Ervaringen met Tostran

Erectiestoornis (1 mening)

30-05-2017 | Man | 32
testosteron (20mg/g)
Syndroom van Klinefelter
Voorheen had ik Androgel voor 75mg testosteron, maar doordat deze hoeveelheid niet meer leverbaar is ben ik overgestap op Tostran voor 80mg testosteron. Het gebruik is zoveel makkelijker geworden. Waar ik voorheen met sachets aan het rommelen was (die moet je netjes weggooien anders zit in no-time de wastafel en kraan e.d. onder de testosteron), met Tostran heb je alleen m[lees meer...]aar een soort compact zeeppompje. Die kan ik makkelijk met vakantie meenemen. In het gebruik moet je opletten dat je per dag de aanbrengplaats varieert anders ontstaat er huidirritatie zoals jeuk of branderig gevoel. Ik wissel tussen bovenkant buik en binnenkant bovenbenen. Wat dat betreft was de Androgel milder. Onlangs heb ik een bloedtest gehad om de testosteronspiegel te meten en dat is voor het eerst sinds jaren aanzienlijk verbeterd! Het heeft ook invloed op de hypofysefunctie die nu ook voor het eerst minder hard hoeft te werken. Of ik me beter voel is met het syndroom van Klinefelter lastig in te schatten. Ik heb wel meer power in me, meer uithoudingsvermogen. De eerste 2 weken ging ik praktisch opnieuw door de puberteit heen. Ik moest mezelf opnieuw leren kennen wat betreft emotie en mentale kracht. Met name mijn eigen grenzen waren verdwenen waardoor ik veel alpha-mannetjes gedrag ging vertonen. Dat is nu gestabiliseerd. Sind de Tostran is mijn emotionele gevoeligheid versterkt. Voorheen dacht ik bij een zielige film alleen maar 'ach wat zielig voor diegene', maar nu heb ik de grootste moeiten om niet te gaan tranen... En als ik onrecht zie gebeuren bij mezelf of iemand anders dan komt er intense boosheid op. Ik heb het wel onder controle, maar het is wel iets om rekening mee te houden!! De 2 uur inwerktijd kan ik prima mee leven (dat was voorheen 4 uur), binnen een half uurtje kan je al een shirt aandoen. Ik heb gewoon mijn ochtendritueel erop ingesteld. Uit bed direct onder de douche. Na afdrogen is de huid warm en trekt de gel sneller in. Dan even scheren, ontbijten e.d. en als ik helemaal klaar ben na zo'n 20 minuten is de gel ingetrokken en kan ik me al aankleden. Al met al ben ik erg blij met de Tostran. Het werkt meetbaar goed en is relatief makkelijk in gebruik. Let alleen wel op dat het een hormoon is! Op patienten dagen hoor ik dat sommigen op zware moment gewoon een beetje extra nemen. Wees daar erg voorzichtig mee, het heeft fysieke consequenties op spierkramp, bloedverdikking en kan zelfs hartfalen veroorzaken. Het is een wondermiddeltje, maar zoals alle hormoonmedicatie is het niet zonder gevaar. Altijd overleggen met je arts en minimaal 1x per jaar bloedonderzoek doen.

25-09-2014 | Man | 21
testosteron
Syndroom van Klinefelter
Op zich is het makkelijk te doseren en makkelijk te smeren (droogt wel langzaam) Alleen heb zelf erge last van huiduitslag, en verschrikkelijke jeuk ga daarom waarschijnlijk stoppen en terug naar sustanon waarbij geen lastige fysieke ongemakken voordoen