Ervaringen met Tambocor

Bojan Nikolik (30-05-2015)

16-03-2021 | Vrouw | 22
flecainide (150mg)
Hartritmestoornissen
Iets meer dan anderhalf jaar geleden is bij mij de hartritme stoornis AVNRT vastgesteld. Na metoprolol te hebben geprobeerd zonder effect (iedere maand minimaal 1 aanval en meerdere keren opgenomen en adenosine toegediend) stelde de arts bijna een jaar geleden een ablatie voor. Een andere mogelijkheid was nog 1 medicijn proberen, maar de kans op succes was klein. Ik besloo[lees meer...]t toch het medicijn, de Tambocor, een kans te geven. En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Sinds de start met Tambocor geen (grote) aanval meer gehad. Af en toe gedacht dat de aanval opkwam maar deze heeft nooit door gezet of het was toch niet zo.

17-02-2020 | Vrouw | 66
flecainide (150mg)
Hartritmestoornissen
Gebruik Tambocor 150mg al enkele jaren 2x pdag .Zo nodig nog eens 50mg bij ernstige stoornis.Daarbij gebruik ik zo nodig isordil 5mg tegen druk op de borst. Dagelijks Lixiana 60mg als bloedverdunner en Metoprol 25mg Aprovel 75 mg als bloeddruk verlager. Veel last gewichtstoename vreselijk moeheid en duizeligheid slaapstoornis voornamelijk zijn deze klachten begonnen het af[lees meer...]gelopen jaar.Met arts al eens besproken of er iets veranderd kan worden aan de medicatie maar tussendoor nog veel last vd ritmestoornissen waardoor korte opnames met ambulance regelmatig voorkomen.Zie door de bomen het bos niet meer. Iemand met een dergelijke ervaring ? Tips zijn welkom.

03-05-2019 | Vrouw | 63
flecainide (50mg)
Hartritmestoornissen
Na de tweede ablatie gaat het steeds beter. Nu de Teva versie van Tambocor aan het afbouwen want zonder het middel gaat mijn hart wat onregelmatig slaan. Soms is de gereguleerde afgifte blijkbaar te snel van dit middel want het kan ook zomaar een storing opwekken bij mij. De combinatie met Verapamil (zonodig) werkt perfekt. Ik ben van 200 mg naar 50 Tambocor gegaan en ik [lees meer...]heb nu veel minder klachten. Blij met de tweede ablatie in het Anthonius ziekenhuis en met de combi met Verapamil. NB ervoor allerlei versies van betablokkers geprobeerd, werkte bij mij niet goed en veel bijwerkingen. Zoals slapeloosheid en moeheid

02-05-2018 | Vrouw | 54
flecainide (100mg)
Hartkloppingen
ik werd gek van het bonzen, fladderen en raar kloppen van mijn hart. Na vele onderzoeken en een fietstest(die goed was) toch maar Tambocor gekregen en vanaf toen geen last meer gehad van mijn hart. Nou ja, niet helemaal waar, na teveel alcohol krijg ik weer last, maar dat lijkt me logisch want dan werkt Tambocor niet meer blijkbaar. 1 glas wijn kan ik maar drinken, thats [lees meer...]it.

12-09-2014 | Vrouw | 65
Hartritmestoornis
Ik gebruik het middel nu al ruim een jaar tegen boezemfibrileren. Tambocor 100 een tijdje terug gaven ze in de apotheek een flecainide van een ander merk . Daar kon ik dus niet tegen, dus weer terug op tambocor , en dat gaat en werkt uitstekend. Ik ben tevreden en hoop dat mijn lichaam er op blijft reageren.

04-10-2013 | Vrouw | 58
Hartritmestoornissen
Had hevige hartritmesstoring en een hoge bloed druk slik 1 Tambocor 200 per dag en 1Irbesartan Aurobindo150 mg Gaat al jaren goed 1 x per jaar terug naar de arts bverder geen bijwerkingen heel tevreden hiermee kan ik oud worden .Moeder had het ook helaas is zei er niet oud mee geworden te laat ondekt .

30-08-2013 | Vrouw | 73
flecainide
Mijn Naam is Atie 73 Jaar, Tambocor, voor ik zelf weet wel goed, heb er naar gevraagd bij de huisarts, ik kreeg in eens Sotalol, omdat Tambocor te strek was, ook deze pillen heeft mijn kwaal niet geholpen, bij werking had ik niet,

19-04-2013 | Vrouw | 31
flecainide
Ik heb in 3012 een hartstilstand gehad. Verschillende medicatie gehad tegen boezemfibrileren gehad maar niets hielp Tambocor wel. Nu wil ik graag zwanger worden. De cardioloog/gynaecoloog wil dat ik doorga met Tambocor maar wil me niet vertellen hoeveel kans er is op een open rug. Iemand een idee of ervaring? Ik ervaar vooral vermoeidheid door Tambocor. alsof ik net de mar[lees meer...]athon gelopen heb. wanneer ik hele dagen werk ga ik s avonds dubbel zien.

01-01-2013 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
Gebruiker van Tambocor al sinds langere tijd, Altijd ingenomen naar behoefte--d.w.z. bij aanvoelen dat er een aanval op komst is (pijn hart-borst/keel--kaken. Snelle pols--transpireren (zweet-aanvallen). Tegenwoordig elke dag inname--ongeacht aanval. Heb veel last van prikkelende benen/voeten/soms handen. Ook heel vermoeid .en lusteloosheid. Wie heeft deze bijwerking[lees meer...]en ook en is daar iets aan gedaan? Wie heeft deze verschijnselen nog meer?

12-12-2012 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Prima medicijn geen last meer van boezemfibrilleren en hartritmestoornissen. Hiervoor een betablokker en nog een ander medicijngehad kon hier niet tegen. Voelde mij al na een paar dagen weer de oude met tambacor. Ik drink alleen geen koffie meer ook niet caffiene vrij dan krijg ik weer last van hartkloppingen en boezemfibrilleren.Dus als het zo blijft dan ben ik heel tevr[lees meer...]eden.

05-11-2012 | Vrouw | 60
Hartritmestoornis
Eerst een flecainide gehad, geen problemen. Toen zonder mededeling apotheek andere flecainide gehad en elke dag sloeg mijn hart op hol. Nu sinds enkele weken Tambocor en kan 's nachts niet slapen van de hartkloppingen, zo erg alsof je hele lijf bonkt.

12-09-2012 | Vrouw | 56
Hartkloppingen

17-03-2012 | Vrouw | 42
Hartritmestoornissen
Na de afgelopen 9 jaar diverse malen boezemfibrileren gehad te hebben, waarbij het vaak binnen 24 uur vanzelf goed kwam, maar 2 keer tambocorinfuus in ziekenhuis gekregen heb ik van de cardiloog voor het geval dat het terugkomt tambocor 50 gekregen. Nu bijna 1 jaar na ziekenhuisopname begon het vanmorgen en binnen 2 uur na inname stopte het. Mijn huisarts heeft mij jaren e[lees meer...]en betablokker laten slikken, wat achteraf van de cardioloog nooit had gemogen. Heb daar ook veel last van exceem en droge huid gekregen, herstelt zich nu langzaam.

09-02-2012 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Sinds ik Tambocor gebruik heb ik geen last meer gehad.

18-12-2011 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Medicijn hielp niet. Stoornissen bleven. bijwerkingen duizelig, transpireren, ernistige vermoeidheid.

26-05-2011 | Vrouw | 54
Hartritmestoornis nalangdurige pericarditis/pleuritis