Ervaringen met Amiodaron

Hartklachten (1 mening)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

21-09-2022 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Algemeen ziek zware benen ik ga aan de cardioloog vragen om met middel te stoppen!

08-06-2022 | Vrouw | 80
Hartritmestoornissen
Krijg over mn hele huid vreselijke jeuk en prikkelingen. Krijg ook een droge mond en hoestklachten.

04-08-2021 | Vrouw | 70
Hartritmestoornissen
Heb dus hartkloppingen en in de nacht veel bonzen van ❤️ op rug links rechts liggen amiodaron snel het bleef 135 pm huisarts post assistent gebeld moet er maar een extra nemen dus week lang 2 per dag nu op de helft nog steeds t zelfde en moest maandag morgen bellen voor cv afspraak maar wat bleek huisarts en de zondag assistent hadden dinsdag middag niks doorgeven.Gaat ac[lees meer...]hter uit ziekenhuis dus nu afwachten op afspraak heb al t mogelijkheden al geprobeerd eerst n week 2 💊 dan kijken we verder .pfffffff.

23-11-2019 | Vrouw | 82
Hartritmestoornis
Heb al v.a. mijn 50e levensjaar hartritme stoornissen. Allerlei medicatie gehad, vaak een cardioversie (stroomstoot) gehad totdat dit ook niet meer werkte. Toen aan de Amniodaron. Met ong. een week voelde ik me niet meer mezelf, werd zeer kortademig, moe en krachteloos. Kon amper nog 30 m lopen aan de arm van mijn man. Verschillende scans toonden plekjes in de longen en[lees meer...] op mijn schildklier die mogelijk kanker konden zijn. In de schildklier is het helaas ook echt zo. Longen blijven onder controle. De Amniodaron 3 mnd geslikt. Heb altijd gezond geleefd, nooit gerookt, veel gesport. Heb nu in mijn 82e levensjaar nog een uitstekende conditie, wandel en fiets veel, maar moet dus wel geopereerd worden. Met dank dus aan de Amniodaron die me compleet vergiftigd heeft! Begin er niet aan!!! Mijn hartritme is nu redelijk onder controle met Verapamil die evt. te sterk kan werken waarvoor ik een pacemaker heb die zo nodig een stroomstoot kan geven.

29-11-2018 | Vrouw | 63

01-09-2018 | Vrouw | 64
Hartritmestoornissen
Na 2 jaar gebruiken en ik wist dat ik niet in de zon mocht met deze medicijnen grote nare blauwe plekken. Ik ben nu een maand gestopt. Ik bedekte me altijd goed in de zon, maar je onderarmen ontkom je niet aan. Ik ben benieuwd of die blauwe plekken weer helemaal weg zullen gaan.

20-12-2017 | Vrouw | 77
Hartritmestoornissen
Langzaam kreeg ik allemaal vage klachten zoals moe zijn, moeite met lopen, veel misselijk, vaak hoofdpijn, allemaal vaag en niet te verklaren. Bij de dokter geweest, doorverwezen, maar nooit kwam er iets uit. (tijdsbestek van een jaar) Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen, telkens vallen, verstijfde ledematen en trillingen soms, meer sliep[lees meer...] dan wakker was, knallende hoofdpijn bij het wakker worden zeker een paar maal per week, maar niemand die wist wat er aan de hand was tot ik naar de neuroloog gestuurd werd omdat ze dachten aan Parkinson. Hij sloot Parkinson uit maar wilde voor de zekerheid een longfoto laten maken omdat ik Amiodaron slikte. Hij belde op dat de foto niet goed was en er een afspraak gemaakt was bij de longarts. Deze afspraak heb ik niet gered want op een gegeven moment kon ik niks anders meer dan slapen en is de huisarts gekomen die met spoed de ambulance heeft laten komen. Ik had bijna geen zuurstof meer in mijn bloed. 10 dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen. Doodziek en artsen niet goed wisten wat ze moesten doen, ik had interstitiële pneumonitis door de Amiodaron. Uiteindelijk Prednison gekregen waardoor het wat beter ging. Langzaam Prednison gaan afbouwen van 30 naar 20 naar 10 mg. Nu zit ik op 5 mg maar langzaam komen de klachten allemaal weer terug. Wat mij verder te wachten staat weet ik niet en de doktoren ook niet. 1 ding wat ik wel weet, neem deze rotzooi niet, want ik gun niemand dit wat ik heb. Allemaal als bijwerking van Amiodaron.

04-02-2017 | Vrouw | 59
Hartritmestoornissen
Omdat ik ook fenprocoumon (bloedverdunner), ramipril en chloorthalidon (bloeddruk), ursochol (tijdelijk voor lever en gal), omeprazol (maagbeschermer) gebruik weet ik niet of het door de amiodaron komt dat ik mij zo belabberd voel. Ik heb drie weken geleden een gastric bypass (maagverkleining) gekregen en ben na een paar stappen lopen buiten adem. Ik gebruikte eerst sotalo[lees meer...]l maar de cardioloog wilde voor de operatie mijn hartritmestoornissen wat beter krijgen, dit is echter niet gelukt. Ik ben naar de cardioloog geweest en deze adviseert eerst een cardioversie (resetting van het hart) en dan mag ik waarschijnlijk een paar weken daarna weer over op sotalol. De cardioloog denkt niet dat het van de amiodaron komt omdat ik deze klachten voor de operatie ook niet had. Hij wijt de klachten aan de operatie maar ik maak me wel zorgen.

21-02-2016 | Vrouw | 65
Hartritmestoornissen
In mei 2015 werd de 1e cardioversie uitgevoerd nadat hartritmestoornissen waren vastgesteld. De 2e volgde in augustus 2015. Ik voelde me daarna erg goed. De maand daarop in september 2015 kreeg ik Amiodaron 200mg voorgeschreven. Daarnaast gebruik ik Pradaxa (2x110mg), Atorvastatine (1x20mg), Bisoprololfum (1x5mg), De Pradaxa en Amiodaron waren nieuw voor mij. De rest sli[lees meer...]kte ik al jaren. In december 2015 bij consult specialist de bijwerkingen vermeld. Daarop mededeling dat ik in aanmerking kwam voor een dubbele ablatie (twee verschillende ritmestoornissen). Per 1 januari 2016 werd onze ziektekostenverzekering gewijzigd van een Nederlandse naar een Belgische. Daarom vroeg ik in december enkele maanden bedenktijd om ook het administratieve gedeelte goed te kunnen regelen. Ik ga me echter slechter en slechter voelen in een snel tempo. Na telefoontje met afd. cardiologie heb mijn afspraak een maand eerder kunnen vastzetten dan gepland. Vanmorgen heb ik mijn medicijnen voor deze week klaargemaakt en ik heb ik alle Amiodaron-tabletten gehalveerd. Kijken of dit enig resultaat oplevert. Ik weet dat dit tegen alle geldende regels is maar toch; volgende maand zie ik mijn cardioloog in NL en dan praten we verder want zo kan het niet langer.

24-11-2015 | Vrouw | 76
Hartritmestoornissen
Eerste maand 's morgens 3 tabletten. Grote vermoeidheid. Nu onderhoudsdosering van 1 per dag. Geen problemen meer met hartritmestoornissen en de vermoeidheid van voorheen is zeer zeer verbeterd. Heb helemaal geen bijwerkingen ook niet gehad. Ben zeer blij dat het leven weer aangenamer is geworden.

09-09-2015 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Een zeer zwaar middel met ernstige bijwerkingen, die ook na stoppen kunnen voortduren. Het belast lever, nieren en schildklier. Mag er alleen van tot tot teen mee in de zon, aangezien uv straling blauwgrijze vlekken op de huid nalaat. Ook die kunnen permanent zijn. Mijn handen trillen regelmatig. Ik hoop dat ik dit snel kan afbouwen, want mijn organen , ook maag en darmen[lees meer...], staan ernstig onder druk. Mag een mens zoveel risico nemen?

14-10-2022 | Man | 49
Hartritmestoornissen
Het medicijn helpt m'n hart om het sinusritme vast te houden. Ook zijn de vele extra systoles onderdrukt. Na vele operaties word je erg gevoelig voor stoornissen vanwege vele littekens en vergrote boezems. Dit medicijn gekregen om het resultaat van een cardioversie(sinusritme) vast te houden na atriumfibrilleren(boezem). Daar werkt het goed voor, al duurde het instellen e[lees meer...]rg lang. Spiegel moet opgebouwd worden. Medicijn blijft ook heel lang in het lichaam. Aanvankelijk 2x daags 200mg nodig om op de juiste spiegel te komen. Heel gevoelig voor UV, met als resultaat bang voor zonlicht en zelfs binnen branderig gevoel in de zomer. Maar de ergste bijwerking is het kapot maken van mijn schildklier. Deze werd vergiftigd en schoot in de turbo modus met alle ellende die er dan bij hoort. De schildklier hebben ze moeten verwijderen want medicatie hielp niet. Erg zuur om afhankelijk te zijn van een medicijn dat ik al nooit wilde(Ik wil ablatie, maar dat is complex bij mij en geen garanties) dat vervolgens gezonde delen kapot maakt. Er is nog een ernstige bijwerking die kan optreden nl. witte stippen in de longen(röntgen). Ik hoop dat dat me bespaard blijft.

17-04-2021 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Na ablatie gedurende drie maanden voorgeschreven. Zeer sterke huidirritatie . Zelfs een jaar na het stoppen met dit medicijn nog steeds zeer snelle verbranding in de zon ondanks beschermingsfactor 50

13-04-2021 | Man | 67
amiodaron (50mg/ml)
Hartritmestoornissen
Na ruim twee jaar gebruikt te hebben werd mijn zicht verminderd. Tevens zwelde mijn gezicht op en kon moeilijk naar het toilet. Dit resulteerde in een longoedeem met alle gevolgen van dien. Nu werkt mijn schildklier te traag.

23-03-2019 | Man | 60
Hartritmestoornissen
I.v.m hartrythmestoornissen gebruik ik Amiodaron 200g /dag ruim 2,5 jaar, het helpt me goed het nadeel is dat de joudium wat deze medicijn bevat heeft mijn schildklier aangetast en veroorzakte een hyperthyroidie. Ik gebruik nu strumazol 30 mg en prednison 30 mg X2/ per dag, de genezing gaat wat traager . Ik blijf wel amiaodaron gebruiken deze mag niet gestakt w[lees meer...]orden volgens mijn cardioloog, Ik had wel om een alternatieff voor amiaodaron gevraagd het antwoord was nee, Zijn er mensen die hyperthyroidie door Amiodaron gekregen hebben? En wel behandeling is gevolgd?

23-01-2019 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Ik heb dit middel na opname van de cardioloog gekregen om de hartslag te bevorderen. Nu 22-01-19 bij een andere cardioloog wordt er gezegd dat dit medicijn overbodig is???? Gelukkig maar want het medicijn heeft geen bijwerkingen en was wel gemakkelijk in te nemen maar de gebruikers mogen niet te veel in de felle zon of UV lamp.