Cyproteron/ethinylestradiol

cyproteron / ethinylestradiol

Diane-35 (192 meningen)
Femoston (109 meningen)
Femoston continu (59 meningen)
Angeliq (11 meningen)
Activelle (8 meningen)

07-05-2019

Cyproteron/ethinylestradiol (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Deze pil is geweldig goed in wat hij moet doen. Werken tegen erge acné. Het heeft ervoor gezorgd dat ik 10 jaar lang onbezorgd mijn leven heb kunnen leiden en me zeker heb kunnen voelen over mijn uiterlijk. Gewoon doordat het de zichtbare acné heeft onderdrukt. Ik ben hem gaan slikken toen ik 18 was, maar heel eerlijk. Ik had hem al tijdens mijn puberteit moeten gaan slikk[lees meer...]en. Toen acné op de middelbare school echt een probleem voor me was. Het zorgde ervoor dat ik mezelf tijdens puberleeftijd totaal niet op waarde schatte, gedroeg en deed voorkomen. Deze pil heeft dat in positieve zin verandert. Toen hij slecht in het nieuws kwam, ben ik op eigen idee abrupt gestopt (na 5 jaar slikken). Toen kwam de acné in zijn volledige hoedanigheid en heftigheid weer terug. Omdat me dat weer zwaar viel, ben toen weer gestart. Niet wetende dat het starten van deze pil juist in de eerste maanden risico op trombose verhoogt. Ik had deze beslissing namelijk genomen buiten de dokter om. Wat deze pil daarnaast alleen ook doet: - het vermorzelt je volledige libido, dus vergeet dat gewoon maar - gedurende de maand slikken lijkt het stollen van bloed bij een wondje te veranderen. Er zit 1 week slikken tussen (2e week) dat dit tijdelijk verandert, bloed lijkt langer te blijven vloeien en wondjes krijgen gebeurt sneller. - zware hoofdpijn op de eerste dag van de menstruatie (1 paracetamol en het was verholpen). - haalt alle buikpijnen, rugpijnen weg (prima). Ik ben nu sinds jan 2019 over op microgynon over. Hier heb ik ook een review over geschreven. Ik ben niet enthousiast over deze nieuwe pil die voor mij de Diane 35 moet vervangen.
22-02-2013

Cyproteron/ethinylestradiol (cyproteron / ethinylestradiol)
Acne/puistjes

Hallo meiden, Ik heb deze naamloze Diane pil vanaf mijn 14e gebruikt ivm ernstige acne. In het begin was de werking van deze pil redelijk goed en verdween mijn acne langzaam maar zeker. Na een aantal jaar besloot ik te stoppen op advies van de huisarts. Binnen enkele weken zat mijn gezicht weer onder de acne. Na goed overleg met de ha weer begonnen met deze pil. En vana[lees meer...]f dat moment begonnen de klachten. Ik had bijna alle bijwerkingen die je maar bedenken kan, maar legde nooit de link met de pil. Ik had last van stemmingswisselingen, buikkrampen, gevoelige darmen, migraine en vasthouden van vocht. Ik heb hier jaren mee rond gelopen en uiteindelijk in november 2012 het besluit genomen om helemaal te stoppen met deze pil. Nu, 4 maanden later, heb ik nergens meer last van. Alle klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en ik voel me beter dan ooit. In het begin had ik wel weer last van puistjes in mijn gezicht maar die verdwenen al gauw weer. Ik ga deze pil NOOIT meer gebruiken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum