estradiol / dydrogesteron

Bij  OvergangX

Premature menopauze (3 meningen)

02-09-2020 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Had zo,n 30 opvliegers per dag en Chagrijnig. Gestart met femoston 1/5 maar heel veel bloedingen op onverwachte momenten. Huisarts schreef toen 1/10 voor. Duurt 14 dagen voordat echt goed aanslaat. Na 28 dagen nu elke keer 4 dagen flinke bloeding, dus weer aan de tampons en maandverband. Dat vind ik minder leuk maar het helpt wel goed tegen de opvliegers. Nog zo,n 2 opv[lees meer...]liegers per dag dus ik ben tevreden en ik ben vrolijker. Moet nu wat meer op gewicht letten. Ik kan het aanbevelen.

04-08-2020 | Vrouw | 53
Overgang
Ik (53) ben vorig najaar gestopt met de pil (zoely) die ik slikte tegen overgangsklachten. Sindsdien toenemende overgangsklachten: opvliegers, slecht slapen, onverklaarbare maagklachten, zere botten en spieren, mijn haar werd dunner. Maar vooral er niet 'bij', alsof ik niet meer helder kon nadenken. Ik werd onzeker en somber. Ik slik sinds een maand Femoston en WAT een [lees meer...]verschil! Na 2-3 weken ben ik weer mezelf, ik voel me energiek en fit, slaap beter, geen opvliegers meer, haaruitval is stukken minder en ik ben weer in balans! Ben wel ietsje aangekomen maar niet noemenswaardig. Top medicijn!

15-07-2020 | Vrouw | 61
Overgang
10 jaar geleden gestart met femoston low. Na 8jaar adviseerde huisarts te halveren naar 2 a3 per week. Opnieuw opvliegers , slecht slapen....Deze week bij gynaecoloog geweest. Hij adviseerde om zeker niet te bezuinigen en elke 1 tabletje in te nemen.

27-04-2020 | Vrouw | 55
Overgang
na 1 tablet waren mijn opvliegers al gehalveerd, na 2 dagen waren alle opvliegers weg. Heerlijke 6 maanden gehad zonder klachten en bijwerkingen.. na 6 maand moest ik van mijn huisarts stoppen, na 2 dagen begon de ellende alweer, niet slapen warm, koud, warm,koud. Dekentje op, dekentje af... manetje wakker en boos, ik moe en depri.. vreetbuien en weer terug naar af...

25-03-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Heel snel van klachten af. Al na een ppar dagen een hele verbetering. Dacht dat anti-depresdiva niet meer werkte. Na femoston weer bijna geheel klachtenvrij. Heerlijk

26-02-2020 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron (1/10)

11-02-2020 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Overgang
Ik ben al 5 jaar bezig ik heb verschillende medicijnen geprobeerd Mijn menstruatie waren heel erg zoveel bloedverlies dat ik echt thuis moest blijven. Andere klachten gewrichtspijn heel erg bang Geen zin in het dagelijks leven verschrikkelijk moe Niet meer ergens naar toe willen alleen boodschappen doen en weer terug Eindelijk na verschillende sterkte femoston te h[lees meer...]ebben geprobeerd Die niet helemaal werkte kreeg ik de pil voorgeschreven Het ging echt goed Maar nu moest ik stoppen van mijn gynaecoloog De klachten begonnen graag gelijk weer. Gebeld met mijn gynaecoloog Nu heb ik weer femoston 2/10 Ik hoop dat het mij gaat helpen Anders weet ik het echt niet meer!!!!!!!

13-01-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Mijn leven is weer in balans dankzij femoston. Ik had een grote opvlieger die duurde 3 jaar. Gewrichtsklachten die bestonden uit ontstekingen en op fibromyalgie lijkende klachten. Ik sliep zeer slecht en wat compleet burn out aan het raken. Zeer vermoeid, kon niet meer sporten of fietsen. Alles was teveel. Nu ik Femoston gebruik ben ik een totaal andere vrouw. Geen klach[lees meer...]ten meer. Ik sport weer ik heb totaal geen opvliegers meer en ik slaap uitstekend. Mijn lichaam is weer in proportie. Ik raad iedereen aan om zich niet neer te leggen bij een excessieve overgang. Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen als hij of zij niet wil mee werken. Het is de moeite waard! Ook de bijwerkingen zijn te verwaarlozen bij juiste indicatie. Ik mag dit medicijn tot 70 jarige leeftijd gebruiken als het moet.

06-01-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Sinds gebruik zijn opvliegers weg . Stemming is niet verbeterd. En nu heb ik een slaapprobleem erbij.zit ik op een te lage dosering?

06-01-2020 | Vrouw | 54

29-12-2019 | Vrouw | 54
Menopauze
Ik heb veel jaren nuvaring genomen nu ben ik juist gestopt.en naar femoston low ik ben nu 7 dagen bezig .

02-12-2019 | Vrouw | 43
Overgang
Voortdurend angstig, paniek, opgejaagd gevoel. Hierdoor onzeker. Overgangsklachten werden meer en meer. Net uit burn out. Vandaag gestart. Hoe snel merk je er iets van?

22-10-2019 | Vrouw | 57
Overgang
Ik heb geen klachten over dit medicijn. Werkte vanaf het begin goed. Alleen m’n slaapproblemen zijn niet voorbij. Verder heel blij om zonder depressieve gevoelens en opvliegers door het leven te kunnen gaan.

16-10-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Tijdens gebruik van Femostone weren opvliegers bijna volkomen verdwenen maar mijn rug deed zo veel zeer dan ik moet stoppen met de pil. Na 3 pil-vrije dagen was de rugpijn weg.

03-09-2019 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Wat ben ik blij met dit medicijn! Ik had veel last van opvliegers, slapeloosheid, gewrichts- en spierpijn, kortom; typische overgangsklachten. Ik heb een drukke, verantwoordelijke baan en twee inwonende, studerende kinderen en voelde me vaak zo moe, zeker ook doordat ik steeds zo slecht sliep. Al mijn klachten zijn verdwenen en daarnaast voel ik me opgewekt en energiek. [lees meer...]Voel me echt 10 jaar jonger, heb ook weer zin om te sporten, alleen maar positief wat mij betreft.

29-08-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Ging pas werken na 4 weken. Opvliegers zijn afgenomen tot een aanvaardbare hoeveelheid. Vooral het feit dat ik weer kan slapen zonder veel opvliegers is heel fijn! Na half jaar gebruik wel nog steeds last van pijnlijke borsten. Vooral aan één kant, daar maak ik me toch een beetje zorgen over. Het is soms een stekende pijn. Ik heb net van huisarts toestemming gekregen om d[lees meer...]it middel nog een jaar te gebruiken. Ik voel me er veel beter door (ik slaap weer) dus wil er niet mee stoppen voorlopig. Alleen die pijn in m'n borst, hoort dat erbij ook al slik ik het al een half jaar? Kan iemand mij adviseren? Mijn huisarts weet niets van overgangsklachten dus van hem krijg ik geen nuttig antwoord.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum