lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

12-12-2016

Acne/puistjes

Ik slik zelf de Diane pil al 6 jaar en ben pas 18 jaar oud. Ben ondertussen 1x gewisseld naar een andere pil, omdat k veel last had de laatste tijd van hoofdpijn, rare pijn in de aders enzovoort. Na 2/3 maanden was mijn acne weer helemaal terug en had ik last van veel doorbraakbloedingen (slikte normaal de Diane bijna 1 jaar door voordat ik weer een stopweek nam). Dus toch[lees meer...] maar teruggegaan na de Diane. De Diane pil heeft een paar vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn, slechte zin, ik zelf heb af en toe last van een rare pijn en druk in mijn aders. Je merkt ook dat je aders wat meer opgezwollen zijn. Maar voor de rest ben ik tevreden met de pil. Mijn acne is helemaal weg en kan deze pil lang doorslikken zonder er iets van te merken.
09-04-2016

Acne/puistjes

Het is een gevaarlijke pil volgens verschillende deskundigen. deze ervaring heb ik niet. Ik heb deze pil jarenlang zonder klachten gebruikt. Toen ik net begon had ik wel last van misselijkheid en overgeven, maar dat was na een week weg. Doorslikken gaat zonder problemen en mijn acne huid was verleden tijd. Sinds een paar maanden kreeg ik jammer genoeg te maken met continue[lees meer...] menstruatiepijnen en dus adviseerde de huisarts mij om over te stappen op een andere variant. Mijn huid is nu weer zeer onrustig, mijn menstruatie pijnen zijn heftiger, ik heb doorbraakbloedingen en mijn bloedverlies is zeker toegenomen. Laat je niet afschrikken door alle media aandacht. Ik was zeer tevreden over de diane.
16-02-2016

Acne/puistjes

Ik heb de Diane-35 tussen mijn 15e en 17e geslikt en vond het een erg fijne pil. In verband met het nieuws dat over deze pil naar buiten kwam, ben ik overgestapt naar de Nuvaring, waar ook weer wat mee was. Daarna allerlei pillen geprobeerd en een spiraaltje, maar die bleef niet zitten. De andere pillen zorgden allemaal voor ernstige bijwerkingen zoals heel pijnlijke borst[lees meer...]en, depressie en veel aankomen. Dit is de enige pil waarbij ik nergens last van heb.
09-11-2015

Acne/puistjes

Slik nu 1,5 jaar de Diane-35 en in die periode is mijn acne alleen maar erger geworden. Het heeft helemaal niks geholpen. Ik slik het nu nog als anticonceptie maar zelfs in combinatie met Treclinac gel heb ik nog een vette huid en behoorlijke puisten.
13-09-2015

Acne/puistjes

Ik zie de 16 jaar lange inname van de Diane-35 als de fout van mijn leven! Voordat ik die pil nam, was ik boordevol energie en was gezond puur en gelukkig.. ik ben de diane beginnen innemen, omdat ik veel pijn had bij de regels en last van acne, en dat hielp idd goed. Maar als bijwerking was ik snel moe en dat werd elk jaar erger, zo spijtig dat ik niet besefte dat dat doo[lees meer...]r die pil kwam.. pil vertraagt de darmwerking, daarom dat veel vrouwen moeilijk naar grote toilet kn gaan.. trage darmen heeft veel gevolgen, moe, minder gelukkig. mijn studies gingen ook achteruit. ik kon slapen wanneer ik wou, terwijl ik daarvoor massas energie en ideeen had.... zo spijtig. toen ik met die pil stopte, heb ik 1jaar m n regels niet gekregen en had allerlei afkickverschijnselen, hartkloppingen, ziek, maanden aan een stuk. toen besefte ik welke chemische rommel ik ingenomen had. mijn energie is gelukkig terug, maar nu sukkel ik met mn darmen, want die hebben al die jaren veel trager gewerkt. Kon ik de tijd maar terugdraaien. ik raad iedereen af de diane pil te nemen ofwel regelmatig een hele tijd te stoppen. we hebben maar 1 lichaam, draag er zorg voor. houd het puur. ik waarschuw iedereen voor de nadelige gevolgen voor lange inname van Diane 35, want als ik ergens spijt van heb, dan is het dat ik dat ooit heb ingenomen.
22-05-2015

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 15e de Diane geslikt en ben nu 23. Omdat ik toch wekelijks wel eens rook en met alle onrust over deze pil zat ik toch lange tijd te twijfelen of ik nog wel door wilde gaan met slikken van deze pil. Toen ik 15 was had ik best wel last van acne en toen heeft de huisarts voorgesteld om met de Diane te beginnen. Ik was echt onwijs blij toen ik merkte dat m[lees meer...]ijn puistjes volledig verdwenen waren, want het had me al die tijd zo onzeker gemaakt! Wel had ik het eerste jaar vaak last van misselijkheid en kokhalsneigingen. Maar daar heb ik na dat jaartje nooit meer last van gehad. Omdat ik, zoals ik al eerder zei, wekelijks af en toe rookte (zo'n pakje per week ong) voelde ik me er toch niet zo prettig bij n.a.v. alle verhalen over trombose e.d. Ik ging toen op internet zoeken naar ervaringen van vrouwen die gestopt waren met de pil en heb alleen maar horror verhalen gelezen over dat de acne mega erg terug kwam. Ik was echt oprecht zo bang, maar vond m' n gezondheid toch iets belangrijker. Ik ben als eerst overgestapt naar de Yasmin (wel de goedkopere versie), maar daar kreeg ik super erge stemmingswisselingen van en ben nu over naar de Microgynon 30. de Yasmin heb ik 6 maanden geslikt en de Microgynon nu 2 maandjes. Maar omdat ik zoveel horrorverhalen heb gelezen wil ik toch mijn verhaal doen wat betreft de acne. Ik heb oprecht totaal geen verschil gemerkt. Niet in het aankomen/afvallen en niet in de hoeveelheid acne. Terwijl ik best wel acne had toen ik ermee begon. ik heb, net zoals tijdens de diane, heel af en toe een klein puistje. Omdat ik zo panisch ben heb ik altijd m'n tube Benzoylperoxide om wat weg te werken als er iets is, maar ik gebruik het nauwelijks (alleen als ik zelf in paniek raak).
21-05-2015

Acne/puistjes

Ikzelf ben permanent verdikt door Diane 35. Die gewichtstoename is/was in principe beperkt (ongeveer 1 kg), maar ik heb nu vooral meer buikvet/vet rond de middel dat beetje bij beetje steeds erger lijkt te worden en ik vind het verschrikkelijk. Ik heb deze pil zo’n 3,5 jaar geleden genomen, ongeveer 2 jaar lang. Na een ongeveer een jaar begon ik opmerkingen te krijgen dat [lees meer...]ik ‘vrouwelijke vormen’ was beginnen ontwikkelen. Voordien was ik namelijk altijd hyperslank geweest. Een jaar later ben ik dan gestopt. De acné kwam in alle hevigheid terug. Na lang zoeken heb ik een geheel natuurlijk wondermiddel gevonden tegen de acné: het 100% stoppen met álle melkproducten (boter, kaas, melk) en verder vermijden van cafeïne/theïne en chocolade, waardoor ik nu al geruime tijd geheel acné-vrij ben, na bijna 15 jaar ellende. De gewichtstoename door Diane-35 is echter nooit weggegaan (de grotere boezem wel...), integendeel, het vet rond de middel wordt beetje bij beetje steeds erger, ondanks het feit dat ik nog maar 30 jaar ben, hypergezond eet, veel beweeg en mijn moeder ook nog steeds heel slank is (het zit dus niet in de familie). Ik denk dat het effect vergelijkbaar is met het anti-kaalheidsmedicijn finasteride voor mannen, dat net als Diane-35 een anti-androgene werking heeft. Heel veel mannen merken dat finasteride hen vetter maakt, vooral ook rond de middel, en dat deze gewichtstoename niet wegging wanneer ze stopten met het medicijn… Er was permanent iets veranderd in hun biologische mechanismen (zie http://www.pfsfoundation.org/). Ik vind het verschrikkelijk om te weten dat dit medicijn mijn van nature slanke lijn heeft vergald en dat ik nu voor de rest van mijn leven met een vette buik en middel zal moeten leven en dat dit misschien steeds erger zal worden. Dat terwijl er 100% effectieve natuurlijke remedies zijn voor acné… Het gebrek aan kennis bij artsen op bepaalde punten is werkelijk schrijnend. Een horrorverhaal.
01-04-2015

Acne/puistjes

Ik ben de Diane gaan slikken tegen acne, dit heeft super goed geholpen! Maar ik ben daarnaast vaak heel erg moe, lusteloos, down, hoofdpijn. Echt niet fijn. Ik heb geprobeerd te stoppen, maar toen kreeg ik super veel puistjes terug en mijn haar viel uit, daarom weer begonnen en meteen weer de vermoeidheidsklachten terug... Ik ben opzoek naar een alternatief
Pagina 1 van 3

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!