cyproteron / ethinylestradiol

02-05-2019 | Vrouw | 35
Acne/puistjes
Neem geen risico. Ik ben erg ziek geworden van deze pil en heb chronische klachten eraan over gehouden. Het had wel effect op mijn acne probleem. Ik was helaas niet tijdig mee gestopt. Ondanks vele bezoeken aan de huisarts, is de link nooit gelegd met deze pil. De klachten ontstonden 6 mnd na gebruik geleidelijk aan. Toen ik stopte verbeterde mijn klachten van depressie,[lees meer...] maar ik ben nooit meer de oude geworden. Ik heb chronische darmproblemen, vermoeidheidsklachten en neurologische klachten eraan overgehouden, terwijl ik voor het gebruiken van de pil een gezond mens was. Ik heb tot de dag van vandaag erg veel spijt van het gebruik van diana pil en ik snap niet waarom er hier in NL nog geen verbod komt op deze pil.

01-02-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb de diane pil ongeveer 10 jaar gebruikt (15 tm 24) . In eerste instantie werd deze voor acne voorgeschreven, en het is nooit in me opgekomen om ernee te stoppen. Jarenlang ontzettend veel klachten gehad vooral van mijn darmen, ik dacht dat diabetes 1 de oorzaak was, maar na het stoppen met de pil, nu bijna twee jaar geleden zijn een groot deel van mijn klachten ver[lees meer...]dwenen. Ook voel ik me mentaal beter. Ik heb eerst drie maanden haaruitval gehad en mijn huid is ook erg onrustig geweest en dat is nu na twee jaar beter. Wel heb ik nog steeds folliculitus op mijn rug maar deze pil nooit meer voor mij!!

16-12-2017 | Vrouw | 45
Acne/puistjes
Ik zie de inname van de Diane 35 pil als de FOUT van mijn leven, heb hier veel spijt van. Elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit, ik leerde minder goed, sportte minder en minder...voelde me minder goed...gevoelens werden afgevlakt....ik heb die ongeveer 12jaar genomen vanaf mijn 19e en op het laatste kon ik niet meer tot op het einde van de straat wandelen.Ik d[lees meer...]acht dat ik chronisch vermoeid was maar het kwam door de Diane 35 pil. Toen ik ermee stopte is mijn energie stillaan teruggekomen maar nu sukkel ik serieus met mijn darmen omdat ik die 12 jaar vertraagd heb.En ik heb maanden aan een stuk afkickverschijnselen gehad, hartkloppingen, ziek gevoel..... Het is echt chemische rommel, een mens is best puur natuur....ok het helpt tegen puistjes ...maar liever puistjes en gezond dan geen puistjes en ongezond....als ik kon terug gaan ik nam dit nooit meer in!!

28-09-2017 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Vanaf mijn 14de jaar (inmiddels 41 jaar)slikte ik de diana35 dit vanwege mijn acne. Deze pil werkte super...de acne werd al na 3 maanden minder. Toen ik een jaar of 25 was kreeg ik longembolie, dit kwam door het gebruik van Diana 35. Dit heeft veel invloed op mijn leven gehad oa zoeken naar alternatief....gelukkig kwam toendertijd de Mirena spiraal op de markt. Verder heb [lees meer...]ik 3 weken in het xiekenhuis gelegen en heb 9 maanden bloedverdunners geslikt.

14-07-2017 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Vanaf mijn achttiende begon ik met de Diane. Ik ben nu 25. Toen had ik erg last van puistjes. De pil heeft erg geholpen en mijn gezicht was helemaal acne vrij. Wel had ik erg last van gewichtstoename en depressieve klachten door deze pil, wat ik toentertijd niet besefte . Twee jaar geleden ben ik gestart met de Yasmin vanwege de negatieve verhalen die er toentertijd spee[lees meer...]lde. De Yasmin had wat minder effect op mijn acne en had ik af en toe een puistje, wat eigenlijk helemaal niet zo ernstig was. Maar omdat de Diane zo'n geweldige werking had en daar aan gewend was geraakt, besloot ik 3 maanden geleden weer te beginnen met de Diane. Nu ik voor de tweede keer de Diane ben gaan slikken heb ik enorm veel last van acne, meer dan ooit te voren! Ook ervaar ik darmklachten en opgeblazen gevoel. Ik besef mij nu dat mijn depressieve klachten en gewichtstoename te maken hadden met de pil. Bij de Yasmin ervoer ik juist een gewichtsverlies. Ik had ook begrepen van de arts dat de Diane een slechte invloed heeft op de werking van je darmen wat een bijdrage levert aan gewichtstoename. Ik heb enorm spijt dat ik weer ben begonnen met de Diane en hoop dat de Yasmin snel weer zijn werking doet. Ik vraag me alleen af of ik nu de enige ben die dit heeft ervaren? Voorheen werkte de pil enorm goed en nu, het tegenovergestelde.

13-09-2015 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
Ik zie de 16 jaar lange inname van de Diane-35 als de fout van mijn leven! Voordat ik die pil nam, was ik boordevol energie en was gezond puur en gelukkig.. ik ben de diane beginnen innemen, omdat ik veel pijn had bij de regels en last van acne, en dat hielp idd goed. Maar als bijwerking was ik snel moe en dat werd elk jaar erger, zo spijtig dat ik niet besefte dat dat doo[lees meer...]r die pil kwam.. pil vertraagt de darmwerking, daarom dat veel vrouwen moeilijk naar grote toilet kn gaan.. trage darmen heeft veel gevolgen, moe, minder gelukkig. mijn studies gingen ook achteruit. ik kon slapen wanneer ik wou, terwijl ik daarvoor massas energie en ideeen had.... zo spijtig. toen ik met die pil stopte, heb ik 1jaar m n regels niet gekregen en had allerlei afkickverschijnselen, hartkloppingen, ziek, maanden aan een stuk. toen besefte ik welke chemische rommel ik ingenomen had. mijn energie is gelukkig terug, maar nu sukkel ik met mn darmen, want die hebben al die jaren veel trager gewerkt. Kon ik de tijd maar terugdraaien. ik raad iedereen af de diane pil te nemen ofwel regelmatig een hele tijd te stoppen. we hebben maar 1 lichaam, draag er zorg voor. houd het puur. ik waarschuw iedereen voor de nadelige gevolgen voor lange inname van Diane 35, want als ik ergens spijt van heb, dan is het dat ik dat ooit heb ingenomen.

22-11-2017 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ik heb de Diane-35 ( het originele merk) ongeveer 10 jaar gebruikt vanwege acne. Ik kreeg deze pil voorgeschreven door een plastische chirurg. Ongeveer 6 maanden na gebruik had ik minder last van acne en de productie van talg op mijn gezicht was ook verminderd. Maar het is vooral de combinatie van huidtherapie (acnebehandelingen), kwalitatieve huidverzorgingsproducten en d[lees meer...]eze pil welke mijn acneproblemen onder controle heeft gehouden. Mijn menstruatie is ook minder hevig en ik menstrueer 4 dagen ipv 7 dagen. Door deze pil ben ik wel direct aangekomen, omdat mijn eetlust enorm is toegenomen. Tevens houd ik veel vocht was. In de loop der jaren kreeg ik ook andere bijwerkingen, zoals pijnlijke tepels, cysten in de borsten, prikkelbaarheid, vermoeidheid, zeer droge huid, migraine en misselijkheid. Toen mijn gewicht abnormaal bleef stijgen (ik sport regelmatig en ik let op mijn eten), nam ik de beslissing om met de Diane te stoppen. Ik ben nu in overleg met mijn huisarts overgestapt op Yasmin. Het is te vroeg om mijn mening over Yasmin te geven. Houd dus rekening mee dat de Diane een zware pil is die een enorm impact op je gezondheid kan hebben. Wanneer je deze pil gebruikt, houd je lichaam goed in de gaten en bij enige verandering trek dan aan de bel. Ik had namelijk veel eerder op de symptomen moeten letten.

30-04-2017 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik kreeg deze pil tegen acne, omdat niets anders leek te werken. Deze pil werkte enorm goed: nooit puisten (huid kon letterlijk alles aan), nooit vet haar en omdat ik de pil door slikte ook nooit ongesteld. Helaas veel last van hoofdpijn, depressiviteit en stemmingswisselingen. Ik voel me een stuk beter zonder de pil en zou er ook nooit meer aan willen beginnen, hoewel de [lees meer...]puisten net zo erg terug kwamen waardoor de diane wel verleidelijk blijft.

09-11-2015 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Slik nu 1,5 jaar de Diane-35 en in die periode is mijn acne alleen maar erger geworden. Het heeft helemaal niks geholpen. Ik slik het nu nog als anticonceptie maar zelfs in combinatie met Treclinac gel heb ik nog een vette huid en behoorlijke puisten.

21-05-2015 | Vrouw | 30
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
Acne/puistjes
Ikzelf ben permanent verdikt door Diane 35. Die gewichtstoename is/was in principe beperkt (ongeveer 1 kg), maar ik heb nu vooral meer buikvet/vet rond de middel dat beetje bij beetje steeds erger lijkt te worden en ik vind het verschrikkelijk. Ik heb deze pil zo’n 3,5 jaar geleden genomen, ongeveer 2 jaar lang. Na een ongeveer een jaar begon ik opmerkingen te krijgen dat [lees meer...]ik ‘vrouwelijke vormen’ was beginnen ontwikkelen. Voordien was ik namelijk altijd hyperslank geweest. Een jaar later ben ik dan gestopt. De acné kwam in alle hevigheid terug. Na lang zoeken heb ik een geheel natuurlijk wondermiddel gevonden tegen de acné: het 100% stoppen met álle melkproducten (boter, kaas, melk) en verder vermijden van cafeïne/theïne en chocolade, waardoor ik nu al geruime tijd geheel acné-vrij ben, na bijna 15 jaar ellende. De gewichtstoename door Diane-35 is echter nooit weggegaan (de grotere boezem wel...), integendeel, het vet rond de middel wordt beetje bij beetje steeds erger, ondanks het feit dat ik nog maar 30 jaar ben, hypergezond eet, veel beweeg en mijn moeder ook nog steeds heel slank is (het zit dus niet in de familie). Ik denk dat het effect vergelijkbaar is met het anti-kaalheidsmedicijn finasteride voor mannen, dat net als Diane-35 een anti-androgene werking heeft. Heel veel mannen merken dat finasteride hen vetter maakt, vooral ook rond de middel, en dat deze gewichtstoename niet wegging wanneer ze stopten met het medicijn… Er was permanent iets veranderd in hun biologische mechanismen (zie http://www.pfsfoundation.org/). Ik vind het verschrikkelijk om te weten dat dit medicijn mijn van nature slanke lijn heeft vergald en dat ik nu voor de rest van mijn leven met een vette buik en middel zal moeten leven en dat dit misschien steeds erger zal worden. Dat terwijl er 100% effectieve natuurlijke remedies zijn voor acné… Het gebrek aan kennis bij artsen op bepaalde punten is werkelijk schrijnend. Een horrorverhaal.

01-04-2015 | Vrouw | 23
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
Acne/puistjes
Ik ben de Diane gaan slikken tegen acne, dit heeft super goed geholpen! Maar ik ben daarnaast vaak heel erg moe, lusteloos, down, hoofdpijn. Echt niet fijn. Ik heb geprobeerd te stoppen, maar toen kreeg ik super veel puistjes terug en mijn haar viel uit, daarom weer begonnen en meteen weer de vermoeidheidsklachten terug... Ik ben opzoek naar een alternatief

01-03-2017 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Jarenlang heb ik de Diane-35 geslikt. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, behalve dat er een paar kilo's bij zijn gekomen. Hiernaast heb ik dit vooral voor mijn acne voorgeschreven gekregen toen ik 14 was ofzo. Nu 8 jaar later heb ik af en toe een terugval van acne en dit werkt niet meer met de Diane 35 voor mij. Ik heb een ontzettend droge huid gekregen, misschien omdat het[lees meer...] het aanpak van talg tegengaat, wat bij mij nu averechts werkt. Hiernaast kon ik eerst deze pil lang doorslikken, maar ben ik gevoelig hier voor geworden. Ik moet nu altijd een stopweek inlassen. Ook heb ik de laatste tijd bloedingen gehad tijdens het pilstrip gebruik. Na jarenlang heb ik toch besloten over te stappen op een andere pil, wegens gezondheidsredenen. Ik heb angst weer acne terug te krijgen, maar als ik niet de keuze maak om ooit de stoppen , stop ik nooit. Het is nooit het juiste moment. Ik vind het ook een eng idee om de Diane nog heel mijn leven te gebruiken, vooral omdat het algemeen bekend is dat deze eigenlijk erg slecht voor je is. Ik begin binnenkort met de Marvelon, hiernaast een antibiotica kuurtje voor de vervelende pukkels, dus ik hoop dat dit gaat werken!

28-11-2014 | Vrouw | 23
cyproteron / ethinylestradiol
Acne/puistjes
Ik begon met de Diane toen ik 15 was. Toen ik naar het buitenland ging werd het niet vergoed en ben ik gestopt. Een paar maanden later kreeg ik ontzettende buikpijn en de dokter daar dacht eerst dat het misschien een ontstoken dikke darm zou zijn. Ik kon niet lopen van de pijn. Uiteindelijk trok het weg en hebben ze me geadviseerd naar de gynocoloog te gaan. Heb ik niet ge[lees meer...]daan. Een maand later kreeg ik het weer en daarna weer, alleen elke keer wat minder. Toen ik 2 jaar later in Nederland ging wonen hoorde ik dat de Diane gevaarlijk was en mensen eraan waren doodgegaan. Het is ook niet slim of zelfs dom medicijnen te nemen waarbij de bijwerkingen niet zeker zijn (geld voor zo wat alle medicijnen) omdat je sommige bijwerkingen pas na 40 jaar kan zien.)

12-09-2019 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Heeft u nu meer rimpels als anderen van de diane 35 pil of valt dat mee ? Ik vraag het mij af omdat u al in de overgang geweest bent en nogsteeds die pil slikt. Ik ben zelf 41 jaar en wil hem ook gaan gebruiken inverband met acne.

12-08-2019 | Vrouw | 60
Acne/puistjes
Ik slik de Diane 35 al bijna 30 jaar en heb er nooit last van gehad. Acne ging er keurig mee weg en slikte hem 6 maanden achter elkaar en dan 1 stopweek. Op het moment van de stopweek altijd mega migraine vandaar het doorslikken. Nu ben ik bijna 60, dacht ik stop er nu voor altijd mee, maar nu al 10 dagen zware migraine en ben in staat hem weer in te van nemen, want voel [lees meer...]me doodziek hiervan. Huisarts weet geen alternatief, ja fysio of dagboek bijhouden. Volgens mij weet ze het zelf allemaal niet zo goed. Echt een doffe ellende!

26-09-2017 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik zit zo ongeveer sinds mijn 14e aan de pil, ben vaak geswitched van pil, maar blijf de Diane 35 het beste vinden. Ik heb de microgynon 30 gehad, de Yazmin, Lovette. En de pil zonder oestrogeen, die je elke dag moet slikken zonder stopweek. Niks werkt beter dan Diane 35 moet ik zeggen, ik heb hiervoor de microgynon 30 gehad en mijn acne werd alleen maar erger, ben gelijk [lees meer...]gestopt natuurlijk en ben weer over geswitched naar de oude vertrouwde Diane 35, en de acne verdween als sneeuw voor de zon. De reden dat ik gestopt was met Diane 35 eerder was omdat deze pil gevaarlijk zou wezen, dus ben ik geswitched naar andere, maar die voldeden mij allemaal niet goed. Met deze pil heb ik ook geen last meer van doorbraak bloedingen, wat ik met de andere pillen wel had. Ook is mijn gewicht gewoon stabiel gebleven, ik ben ietsje afgevallen zelfs, maar goed dat is voor iedereen verschillend.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum