Ervaringen met Diane-35

Acne/puistjes (105 meningen)

12-03-2013 | Vrouw | 38
cyproteron / ethinylestradiol
Helaas ben ook ik gestopt na alle media-aandacht. Ik zeg 'helaas', omdat de pil mij bijzonder goed beviel. Ik heb erg veel last van PMS en deze was met de Diana zeker voor 85% weg. Op mijn gevoelsleven had de Diane, in tegenstelling tot andere pillen, weinig invloed. Wel merk ik nu ik gestopt ben dat mijn libido van nature iets hoger ligt dan met de Dianepil. Mijn huisarts[lees meer...] is van mening dat ik hem best kan blijven slikken omdat ik niet rook en de kans op trombose etc, voornamelijk de eerste 3 maanden het grootst is. Ik was er zeer tevreden over, maar vertrouw de Dianepil niet meer zo...

03-02-2013 | Vrouw | 38
cyproteron / ethinylestradiol
ik heb de diana-35 geslikt vanaf de puberteit. 10 jaar lang en achteraf vind ik het jammer. Ik had wel puistjes, maar niet eens zoveel. Ik was blij dat het ook een anticonceptie pil was, dan hoefde ik daar niet meer om te vragen bij mijn ouders. Door de pil voelde ik me altijd opgeblazen, moe en mat. Toen ik stopte merkte ik pas het enorme verschil. Het leven werd leuk. Ik[lees meer...] werd veel alerter en scherper en had sinds 10 jaar ineens zin in seks. De eerste twee jaar kwamen de puistjes terug, maar dat stabiliseerde zich. Je stopt hormonen in je lijf die er niet thuis horen. Ik zou voor een lichtere pil kiezen, het liefst niks, maar dat is voor een ongewenste zwangerschap misschien niet verstandig.

30-04-2013 | Vrouw | 41
cyproteron / ethinylestradiol
Spijtig dat sommige dokters het gevaar van deze pil weglachen. Ik was negentien jaar de diane 35 werd me voorgeschreven als anti- conceptie pil maar ook voor mijn acne. Na enkele maanden kreeg enorm veel pijn in mijn zij en na een controle bij mijn huisarts en een rx foto werd alles geschoven naar de stress die ik had rond mijn herexamen. We gingen enkele dagen later op re[lees meer...]is naar het zuiden van Frankrijk en daar begon alles erger te worden meer pijn in mijn zijde, kortademig, gezwollen been en na het ophoesten van bloed gingen we naar het ziekenhuis daar zeiden ze dat het een longontsteking was kreeg medicatie en moest rusten. Bij onze terugkeer naar huis viel onze auto ook in panne en moesten we met het vliegtuig terug. De dame van ons transport bracht me eerst naar de hulpdiensten op het vliegveld en alles ging in spoedtempo met de sirenes naar het ziekenhuis mijn been zag blauwpurper en ik ben daar bijna in coma geraakt er werd zelf gevreesd eerst voor mijn leven dan mijn been (amputatie) na maanden van herstel had ik nog steeds een enorm gezwollen been met krampen , kon ik niet goed onthouden enz... Ik mocht nooit nog een pil innemen of later als ik moeilijk zwanger werd iets hormonaal innemen ook moest ik goed gevolgd worden tijden mijn zwangerschappen. Ik ben nu 41 jaar en heb drie kinderen en na het bekijken van het programma koppen xl werd ik heel boos en verdrietig dat die pil nog steeds op de markt is.

05-01-2016 | Vrouw | 47
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
longembolie in beide longen. in de loop der jaren is mijn bloed meer en meer gaan stollen totdat ik in 2008 plotseling een embolie kreeg. ik had geluk en heb het overleefd. helaas zijn er ook vrouwen overleden. ik verbaas mij erover dat dit product nog op de markt is.

06-03-2013 | Vrouw | 47
cyproteron / ethinylestradiol
Ik ben 47 en gebruikte de diane35 al vanaf me 17de. dus kennelijk is deze pil al veel langer in gebruik in NL dan word aangegeven via info op het net. In 2007 vroeg de apotheeker of ik de alternative pil wou daar deze goedkoper was maar precies dezelfde werking had (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Mylan 2/0,035mg)..dus ben ik met deze pil verder gegaan. Ik heb de diane3[lees meer...]5 in 1982 gekregen ivm met agne waar ik heel veel last van had...nu ik alle verhalen zo lees vallen wel heel veel dingen op z`n plaats. Vooral na de overstap naar de alternative ben ik steeds meer klachten gaan krijgen. gewichtstoename haaruitval luchtwegen en hartkloppingen....mijn dochter van 17 heeft ook de alternative sinds 1 1/2 jaar. Nu maak ik me toch wel heel erg zorgen vooral wat mijn dochter betreft....

15-06-2014 | Vrouw | 49
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
had altijd las ongeregeld, liep langs de benen. kreeg het al vroeg, was er goed ziek van. na de pil heeft het een jaar geduurd voor dat het op regel was, paar jaar geleden met stopweek kreeg ik last van zware hoofdpijn. nooit eerder daarvoor gehad, wel toen ik het nog niet slikte. mag het nu constant door slikken maar dat doe ik niet. probeer toch stopweek gaat het na 3 d[lees meer...]agen niet meer van de pijn ga ik weer slikken, het duurt dan nog 4 dagen voor dat de hoofdpijn dragelijk is.

30-12-2022 | Vrouw | 51
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik heb veel spijt dat ik ooit 14 jaar lang de diane 35 pil innam !!Het eerste jaar viel het mee omdat mijn huid mooier werd en ik werd minder gevoelig en minder pijnlijke regels maar elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit !! Ik was heel snel moe en had constipatie en was minder gelukkig en mijn gevoelens vlakten meer en meer af...ik werd oppervlakkig terwijl ik [lees meer...]de jaren ervoor een meisje was met veel energie en heel gelukkig. Ik zie de inname van die pil als de fout van mijn leven ....bij het minste wat ik deed was ik moe...toen ik ermee stopte kreeg ik allerlei afkickverschijnselen maar gelukkig kwam mijn energie terug maar nu sukkel ik met de darmen want ik heb mijn darmen 14 jaar vertraagt...een mens is best puur natuur zonder chemische hormonen !!!

12-03-2013 | Vrouw | 54
cyproteron / ethinylestradiol
In 2006 heb ik diepe arm trombose gekregen gevolgd door een longembolie. Nadat ik gestopt was met de Diane pil overgestapt op de nuvaring. Ik hoop dat er meer onderzoek verricht gaat worden naar beide medicijnen. Nu zit ik voor de rest van mijn leven aan de bloedverdunners ,prik ik mezelf om de drie weken. Van de markt halen vind ik .nu,hoeveel doden moeten er nog volg[lees meer...]en?