Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

Overgang (136 meningen)

07-05-2022 | Vrouw | 56
estradiol / dydrogesteron (1/5mg)
Premature menopauze
Het begon zo goed! Geen knalrood hoofd meer, geen opvliegers de heledag door! Wel 30 op een dag! Tot dat ik met de laatste 7 pillen moest beginnen, ik kreeg klachten alsof ik een longontsteking heb terwijl dat niet aan de hand is, hoofdpijn en vanaf dag 3 dat ik begon buikpijn bij de eierstokken die mij altijd pijnlijk zijn. Nu moest ik nog 7 pillen..de grijze... op 1 mei[lees meer...] best heftige buikpijn, in de avond heel iets een doorbraak bloeding tot woensdag! Toen begon het ik loop weer finaal leeg zoals voor ik de overgang in ging! Moet elk kwartier mij van top tot teen verschonen! Ik moest gister beginnen met een nieuwe strip maar ik stop er per direct mee! De menstruatie die is zo heftig dat dit de druppel is! Maandag gelijk de huisarts bellen, die dan gelukkig terug is van vakantie.

25-09-2021 | Vrouw | 45
estradiol / dydrogesteron (1/5mg)
Premature menopauze
beste mede.lotgenoten ik neem femoston conti, mssch is het een tip? mssch dat je daarmee betere ervaring krijgt dan met het andere product of mssch moet je de dosering wijzigen? ik vraag me ook af op LT hoe het dan gaat, maar dat weet je niet vooraf. vr mij is het gewoon ook nodig ivm osteoporose, wat deels een gevolg was van al 8 j geen hormonen zelf meer aan te[lees meer...] maken en slecht dieet

28-07-2021 | Vrouw | 44
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Vervroegde menopauze
Vreselijk laat van overgangsklachten uit eindelijk na de gyn zh voor hormoontherapie . Ik was er heel blij mee dat het bestond dus kreeg femoston 1/10 voorgeschreven met de instelling dat het ging helpen. Maar helaas allergie,s reactie gekregen moest na 1 week meteen stoppen .voor mij voorloppig even geen andere therapieen geen fijne ervaring

11-05-2021 | Vrouw | 34
estradiol / dydrogesteron (1mg/10)
Premature menopauze
Ik ben bijna 35 en na 30ste last van overgang en na 2 jaar van bloed onderzoeken in 2 ZH, interne en extrerne echo's is er POI/POF vastgesteld. Ging periode van acceptatie en verwerking in en wilde geen pillen en dat zeker 2 jaar na diagnose volgehouden, Nu toch 8 feb begonnen met Femeston 1/10, voorgeschreven door gyn. Nu dacht dat ik me beterder voelde maar vind ik last[lees meer...] heb van bijwerkingen: (Vagina schimmel in begin,)hoofdpijn,misselijk,vreselijk intens moe waardoor ik leven zwaar vind. Gevoel van zwakte en vermoeidheid. Lees er weinig over, meer mensen met die ervaring?

08-09-2020 | Vrouw | 41
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Vervroegde menopauze
Tijdens waarschijnlijk een burn out, maar ook veel hormoon gerelateerde klachten via via bij een menocare afdeling in het ziekenhuis terecht gekomen. Wat fijn dat mijn klachten meteen erkend werden! Ik moest met de anticonceptiepil stoppen en kreeg eerst hormoonpleisters. Verschillende merken en doses geprobeerd; ze leken heel snel te werken om vervolgens net zo snel weer [lees meer...]totaal niet te werken. Toen overgestapt op Femoston 1/10. Daarbij duurde het iets langer voor het ging werken, maar dat vond ik op dat moment juist een goed teken. De 1/10 hielp nog niet afdoende, dus overgegaan naar de 2/10. Geweldig! Voelde me eindelijk sinds jaren weer mezelf, zonder onrust/gejaagdheid, angst, veel stemmingswisselingen etc. Fibromyalgieklachten namen zienderogen af en wat ze al voorspeld had: Mijn weerstand werd stukken beter. Ik gebruik er ook Vitals elke dag, visolie en magnesium bij op aanraden van het ziekenhuis. Echt een verademing. Ook ik kan niet goed tegen suikers en koolhydraten en ik las hier dat dit misschien met elkaar te maken heeft. Op dit moment voel ik me weer veel minder goed helaas. In juli is ons condoom gescheurd, waarna ik een morning after pil heb genomen. Daarna begon de ellende.. Femoston werkt haast niet meer en ik heb net 4 weken achter elkaar gemenstrueerd. Nu weet ik niet zeker of dit nog komt door die m.a.pil, want het kan ook zijn dat ik straks volledig in de overgang zit en dit het onregelmatige stukje is wat daaraan vooraf gaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb de neiging om er een halve pil Femoston extra bij te nemen om het weer aan de gang te krijgen, omdat ik nu te veel klachten krijg..

08-04-2014 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron
Premature menopauze
30 jaar was ik toen ik na de geboorte van mijn jongste kind, 20 jaar geleden iedere nacht zwetend wakker werd. Ik werd depressief, kreeg anti-depresiva maar dat hielp niet. Vervolgens kreeg ik een zwaardere pil, deze gaf enig verlichting maar de bijwerkingen waren toch te groot om ermee door te gaan. Er werd besloten een bloedonderzoek te doen naar FSH en LH. De hoge wa[lees meer...]arden van FSH en LH en lage waarden van oestradiol en progesteron waren aanwezig en ik werd doorverwezen naar een gynaecoloog, zij heeft POF= prematuur ovarieel falen geconstateerd en Livial voorgeschreven. Als mede oorzaak wordt ook mijn lactose-intolerantie (enzymtekorten) genoemd omdat sommige ziekten (oa lactose-intolerantie) waarbij een eiwit - een bouwstof voor het lichaam - ontbreekt, veroorzaken een hoger risico op een te vroege overgang. Ik heb eerst 2 jaar Livial gebruikt en ben vervolgens overgestapt op Femoston. Ik voel mij herboren: geen depressies, opvliegers en hoofdpijnen. meer.