verklaring is voor een longbeschadiging, denk dan aan amiodaron. Mijn situatie was na 5 en een halve weken zo slecht geworden dat een behandelbeperking werd vastgesteld waarin werd “besloten tot niet-intuberen en niet-invasief beademenbeleid in verband met te zwakke conditie en onderliggend lijden (organiserende pneumonie, d.d. door amiodaron veroorzaakt), met tevens hartfalen, pulmonale hypertensie en inmiddels algehele ontstane zwakte en gegeneraliseerde spieratrofie en marginale kansen op verbetering tot goede kwaliteit bij noodzaak tot nieuwe intubatie en mechanische beademing”. In mijn geval werd na 32 negatieve testen (5 en een halve weken) besloten dat amiodaron de oorzaak was. Of dat kwam omdat 24 negatieve testen nog niet voldoende waren om een bacterie uit te sluiten of dat men niet (voldoende) op de hoogte dan wel niet overtuigd was van de longtoxiciteit van amiodaron weet ik niet, maar het was me erg veel waard geweest als dat na 3 weken (of eerder) was gebeurd. Er werd namelijk een forse dosis prednison per dag gegeven met verbluffend resultaat. Men had “zelden een 77-jarige man zo snel zien opknappen”. Ik schrijf dit ongeveer een jaar na de eerste prednison. Na nog 2 weken ziekenhuis en 2 en een halve week revalidatie was ik zelfverzorgend en weer thuis. Amiodaron werd in het ziekenhuis al van mijn medicatielijst verwijderd. Mijn longen zijn geheel hersteld. De huidverkleuring is weg. De schildklier is (nog) niet goed. Amiodaron werkt goed tegen boezemfibrilleren, maar als ik sommige bijdragen hier lees, verbaas ik me er over hoe gemakkelijk aan de mogelijke bijwerkingen wordt voorbij gegaan.

17-04-2021 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Na ablatie gedurende drie maanden voorgeschreven. Zeer sterke huidirritatie . Zelfs een jaar na het stoppen met dit medicijn nog steeds zeer snelle verbranding in de zon ondanks beschermingsfactor 50

13-04-2021 | Man | 67
amiodaron (50mg/ml)
Hartritmestoornissen
Na ruim twee jaar gebruikt te hebben werd mijn zicht verminderd. Tevens zwelde mijn gezicht op en kon moeilijk naar het toilet. Dit resulteerde in een longoedeem met alle gevolgen van dien. Nu werkt mijn schildklier te traag.

12-06-2020 | Vrouw | 76
Boezemfibrilleren
Gestopt met flecainide (tambocor) na 4 jaar gebruik vanwege het feit dat dit niet meer hielp bij mijn aandoening. Na de zoveelste cardioversie is er besloten om amiodaron te gebruiken. De cardioloog die het medicijn voorschreef vertelde mij dat ik met het gebruik van amiodaron geen last meer zou hebben van boezemfibrilleren. Eerste week heb ik 3x pd ingenomen tweede week 2[lees meer...]x pdag en vanaf de derde week 1x per dag. Ondanks de heftige bijwerkingen heb ik het wel volgehouden. In mijn vierde week ging het mis. Naast een cardioversie bleek mijn leverwaarden ontzettend slecht te zijn. Van deze cardioloog kreeg ik te horen dat dat van de amiodaron zou komen. Nu ga ik sotalol gebruiken. Ik snap nog steeds niet waarom ik niet voor een ablatie in aanmerking kom.

22-03-2020 | Man | 75
Ademhalingsproblemen
benauwd en op mijn borst moeilijk om adem tec halen

23-11-2019 | Vrouw | 82
Hartritmestoornis
Heb al v.a. mijn 50e levensjaar hartritme stoornissen. Allerlei medicatie gehad, vaak een cardioversie (stroomstoot) gehad totdat dit ook niet meer werkte. Toen aan de Amniodaron. Met ong. een week voelde ik me niet meer mezelf, werd zeer kortademig, moe en krachteloos. Kon amper nog 30 m lopen aan de arm van mijn man. Verschillende scans toonden plekjes in de longen en[lees meer...] op mijn schildklier die mogelijk kanker konden zijn. In de schildklier is het helaas ook echt zo. Longen blijven onder controle. De Amniodaron 3 mnd geslikt. Heb altijd gezond geleefd, nooit gerookt, veel gesport. Heb nu in mijn 82e levensjaar nog een uitstekende conditie, wandel en fiets veel, maar moet dus wel geopereerd worden. Met dank dus aan de Amniodaron die me compleet vergiftigd heeft! Begin er niet aan!!! Mijn hartritme is nu redelijk onder controle met Verapamil die evt. te sterk kan werken waarvoor ik een pacemaker heb die zo nodig een stroomstoot kan geven.

08-06-2019 | Man | 79
amiodaron (50mg/ml)
Artrose
Amiodaron vanaf 2003 gebruikt. Door de cardioloog aan bevolen vorige medicatie werkte naar zijn inziens niet voldoende.2003. Door alle klachten bij door neuroloog advies, de huidige cardioloog ingelicht, Direct stoppen en over drie maanden na diverse onderzoek gebruikt ik geen medicijnen voor hart problemen. Schildklier aandoening.

24-03-2019 | Vrouw | 70
Trage schildklier
Verschillende bijwerkingen die in ernst toenamen. De meest bedreigende, fijne zenuw neuropathie, was de oorzaak dat ik acuut moest stoppen. Pijn en moeite met lopen beperken mij nu. Mogelijk heb ik te lang gewacht om deze klacht met de cardioloog te bespreken, dat vind ik achteraf jammer. Langer gebruik zou mij misschien rolstoel afhankelijk maken. Grote kans dat mijn[lees meer...] ritmestoornissen terugkomen. En wat dan??? Na veel cardioversies en 4 ablaties (waaronder de bundel van His) geen idee wat de behandelmogelijkheden dan zijn. Afwachten maar.......

20-12-2017 | Vrouw | 77
Hartritmestoornissen
Langzaam kreeg ik allemaal vage klachten zoals moe zijn, moeite met lopen, veel misselijk, vaak hoofdpijn, allemaal vaag en niet te verklaren. Bij de dokter geweest, doorverwezen, maar nooit kwam er iets uit. (tijdsbestek van een jaar) Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen, telkens vallen, verstijfde ledematen en trillingen soms, meer sliep[lees meer...] dan wakker was, knallende hoofdpijn bij het wakker worden zeker een paar maal per week, maar niemand die wist wat er aan de hand was tot ik naar de neuroloog gestuurd werd omdat ze dachten aan Parkinson. Hij sloot Parkinson uit maar wilde voor de zekerheid een longfoto laten maken omdat ik Amiodaron slikte. Hij belde op dat de foto niet goed was en er een afspraak gemaakt was bij de longarts. Deze afspraak heb ik niet gered want op een gegeven moment kon ik niks anders meer dan slapen en is de huisarts gekomen die met spoed de ambulance heeft laten komen. Ik had bijna geen zuurstof meer in mijn bloed. 10 dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen. Doodziek en artsen niet goed wisten wat ze moesten doen, ik had interstitiële pneumonitis door de Amiodaron. Uiteindelijk Prednison gekregen waardoor het wat beter ging. Langzaam Prednison gaan afbouwen van 30 naar 20 naar 10 mg. Nu zit ik op 5 mg maar langzaam komen de klachten allemaal weer terug. Wat mij verder te wachten staat weet ik niet en de doktoren ook niet. 1 ding wat ik wel weet, neem deze rotzooi niet, want ik gun niemand dit wat ik heb. Allemaal als bijwerking van Amiodaron.

31-10-2017 | Man | 70
Cardiomyopathie
In 2014 heb ik een hartstilstand gehad met 3 mnd in de azm gelegen en een longoperatie en icd gekregen met vele bijwerkingen, ik werd naar huisgestuurd en kon niets, en was nog liever dead. Na een revalidatie en 12 keer voor opname gaat het iets beter. met vele medicijnen, na een jaar kreeg ik amiodaron en ging weer achteruit maar de prof zei dit had ik nodig, afschoon hij[lees meer...] zelf er niet helemaal voor was en zijn cocardioloog het wel vond. Ik heb vele bloedtoevoegingen vit.tekort, duizelingen, galblaasonstekingen en nu trage schildklier die bijna dood is, mijn twijfels over het middel amiodaron of dit wel goed is, er zijn meer nadelen.

04-07-2017 | Vrouw | 73
Atriumfibrilleren
slecht middel een en al chemisch. misselijkheid de hele dag beroerd voelen raar in je hoofd hele dag slaperig benauwd gevoel

03-06-2017 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Geen werking dus eigenlijk onnodig dit te slikken, maar cardioloog geeft aan dat dit het beste middel is dat beschikbaar is? Heel veel last van zon. Probeer nu zonder op aanraden van andere cardioloog.