Flecainide

flecainide

Hartritmestoornissen (40 meningen)

02-11-2018

Atriumfibrilleren

Had geen klachten over stoornissen, maar hartprobleem was bijvangst van een ander onderzoek. Kwam op dit middel uit na eerst proberen sotalol en amiodaron, flecainide was derde middel en werkt, onderdrukt de ritmestoornissen. Inmiddels wel toevoeging gekregen van metoprolol dat de werking van flecainide versterkt, met als gevolg wat last van lichte bijwerkingen. Inname 's [lees meer...]ochtends probleemloos. Mag van cardioloog zelf dosering regelen, inmiddels weer op laagste niveau (1 capsule, halve pil metoprolol). Opvallend: bij stressloze periodes (vakantie!) blijkt het nodig om de dosering te verdubbelen! naderhand weer verminderen. In het dagelijks leven is hier prima mee te werken.
09-01-2018

Boezemfibrilleren

Heb 20 jaar Tambocor oftewel flecainide acetaat gebruikt. Ben gestopt na een succesvolle ablatie. Na het stoppen heb ik o.a. been- en teenkrampen gekregen. Ik weet niet of dat door het stoppen met de Tambocor komt. Kan niets anders bedenken. Misschien heeft iemand diezelfde ervaring?
15-07-2017

Atriumfibrilleren

Na jaren van Atriumfib. en flutter en na verschillende medicijnen zoal sotalol in verschillende sterkten en na verscillende cardioversies kreeg ik tambocor waar ik meteen een goed gevoel over had. Tambocor ook wel bekend onder de naam flecainideacetaat werkt bij mij uitstekend,even afkloppen. Geen bijwerkingen of een naar gevoel ,het gaat gewoon goed. Ik heb ,laat ik het [lees meer...]weer afkloppen, nu al 3 jaar geen aanval meer gehad. Maar ik hou ook rekening met andere dingen zoals geen alcohol,niet roken, geen E621 en probeer steeds kalm te blijven dus geen stress. Het is een prima middel flecainideacetaat 100 mg. n
13-03-2017

Atriumfibrilleren

7 maal atriumfibrileren, 6 maal cardioversie met goed resultaat, laatste maal met hoesten en op de pols blazen verholpen. Atriumfibrileren start altijd in rust 's nachts in bed rond 04.00uur, wanneer ik op mijn rechterzij lig. Enkel Alcohol geeft bij mij verhoogde kans op AF. Ben dus practisch gestopt met alcohol. Cardioloog is van mening dat ablatie op mijn leeftijd niet[lees meer...] zinvol is. Heb geen enkele last van AF, constateer enkel aan mijn pols, dat deze te snel en onregematig is. Zoek eigenlijk naar een oplossing, die geneest en niet naar iets, dat de symptomen onderdrukt. Vermoedelijk heeft het geen zin medicijnen te ontwikkelen die de klant niet laten terug komen.
09-07-2016

Boezemfibrilleren

Ik kreeg dit middel in combinatie met Verapamil en Apixaban. Na 5,5 week gebruik zeer ernstige tinnitus ontwikkeld en in een zware depressie (suïcidaal) met ernstige angst. Nu nog steeds (7 maanden later) ernstige tinnitus. Voorheen nooit depressie of angstklachten gehad. Het is echt een heel zwaar medicijn. Als je het niet perce nodig hebt, NOOIT gebruiken.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum