Ervaringen met Tambocor

Bojan Nikolik (30-05-2015)

04-06-2014 | Man | 28
flecainide (100mg)
Hartritmestoornissen
Eind 2011 kreeg mijn zoon hartritmestoornissen. Hij werd door de huisarts onmiddellijk doorgestuurd naar de cardioloog wegens ernst van de zaak. Daar kreeg hij eerst medicijn waar de naam mij van ontsnapt. Na een paar weken keerde mijn zoon terug naar de cardioloog omdat hij nog steeds last had van hartritmestoornissen. Die dinsdagmorgen gaf de cardioloog hem op consultati[lees meer...]e een eerst pil Tambocor. Hij liet mijn zoon nog gaan werken naar Brussel met de trein... 's avonds na de inname van een tweede pil Tambocor, kreeg mijn zoon thuis een hartstilstand. Mijn zoon is nu een persoon met een beperking zonder werk. Bij onderzoek bij een ander cardioloog bleek dat patiënten met het Brugada-syndroom geen Tambocor mogen innemen! Ook in de bijsluiter van het medicijn staat vermeld dat een hartstilstand mogelijk is na inname Tambocor! Waarom geven cardiologen zomaar medicijnen zonder opname als er een gevaar van hartstilstand inzit? De dokters zeggen: uw zoon heeft pech gehad, maar ik vind het nalatigheid van de cardioloog om mijn zoon op te nemen. Het is economisch niet verantwoord, zegt hij. Nu is het wel economisch verantwoord dat mijn jonge zoon niet meer kan gaan werken...

30-01-2013 | Man | 64
Hartritmestoornissen
Na een ablatie behandeling 30 jaar terug voor het op hol slaan v.h. hart. (W.P.W. syndroom), krijg ik sinds een half jaar weer ritmestoornissen. Cardioloog begonnen met beta-blokkers, daarna calciumblokkers. Deze gaven geen oplossing voor het probleem, toen heb ik 2 maal 100mg Tambocor voorgeschreven gekregen, ook dit gaf geen resultaat, zodat het nu verhoogt is naar 2 m[lees meer...]aal 200mg. Ik slik ze nu een week en merk nog geen enkel effect, geen merkbare bijverschijnselen, maar de hartritmestoornissen houden gewoon aan. De apotheek vond het niet verstandig om een dergelijke hoge dosering langdurig te gebruiken, maar de cardioloog schreef ze voor 3 maanden voor. Iemand ervaring met deze dosering?

02-11-2012 | Man | 59
flecainide
Lijkt geheel geen effect te hebben op mijn boezemfibrilleren

14-01-2012 | Man | 46
Hartritmestoornis
In 2005 kwam mijn man op de huisrtsenpost met hartritmestoornissen, na een wielertocht. erst moest hij een half uur liggen met onder zijn tong selokeen. Er is ook nog 'iets roze vloeistof? in zijn mond gespoen. 'Dat werkte niet, dus werd hij naar de acute hartkamer gebracht. Daar kreeg hij (na allerlei bloedonderzoeken etc. 's nachts per injectie Tambocor toegediend. Daar[lees meer...]na kreeg hij een hartstilstand van 18 sec, waarna hij gereanimeerd werd. De hartritmestoornis bleef, toen ik 's ochtend belde naar het ziekenhuis hoe net met hem ging, kreeg ik dit verhaal! Nadat hij mij gesproken had aan de telefoon, werd (gelukkig, na zo' n 12 uren.. ) zijn ritme weer gewoon. Dus voor hem NOOIT meer Tambocor (staat ook aangegeven bij apotheek en huisarts. En een briefje in zijn portemonnaie! Hij was verder heel gezond, geen hart of vaatproblemen. Hij heeft daarna nog lange tijd veel te hoge waarden in zijn bloed gehad vwb lever etc, door de medicatie waarschijnlijk. Hij sport nu gelukkig weer, maar emotioneel kost dat veel tijd.

18-12-2011 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Medicijn hielp niet. Stoornissen bleven. bijwerkingen duizelig, transpireren, ernistige vermoeidheid.

07-03-2011 | Vrouw | 36
AVNRT hoog hartritme
Vreselijk veel last gehad van de bijwerkingen. Vrselijk moe en een griepgevoel. Na een paar dagen had ik een hartslag in rust van 120 slagen en raakte uitgeput. Ben nu weer terug op Sotalol.

27-05-2010 | Man
Hartritme storingen
Vanwege allegrie voor smaakverterkers, de bekende E621-23 &32 rommel, krijg ik gedurende 16 uur ernstige hartritmestoringen. Starten meestal 's-nachts om 04.00 uur, dus ca. 7 uur na de maaltijd, en stoppen om 16.30 uur. Tambocor werkt als preventief middel in het geheel niet. Zelfde voor de overige reeds eerder geprobeerde betablokkers.

04-09-2015 | Man | 78
flecainide (150mg)
Hartritmestoornissen
Sinds een week gebruik ik Tambocor 150 tegen boezemfilibreren. Toch heb ik nog bijna dagelijks last van filibreren. Is dit normaal?

05-11-2012 | Vrouw | 60
Hartritmestoornis
Eerst een flecainide gehad, geen problemen. Toen zonder mededeling apotheek andere flecainide gehad en elke dag sloeg mijn hart op hol. Nu sinds enkele weken Tambocor en kan 's nachts niet slapen van de hartkloppingen, zo erg alsof je hele lijf bonkt.

25-07-2009 | Vrouw

03-07-2009 | Vrouw
Boezemfibrileren

17-04-2009 | Man
Hartritmestoring

03-05-2019 | Vrouw | 63
flecainide (50mg)
Hartritmestoornissen
Na de tweede ablatie gaat het steeds beter. Nu de Teva versie van Tambocor aan het afbouwen want zonder het middel gaat mijn hart wat onregelmatig slaan. Soms is de gereguleerde afgifte blijkbaar te snel van dit middel want het kan ook zomaar een storing opwekken bij mij. De combinatie met Verapamil (zonodig) werkt perfekt. Ik ben van 200 mg naar 50 Tambocor gegaan en ik [lees meer...]heb nu veel minder klachten. Blij met de tweede ablatie in het Anthonius ziekenhuis en met de combi met Verapamil. NB ervoor allerlei versies van betablokkers geprobeerd, werkte bij mij niet goed en veel bijwerkingen. Zoals slapeloosheid en moeheid

17-11-2016 | Man | 67
flecainide (50mg)
Hartritmestoornissen
Al jaren last van hartritmestoornissen, overslag, extra slag , onregelmatig, hartkloppingen. Alle onderzoeken gehad. Gebruik al jaren atenol, maar de stoornissen werden steeds maar erger, totdat de cardioloog besloot om een ander medicijn te proberen onder begeleiding in ziekenhuis (opname 3 dagen). Tambocor werd geprobeerd en her hielp vrijwel direct. Wat een opluchting. [lees meer...]Nauwelijks meer last 5 maanden lang. Nu begint het weer. Elke dag weer een beetje meer. Ik was zo opgelucht en vrij van zorgen. Ik gebruik 2 x50 mg. In januari kan ik pas weer naar de cardioloog, maar doordat ik nu weer last krijg zou een hogere dosering verlichting geven. Wie heeft ook ervaring met eerst goed met de tambocor en na verloop van tijd weer het oude liedje bijna?

14-03-2016 | Man | 64
flecainide (100mg)

26-02-2013 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Ik heb 2x 200 MG en dat is een hoge dosering. Heb eerst 1x 200mg gebruikt maar effect was niet veel. Toen 2x 200mg geprobeerd om de balans door de 24uur vlakker te houden. Dat werkte goed. Zijn in overleg met cardioloog terug gegaan naar 2x 150mg om balans te houden maar hoeveelheid terug te brengen. Hielp wel maar door veel stress op werk toch weer regelmatig terugkerend[lees meer...]e hartritmestoornis. Veelal in de vroege ochtenduren. Toen naar 1x 150 (ochtend)en 1x 200 gegaan(avond). Weinig verbetering. Nu weer terug op 2x 200 maar ben er niet blij mee. Effecten niet echt gezellig voor de partner. Voel een beetje druk op de ogen.