Ervaringen met Diane-35

Acne/puistjes (105 meningen)

30-12-2022 | Vrouw | 51
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik heb veel spijt dat ik ooit 14 jaar lang de diane 35 pil innam !!Het eerste jaar viel het mee omdat mijn huid mooier werd en ik werd minder gevoelig en minder pijnlijke regels maar elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit !! Ik was heel snel moe en had constipatie en was minder gelukkig en mijn gevoelens vlakten meer en meer af...ik werd oppervlakkig terwijl ik [lees meer...]de jaren ervoor een meisje was met veel energie en heel gelukkig. Ik zie de inname van die pil als de fout van mijn leven ....bij het minste wat ik deed was ik moe...toen ik ermee stopte kreeg ik allerlei afkickverschijnselen maar gelukkig kwam mijn energie terug maar nu sukkel ik met de darmen want ik heb mijn darmen 14 jaar vertraagt...een mens is best puur natuur zonder chemische hormonen !!!

27-09-2020 | Vrouw | 20
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik neem nu al een jaar deze pil, 6kilo bijgekomen. Oke zeker niet helemaal de schuld van de pil dacht ik. Maar ik heb ook heel veel last van stress en dat is begonnen sinds ik de pil neem. Bloed laten testen, bleek dat men cortisol (stresshormoon) zeer hoog was, door de pil. Alle bijwerkingen en dus ook bijkomen heb ik daar aan te danken. Binnen 2 weken afspraak bij in het[lees meer...] ziekenhuis om een koperspiraal in te steken zonder enige hormonen. Heef nogal met mijn lichaam gespeeld. Metabolisme is ook vertraagd door de pil, waardoor ik zeer moeilijk afval.

29-05-2019 | Vrouw | 16
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
ik kreeg deze pil voorgeschreven op mijn 16de, toen ik nog niet lang menstrueerde. ik schrik van de negatieve verhalen, maar herken me erin: deze pil gaf een gevoel van vervreemding, emotioneel en psychisch niet mezelf zijn en eigenlijk emotionele ups en downs. ik heb na het gebruik nooit echt lang een goede cyclus gehad, volgens mij was mijn lichaam ontregeld. ik zou h[lees meer...]et nooit aanraden en vraag me af of het nog vaak voorgeschreven word. zeker niet doen als jonge vrouw en nooit lang gebruiken

01-02-2018 | Vrouw | 33
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
In 2017 kreeg ik een beroerte, bloedklonter recht naar de hersenen. Na een scan konden de dokters mij ook vertellen dat ik reeds meerdere tromboses had gehad. De hevige draaiernissen hadden eindelijk een naam! Nog steeds ben ik boos! Ik ben onmiddelijk gestopt met de pil, vroeger vond ik een puistje of wat meer beharing zo erg, maar nu draag ik de gevolgen en weet ik wat [lees meer...]dit aanricht bij een oh zo jong lichaam! Ook mijn grootste fout! Nooit nemen! Ik ben blij dat ik het kan navertellen!!! Er zijn andere alternatieven!

05-01-2016 | Vrouw | 47
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
longembolie in beide longen. in de loop der jaren is mijn bloed meer en meer gaan stollen totdat ik in 2008 plotseling een embolie kreeg. ik had geluk en heb het overleefd. helaas zijn er ook vrouwen overleden. ik verbaas mij erover dat dit product nog op de markt is.

30-04-2013 | Vrouw | 41
cyproteron / ethinylestradiol
Spijtig dat sommige dokters het gevaar van deze pil weglachen. Ik was negentien jaar de diane 35 werd me voorgeschreven als anti- conceptie pil maar ook voor mijn acne. Na enkele maanden kreeg enorm veel pijn in mijn zij en na een controle bij mijn huisarts en een rx foto werd alles geschoven naar de stress die ik had rond mijn herexamen. We gingen enkele dagen later op re[lees meer...]is naar het zuiden van Frankrijk en daar begon alles erger te worden meer pijn in mijn zijde, kortademig, gezwollen been en na het ophoesten van bloed gingen we naar het ziekenhuis daar zeiden ze dat het een longontsteking was kreeg medicatie en moest rusten. Bij onze terugkeer naar huis viel onze auto ook in panne en moesten we met het vliegtuig terug. De dame van ons transport bracht me eerst naar de hulpdiensten op het vliegveld en alles ging in spoedtempo met de sirenes naar het ziekenhuis mijn been zag blauwpurper en ik ben daar bijna in coma geraakt er werd zelf gevreesd eerst voor mijn leven dan mijn been (amputatie) na maanden van herstel had ik nog steeds een enorm gezwollen been met krampen , kon ik niet goed onthouden enz... Ik mocht nooit nog een pil innemen of later als ik moeilijk zwanger werd iets hormonaal innemen ook moest ik goed gevolgd worden tijden mijn zwangerschappen. Ik ben nu 41 jaar en heb drie kinderen en na het bekijken van het programma koppen xl werd ik heel boos en verdrietig dat die pil nog steeds op de markt is.

14-03-2013 | Vrouw | 10
cyproteron / ethinylestradiol
Bijna tien jaar de pil gebruikt. Laatste jaren steeds meer klachten, hoofdpijn en doorbraakbloedingen, pijn bij vrijen. Daarnaast somber en soms zelfs depressief. Vorig jaar oktober besloten te stoppen omdat ik me gewoon klote voelde. Al kort daarna ernstige haaruitval, puisten die ik nog nooit gehad heb, plus mijn borsten zijn ook in cupmaat afgenomen. All met al r[lees meer...]otzooi, als ik het over mocht doen had ik het niet zo lang geslikt. Hoop dat alles nu wat beter gaat worden. Het zal nog een hele tijd diren voordat die pil uit me lichaam is. Iemand ervaring met haaruitval na stoppen en is het uiteindelijk weer terug gegroeid? (Red; deze mening is geplaatst, maar de leeftijd is niet correct. Zo het lijkt gezien de tekst is het de duur van gebruik van 10 jaar. Wanneer de gebruikster dit alsnog leest, geef ons via info@mijnmedicijn.nl even uw leeftijd door, dan kunnen wij dit aanpassen. Mvg, MijnMedicijn )

12-03-2013 | Vrouw | 54
cyproteron / ethinylestradiol
In 2006 heb ik diepe arm trombose gekregen gevolgd door een longembolie. Nadat ik gestopt was met de Diane pil overgestapt op de nuvaring. Ik hoop dat er meer onderzoek verricht gaat worden naar beide medicijnen. Nu zit ik voor de rest van mijn leven aan de bloedverdunners ,prik ik mezelf om de drie weken. Van de markt halen vind ik .nu,hoeveel doden moeten er nog volg[lees meer...]en?

05-03-2013 | Vrouw | 22
cyproteron / ethinylestradiol
Sinds mijn 19e gebruikte ik de Diana 35 pil. Ik had wat last van puistjes en kreeg bij de huisarts zonder veel moeite deze pil voorgeschreven. Ik heb deze pil altijd met een goed gevoel geslikt en toen niet het idee dat deze pil bijwerkingen had. De puistjes waren weg en ik was beschermd tegen zwangerschap, ideaal! In het voorjaar van 2012 (ik was toen 21) werd ik na 's av[lees meer...]onds ineens onwel. Mijn ogen draaide weg, mijn vriend kon geen contact met me maken, ik ademde moeilijk en had in mijn broek geplast. Ik was compleet van de wereld. Mijn vriend heeft de ambulance moeten bellen en kwam snel ter plaatse. Een hartfilmpje gemaakt en bloeddruk gemeten en eigenlijk het hele riedeltje wat gedaan wordt bij een persoon wat onwel is geworden. Na een hoop pijnprikkels ben ik weer redelijk bijgekomen. Op dat moment had ik een hoge bloeddruk en was er iets niet helemaal in orde met mijn hartslag. Het was niet erg genoeg om me mee te nemen naar het ziekenhuis. Wel was het verstandig om even naar de huisarts te gaan om mezelf even te laten controleren op mijn bloedwaarden. Vervolgens aan de huisarts verteld wat er dat weekend had afgespeeld. Door mijn urine verlies stuurde de huisarts me door naar de neuroloog. Om het zekere van het onzekere te nemen werd ik onderzocht op eventuele epilepsie. Na een MRI scan en een EEG scan werd het duidelijk dat het vrijwel zeker geen epilepsie is geweest. In de tussentijd bleef ik vage klachten als duizeligheid, benauwdheid, en ernstige hoofdpijn houden. Maar door de negatieve uitslag op epilepsie is het mij altijd een vraagstuk gebleven wat het dan zou kunnen zijn. Verder onderzoek vonden artsen niet noodzakelijk. En toch bleven de klachten aanhouden. Voor mij een raadsel waardoor ik me behoorlijk druk maakte over mijn gezondheid. Ik ben na alle onderzoeken gestopt met de Diane 35 pil en weer overgestapt naar de microgenon omdat het toch een zware pil blijkt te zijn. De klachten zijn toen gestopt en voelde me weer kip lekker! Of dat alles een bijwerking van de Diane 35 was blijft natuurlijk een raadsel. Er is nog NOOIT door een arts gevraagd welke pil slik, gek toch? Maar door alle ophef en verhalen die ik van anderen lees heb ik toch wel een sterk vermoeden. Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan tot de uitzending van Pauw en Witteman deze avond. Dit heeft behoorlijk indruk op me gemaakt en me flink aan het denken en analyseren gezet. Ik vind het ook erg schokkend om hier te lezen wat anderen mee hebben gemaakt! Ik snap ook niet dat huisartsen deze Pil zo makkelijk voorschrijven aan meiden die wat last hebben van pukkeltjes (in mijn geval dan). Hier moet echt veel strenger op gelet gaan worden om deze gevaarlijke situaties in de toekomst te kunnen gaan voorkomen!

02-03-2013 | Vrouw | 28
cyproteron / ethinylestradiol
Ik heb een aantal jaar de Diane Pil geslikt. Ik kreeg 1,5 jaar geleden een vriend en merkte toen pas hoeveel bijwerkingen ik eigenlijk had door de pil. Ja mijn uitslag op mijn gezicht was helemaal weg.. dat was echt geweldig. Maar de bijwerkingen hebben er voorgezorgd dat ik een paar maanden geleden er toch maar helemaal mee gestopt ben. Echt totaal geen zin meer in sex[lees meer...]. Mijn libido was dus gewoon echt bijna verdwenen. En ik maar twijfelen wat er mis was met mij. Erg emotioneel en ik voelde me vaak down. Had beter de gevolgen moeten lezen want toen ik op internet ging zoeken en de bijwerkingen las herkende ik alles. Vanmorgen hoorde ik op de radio dat het waarschijnlijk verboden gaat worden in Nederland vanwege mogelijke doden. Ik zat er echt met open mond naar de luisteren. Trombose kan er optreden. Ik heb vrij lang last gehad van slapende handen en voeten. Elke ochtend als ik wakker werd sliepen ze. Ik was er op een gegeven moment aan gewend. Ook heb ik een groeiend bobbetje ter grootte van een euro. Vroeg me af of dat een gevolg kan zijn van de pil? Bloedprop misschien? Ieder geval ben gestopt met de pil en zal hem ook echt noooiiittt meer innemen. Ik was echt mezelf niet meer.

02-03-2013 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol
Ik gebruikte diane 35 en ben door de mazen van het net geglipt. Ook ik kreeg een longembolie. Na mijn eerste zwangerschap is gebeken dat ik een ( veel voorkomende) bloedstollingsafwijking heb: factor V Leiden. Helemaal niet ernstig maar wel tijdens zwangerschappen. Een verhoogde kans op tromboses met alle gevolgen vandien: miskraam, diepveneuze tromboses, longembolies, [lees meer...]... Ook dus bij het gebruik van de zware diane 35 pil. Deze afwijking in het bloed zou veel voorkomen... Ook mijn zussen en een aantal nichten hebben zich laten testen na mijn verhaal en hebben dezelfde afwijking. Niemand van ons neemt nog de pil. Tijdens zwangerschappen nemen we dagelijks bloedverdunners. Omdat het zo vaak voorkomt vond ik het belangrijk mijn verhaal te doen!

11-02-2013 | Vrouw | 24
cyproteron / ethinylestradiol
Ik was altijd regelmatig ongesteld tot ik met deze pil begon. Gebruikte hem ongeveer een jaar/ander half jaar. Nu een paar jaar verder ben ik niet meer normaal ongesteld, het duurt vaak een week voordat ik normaal ongesteld ben, eerste week heb ik heel donkerbruin bloed/stolsels en wil het maar niet doorkomen..daarna krijg ik hele erge buikpijn en komt er rood bloed. Ben e[lees meer...]r nu al een hele tijd mee gestopt maar er is nog steeds niks veranderd!

16-10-2019 | Vrouw | 18
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik heb een maand geleden de Diane-35 gekregen. Dit was omdat mijn oude pil niet meer leverbaar was en ik graag een spiraal wilde. Ik heb dus de Diane pil gekregen om de tijd te overbruggen tot mijn spiraal. Ik ben met het gebruik van de Diane pil een maand lang ongesteld geweest. Ook staat deze pil erom bekend dat hij een verhoogd risico heeft op trombose.

07-02-2016 | Vrouw | 25
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik heb jarenlang de Diane geslikt voor mijn ongesteldheid en onrustige huid. In het begin ging dit prima, de laatste tijd werd mijn huid alleen steeds onrustiger, ondanks mijn zeer gezonde, pure voeding. Dit is voor mij de reden geweest om te stoppen. Ik heb zo'n vermoeden dat mijn huid veel beter gaat worden als ik de Diane niet meer slik. Daarnaast haalde de Diane mijn[lees meer...] Libido en lichamelijke gevoeligheid enorm omlaag. Ook een reden voor mij om te stoppen!

03-02-2013 | Vrouw | 38
cyproteron / ethinylestradiol
ik heb de diana-35 geslikt vanaf de puberteit. 10 jaar lang en achteraf vind ik het jammer. Ik had wel puistjes, maar niet eens zoveel. Ik was blij dat het ook een anticonceptie pil was, dan hoefde ik daar niet meer om te vragen bij mijn ouders. Door de pil voelde ik me altijd opgeblazen, moe en mat. Toen ik stopte merkte ik pas het enorme verschil. Het leven werd leuk. Ik[lees meer...] werd veel alerter en scherper en had sinds 10 jaar ineens zin in seks. De eerste twee jaar kwamen de puistjes terug, maar dat stabiliseerde zich. Je stopt hormonen in je lijf die er niet thuis horen. Ik zou voor een lichtere pil kiezen, het liefst niks, maar dat is voor een ongewenste zwangerschap misschien niet verstandig.

06-04-2023 | Vrouw | 28
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik raad deze pil zeker niet aan. Ja, hij helpt je zeer goed indien je niet zwanger wilt worden en puistjes verdwijnen als sneeuw voor de zon maar dat is het ook. Hier komen alle negatieve bijwerkingen: 1) Gewichtstoename 5 kg verdikt in zelfs geen 1 jaar tijd 2) Breder geworden aan heupen, borsten ook cup groter (heel raar hoe een pil je hele lichaam kan veranderen) 3)[lees meer...] Depressief gedachten - minder gelukkig (zelfs familieleden hebben dit door) 4) Stemmingswisselingen 5) Verlaagd libido 6) Geen energie, minder actief (constant willen slapen) Ik heb net beslist om ermee te stoppen, hopelijk niet al te veel bijwerkingen.