Diane-35

cyproteron / ethinylestradiol

Acne/puistjes (94 meningen)

16-10-2019

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik heb een maand geleden de Diane-35 gekregen. Dit was omdat mijn oude pil niet meer leverbaar was en ik graag een spiraal wilde. Ik heb dus de Diane pil gekregen om de tijd te overbruggen tot mijn spiraal. Ik ben met het gebruik van de Diane pil een maand lang ongesteld geweest. Ook staat deze pil erom bekend dat hij een verhoogd risico heeft op trombose.
29-05-2019

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

ik kreeg deze pil voorgeschreven op mijn 16de, toen ik nog niet lang menstrueerde. ik schrik van de negatieve verhalen, maar herken me erin: deze pil gaf een gevoel van vervreemding, emotioneel en psychisch niet mezelf zijn en eigenlijk emotionele ups en downs. ik heb na het gebruik nooit echt lang een goede cyclus gehad, volgens mij was mijn lichaam ontregeld. ik zou h[lees meer...]et nooit aanraden en vraag me af of het nog vaak voorgeschreven word. zeker niet doen als jonge vrouw en nooit lang gebruiken
01-02-2018

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

In 2017 kreeg ik een beroerte, bloedklonter recht naar de hersenen. Na een scan konden de dokters mij ook vertellen dat ik reeds meerdere tromboses had gehad. De hevige draaiernissen hadden eindelijk een naam! Nog steeds ben ik boos! Ik ben onmiddelijk gestopt met de pil, vroeger vond ik een puistje of wat meer beharing zo erg, maar nu draag ik de gevolgen en weet ik wat [lees meer...]dit aanricht bij een oh zo jong lichaam! Ook mijn grootste fout! Nooit nemen! Ik ben blij dat ik het kan navertellen!!! Er zijn andere alternatieven!
07-02-2016

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik heb jarenlang de Diane geslikt voor mijn ongesteldheid en onrustige huid. In het begin ging dit prima, de laatste tijd werd mijn huid alleen steeds onrustiger, ondanks mijn zeer gezonde, pure voeding. Dit is voor mij de reden geweest om te stoppen. Ik heb zo'n vermoeden dat mijn huid veel beter gaat worden als ik de Diane niet meer slik. Daarnaast haalde de Diane mijn[lees meer...] Libido en lichamelijke gevoeligheid enorm omlaag. Ook een reden voor mij om te stoppen!
05-01-2016

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

longembolie in beide longen. in de loop der jaren is mijn bloed meer en meer gaan stollen totdat ik in 2008 plotseling een embolie kreeg. ik had geluk en heb het overleefd. helaas zijn er ook vrouwen overleden. ik verbaas mij erover dat dit product nog op de markt is.
15-06-2014

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

had altijd las ongeregeld, liep langs de benen. kreeg het al vroeg, was er goed ziek van. na de pil heeft het een jaar geduurd voor dat het op regel was, paar jaar geleden met stopweek kreeg ik last van zware hoofdpijn. nooit eerder daarvoor gehad, wel toen ik het nog niet slikte. mag het nu constant door slikken maar dat doe ik niet. probeer toch stopweek gaat het na 3 d[lees meer...]agen niet meer van de pijn ga ik weer slikken, het duurt dan nog 4 dagen voor dat de hoofdpijn dragelijk is.
15-05-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik neem de Diane 35 nu al ongeveer 1 jaar en besloot ook mijn ervaring hier neer te pennen. Ik besloot ze te nemen omdat ik best veel last had van acné in mijn gezicht en hiervan af wou. De diane 35 heeft enorm geholpen voor mijn acné, na een maand of 3 was het meeste verdwenen (Is nog een klein beetje, maar niets vergeleken met vroeger). Wat betreft de acne werkte deze p[lees meer...]il erg goed bij me. Jammergenoeg heb ik er ook veel negatieve bijwerkingen bijgekregen... Ik ben zo'n 15kg aangekomen (terwijl ik gezond eet/sport), voel me vaak depri/neerslachtig en merk gewoon dat deze pil veel invloed heeft op mijn humeur. Ik merk dat dit een erg zware pil is en zou ze echt niet aanraden als het is voor lichte acné want de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Ik zou er ook graag mee stoppen maar vrees dat de puistjes ook weer terug zullen komen.. Concreet: Diane 35 werkte super bij me voor acné, maar de neveneffecten zijn niet te onderschatten... Bezin eer ge begint.
30-04-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Spijtig dat sommige dokters het gevaar van deze pil weglachen. Ik was negentien jaar de diane 35 werd me voorgeschreven als anti- conceptie pil maar ook voor mijn acne. Na enkele maanden kreeg enorm veel pijn in mijn zij en na een controle bij mijn huisarts en een rx foto werd alles geschoven naar de stress die ik had rond mijn herexamen. We gingen enkele dagen later op re[lees meer...]is naar het zuiden van Frankrijk en daar begon alles erger te worden meer pijn in mijn zijde, kortademig, gezwollen been en na het ophoesten van bloed gingen we naar het ziekenhuis daar zeiden ze dat het een longontsteking was kreeg medicatie en moest rusten. Bij onze terugkeer naar huis viel onze auto ook in panne en moesten we met het vliegtuig terug. De dame van ons transport bracht me eerst naar de hulpdiensten op het vliegveld en alles ging in spoedtempo met de sirenes naar het ziekenhuis mijn been zag blauwpurper en ik ben daar bijna in coma geraakt er werd zelf gevreesd eerst voor mijn leven dan mijn been (amputatie) na maanden van herstel had ik nog steeds een enorm gezwollen been met krampen , kon ik niet goed onthouden enz... Ik mocht nooit nog een pil innemen of later als ik moeilijk zwanger werd iets hormonaal innemen ook moest ik goed gevolgd worden tijden mijn zwangerschappen. Ik ben nu 41 jaar en heb drie kinderen en na het bekijken van het programma koppen xl werd ik heel boos en verdrietig dat die pil nog steeds op de markt is.
26-04-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik wel gewoon even tegen iedereen zeggen, ik slik die pil al 15 jaar en heb totaal geen vervelende verschijnselen en voel me er heel goed bij. De media is overroepen! Laat u niet bang maken door alle enge verhalen, niemand is dezelfde...
28-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

ik had niet erg veel last van acne , ik had het vooral ook in me nek hier en daar en rug en gezicht maar dat was hier en daar een puistje mijn dokter gaf ook diane pil. geweldige pil ik slikte hem een halfjaar daarna stoppen want kreeg hem maar een halfjaar toen ik 2weken weer microgon slikte hoorde ik die berichten op het nieuws.. nu wil ik die pil niet meer ma na 2weken [lees meer...]stoppen van die pil begon het weer...je kunt beter helemaal niet aan deze pil beginnen
14-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Bijna tien jaar de pil gebruikt. Laatste jaren steeds meer klachten, hoofdpijn en doorbraakbloedingen, pijn bij vrijen. Daarnaast somber en soms zelfs depressief. Vorig jaar oktober besloten te stoppen omdat ik me gewoon klote voelde. Al kort daarna ernstige haaruitval, puisten die ik nog nooit gehad heb, plus mijn borsten zijn ook in cupmaat afgenomen. All met al r[lees meer...]otzooi, als ik het over mocht doen had ik het niet zo lang geslikt. Hoop dat alles nu wat beter gaat worden. Het zal nog een hele tijd diren voordat die pil uit me lichaam is. Iemand ervaring met haaruitval na stoppen en is het uiteindelijk weer terug gegroeid? (Red; deze mening is geplaatst, maar de leeftijd is niet correct. Zo het lijkt gezien de tekst is het de duur van gebruik van 10 jaar. Wanneer de gebruikster dit alsnog leest, geef ons via info@mijnmedicijn.nl even uw leeftijd door, dan kunnen wij dit aanpassen. Mvg, MijnMedicijn )
12-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Helaas ben ook ik gestopt na alle media-aandacht. Ik zeg 'helaas', omdat de pil mij bijzonder goed beviel. Ik heb erg veel last van PMS en deze was met de Diana zeker voor 85% weg. Op mijn gevoelsleven had de Diane, in tegenstelling tot andere pillen, weinig invloed. Wel merk ik nu ik gestopt ben dat mijn libido van nature iets hoger ligt dan met de Dianepil. Mijn huisarts[lees meer...] is van mening dat ik hem best kan blijven slikken omdat ik niet rook en de kans op trombose etc, voornamelijk de eerste 3 maanden het grootst is. Ik was er zeer tevreden over, maar vertrouw de Dianepil niet meer zo...
12-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

In 2006 heb ik diepe arm trombose gekregen gevolgd door een longembolie. Nadat ik gestopt was met de Diane pil overgestapt op de nuvaring. Ik hoop dat er meer onderzoek verricht gaat worden naar beide medicijnen. Nu zit ik voor de rest van mijn leven aan de bloedverdunners ,prik ik mezelf om de drie weken. Van de markt halen vind ik .nu,hoeveel doden moeten er nog volg[lees meer...]en?
09-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Hallo, mijn dochter is nu 16 jaar en gebruikt de Diana 35 nu zo'n 2 1/2 jaar , Toen mijn dochter 14 jaar was hebben we op advies van de huisarts Diana 35 voorgeschreven gekregen omdat ze last had van veel puistjes. Maar ze kreeg heel veel lichamelijke klachten; veel buikpijn , hoofdpijn, ze begon op een gegeven moment heel erg te hyperventileren tot opnames in het ziekenhu[lees meer...]is. Na heel veel onderzoeken bij de kinderarts en gynaecologen werd er elke keer weer gezegd spastische darmen en het zit tussen haar oren ,maar er is eigenlijk nooit een verband gezien met de Diana 35. Maar toen we dit hoorde is ze ook gelijk gestopt eens kijken hoe het de komende tijd met haar gaat dan weten we of het misschien toch bijwerkingen zijn.
06-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik ben 47 en gebruikte de diane35 al vanaf me 17de. dus kennelijk is deze pil al veel langer in gebruik in NL dan word aangegeven via info op het net. In 2007 vroeg de apotheeker of ik de alternative pil wou daar deze goedkoper was maar precies dezelfde werking had (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Mylan 2/0,035mg)..dus ben ik met deze pil verder gegaan. Ik heb de diane3[lees meer...]5 in 1982 gekregen ivm met agne waar ik heel veel last van had...nu ik alle verhalen zo lees vallen wel heel veel dingen op z`n plaats. Vooral na de overstap naar de alternative ben ik steeds meer klachten gaan krijgen. gewichtstoename haaruitval luchtwegen en hartkloppingen....mijn dochter van 17 heeft ook de alternative sinds 1 1/2 jaar. Nu maak ik me toch wel heel erg zorgen vooral wat mijn dochter betreft....
05-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Sinds mijn 19e gebruikte ik de Diana 35 pil. Ik had wat last van puistjes en kreeg bij de huisarts zonder veel moeite deze pil voorgeschreven. Ik heb deze pil altijd met een goed gevoel geslikt en toen niet het idee dat deze pil bijwerkingen had. De puistjes waren weg en ik was beschermd tegen zwangerschap, ideaal! In het voorjaar van 2012 (ik was toen 21) werd ik na 's av[lees meer...]onds ineens onwel. Mijn ogen draaide weg, mijn vriend kon geen contact met me maken, ik ademde moeilijk en had in mijn broek geplast. Ik was compleet van de wereld. Mijn vriend heeft de ambulance moeten bellen en kwam snel ter plaatse. Een hartfilmpje gemaakt en bloeddruk gemeten en eigenlijk het hele riedeltje wat gedaan wordt bij een persoon wat onwel is geworden. Na een hoop pijnprikkels ben ik weer redelijk bijgekomen. Op dat moment had ik een hoge bloeddruk en was er iets niet helemaal in orde met mijn hartslag. Het was niet erg genoeg om me mee te nemen naar het ziekenhuis. Wel was het verstandig om even naar de huisarts te gaan om mezelf even te laten controleren op mijn bloedwaarden. Vervolgens aan de huisarts verteld wat er dat weekend had afgespeeld. Door mijn urine verlies stuurde de huisarts me door naar de neuroloog. Om het zekere van het onzekere te nemen werd ik onderzocht op eventuele epilepsie. Na een MRI scan en een EEG scan werd het duidelijk dat het vrijwel zeker geen epilepsie is geweest. In de tussentijd bleef ik vage klachten als duizeligheid, benauwdheid, en ernstige hoofdpijn houden. Maar door de negatieve uitslag op epilepsie is het mij altijd een vraagstuk gebleven wat het dan zou kunnen zijn. Verder onderzoek vonden artsen niet noodzakelijk. En toch bleven de klachten aanhouden. Voor mij een raadsel waardoor ik me behoorlijk druk maakte over mijn gezondheid. Ik ben na alle onderzoeken gestopt met de Diane 35 pil en weer overgestapt naar de microgenon omdat het toch een zware pil blijkt te zijn. De klachten zijn toen gestopt en voelde me weer kip lekker! Of dat alles een bijwerking van de Diane 35 was blijft natuurlijk een raadsel. Er is nog NOOIT door een arts gevraagd welke pil slik, gek toch? Maar door alle ophef en verhalen die ik van anderen lees heb ik toch wel een sterk vermoeden. Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan tot de uitzending van Pauw en Witteman deze avond. Dit heeft behoorlijk indruk op me gemaakt en me flink aan het denken en analyseren gezet. Ik vind het ook erg schokkend om hier te lezen wat anderen mee hebben gemaakt! Ik snap ook niet dat huisartsen deze Pil zo makkelijk voorschrijven aan meiden die wat last hebben van pukkeltjes (in mijn geval dan). Hier moet echt veel strenger op gelet gaan worden om deze gevaarlijke situaties in de toekomst te kunnen gaan voorkomen!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum