Ervaringen met Flecainide

Hartritmestoornissen (52 meningen)
Atriumfibrilleren (16 meningen)

09-08-2012 | Man | 65
Hartritmestoornis
Leeftijd 65 jarige man & getrouw Verder goed gezond .Altijd gezond geweest. Niet gerookt en nog actief. Vanaf 55 jaar geregeld last van hartritmestoringen. beginnende 4 uur snachts. mijn hartslag is vrij laag 50-55 en de bloeddruk ongeveer 110 bij 65. Eerst jaren geen aandacht aal besteed. Wel eens naar de HA. Geweest maar die maakte zig er ook mer een Jantje van Lij[lees meer...]den vanaf. 2 en een half jaar terug bij de cardioloog geweest en inmiddels is het steeds vaker opgetreden. Een jaar terug onderzoeken aan hart gehad en er waren verder geen afwijkingen aan de bloedvaten. Maar het bleef maar terug komen. Niet dat ik er onder gebukt ging maar leuk is anders. Door met in te spannen ging het weer over. Tot een moment dat dat niet meer lukte. Toen aan de bloedverdunners om de INR tussen de 2,5 en 3,5 te krijgen en een cardioversie ondergaan. Toen het weer goed was ben ik Flecainide 100 PCH 2xdaags 1 tablet. Na een paar weken ging het 7 maanden goed. Maar daarna heb ik het af en toe toch weer. Dan mag ik een extra tablet nemen tot maximaal 600PCH per dag. Nou zover ben ik nog niet gelukkig. Het geval wat ik nu 2x heb mee gemaakt kan ik nergens vinden in alles wat ik heb heb gelezen. Stel u voor ik krijg om 4 uur snachts een onregelmatig handslag. Dan neem ik om 7 uur s'morgens 2 tabletten Flecainide 100pch . Dan had ik rond 11 tot 12 uur een moment dat ik even niet goed werd (je zit gewoon op de stoel dus). Even werd het zwart voor de ogen en een warm gevoel trekt door je hoofd . En een begin van transpireren .Daar dans het hart weer in het ritme?? De cardioloog zij dat dan het hart even stil staat en dan weer in het goede ritme verder gaat. De moraal ! Wie o wie kan daar wat over schrijven. Of heeft dit ook ervaren. Al vast bedankt De lange slag 9 aug 2012 (99 kg)

18-05-2010 | Vrouw
Hartritmestoornissen
Ik herken de verschijnselen van een beperkt zicht, vlekken aan de zijkant van mijn gezichtsveld en hoofdpijn. Krijg er ook een gevoel van watten in mijn hoofd van. Ik neem altijd medicijnen in als de hartritmestoornissen zich voor doen. Meestal zijn deze dan binnen een uur onder controle maar dan moet ik wel minstens 3 a 4 pillen van 100mg nemen (wat eigenlijk voor mensen [lees meer...]met een normaal postuur teveel schijnt te zijn). Ik vind de smaak heeeel erg vies. Het verbaasd mij dat hier niet meer mensen over vallen en hier niets aan gedaan wordt.

15-03-2010 | Man
Hart ritme stoornissen
Bij heftige ritme stoornissen heb je vaak te weinig aan 1 tablet à 100mg. Duurt een half uur tot drie kwartier voordat het werkt.

19-02-2009 | Man
Atrium fibrilleren
1973 Aortastenose; klepprothese Starr Edwards. Sinds 7 jaren last van AF. Veel verschillende medicijnen gebruikt in wisselende dosering en afwisseling wat tijdsduur betreft. (o.a selokeen,sotalol, tambocor,amiodaron,tambocor(flecainide)), bisoprololfumaraat) Last van bijwerkingen , vooral bij amiodaron;vermoeidheid,slecht slapen, misselijkheid, tintelingen in armen en bene[lees meer...]n,vergeetachtigheid) Ablatie onmogelijk i.v.m. vals aneurysma bij aorta. Nu overleg over pacemaker. heeft ook nadelen , omdat een nu nog sterke pompfunctie hierdoor kan verminderen. Tambocor in samenwerking met andere medicatie (o.a. diovan, bisoprololfumaraat) werkt redelijk, maar niet optimaal.

15-05-2021 | Man | 49
flecainide (150mg)
Atriumfibrilleren
30 april heb ik een ablatie ondergaan, om van mijn atriumfibrileren af te komen. Ik had gemiddeld 1 cardioversie per 2 maanden( laatste 1,5 jaar +- 10). Nu 10 dagen na mijn ablatie 3 cardioversies verder en een gejaagd gevoel in me lijf hebben ze de flecainide opgehoogd van 100 naar 150 mg. Ik heb niet het gevoel dat dit gaat werken. Ben tot nu toe teleurgesteld in de abl[lees meer...]atie. Zijn er mensen die zoiets ook hebben meegemaakt en dan bedoel ik de snelle hartritmestoornissen na de ablatie . Is bij jullie ook de flecainide opgehoogd en wordt het daarvan beter( minder hartritmestoornissen). En het belangrijkste !! Hoe kan ik voorkomen dat ik hartritmestoornissen krijg. ( ben al gestopt met alcohol en een heet bad dat waren bij mij triggers).

11-10-2019 | Vrouw | 50
Atriumfibrilleren
Nadat ik op de eerste hulp terecht ben gekomen vanwege langdurig atriumfibrilleren mocht ik toen het weer normaal ritme was naar huis met 2 extra pilletjes...Lixiana en Flecaïnideacetaat. Intussen een ablatie verder voor boezemfibrileren en medicatie blijven gebruiken (terwijl mij een ablatie was geadviseerd om van de bijwerkingen van medicatie af te komen omdat ik die kon[lees meer...] laten staan) Echter...na ablatie het hart onrustiger dan voorheen en de medicatie moet ik blijven gebruiken en dat stuit me tegen de borst omdat ik in mijn beleving dan ook geen ablatie had hoeven ondergaan. Ik ben veel duizelig, ogen gaan hard achteruit, druk op de oren en veel last van koude ledematen etc etc...Ik ben nu dus maar even in de bijwerkingen van de medicatie gedoken om er zelf maar achter te komen wat er aan de hand is en welk medicijn wat doet. Helaas...de bijwerkingen zoals ik die ervaar op duizeligheid na kom ik niet tegen hoewel ik er van overtuigd ben dat het aan 1 van de medicijnen ligt. Bij het lezen van de commentaren bij dit geneesmiddel (Flecaïnideacetaat) valt het mij wel op dat de gebruikers (een aantal) om 4 uur 's nachts wakker worden van onregelmatig ritme....Raar toch? Bij mij is het hart meer van slag dan ooit en dat mat je wel een beetje af. Ik ben er dus niet over te spreken en heb met de cardioloog besproken dat we dit medicijn (ondanks de lage dosering) toch gaan staken om te kijken wat het hart dan doet. Vandaag eerste dag zonder die troep en ik hoop van ganser harte dat het beter gaat!

20-02-2019 | Man | 58
Hartritmestoornis
Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.

17-05-2018 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
kom met moeite de dag door,ik ben heel snel moe en heb het soms benauwd.ik met me telkens positief stemmen want ik heb veel sombere buien.ook vaak last van spierpijn vooral in de benen .

31-03-2018 | Vrouw | 71
flecainide (150mg)
Hartritmestoornissen
In plaats van metropenol, de bètablokker, waar ik algeheel onwel van werd. Dit verruimt de bloedvaten, het ha tot zoumakkelijker moeten kunnen pompen. maar het gaat versneld werken. Is niet fijn. Normaal heb ik 75 slagen, nu rond de 90 en bij wandelen circa 105.

09-12-2017 | Vrouw | 70
Hartritmestoornissen
dacht nu heb ik het gevonden naar 3 andere medicijnen,maar helaas na 4 weken kwam het alweer terug,en veel bijwerkingen erbij,ben het echt zat,wordt als proef konijn gebruikt,ben 70 jaar dus zou het fijn zijn als er voor mij wel een goed medicijn bestaat.

18-01-2016 | Man | 72
Hartritmestoornissen
flecainideacetaat (tambocor) gaan gebruiken, omdat sotolol een te lage pols gaf (43), tevens bloedverdunning van ascal overgegaan op Eliquis 5 mgr 2 x p.d. Nu is de vraag krijg ik huiduitslag van de bloedverdunners of van de flecainideacetaat? Volgens mijn hartspecialist kan dit niet, dus die wil mij via de huisarts doorsturen naar een dermatoloog. Volgens mijn apotheek k[lees meer...]an de Flecainide oorzaak zijn. Ook is het mogelijk om een intolerantie op te lopen door gebruik van maagbescherming (40 mg Pantoprazol), maar dat slik ik al diverse jaren.

17-11-2015 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Heel erg depressief, suicidaal.

01-03-2015 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Ik gebruikte eerst 1 x per dag 100 mg capsule, bleek daarna niet veel te doen en toen volgens de specialist over naar 200 mg per dag. Jezus wat een bijwerkingen; moe/hartkloppingen en stoornissen bleven. Hier kwam bovenop een depressief gevoel. Dus weer terug naar 100 mg per dag en de pillen blijven niet z'n werk doen. Even naar de huisarts dus vanwege deze klachten en ook[lees meer...] vooral vanwege het depressieve gevoel wat ik had. Huisarts wilde al meteen een anti depressivum uitschrijven, maar dat vond ik eigenlijk niet oké. Zo snel zo'n middel uitschrijven. Niet normaal toch, ik ben hier namelijk mee bekend want tot voor 10 maanden heb ik Lexapro gebruikt een a.d. wat goed werkte, maar het maakt je wel erg vlak. Waarom kijkt mijn huisarts niet eerst naar de oorzaak; misschien ligt het probleem wel in de flecaine 100 mg. Dus maar een afspraak maken met de specialist; die zal wel weer zeggen: doorgaan met gebruiken. Vandaag eens geen pil genomen en ik heb minder klachten van ritme stoornissen/hartkloppingen. Misschien is er in het verleden een niet correcte diagnose gesteld en heb ik een andere medicatie nodig? We wachten het af. Er zijn verschillende a-ritmica, waarom meteen het sterkste middel voorschrijven en niet eerst uitproberen.

17-02-2012 | Man | 57

06-02-2023 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Al vaker van leveranciers gewisseld en nu van Mylan. Bevalt helemaal niet. Ik heb in de avond een hele trage hartslag en ik durf de tweede tablet niet in te nemen. Het maakt mij angstig en nerveus. Helaas reageer ik sterk op eventuele andere samenstelling van de stoffen die in dit medicijn van mylan zitten. Ik vind het een slechte zaak dat ik nu weer Flecainide krijg van w[lees meer...]eer een andere leverancier.

03-01-2022 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Samen met de metoprolol retard gekregen. Zie bijwerkingen!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum