Ervaringen met Tambocor

Flecaïnide (Tambocor)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

26-02-2013 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Ik heb 2x 200 MG en dat is een hoge dosering. Heb eerst 1x 200mg gebruikt maar effect was niet veel. Toen 2x 200mg geprobeerd om de balans door de 24uur vlakker te houden. Dat werkte goed. Zijn in overleg met cardioloog terug gegaan naar 2x 150mg om balans te houden maar hoeveelheid terug te brengen. Hielp wel maar door veel stress op werk toch weer regelmatig terugkerend[lees meer...]e hartritmestoornis. Veelal in de vroege ochtenduren. Toen naar 1x 150 (ochtend)en 1x 200 gegaan(avond). Weinig verbetering. Nu weer terug op 2x 200 maar ben er niet blij mee. Effecten niet echt gezellig voor de partner. Voel een beetje druk op de ogen.

30-01-2013 | Man | 64
Hartritmestoornissen
Na een ablatie behandeling 30 jaar terug voor het op hol slaan v.h. hart. (W.P.W. syndroom), krijg ik sinds een half jaar weer ritmestoornissen. Cardioloog begonnen met beta-blokkers, daarna calciumblokkers. Deze gaven geen oplossing voor het probleem, toen heb ik 2 maal 100mg Tambocor voorgeschreven gekregen, ook dit gaf geen resultaat, zodat het nu verhoogt is naar 2 m[lees meer...]aal 200mg. Ik slik ze nu een week en merk nog geen enkel effect, geen merkbare bijverschijnselen, maar de hartritmestoornissen houden gewoon aan. De apotheek vond het niet verstandig om een dergelijke hoge dosering langdurig te gebruiken, maar de cardioloog schreef ze voor 3 maanden voor. Iemand ervaring met deze dosering?

01-01-2013 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
Gebruiker van Tambocor al sinds langere tijd, Altijd ingenomen naar behoefte--d.w.z. bij aanvoelen dat er een aanval op komst is (pijn hart-borst/keel--kaken. Snelle pols--transpireren (zweet-aanvallen). Tegenwoordig elke dag inname--ongeacht aanval. Heb veel last van prikkelende benen/voeten/soms handen. Ook heel vermoeid .en lusteloosheid. Wie heeft deze bijwerking[lees meer...]en ook en is daar iets aan gedaan? Wie heeft deze verschijnselen nog meer?

12-12-2012 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Prima medicijn geen last meer van boezemfibrilleren en hartritmestoornissen. Hiervoor een betablokker en nog een ander medicijngehad kon hier niet tegen. Voelde mij al na een paar dagen weer de oude met tambacor. Ik drink alleen geen koffie meer ook niet caffiene vrij dan krijg ik weer last van hartkloppingen en boezemfibrilleren.Dus als het zo blijft dan ben ik heel tevr[lees meer...]eden.

05-11-2012 | Vrouw | 60
Hartritmestoornis
Eerst een flecainide gehad, geen problemen. Toen zonder mededeling apotheek andere flecainide gehad en elke dag sloeg mijn hart op hol. Nu sinds enkele weken Tambocor en kan 's nachts niet slapen van de hartkloppingen, zo erg alsof je hele lijf bonkt.

12-09-2012 | Man | 67
Hartritmestoornis
na verschillende middelen te gebruiken heeft dit geen klachten meer gegeven.

12-09-2012 | Man | 76
goed.

21-05-2012 | Man | 59
Hartritmestoornissen
Veel problemen tijdens sporten (wielrennen) en zelfs bij weinig inspanning. Na verschillende blackouts Tambocor gaan innemen en daarna NOOIT meer enig probleem. Voor mij echt geweldig.