Ervaringen met Angeliq

estradiol / drospirenon

Bij  OvergangX

19-03-2021 | Vrouw | 49
Overgang
Gewrichtsklachten over, veel beter doorslapen, geen opvliegers of rusteloosheid/ gejaagdheid meer, emotioneel stabiel, geen aambeien meer. Voor mij een wondermiddel. Ik ben tussen de gebruiksperiode 1x een half jaar gestopt, maar weer begonnen omdat de klachten weer sterk terug kwamen. Na 2 weken weer alles onder controle en stabiel. Voor mij een wondermiddel.

04-03-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik ben extreem tevreden over het gebruik van de Angelique hormonen voor overgangsklachten ! 1 mg estradiol en 2 mg drospirenon. Geen rare bijwerkingen. Voel mij door de Angelique hormonen goed! Snap dus niet dat ze deze door economische redenen per juli 2021 eruit gaan halen. Raak ik toch wel van in paniek ! Want er is geen alternatief voor....niets precies de hoeveelheid [lees meer...]estradiol en drospirenon onder een andere merknaam. Hoop zo dat Angelique hormonen toch in Nederland blijven of terug komen ! Vroeger werdt gezegd dat je maar moest leven met overgangsklachten....maar het is niet niks en was enorm blij met de angelique. Daar zouden vrouwen vroeger ook veel baat bij gehad hebben. Heerlijk om geen opvliegers zweet aanvallen en stemmimgswisselingen door de overgang te hebben door 1 Angelique tabletje per dag in te nemen. Hoop dat Bayer fabrikant het leest en die tablet toch behoudt in Nederland. En het meer door huisarten wordt voor geschreven !

17-11-2020 | Vrouw | 57
Overgang
Ik ben overgestapt van duavive naar angeliq vanwege niet meer verkrijgbaar zijn van duavive. Sindsdien last van spierpijnen en algehele malaise. Volgens de overgangsverpkeegkundige kan het daar van komen. Zij raadt aan om toch duavive weer te starten. Moet uit het buitenland komen.

10-12-2019 | Vrouw | 52
Overgang
Bij gebruik van Angeliq heb ik doorlopend bloedverlies. Heeft iemand anders hetzelfde gehad? Met andere woorden: houdt het op? Het staat overal aangegeven maar ik begin het mij af te vragen ;)

13-09-2019 | Vrouw | 43
Overgang
Binnen een dag waren al mijn klachten; zweten, hartkloppingen, angsten, duizelingen etc. weg! Als ik het pilletje een dag vergeet voel ik de klachten weer. Ben zo blij ermee!

04-04-2018 | Vrouw | 49
Overgang
Nachtzweten, en veel stemmingswisselingen! Ik ben normaal super positief en zong de hele dag! Maar toen ik mij op mijn werk zo kwaad voelde, dat ik iemand wel wat aan kon doen, was de maat vol! 5 dagen na mijn eerste pil, voelde ik ineens de zon weer schijnen! Wat een verschil van leef kwaliteit!!

22-08-2017 | Vrouw | 52
Overgang
Ik slik Angelique nu ruim 3 maanden en ben erg tevreden. Geen opvliegers meer!

27-12-2016 | Vrouw | 58
Overgang
Na een baarmoederverwijdering 20 jaar geleden toen ik 37 was, kreeg ik al vrij snel behoorlijke overgangsklachten ofschoon de eierstokken zijn blijven zitten. Het verband is dus zeker niet eenduidig (zo van wanneer de eierstokken zijn blijven zitten kán er niks aan de hand zijn). 3 soorten ''HST'' geprobeerd namelijk Livial, Estradiol en 'Angeliq' *Oestragenen plus progest[lees meer...]agenen. Estradiol gaf de meeste bijwerkingen en zo dat ik stopte. Angeliq gaf de typische ''progestagenenbijwerking'' die lijkt op PMS. Ook toen weer reden voor mij om te stoppen.