Ervaringen met Flecainide

flecainide

Atriumfibrilleren (16 meningen)

02-11-2021 | Vrouw | 27
Hartritmestoornissen
Sinds september 2021 ontdekt dat ik (al bijna 10 jaar) met vertriculaire extrasystolen rondloop. Omdat mijn klachten ernstig waren en het percentage van overslagen op 36% zaten, ben ik aanvankelijk gestart met Flecaïnide 100mg capsules. Echter, dit bleek niet voldoende. Dus al snel verhoogd naar 150. De ritmestoornis is onder controle en met een nieuw onderzoek blijkt dat [lees meer...]ik nu zelfs op minder dan 0.01% overslagen zit. Echter, de bijwerkingen zijn alles behalve grappig! Ik voel me beroerd. Ben enorm duizelig, waardoor autorijden gevaarlijk is en ik zelfs dingen uit mijn handen laat vallen als het me overvalt. Sinds gisteren gestart met 2x50 tabletvorm om te kijken of de bijwerkingen minder worden, maar voel nu al dat dit niet de oplossing zal zijn. :( Ik ben net 27 en zie het oprecht niet zitten om dit mijn leven lang te blijven slikken.

13-10-2023 | Vrouw | 45

14-11-2019 | Vrouw | 52
Hartritmestoornissen
Ik ben na 10 jaar en na 2 ablaties gestopt met Flecainide. Volgens cardioloog kunnen er geen klachten zijn na stoppen, maar ik voel me trillerig en duizelig. Herkent iemand dit?

28-09-2018 | Vrouw | 53
Hartritmestoornis
Voor dit middel veel last, onrstig ritme, benauwdheid en vermoeidheid. Nu voel ik nageneog niets en het lijkt erop, dat dit middel net het zetje heeft gegeven waardoor er weer een normale sinusfunctie is. Erg fijn.

25-02-2017 | Man | 53
Hartritmestoornissen
medicijn is een noodzakkelijk kwaad. De werking weegt maar net op tegen de bijwerkingen.

18-07-2021 | Vrouw | 55
flecainide (50mg)
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu ruim 3 maanden Flecainide 50 mg vanwege hartritmestoornissen, oorzaak nog niet gevonden. Ik heb zelf de keuze gemaakt om het 's avonds in te nemen, omdat ik gelezen had dat het de eerste 7 uur het meest effectief werkt en ik 's avonds het meeste last had. Werkt goed, ik heb nauwelijks bijverschijnselen. Soms bij sporten een heel licht draaierig gevoel en wat [lees meer...]kortademigheid. Dit is helaas niet te voorkomen, volgens mijn arts. Bij dit soort medicijnen is het van belang om ze heel nauwkeurig in te nemen, dus dat doe ik keurig elke dag om half 8. Als ik het tabletje vergeet en later neem, lijkt de werking anders te zijn. Dus regelmaat is echt belangrijk. Volgens mij helpt het ook om met een lage dosis te beginnen en langzaam uit te bouwen naar een hogere dosis, zodat je lichaam er aan kan wennen. Ik heb dat gemerkt met een bètablokker, die ik hiervoor gebruikte.

07-05-2019 | Vrouw | 55
Hartritmestoornissen
Heb 3 maanden flecainide gebruikt en voelde me moe en lusteloos. Maar het meest vervelend was dat ik vanaf 1 week na het starten met dit medicijn geen stem meer had. 3 dagen nadat ik gestopt was met de flecainide kwam de stem weer terug

17-05-2018 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
kom met moeite de dag door,ik ben heel snel moe en heb het soms benauwd.ik met me telkens positief stemmen want ik heb veel sombere buien.ook vaak last van spierpijn vooral in de benen .

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Goede ervaring nergens last van ook geen bijwerkingen.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Voorheen had ik de medicijnen van TEVA daar had ik nergens problemen.

09-08-2019 | Man | 57
flecainide (50mg)
Hartritmestoornissen
In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.

20-02-2019 | Man | 58
Hartritmestoornis
Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.

09-06-2017 | Vrouw | 58
Hartritmestoornis
Ik was heel tevreden over Flecainide. Van de een op de andere dag zei de specialist dat ik Lanoxin moet gaan gebruiken. Sinds die tijd heb ik nergens meer zin in. Lanoxin verpest zoveel in mijn leven dat ik er depressief van word. Ook heb je er alleen maar hartjagen en zware hartritmestoornissen van. Mijn hartritmestoornis is veel erger nu maar de specialist vindt dat ik g[lees meer...]ewoon door moet gaan. Flecainide beviel me goed.

09-04-2017 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Tintelingen in voeten, alsof er stroom op stond, constant. Benauwd

29-10-2017 | Man | 66
Hartritmestoornissen
Na 2jaar en vele consults en onderzoeken bij cardioloog, heb ik na de juiste dosering en stoppen met andere medicatie, heb ik geen klachten meer gehad, super.

12-04-2021 | Vrouw | 67
Hartritmestoornissen
Door het uitspuiten van mijn oren kreeg ik last van draaiduizeligheid, die verergerde door het gebruik van flecainide 200mg. Toen ik stopte met flecainide verdween de draaiduizeligheid. Van de arts kreeg ik nu 150 mg voorgeschreven, die ik ben gaan slikken na een maand zonder medicatie. Twee weken ging het goed en toen kreeg ik de eerste bijwerkingen zoals in de avond pi[lees meer...]jn op de borst en een pauze in mijn hartslag. (net als eerder bij de 200mg). Ik neem de medicijnen in voordat ik naar bed ga. Na drie weken en ook na het gebruik van Nitrolingual (spuitje voor onder mijn tong) werd ik heel duizelig wakker en zodra ik probeerde op te staan ook heel erg misselijk zodat ik amper naar het toilet kon. Ik kon niet eten en drinken, braakte zelfs slokjes water uit en kon alleen maar liggen. Ik durfde s'avonds mijn medicijnen niet in te nemen en doe dat nog steeds niet. De volgende dag kon ik langzaam weer wat drinken en een beetje eten, wel voel ik af en toe steken in mijn lever en pijn in mijn nierstreek en heb een soort opvliegers, blozen noemen ze dat in de bijsluiter. Nu de vierde dag, kan ik weer zitten aan de eettafel, maar ben nog steeds een beetje duizelig en heb jeukende uitslag vooral op mijn borst. Ik voel me erg slap, maar het gaat beter.