ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

14-07-2017

Acne/puistjes

Vanaf mijn achttiende begon ik met de Diane. Ik ben nu 25. Toen had ik erg last van puistjes. De pil heeft erg geholpen en mijn gezicht was helemaal acne vrij. Wel had ik erg last van gewichtstoename en depressieve klachten door deze pil, wat ik toentertijd niet besefte . Twee jaar geleden ben ik gestart met de Yasmin vanwege de negatieve verhalen die er toentertijd spee[lees meer...]lde. De Yasmin had wat minder effect op mijn acne en had ik af en toe een puistje, wat eigenlijk helemaal niet zo ernstig was. Maar omdat de Diane zo'n geweldige werking had en daar aan gewend was geraakt, besloot ik 3 maanden geleden weer te beginnen met de Diane. Nu ik voor de tweede keer de Diane ben gaan slikken heb ik enorm veel last van acne, meer dan ooit te voren! Ook ervaar ik darmklachten en opgeblazen gevoel. Ik besef mij nu dat mijn depressieve klachten en gewichtstoename te maken hadden met de pil. Bij de Yasmin ervoer ik juist een gewichtsverlies. Ik had ook begrepen van de arts dat de Diane een slechte invloed heeft op de werking van je darmen wat een bijdrage levert aan gewichtstoename. Ik heb enorm spijt dat ik weer ben begonnen met de Diane en hoop dat de Yasmin snel weer zijn werking doet. Ik vraag me alleen af of ik nu de enige ben die dit heeft ervaren? Voorheen werkte de pil enorm goed en nu, het tegenovergestelde.
30-04-2017

Acne/puistjes

Ik kreeg deze pil tegen acne, omdat niets anders leek te werken. Deze pil werkte enorm goed: nooit puisten (huid kon letterlijk alles aan), nooit vet haar en omdat ik de pil door slikte ook nooit ongesteld. Helaas veel last van hoofdpijn, depressiviteit en stemmingswisselingen. Ik voel me een stuk beter zonder de pil en zou er ook nooit meer aan willen beginnen, hoewel de [lees meer...]puisten net zo erg terug kwamen waardoor de diane wel verleidelijk blijft.
01-03-2017

Acne/puistjes

Jarenlang heb ik de Diane-35 geslikt. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, behalve dat er een paar kilo's bij zijn gekomen. Hiernaast heb ik dit vooral voor mijn acne voorgeschreven gekregen toen ik 14 was ofzo. Nu 8 jaar later heb ik af en toe een terugval van acne en dit werkt niet meer met de Diane 35 voor mij. Ik heb een ontzettend droge huid gekregen, misschien omdat het[lees meer...] het aanpak van talg tegengaat, wat bij mij nu averechts werkt. Hiernaast kon ik eerst deze pil lang doorslikken, maar ben ik gevoelig hier voor geworden. Ik moet nu altijd een stopweek inlassen. Ook heb ik de laatste tijd bloedingen gehad tijdens het pilstrip gebruik. Na jarenlang heb ik toch besloten over te stappen op een andere pil, wegens gezondheidsredenen. Ik heb angst weer acne terug te krijgen, maar als ik niet de keuze maak om ooit de stoppen , stop ik nooit. Het is nooit het juiste moment. Ik vind het ook een eng idee om de Diane nog heel mijn leven te gebruiken, vooral omdat het algemeen bekend is dat deze eigenlijk erg slecht voor je is. Ik begin binnenkort met de Marvelon, hiernaast een antibiotica kuurtje voor de vervelende pukkels, dus ik hoop dat dit gaat werken!
12-12-2016

Acne/puistjes

Ik slik zelf de Diane pil al 6 jaar en ben pas 18 jaar oud. Ben ondertussen 1x gewisseld naar een andere pil, omdat k veel last had de laatste tijd van hoofdpijn, rare pijn in de aders enzovoort. Na 2/3 maanden was mijn acne weer helemaal terug en had ik last van veel doorbraakbloedingen (slikte normaal de Diane bijna 1 jaar door voordat ik weer een stopweek nam). Dus toch[lees meer...] maar teruggegaan na de Diane. De Diane pil heeft een paar vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn, slechte zin, ik zelf heb af en toe last van een rare pijn en druk in mijn aders. Je merkt ook dat je aders wat meer opgezwollen zijn. Maar voor de rest ben ik tevreden met de pil. Mijn acne is helemaal weg en kan deze pil lang doorslikken zonder er iets van te merken.
09-04-2016

Acne/puistjes

Het is een gevaarlijke pil volgens verschillende deskundigen. deze ervaring heb ik niet. Ik heb deze pil jarenlang zonder klachten gebruikt. Toen ik net begon had ik wel last van misselijkheid en overgeven, maar dat was na een week weg. Doorslikken gaat zonder problemen en mijn acne huid was verleden tijd. Sinds een paar maanden kreeg ik jammer genoeg te maken met continue[lees meer...] menstruatiepijnen en dus adviseerde de huisarts mij om over te stappen op een andere variant. Mijn huid is nu weer zeer onrustig, mijn menstruatie pijnen zijn heftiger, ik heb doorbraakbloedingen en mijn bloedverlies is zeker toegenomen. Laat je niet afschrikken door alle media aandacht. Ik was zeer tevreden over de diane.
16-02-2016

Acne/puistjes

Ik heb de Diane-35 tussen mijn 15e en 17e geslikt en vond het een erg fijne pil. In verband met het nieuws dat over deze pil naar buiten kwam, ben ik overgestapt naar de Nuvaring, waar ook weer wat mee was. Daarna allerlei pillen geprobeerd en een spiraaltje, maar die bleef niet zitten. De andere pillen zorgden allemaal voor ernstige bijwerkingen zoals heel pijnlijke borst[lees meer...]en, depressie en veel aankomen. Dit is de enige pil waarbij ik nergens last van heb.
09-11-2015

Acne/puistjes

Slik nu 1,5 jaar de Diane-35 en in die periode is mijn acne alleen maar erger geworden. Het heeft helemaal niks geholpen. Ik slik het nu nog als anticonceptie maar zelfs in combinatie met Treclinac gel heb ik nog een vette huid en behoorlijke puisten.
13-09-2015

Acne/puistjes

Ik zie de 16 jaar lange inname van de Diane-35 als de fout van mijn leven! Voordat ik die pil nam, was ik boordevol energie en was gezond puur en gelukkig.. ik ben de diane beginnen innemen, omdat ik veel pijn had bij de regels en last van acne, en dat hielp idd goed. Maar als bijwerking was ik snel moe en dat werd elk jaar erger, zo spijtig dat ik niet besefte dat dat doo[lees meer...]r die pil kwam.. pil vertraagt de darmwerking, daarom dat veel vrouwen moeilijk naar grote toilet kn gaan.. trage darmen heeft veel gevolgen, moe, minder gelukkig. mijn studies gingen ook achteruit. ik kon slapen wanneer ik wou, terwijl ik daarvoor massas energie en ideeen had.... zo spijtig. toen ik met die pil stopte, heb ik 1jaar m n regels niet gekregen en had allerlei afkickverschijnselen, hartkloppingen, ziek, maanden aan een stuk. toen besefte ik welke chemische rommel ik ingenomen had. mijn energie is gelukkig terug, maar nu sukkel ik met mn darmen, want die hebben al die jaren veel trager gewerkt. Kon ik de tijd maar terugdraaien. ik raad iedereen af de diane pil te nemen ofwel regelmatig een hele tijd te stoppen. we hebben maar 1 lichaam, draag er zorg voor. houd het puur. ik waarschuw iedereen voor de nadelige gevolgen voor lange inname van Diane 35, want als ik ergens spijt van heb, dan is het dat ik dat ooit heb ingenomen.
Pagina 1 van 3

Mirena (1984) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!