Ervaringen met Flecainide

Hartritmestoornissen (52 meningen)
Atriumfibrilleren (16 meningen)

07-11-2010 | Man
Boezemfibrilleren
Aanvankelijk alleen 200mg ineens bij boezemfibrilleren. Daar enige bijwerkingen van ("watten" in het hoofd, rozig gevoel). Nu door progressiviteit stoornissen recidief 100mg 2 x per dag (ochtend, avond). Werkt op zich ok, zonder de bovengenoemde bijwerkingen. Vannacht helaas wel weer 1 x boezemfibrilleren gekregen. Duurde ongeveer 30 minuten, en ging daarna over. Vi[lees meer...]el me op dat het hart af en toe zeer harde slagen maakte (gevoel alsof hele lichaam mee resoneert).

27-10-2010 | Man
Hartritmestoornis
Kreeg vanavond 3e hartritmestoornis. Mocht van cardioloog (in een keer) 200 mg flecainide innemen. Mijn gewicht is 84 kg en dan schijnt dat de dosis te zijn (>90kg = 300 mg). Na precies een uur klopte het hart weer normaal. Gelukkig, anders moest ik weer naar het ziekenhuis, en dan ben je snel weer 8 uur kwijt. Tijdelijk na gebruik een heel klein beetje licht in het hoo[lees meer...]fd, maar nauwlijks waarneembaar. Hoop dat het hier bij blijft.....

25-11-2009 | Vrouw
flecainide
Hartritmestoornissen veroorzaakt in de linkerboezem bij inspanning
Ik gebruik 200 mg flecainide en samen met een beta-blokker (25 mg selokeen) per dag. Ik neem 100 mg flecainide en 25 mg selokeen in de ochtend na het ontbijt en de 2e 100 mg flecainide om 12 uur direct na mijn lunch. Wanneer ik de 200 mg flecainide tegelijkertijd in neem in de ochtend na het ontbijt, dan wordt ik duizelig in mijn hoofd. Door het verspreid in te nemen is di[lees meer...]t verholpen. Dit doe ik op advies van de arts. Mijn probleem van de hartritmestoornis, waarbij mijn hart bij inspanning op hol slaat, is met flecainide verholpen. Dit met doel een operatie zo lang mogelijk uit te stellen. Ik heb nu geen bijwerkingen meer van het medicijn en ben op dit moment tevreden hierover. Vanuit de cardioloog is Tambocor TC CR 200 mg capsules voorgeschreven. De apotheek heeft me toegezegd dat de 100 mg flecainide tabletten (witte kleine tabletjes) dezelfde bestanddelen heeft als Tambocor (TM). De apotheek heeft de opdracht vanuit je zorgverzekeraar de 'goedkoopste' versie van medicatie te geven aan patienten. Onlangs heb ik ontdekt, dat er geen verschil is in de bestanddelen tussen flecainide en Tambocor TM, maar dat de Tambocor TM een andere vorm hebben en capsules zijn die 24 uur lang de bestanddelen afgeven in je lichaam, waardoor je 24 uur lang beschermd bent voor hartritme stoornissen. De reguliere flecainide tablet werkt na ongeveer 3 tot 4 uur en alleen voor een paar uur. Sinds ik Tambocor TM CR 200 capsules gebruik heb ik bijna geen hartritmestoornissen meer en nog minder dan met het gebruik van de flecainide tabletten.

03-06-2009 | Man
Boezem fibrileren
"Gebruik dit medicijn (vroeger tambocor) ivm boezem (atrium) fibrileren. Dit middel wordt ook wel in onderhoudsdosering gegeven, in mijn geval alleen tijdens optreden verschijnsel. Kreeg standaard 1 dosis (100mg) voorgeschreven maar neem nu 3 tabletten (300mg) per keer, gezien mijn forse postuur (1.96m, 96kg).

13-10-2023 | Vrouw | 45

20-03-2023 | Man | 50
Atriumfibrilleren
Ik slik sinds een maand dit medicijn samen met de bètablokker Metoprolol 1A Alpha retard(25 mg) vanwege een steeds frequenter manifesterende atriumfibrilleren. Eerst eens per jaar (sinds 2016) maar eerste twee maanden van 2023, al drie keer. De cardioloog wist mij te vertellen dat recent onderzoek uitwees dat atriumfibrilleren leidt tot meer atriumfibrilleren. Het advies w[lees meer...]as deze combinatie van medicijnen te slikken om zo de kans op atriumfibrilleren te verkleinen. Ik slik dit medicijn zonder enige vorm van waarneembare bijwerking. Ik heb dus nergens last van. Het medicijn zou me een volgende atriumfibrillatie moeten besparen, dit effect blijft echter uit; in twee weken al twee keer last gehad van atriumfibrillatie. Na overleg met cardioloog heb ik een extra dosis geslikt ten tijde van de "aanval". Deze bracht, in ongeveer 80 minuten, mijn normale hartslag weer terug. Het heeft me dus al twee keer een dag op afdeling Eerste Hulp Hart bespaard! Waar het medicijn bij mij dus niet het beoogde effect heeft namelijk, het uitblijven een volgende atriumfibrillatie, helpt het me wel terugkomen uit zo'n atriumfibrillatie. Komende week opnieuw in gesprek met cardioloog.

16-01-2021 | Vrouw | 67
Hartritmestoornis
Mijn hart was op hol geslagen na grote inspanning bij het fietsen. Daarnaast maakt mijn hart om de slag een halve slag bij een allergische reactie en dat voelt heel onrustig. Na observatie in het ziekenhuis kreeg ik medicijnen tegen hoge bloeddruk en hartritmestoornis. (Nadien bleek dat ik een zuivelintolerantie heb.) Ik heb verschillende medicijnen uitgeprobeerd, maar elk[lees meer...]e keer kreeg ik na ongeveer een maand allerlei bijwerkingen en hielpen ze niet. Mijn behandeld arts luistert heel goed naar mijn ervaringen en houd daar vervolgens rekening mee. Na ongeveer een maand flecainide 200mg kreeg ik in de avond pijn op de borst en op dezelfde hoogte in mijn rug. Mijn hartslag is hard dan en resoneert in mijn bovenlichaam. Nu sinds ruim een week hoor ik in mijn rechteroor mijn hartslag naast de lichte tinnitus die er vanaf het begin van het gebruik al is. Bij een allergische reactie ontstond er een nieuwe hartritmestoornis. In combinatie met medicijn voor hypertensie kreeg ik last van deze nieuwe hartstoornis waarin ik een pauze heb tussen de twee of drie hartslagen. Vervolgens gaat mijn bloeddruk omhoog en wordt de druk in mijn hoofd sterker. Na inname van een nieuwe dosis flecainide komt mijn hart weer op orde en neemt de hypertensie af. In die zin helpt het medicijn wel. Ik overweeg nu het medicijn alleen in te nemen als ik last heb van hartstoornis. Mijn bloeddruk is nu namelijk laag en ik slik daar geen medicijnen meer voor op advies van mijn arts.

24-10-2019 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
1x p.m.'s nachts hartritmestoornissen, meestal na 4 tot 6u.over. 1 à 2x p.j.opname SEH. Hart resetten. Van de cardioloog Flecainide 50mg gekregen om na problemen hart weer rustig te krijgen. Dinsdag 9u.na zijligging hartritme van slag. Durfde nog geen Fl.te nemen dus bloeddrukverlagers, Bisoprolol en antistolling Eliquis genomen.Woe.cardiocentrum om advies gevraagd of ik[lees meer...] Fl.mocht nemen met andere medicijnen. Geen probleem en Fl.hielp tot 's nachts. Zittend geslapen en hele dag moe en soms torenhoge bl.druk. Durf geen 2e Fl.tablet te nemen ivm.moeheid etc Morgen huisarts en dan waarschijnlijk resetten in zkh.

09-01-2018 | Vrouw | 67
Boezemfibrilleren
Heb 20 jaar Tambocor oftewel flecainide acetaat gebruikt. Ben gestopt na een succesvolle ablatie. Na het stoppen heb ik o.a. been- en teenkrampen gekregen. Ik weet niet of dat door het stoppen met de Tambocor komt. Kan niets anders bedenken. Misschien heeft iemand diezelfde ervaring?

19-12-2017 | Vrouw | 73
Hartritmestoornis
Sinds ik deze medicijnen gebruik heb ik last van drogemond nachts vijf uur wakker onrustige gedachten gauw vermoeid en buiten adem welk medicijn het doet weet ik niet maar ik begon na mijn hartdefibileren met vier medicijnen erbij.

25-02-2017 | Man | 53
Hartritmestoornissen
medicijn is een noodzakkelijk kwaad. De werking weegt maar net op tegen de bijwerkingen.

28-01-2017 | Man | 67
Hartkloppingen
relatief frequente extra systolen die plotseling optreden drie tot vier maal per week gedurende enige uren. Soms tot twintig keer per minuut. Cardioloog alles onderzocht, ziet alle afwijkingen maar zegt niets ernstigs aan de hand. Kwaliteit van leven laatste tijd ver onder nul. Alles geprobeerd op homeopatisch gebied, meidoorn, valeriaan niets helpt. ook Verapamil van ca[lees meer...]rdioloog helpt niet. Acupunctuur helpt (soms) maar niet altijd.

18-10-2016 | Man | 77
Hartritmestoornis
Voorgeschiedenis hartoperaties in 1978 en 1988 en al velen jaren medicijn gebruiker en vanaf vorig jaar mei Flecainide 50 mg 2x daags na een hart ritme storing. Ik heb geen klachten over dit medicijn.

17-10-2016 | Man | 62
flecainide (150mg)
Hartritmestoornis
heb dit gekregen om mijn tussenslagen van hart (17%) terug te brengen. kreeg ook valsartan 40 mg voor bloeddruk. nu heb ik dag en nacht last van stroom in mijn voeten, tot pijn toe. ook lopen doet pijn. kan dit oorzaak zijn van deze medicijnen? ga nu door naar orthopeed. ben door huisdokter getest op b11 tekort en suiker. dit was allemaal goed ook b12. wie weet hier iets [lees meer...]van. gr will

25-07-2016 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Ik heb eerste instantie metoprolol in combinatie met xeralto geslikt om mijn hart op ritme te houden, werkte voor mij goed. Ik had weinig bijwerkingen voor mijn gevoel. De cardioloog vond dat de hartslag te laag werd en mijn bloeddruk ook. Moest dus stoppen ermee. Hierna na 10 dagen begon de ellende, aan de lopende band last van boezemflutter en boezemfibrilleren. In ziek[lees meer...]enhuis eerst lanoxin gegeven, na injectie en twee tabletten gestopt ... weer te lage hartslag. Hierna flecaïnide voorgeschreven gekregen en slik ik sinds 3 mei. Ik heb sindsdien heel af en toe nog last van te hoge hartslag, maar daar valt wel mee te leven. Wat ik het vervelendste vind is, ben heel erg moe steeds .... veel erger dan hiervoor, verder heb ik het gevoel dat mijn geheugen me ook steeds meer in de steek laat. Heel vervelend gevoel in mijn hoofd soms wat wazig. Herkent iemand dat of legt het aan mij? Ben net in mei 50 geworden, dus nog relatief jong ...dacht ik.

04-11-2012 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Kreeg Flecainide omdat ik het hart op hol sloeg. Ik had last van histamine en dan kan dat regelmatig voorkomen. Enige tijd (6 maanden) flecainide geslikt en geen probleem. Toen door de apotheek een ander merk (Activas) gekregen en dat ging gepaart met extreme vermoeidheid, wakker worden omdat rond 4 uur het hart op hol sloeg (elke dag) Geklaagt bij apotheek nu aan de Tambo[lees meer...]cor, maar ook hier weer dat na 4/5 uur na inname het hart op hol slaat. Verder de hele dag geen last. Wordt vervolgd......

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum