Ervaringen met Noscapect Roter

Hoest (42 meningen)

20-08-2015 | Vrouw | 27
Hoest
Fijn middel (de pilletjes, niet de vieze drank) tegen de kriebelhoest die mij al twee nachten uit mijn slaap hield. Voor het slapen gaan heb ik 1 pilletje genomen, werkte nagenoeg direct! En eindelijk kunnen doorslapen. Enige bijwerking is een lichte misselijkheid, maar dat weegt niet op tegen het feit dat ik gewoon kan slapen en ademen.

19-08-2015 | Man | 36
Hoest
Al flinke tijd last van kriebelhoest c.q. taaislijm. Normaal neem ik daar broomhexine tabletten voor als ik er last van heb. Dit helpt redelijk goed. Nu deze Roter Noscapect tabletten gekocht. De kriebelhoest en neiging tot het schrapen van de keel namen direct af. Na enkele minuten werd ik echter licht duizelig en begonnen mijn armen te tintelen. Nu een half uur verder vo[lees meer...]elt het alsof ik spierpijn heb in de armen na flink intensieve arbeid. Zeer vervelend! Mij verlicht het wel de klachten, maar de bijwerkingen zijn dermate vervelend dat ik graag weer terug ga naar de broomhexine tabletten ondanks de betere verlichting van de klachten.

19-07-2015 | Vrouw | 32
Hoest
ik had al een tijd lang last van kriebelhoest die zich steeds vaker/sneller en langer opeenvolgend waren. Na het gebruik van deze tabletten merkte ik wel een verschil. De prikkel om te hoesten verminderde.

03-05-2015 | Vrouw | 42
Hoest
Nauwelijks verbetering in hoestprikkels. Wel zo suf als een konijn, kan een uur na het innemen mijn ogen amper open houden. Handig voor snachts maar niet voor overdag dus!

06-02-2015 | Man | 35
Kinkhoest
Het enige min punt: erg bitter en vies, maar werkt fantastisch bij mij.

09-12-2014 | Vrouw | 23
noscapine
Het werkt absoluut niet. Wilde van Daro de pilletjes tegen kriebelhoest kopen, die werken super goed. De apotheek had deze niet, na het aanraden van Noscapect heb ik deze voor veel teveel geld gekocht. Werkt niet! De kriebel is helaas nog steeds (even erg) aanwezig.

31-10-2014 | Man | 8
Hoest
Ik herken mij totaal niet in de negatieve ervaringen die over dit geneesmiddel beschreven staan. Mijn zoon van 8 jaar heeft bronchitis, en bij elke verkoudheid wordt hij benauwd, heeft hij veel last van slijm en moet erg hoesten, vooral 's nachts. Het enige wat blijkt te helpen zijn deze pillen van Noscapect. Hoewel de indicatie juist niet taai slijm is, maar gericht is [lees meer...]op pikkelhoest, helpen deze medicijnen juist wel zeer goed bij mijn zoon. Na inname 's nachts hoeft hij binnen een kwartier niet meer te hoesten en kan de hele nacht doorslapen. Mijn zoon rapporteert geen bijwerken. Ik gebruik niks anders meer dan dit medicijn, ik ben zeer tevreden en gelukkig ermee . ( en mijn zoon ook).

05-02-2014 | Vrouw | 35
Hoest
Twee nachten gebruikt voor het slapen gaan. Kriebelhoest manifesteerde zich met name in de nacht. Eerste nacht ernstige buikkrampen. Dacht in eerste instantie dit dit kwam door het eten wat ik die avond had gegeten. Het hoesten verminderde wel door het gebruik van de twee pilletjes. Dag 2 weer 2 pilletjes genomen voor het slapen gaan. Wederom last van buikkrampen en diarre[lees meer...]e. Na het lezen van de bijsluiter begreep ik pas dat mijn klachten door het gebruik van de pillen kwam. Acuut gestopt met gebruik van de hoestpillen.

12-01-2013 | Man | 55
noscapine
Volgens mij worden wij met dit middel flink in de maling genomen. Helpt totaal niet,en heb dit waardeloze middel voorgeschreven gekregen van een dokter op de huisartsenpost in het reinier de graaf gasthuis die mij vertelde te zweren bij dit middel. Pure flessentrekkerij.

30-09-2012 | Vrouw | 32
noscapine
Door hevige kriebelhoestaanvallen (met tranen en kokhalzen) dit middel aangeschaft. Het gaf geen enkele verbetering van mijn klachten. Ook niet bij de maximale dosering. Zeer ontevreden (nog nooit eerder ergens online mijn mening over gegeven!)

11-11-2011 | Vrouw | 69
Droge hoestbuien
Ik bleef hoesten zonder dat ik nog slijm ophoestte Ik durfde zo niet naar mjin cursus te gaan. Ik nam onderweg een tabletje .De hele avond niet gehoest!!! Bij thuiskomst nog een tablet voor het slapengaan . De hele nacht niet gehoest .Helpen dus prima! Geen bijwerkingen gehad.Nu begint het hoesten pas weer dus gauw een tabletje.

10-11-2011 | Man | 78
Prikkelhoest, incidenteel
kom niet in aanmerking voor hoestdranken die suiker bevatten

10-05-2011 | Vrouw | 44
Had al 2 weken last van flinke hoestbuien
Bij de apotheek dit middel gehaald,Werking is prima.Binnen 1 uur na inname geen last meer van hoestbuien.Dit een week volgehouden en daarna was het over.

29-03-2011 | Vrouw | 39
Irritante kriebelhoest
Ik heb dit 2 nachten/avonden gebruikt. Het hielp bij mij wel tegen de kriebelhoest. Helaas had ik een aantal uren later behoorlijke bijwerking, waarvan ik in eerste instantie niet eens dacht dat het door dit medicijn kwam. Ik kreeg dus na een aantal uren behoorlijke buik/maag pijn. Het was echt geen pretje. Toch maar eens gekeken in de bijsluiter (voorheen geen bijwerki[lees meer...]ngen gehad) kwam door dit medicijn. Ik vind dat ze wel even moeten melden wat je aan de bijwerkingen kunt doen. Ik heb liever kriebelhoest dan een stevige maag/buikpijn.

16-03-2011 | Man | 61
Droge prikkelhoest
Ik had al enkele dagen last van een zeer irritante prikkelhoest. Strepsils, laurierdrop en inhibitane hielpen niet. daarom maar wat zwaarders dacht ik. Dat heb ik geweten. Na de eerste tablet werd ik na ongeveer 15 minuten duizelig, ik voelde me opgejaagd en geirriteerd. En het ergst van alles is dat het helemaal niets hielp. Dus wat het moet doen doet het niet, en wat[lees meer...] het niet moet doen doet het wel. Dat spul komt er bij mij niet meer in en ik ga bekijken of het wel goed getest is. PS ik heb helemaal geen allergieen en slik geen enkel medicijn.