Ervaringen met Femoston continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

08-05-2014 | Vrouw | 62
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Overgang
Slik Femoston al 15 jaar en ben niet van plan er mee te stoppen. Heb het wel een paar keer geprobeerd, maar dat kwam mijn energie, humeur en gezondheid niet ten goede om van mijn omgeving maar te zwijgen. Na mijn pensionering zal ik nog eens overwegen er mee op te houden, maar ja, ik voel me uitstekend.

21-03-2014 | Vrouw | 60
Overgang
Geweldig, ik slik het al 10 jaar en ik voel me prima. Ben niet van plan om op kort termijn te stoppen. Ik heb nog wel een enkele keer een opvlieger. Maar dat kan ik hebben hoor. Voor de rest geen klachten !!!

17-03-2014 | Vrouw | 32
Vervroegde menopauze
Met de anticonceptiepil gestopt om zwanger te raken, maanden niet menstrueren en dan erachter komen dat je vervroegd in de overgang bent (30+). Is niet leuk. Vooral niet als je dan ook nog eens in alle hevigheid klachten krijgt zoals slapeloosheid, hartkloppingen en emotioneel labiele buien. Ben meteen doorgestuurd naar een gyn.die mij Femoston voorschreef. Ik had al resea[lees meer...]rch gedaan op internet naar de evt.gevaren van dit middel maar die zijn (in mijn ogen) verwaarloosbaar als je naar gemiddelden kijkt. Nadat ik ruim 6 maanden klachten heb gehad ben ik dit middel sinds vorige week gaan slikken en het lijkt wel een wonder, na dag 4 werden de klachten minder. Nu, dag 7, heb ik sinds een half jaar weer eens eerlijk geslapen. Ik voel me een ander mens.

24-02-2014 | Vrouw | 52
Overgang
Super spul, ik slik femoston 05/2,5 alle klachten zijn weg en totaal geen bij werkingen! Ik blijf t zeker 1 jaar gebruiken, en probeer dan weer zonder .

12-12-2013 | Vrouw | 43
Vervroegde menopauze
Vanaf mijn 38e is mijn menstruatie gestopt en bleek dat ik al in de postmenopauze zat. Ik heb dit medicijn het eerste jaar af en aan gebruikt omdat ik als bijwerking nervositeit heb, hier had ik al last van maar heb het idee dat het door dit medicijn erger wordt. Ook heb ik het idee dat ik verstrooider word door dit medicijn. Toch heb ik het sinds de laatste twee enhalf ja[lees meer...]ar wel ononderbroken gebruikt omdat ik inzag dat het toch wel nodig is omdat ik ook al ernstige osteoporose heb voor mijn leeftijd en de overgangsklachten die ik had, vooral droge ogen en huid, stijve gewrichten zijn zo goed als over. Dus ik zet denk ik toch nog maar even door tot m,n 50e. Om door te gaan met de femoston tot m'n 50e heeft m'n huisarts me aangeraden i.v.m. de osteoporose en hij zei dat het hartklachten kan voorkomen.

06-12-2013 | Vrouw | 58
Overgang
Helaas heb ik elke dag last van vaignale afscheiding, die de kleur van " oud" bloed heeft, met soms kleine klontertjes. Volgens de huisarts is dit niet ongewoon, maar dient het wel na enkele maanden te stoppen.... Ik vind het erg lastig, maar het feit dat ik geen enkele opvlieger meer heb weerhoudt me ervan met het medicijn te stoppen. Ik heb er nog niets van gelezen op [lees meer...]de diverse sites. Ben ik dan zo uitzonderlijk?

26-11-2013 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron continu
Hallo, Ongeveer een week geleden weer naar de huisarts geweest. Hij zei meteen, ik zie al dat je nog niet wilt stoppen. Ik mag nu tot mei doorslikken. Dan moet ik weer terug komen. Ik moest wel een afspraak maken voor een borstonderzoek. Ik ben al geweest, en alles was gelukkig goed. Als ik in mei weer naar de huisarts ga, ben ik toch niet van plan om te stoppen. Di[lees meer...]t is mijn mening

24-10-2013 | Vrouw | 55
Overgang
ben onmiddelijk na de pil begonnen met Femoston 1/10 en voel me schitterend, mooie huid en haar, geen opvliegers of andere ongemakken. mijn dokter zegt dat ik niet meer kans heb op borstkanker door dit medicijn te slikken. gezond eten en veel beweging en zo je gewicht onder controle houden is belangrijk.

09-10-2013 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Overgang
Hallo, Ik zou nog terugkomen op mijn verhaal van 3 september 2013. Ik gebruik nu meer dan een maand Femoston 0,5/2,5 mg. Dit is de laagste dosis. Het werkt bij mij uitstekend. De dokter heeft met mij afgesproken, als deze medijnen (ik heb ze nog tot eind november) op zijn, moet ik stoppen, omdat ik Femostan dan al meer dan een halfjaar slik. Ik heb hier eens goed ov[lees meer...]ernagedacht. Er zijn ook heel veel voordelen, die ik al eerder genoemd hebt. 1 Geen opvliegers meer, 2 Weer goed kunnen slapen, 3 Veel minder afscheiding, 4 De afscheiding ruikt veel minder, 5 Bij gemeenschap geen pijn meer, de vagina minder droog, 6 Gaat botontkalking tegen, 7 Geen blaasontsteking meer. Van blaasonstekingen kun je incontinent worden. Dat lijkt mij helemaal een ramp. Dus wil ik gewoon niet stoppen. Als ik naar de dokter geweest ben, hoor je weer van mij.

30-08-2013 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron continu
Ik gebruik nu 3 maanden Femoston, en ik leef ook weer. Lees dat mensen van de dokter moeten afbouwen. ?.Hoezo? Als ik geen kwalteit van leven meer heb maar door deze medicijnen 100% ben opgeknapt dan mogen ze van mij allerlij redenen op een weegschaal leggen maar zal nooit afwegen tegen hoe ik me nu voel en een paar maanden geleden.Niet meer kunnen lopen van de spier en g[lees meer...]ewrichtspijn, daardoor boos en depressief, huilen terwijl je een baan hebt om te luisteren, zelfs een doodswens dit allemaal door die vreselijke pijn. Nu vlieg ik de trap weer op, lach, zing en ben weer mezelf.Ik kom in mn werk heel veel vrouwen met deze klachten tegen maar slikken anti depressieva, dan iets voor de maag erbij etc. Ben geen arts maar weet zeker dat deze vrouwen hormoon problemen hebben. Weten jullie dat we maar 2/3e van ons leven hormonen aanmaken? Daarna is het gedaan en jammer dan, vroeger gingen we eerder dood dus hadden we deze problemen niet. Gelukkig komt men er steeds meer achter dat de opmerking van nog vele artsen. ...tja even door die overgang heen.. niet altijd gegrond is maar dat er wel degelijk iets aan de hand is. Ik ben 57 jr zit in de post memopauze aldus mijn gynaecologe en ik ben haar eeuwig dankbaar dat zij me op dit middel heeft gewezen....stoppen nog lang nog niet.

17-08-2013 | Man | 57
Overgang
op mijn 53e ben ik met de pil gestopt, na 3 maanden had ik zoveel klachten dat ik naar een gynaecolaag werd doorverwezen. De klachten waren heel erg.Stijfheid in de gewrichten zo hevig dat ik moeite had met opstaan, lopen, in en uitstappen van de auto, trap lopen, elke handeling deed pijn en niet zo"n beetje ook. Emotioneel een wrak, en ik was boos op iedereen. Aangezien i[lees meer...]k me zelf niet meer herkende heb ik hulp gezocht. Mijn eerste bezoek bij deze gynaecoloog heeft niet de oplossing gebracht en ben toen uit onmacht want zo kon ik niet meer verder aan de pil gegaan die ik om de dag innam. Mijn klachten waren binnen 3 weken verdwenen. Nu op mijn 57e vond ik het wel welletjes en ben hiermee gestopt. Binnen 2 maanden kwamen alle klachten weer terug en kreeg ik Femoston voor geschreven.Wat een opluchting alle hevige klachten verdwenen ...maar ik ben nu al 2x ongesteld geweest... met alle bijverschijnselen erbij, dus eerst chagerijnig dan buik en rugpijn en nu ben ik alweer 2 dagen ongesteld. NU vraag ik me af had ik niet betermet mijn pil door kunnen gaan en dan om de dag? Voor mij overigens ook voor deze gynaecoloog is het helder dat de kwaliteit van leven op dit moment zonder hormonen niet gaat ...laat staan werken, werk meer dan 36 uur in een leidinggevende functie en kan niet als een wrak ...wat ik zonder deze hormonen ben aan het werk. Maar om nu weer 1x per maand ongesteld te moeten worden? aan de andere kant weegt dit niet op tegen het leven zonder homonen op dit moment. Ik ga me eens goed verdiepen in de voor en tegens..

04-08-2013 | Vrouw | 63

04-03-2013 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron continu
Heb Femoston ongeveer 10 maanden mogen gebruiken, i.v.m. onrust en opvliegers 's nachts en veel last van hoofdpijnen.. Ik kwam niet meer aan mijn slaap toe en was erg vermoeid. Nadeel is dat ik weer ongesteld werd. De tweede keer zo heftig, dat ik de arts heb gebeld of dit normaal was. Een aantal dagen moeten stoppen tot de bloeding over was. Ik merkte de laatste maanden[lees meer...] van het gebruik dat de effectiviteit wat afnam. Mocht het niet zo lang gebruiken i.v.m. gevaar op kanker. Al na 3 dagen na het stoppen kwamen de klachten terug. Heb nu Livial gekregen, maar ben daar niet zo tevreden over.

22-02-2013 | Vrouw | 65
estradiol / dydrogesteron continu
Na de geboorte van 2 kinderen hormonen (oa microgynon)geslikt. Rond 40 jaar kwam ik in de overgang, sindsdien bijna onafgebroken (af en toe paar mnd zonder pil) aan de hormonen, nu al jaren femoston continu, waarbij ik na jaren elke dag, op n gegeven moment 2 dagen slikte en 1 dag niet( besproken met Gyn.). Sinds kort gebruik ik de lichtste dosering femoston en nu wel weer[lees meer...] elke dag. Verder wordt ik regelmatig gecontroleerd. Nu een week griep (alleen verhoging)(geen griepinjectie..)veel spierpijnen all over en heviger dan ik normaal ken, het lijken de aanhechting's spieren van armen en schouderbladen en nu ook linker been. Vandaar dat ik even op deze site terecht kwam. Femoston helpt juist in deze zou je zeggen... Enfin ik ben redelijk sportief ( hardlopen, schaatsen etc) dus ws omdat ik nu al een week niet kan sporten zou dat ook de reden kunnen zijn. Gewoon geduldig zijn denk ik. En die Femoston heeft mij so far heel goed gedaan. Ben dit jaar 65...

15-06-2011 | Vrouw | 53
Overgangsverschijnselen
ik werd er vrij zwaar van en had werd weer ongesteld hoewel dat officieel niet zou kunnen

10-07-2010 | Vrouw