cyproteron / ethinylestradiol

15-06-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik ben op mijn 15 begonnen deze pil te nemen voor mijn acne. Ik ben altijd last blijven hebben van mijn acne, wel minder. Ik heb door deze pil hart ritme stoornissen gekregen, een angst stoornis en nu tijdens het stoppen al 2 weken last van non stop zware migraine, zo erg dat ik nog amper kan functioneren. Denk aan jullie gezondheid. Een puistje hier en daar veel liev[lees meer...]er dan alle nare bijwerkingen dat deze pil geeft, vertrouw mij.

15-11-2020 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol (0)
Acne/puistjes
Deze pil genomen van mijn 17 tot 25 (8 jaar). Elke maand zware hoofdpijn tijdens stopweek. Ook had ik erg droge huid, acne was wel weg maar over de rest van mijn lichaam zeer droge jeukerige bultjes. Ook zeer droog downunder en pijn bij het vrijen... dit heeft mij veel relatieproblemen bezorgd. Gestopt dus met deze pil en elke vorm van synthetische hormonen. Intussen heb i[lees meer...]k 2 gezonde kinderen van 1 en 3 jaar. ik was bij mijn 1e kindje 3 jaar pilvrij en ik heb nooit geen pil meer genomen. Hoofdpijn heb ik nu veeeel minder, quasi nooit meer! Acne is teruggekomen na het stoppen maar is wel verbeterd sinds 2 zwangerschappen. Enige waar ik nu mee worstel is extreem uitgedund haar. Ik vraag me af of er een verband kan zijn met mijn vroegere Diane 35 gebruik...?

17-08-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik ben net begonnen met Daphne pil (lijkt sterk op Diane), ik vroeg me af na hoeveel weken/maanden ik mijn acne zal zien verminderen.

27-04-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Nooit bijwerkingen gehad. Hooguit een licht verlaagd libido. Voor mijn acne werkte het perfect.

22-11-2019 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Deze pil heeft mijn leven gered!!! Sinds mijn 11e jad/heb ik zeer ernstige acne en was hierdoor vooral op mn 15e zeer depressief. Eindelijk mocht ik op mn 16e aan de diane pil. De acne ging weg en ik voelde me stukke beter! Maar goed ook want ik overwoog destijds serieus om een einde aan mijn leven te maken. Als ik de diane pil niet had gekregen had ik dat zeer waarschijn[lees meer...]lijk ook gedaan. Nu ben ik 44. Ik heb enkele keren geprobeerd te stoppen met de diane (lees: de goedkopere variant), maar de acne kwam in alle hevigheid terug. Een keer moest ik aan de Roacutane omdat de pil alleen het niet aankon. de andere keer heb ik eerst een lichtere pil geprobeerd, geen enkel succes dus in overleg met de huisarts weer terug naar de diane. Toch maar doorslikken dus, dan maar risico op een embolie. Beter dan zwaar depressief en al dood op je 16e!!! Mijn huisarts zegt trouwens: het Grootste risico op een embolie etc heb je als je zwanger bent, dus als ze de diane gaan verbieden, zou er eigenlijk ook niemand meer zwanger mogen worden šŸ™‚ . Uiteraard wel goede voorlichting en alleen voorschrijven bij ernstige gevallen (psychisch en of lichamelijk).

12-09-2019 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Heeft u nu meer rimpels als anderen van de diane 35 pil of valt dat mee ? Ik vraag het mij af omdat u al in de overgang geweest bent en nogsteeds die pil slikt. Ik ben zelf 41 jaar en wil hem ook gaan gebruiken inverband met acne.

12-08-2019 | Vrouw | 60
Acne/puistjes
Ik slik de Diane 35 al bijna 30 jaar en heb er nooit last van gehad. Acne ging er keurig mee weg en slikte hem 6 maanden achter elkaar en dan 1 stopweek. Op het moment van de stopweek altijd mega migraine vandaar het doorslikken. Nu ben ik bijna 60, dacht ik stop er nu voor altijd mee, maar nu al 10 dagen zware migraine en ben in staat hem weer in te van nemen, want voel [lees meer...]me doodziek hiervan. Huisarts weet geen alternatief, ja fysio of dagboek bijhouden. Volgens mij weet ze het zelf allemaal niet zo goed. Echt een doffe ellende!

21-05-2019 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil al zeker 22 jaar en nu willen ze dat ik stop ivm meer kans op trombose maar ik ben bang dat als ik stop nog meer migraine kryg omdat ik in deze 22 jaar al geprobeerd heb met een andere pil en medicatie puur mannelyke hormonen dus ik zal een gesprek aan moeten gasn wat het beste is graag iemand tips wat ik het beste kan doen dankje

02-05-2019 | Vrouw | 35
Acne/puistjes
Neem geen risico. Ik ben erg ziek geworden van deze pil en heb chronische klachten eraan over gehouden. Het had wel effect op mijn acne probleem. Ik was helaas niet tijdig mee gestopt. Ondanks vele bezoeken aan de huisarts, is de link nooit gelegd met deze pil. De klachten ontstonden 6 mnd na gebruik geleidelijk aan. Toen ik stopte verbeterde mijn klachten van depressie,[lees meer...] maar ik ben nooit meer de oude geworden. Ik heb chronische darmproblemen, vermoeidheidsklachten en neurologische klachten eraan overgehouden, terwijl ik voor het gebruiken van de pil een gezond mens was. Ik heb tot de dag van vandaag erg veel spijt van het gebruik van diana pil en ik snap niet waarom er hier in NL nog geen verbod komt op deze pil.

01-04-2019 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik vind de diane-35 een hele fijne pil. Ik gebruik hem al vanaf mijn 15e zonder klachten. Geen doorbraakbloedingen, stemmingswisselingen of depressieve klachten. Mijn huid is mooi glad en mijn borsten zijn zelfs een cup groter geworden. Toen ik hoorde dat de kans op trombose groter is dan bij andere pillen, ben ik een tijdje overgegaan op de microgynon. Geen succes. Na ee[lees meer...]n half jaar weer aan de diane en ben er erg blij mee!

01-02-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb de diane pil ongeveer 10 jaar gebruikt (15 tm 24) . In eerste instantie werd deze voor acne voorgeschreven, en het is nooit in me opgekomen om ernee te stoppen. Jarenlang ontzettend veel klachten gehad vooral van mijn darmen, ik dacht dat diabetes 1 de oorzaak was, maar na het stoppen met de pil, nu bijna twee jaar geleden zijn een groot deel van mijn klachten ver[lees meer...]dwenen. Ook voel ik me mentaal beter. Ik heb eerst drie maanden haaruitval gehad en mijn huid is ook erg onrustig geweest en dat is nu na twee jaar beter. Wel heb ik nog steeds folliculitus op mijn rug maar deze pil nooit meer voor mij!!

16-12-2017 | Vrouw | 45
Acne/puistjes
Ik zie de inname van de Diane 35 pil als de FOUT van mijn leven, heb hier veel spijt van. Elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit, ik leerde minder goed, sportte minder en minder...voelde me minder goed...gevoelens werden afgevlakt....ik heb die ongeveer 12jaar genomen vanaf mijn 19e en op het laatste kon ik niet meer tot op het einde van de straat wandelen.Ik d[lees meer...]acht dat ik chronisch vermoeid was maar het kwam door de Diane 35 pil. Toen ik ermee stopte is mijn energie stillaan teruggekomen maar nu sukkel ik serieus met mijn darmen omdat ik die 12 jaar vertraagd heb.En ik heb maanden aan een stuk afkickverschijnselen gehad, hartkloppingen, ziek gevoel..... Het is echt chemische rommel, een mens is best puur natuur....ok het helpt tegen puistjes ...maar liever puistjes en gezond dan geen puistjes en ongezond....als ik kon terug gaan ik nam dit nooit meer in!!

22-11-2017 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ik heb de Diane-35 ( het originele merk) ongeveer 10 jaar gebruikt vanwege acne. Ik kreeg deze pil voorgeschreven door een plastische chirurg. Ongeveer 6 maanden na gebruik had ik minder last van acne en de productie van talg op mijn gezicht was ook verminderd. Maar het is vooral de combinatie van huidtherapie (acnebehandelingen), kwalitatieve huidverzorgingsproducten en d[lees meer...]eze pil welke mijn acneproblemen onder controle heeft gehouden. Mijn menstruatie is ook minder hevig en ik menstrueer 4 dagen ipv 7 dagen. Door deze pil ben ik wel direct aangekomen, omdat mijn eetlust enorm is toegenomen. Tevens houd ik veel vocht was. In de loop der jaren kreeg ik ook andere bijwerkingen, zoals pijnlijke tepels, cysten in de borsten, prikkelbaarheid, vermoeidheid, zeer droge huid, migraine en misselijkheid. Toen mijn gewicht abnormaal bleef stijgen (ik sport regelmatig en ik let op mijn eten), nam ik de beslissing om met de Diane te stoppen. Ik ben nu in overleg met mijn huisarts overgestapt op Yasmin. Het is te vroeg om mijn mening over Yasmin te geven. Houd dus rekening mee dat de Diane een zware pil is die een enorm impact op je gezondheid kan hebben. Wanneer je deze pil gebruikt, houd je lichaam goed in de gaten en bij enige verandering trek dan aan de bel. Ik had namelijk veel eerder op de symptomen moeten letten.

28-09-2017 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Vanaf mijn 14de jaar (inmiddels 41 jaar)slikte ik de diana35 dit vanwege mijn acne. Deze pil werkte super...de acne werd al na 3 maanden minder. Toen ik een jaar of 25 was kreeg ik longembolie, dit kwam door het gebruik van Diana 35. Dit heeft veel invloed op mijn leven gehad oa zoeken naar alternatief....gelukkig kwam toendertijd de Mirena spiraal op de markt. Verder heb [lees meer...]ik 3 weken in het xiekenhuis gelegen en heb 9 maanden bloedverdunners geslikt.

26-09-2017 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik zit zo ongeveer sinds mijn 14e aan de pil, ben vaak geswitched van pil, maar blijf de Diane 35 het beste vinden. Ik heb de microgynon 30 gehad, de Yazmin, Lovette. En de pil zonder oestrogeen, die je elke dag moet slikken zonder stopweek. Niks werkt beter dan Diane 35 moet ik zeggen, ik heb hiervoor de microgynon 30 gehad en mijn acne werd alleen maar erger, ben gelijk [lees meer...]gestopt natuurlijk en ben weer over geswitched naar de oude vertrouwde Diane 35, en de acne verdween als sneeuw voor de zon. De reden dat ik gestopt was met Diane 35 eerder was omdat deze pil gevaarlijk zou wezen, dus ben ik geswitched naar andere, maar die voldeden mij allemaal niet goed. Met deze pil heb ik ook geen last meer van doorbraak bloedingen, wat ik met de andere pillen wel had. Ook is mijn gewicht gewoon stabiel gebleven, ik ben ietsje afgevallen zelfs, maar goed dat is voor iedereen verschillend.

14-07-2017 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Vanaf mijn achttiende begon ik met de Diane. Ik ben nu 25. Toen had ik erg last van puistjes. De pil heeft erg geholpen en mijn gezicht was helemaal acne vrij. Wel had ik erg last van gewichtstoename en depressieve klachten door deze pil, wat ik toentertijd niet besefte . Twee jaar geleden ben ik gestart met de Yasmin vanwege de negatieve verhalen die er toentertijd spee[lees meer...]lde. De Yasmin had wat minder effect op mijn acne en had ik af en toe een puistje, wat eigenlijk helemaal niet zo ernstig was. Maar omdat de Diane zo'n geweldige werking had en daar aan gewend was geraakt, besloot ik 3 maanden geleden weer te beginnen met de Diane. Nu ik voor de tweede keer de Diane ben gaan slikken heb ik enorm veel last van acne, meer dan ooit te voren! Ook ervaar ik darmklachten en opgeblazen gevoel. Ik besef mij nu dat mijn depressieve klachten en gewichtstoename te maken hadden met de pil. Bij de Yasmin ervoer ik juist een gewichtsverlies. Ik had ook begrepen van de arts dat de Diane een slechte invloed heeft op de werking van je darmen wat een bijdrage levert aan gewichtstoename. Ik heb enorm spijt dat ik weer ben begonnen met de Diane en hoop dat de Yasmin snel weer zijn werking doet. Ik vraag me alleen af of ik nu de enige ben die dit heeft ervaren? Voorheen werkte de pil enorm goed en nu, het tegenovergestelde.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum