Diane-35

cyproteron / ethinylestradiol

12-09-2019

Acne/puistjes

Heeft u nu meer rimpels als anderen van de diane 35 pil of valt dat mee ? Ik vraag het mij af omdat u al in de overgang geweest bent en nogsteeds die pil slikt. Ik ben zelf 41 jaar en wil hem ook gaan gebruiken inverband met acne.
12-08-2019

Acne/puistjes

Ik slik de Diane 35 al bijna 30 jaar en heb er nooit last van gehad. Acne ging er keurig mee weg en slikte hem 6 maanden achter elkaar en dan 1 stopweek. Op het moment van de stopweek altijd mega migraine vandaar het doorslikken. Nu ben ik bijna 60, dacht ik stop er nu voor altijd mee, maar nu al 10 dagen zware migraine en ben in staat hem weer in te van nemen, want voel [lees meer...]me doodziek hiervan. Huisarts weet geen alternatief, ja fysio of dagboek bijhouden. Volgens mij weet ze het zelf allemaal niet zo goed. Echt een doffe ellende!
21-05-2019

Acne/puistjes

Ik gebruik deze pil al zeker 22 jaar en nu willen ze dat ik stop ivm meer kans op trombose maar ik ben bang dat als ik stop nog meer migraine kryg omdat ik in deze 22 jaar al geprobeerd heb met een andere pil en medicatie puur mannelyke hormonen dus ik zal een gesprek aan moeten gasn wat het beste is graag iemand tips wat ik het beste kan doen dankje
02-05-2019

Acne/puistjes

Neem geen risico. Ik ben erg ziek geworden van deze pil en heb chronische klachten eraan over gehouden. Het had wel effect op mijn acne probleem. Ik was helaas niet tijdig mee gestopt. Ondanks vele bezoeken aan de huisarts, is de link nooit gelegd met deze pil. De klachten ontstonden 6 mnd na gebruik geleidelijk aan. Toen ik stopte verbeterde mijn klachten van depressie,[lees meer...] maar ik ben nooit meer de oude geworden. Ik heb chronische darmproblemen, vermoeidheidsklachten en neurologische klachten eraan overgehouden, terwijl ik voor het gebruiken van de pil een gezond mens was. Ik heb tot de dag van vandaag erg veel spijt van het gebruik van diana pil en ik snap niet waarom er hier in NL nog geen verbod komt op deze pil.
01-04-2019

Acne/puistjes

Ik vind de diane-35 een hele fijne pil. Ik gebruik hem al vanaf mijn 15e zonder klachten. Geen doorbraakbloedingen, stemmingswisselingen of depressieve klachten. Mijn huid is mooi glad en mijn borsten zijn zelfs een cup groter geworden. Toen ik hoorde dat de kans op trombose groter is dan bij andere pillen, ben ik een tijdje overgegaan op de microgynon. Geen succes. Na ee[lees meer...]n half jaar weer aan de diane en ben er erg blij mee!
01-02-2019

Acne/puistjes

Ik heb de diane pil ongeveer 10 jaar gebruikt (15 tm 24) . In eerste instantie werd deze voor acne voorgeschreven, en het is nooit in me opgekomen om ernee te stoppen. Jarenlang ontzettend veel klachten gehad vooral van mijn darmen, ik dacht dat diabetes 1 de oorzaak was, maar na het stoppen met de pil, nu bijna twee jaar geleden zijn een groot deel van mijn klachten ver[lees meer...]dwenen. Ook voel ik me mentaal beter. Ik heb eerst drie maanden haaruitval gehad en mijn huid is ook erg onrustig geweest en dat is nu na twee jaar beter. Wel heb ik nog steeds folliculitus op mijn rug maar deze pil nooit meer voor mij!!
16-12-2017

Acne/puistjes

Ik zie de inname van de Diane 35 pil als de FOUT van mijn leven, heb hier veel spijt van. Elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit, ik leerde minder goed, sportte minder en minder...voelde me minder goed...gevoelens werden afgevlakt....ik heb die ongeveer 12jaar genomen vanaf mijn 19e en op het laatste kon ik niet meer tot op het einde van de straat wandelen.Ik d[lees meer...]acht dat ik chronisch vermoeid was maar het kwam door de Diane 35 pil. Toen ik ermee stopte is mijn energie stillaan teruggekomen maar nu sukkel ik serieus met mijn darmen omdat ik die 12 jaar vertraagd heb.En ik heb maanden aan een stuk afkickverschijnselen gehad, hartkloppingen, ziek gevoel..... Het is echt chemische rommel, een mens is best puur natuur....ok het helpt tegen puistjes ...maar liever puistjes en gezond dan geen puistjes en ongezond....als ik kon terug gaan ik nam dit nooit meer in!!
22-11-2017

Acne/puistjes

Ik heb de Diane-35 ( het originele merk) ongeveer 10 jaar gebruikt vanwege acne. Ik kreeg deze pil voorgeschreven door een plastische chirurg. Ongeveer 6 maanden na gebruik had ik minder last van acne en de productie van talg op mijn gezicht was ook verminderd. Maar het is vooral de combinatie van huidtherapie (acnebehandelingen), kwalitatieve huidverzorgingsproducten en d[lees meer...]eze pil welke mijn acneproblemen onder controle heeft gehouden. Mijn menstruatie is ook minder hevig en ik menstrueer 4 dagen ipv 7 dagen. Door deze pil ben ik wel direct aangekomen, omdat mijn eetlust enorm is toegenomen. Tevens houd ik veel vocht was. In de loop der jaren kreeg ik ook andere bijwerkingen, zoals pijnlijke tepels, cysten in de borsten, prikkelbaarheid, vermoeidheid, zeer droge huid, migraine en misselijkheid. Toen mijn gewicht abnormaal bleef stijgen (ik sport regelmatig en ik let op mijn eten), nam ik de beslissing om met de Diane te stoppen. Ik ben nu in overleg met mijn huisarts overgestapt op Yasmin. Het is te vroeg om mijn mening over Yasmin te geven. Houd dus rekening mee dat de Diane een zware pil is die een enorm impact op je gezondheid kan hebben. Wanneer je deze pil gebruikt, houd je lichaam goed in de gaten en bij enige verandering trek dan aan de bel. Ik had namelijk veel eerder op de symptomen moeten letten.
28-09-2017

Acne/puistjes

Vanaf mijn 14de jaar (inmiddels 41 jaar)slikte ik de diana35 dit vanwege mijn acne. Deze pil werkte super...de acne werd al na 3 maanden minder. Toen ik een jaar of 25 was kreeg ik longembolie, dit kwam door het gebruik van Diana 35. Dit heeft veel invloed op mijn leven gehad oa zoeken naar alternatief....gelukkig kwam toendertijd de Mirena spiraal op de markt. Verder heb [lees meer...]ik 3 weken in het xiekenhuis gelegen en heb 9 maanden bloedverdunners geslikt.
26-09-2017

Acne/puistjes

Ik zit zo ongeveer sinds mijn 14e aan de pil, ben vaak geswitched van pil, maar blijf de Diane 35 het beste vinden. Ik heb de microgynon 30 gehad, de Yazmin, Lovette. En de pil zonder oestrogeen, die je elke dag moet slikken zonder stopweek. Niks werkt beter dan Diane 35 moet ik zeggen, ik heb hiervoor de microgynon 30 gehad en mijn acne werd alleen maar erger, ben gelijk [lees meer...]gestopt natuurlijk en ben weer over geswitched naar de oude vertrouwde Diane 35, en de acne verdween als sneeuw voor de zon. De reden dat ik gestopt was met Diane 35 eerder was omdat deze pil gevaarlijk zou wezen, dus ben ik geswitched naar andere, maar die voldeden mij allemaal niet goed. Met deze pil heb ik ook geen last meer van doorbraak bloedingen, wat ik met de andere pillen wel had. Ook is mijn gewicht gewoon stabiel gebleven, ik ben ietsje afgevallen zelfs, maar goed dat is voor iedereen verschillend.
14-07-2017

Acne/puistjes

Vanaf mijn achttiende begon ik met de Diane. Ik ben nu 25. Toen had ik erg last van puistjes. De pil heeft erg geholpen en mijn gezicht was helemaal acne vrij. Wel had ik erg last van gewichtstoename en depressieve klachten door deze pil, wat ik toentertijd niet besefte . Twee jaar geleden ben ik gestart met de Yasmin vanwege de negatieve verhalen die er toentertijd spee[lees meer...]lde. De Yasmin had wat minder effect op mijn acne en had ik af en toe een puistje, wat eigenlijk helemaal niet zo ernstig was. Maar omdat de Diane zo'n geweldige werking had en daar aan gewend was geraakt, besloot ik 3 maanden geleden weer te beginnen met de Diane. Nu ik voor de tweede keer de Diane ben gaan slikken heb ik enorm veel last van acne, meer dan ooit te voren! Ook ervaar ik darmklachten en opgeblazen gevoel. Ik besef mij nu dat mijn depressieve klachten en gewichtstoename te maken hadden met de pil. Bij de Yasmin ervoer ik juist een gewichtsverlies. Ik had ook begrepen van de arts dat de Diane een slechte invloed heeft op de werking van je darmen wat een bijdrage levert aan gewichtstoename. Ik heb enorm spijt dat ik weer ben begonnen met de Diane en hoop dat de Yasmin snel weer zijn werking doet. Ik vraag me alleen af of ik nu de enige ben die dit heeft ervaren? Voorheen werkte de pil enorm goed en nu, het tegenovergestelde.
30-04-2017

Acne/puistjes

Ik kreeg deze pil tegen acne, omdat niets anders leek te werken. Deze pil werkte enorm goed: nooit puisten (huid kon letterlijk alles aan), nooit vet haar en omdat ik de pil door slikte ook nooit ongesteld. Helaas veel last van hoofdpijn, depressiviteit en stemmingswisselingen. Ik voel me een stuk beter zonder de pil en zou er ook nooit meer aan willen beginnen, hoewel de [lees meer...]puisten net zo erg terug kwamen waardoor de diane wel verleidelijk blijft.
01-03-2017

Acne/puistjes

Jarenlang heb ik de Diane-35 geslikt. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, behalve dat er een paar kilo's bij zijn gekomen. Hiernaast heb ik dit vooral voor mijn acne voorgeschreven gekregen toen ik 14 was ofzo. Nu 8 jaar later heb ik af en toe een terugval van acne en dit werkt niet meer met de Diane 35 voor mij. Ik heb een ontzettend droge huid gekregen, misschien omdat het[lees meer...] het aanpak van talg tegengaat, wat bij mij nu averechts werkt. Hiernaast kon ik eerst deze pil lang doorslikken, maar ben ik gevoelig hier voor geworden. Ik moet nu altijd een stopweek inlassen. Ook heb ik de laatste tijd bloedingen gehad tijdens het pilstrip gebruik. Na jarenlang heb ik toch besloten over te stappen op een andere pil, wegens gezondheidsredenen. Ik heb angst weer acne terug te krijgen, maar als ik niet de keuze maak om ooit de stoppen , stop ik nooit. Het is nooit het juiste moment. Ik vind het ook een eng idee om de Diane nog heel mijn leven te gebruiken, vooral omdat het algemeen bekend is dat deze eigenlijk erg slecht voor je is. Ik begin binnenkort met de Marvelon, hiernaast een antibiotica kuurtje voor de vervelende pukkels, dus ik hoop dat dit gaat werken!
12-12-2016

Acne/puistjes

Ik slik zelf de Diane pil al 6 jaar en ben pas 18 jaar oud. Ben ondertussen 1x gewisseld naar een andere pil, omdat k veel last had de laatste tijd van hoofdpijn, rare pijn in de aders enzovoort. Na 2/3 maanden was mijn acne weer helemaal terug en had ik last van veel doorbraakbloedingen (slikte normaal de Diane bijna 1 jaar door voordat ik weer een stopweek nam). Dus toch[lees meer...] maar teruggegaan na de Diane. De Diane pil heeft een paar vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn, slechte zin, ik zelf heb af en toe last van een rare pijn en druk in mijn aders. Je merkt ook dat je aders wat meer opgezwollen zijn. Maar voor de rest ben ik tevreden met de pil. Mijn acne is helemaal weg en kan deze pil lang doorslikken zonder er iets van te merken.
09-04-2016

Acne/puistjes

Het is een gevaarlijke pil volgens verschillende deskundigen. deze ervaring heb ik niet. Ik heb deze pil jarenlang zonder klachten gebruikt. Toen ik net begon had ik wel last van misselijkheid en overgeven, maar dat was na een week weg. Doorslikken gaat zonder problemen en mijn acne huid was verleden tijd. Sinds een paar maanden kreeg ik jammer genoeg te maken met continue[lees meer...] menstruatiepijnen en dus adviseerde de huisarts mij om over te stappen op een andere variant. Mijn huid is nu weer zeer onrustig, mijn menstruatie pijnen zijn heftiger, ik heb doorbraakbloedingen en mijn bloedverlies is zeker toegenomen. Laat je niet afschrikken door alle media aandacht. Ik was zeer tevreden over de diane.
16-02-2016

Acne/puistjes

Ik heb de Diane-35 tussen mijn 15e en 17e geslikt en vond het een erg fijne pil. In verband met het nieuws dat over deze pil naar buiten kwam, ben ik overgestapt naar de Nuvaring, waar ook weer wat mee was. Daarna allerlei pillen geprobeerd en een spiraaltje, maar die bleef niet zitten. De andere pillen zorgden allemaal voor ernstige bijwerkingen zoals heel pijnlijke borst[lees meer...]en, depressie en veel aankomen. Dit is de enige pil waarbij ik nergens last van heb.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum