estradiol / dydrogesteron

Bij  OvergangX

Premature menopauze (6 meningen)

09-10-2021 | Vrouw | 59
Overgang
Heerlijk, geen opvliegers meer, en ik slaap fantastisch!

23-08-2021 | Vrouw | 53
Overgang
53 jaar, vervelende overgangsklachten, opvliegers vooral in de nacht, hoofdpijn, onrustig, slecht slapen. Gebruik dit middel sinds 6 weken. Sinds kort last van de eerder genoemde bijwerkingen. Kan door duizeligheid sinds 10 dagen nauwelijks autorijden.

12-08-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Ik ben 51 en overgestapt van de anticonceptie pil naar femoston 0,5/2,5 op advies van de overgangsconsulent. Ik had ondanks de pil erg last van de overgang sliep niet meer, onrust in mijn lijf, en stemmingswisselingen .nu sinds 2 dagen aan de femoston heb wat last van misselijkheid en heb weinig energie. Ook wat somber . Hoop dat dit alleen in het begin is . En dat ik m[lees meer...]e snel weer mezelf voelt .

03-08-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Zweetaanvallen stukken minder, daarvoor in de plaats opgeblazen buik, gezicht, stemmingswisselingen, gewichtstoename

03-06-2021 | Vrouw | 49
Menopauze
Mijn ervaringen met deze medicijn zijn: Geen opvliegers meer ‘s nachts en overdag Goede nachtrust Ik voel me fit en energiek Uiterlijk zie ik er beter uit( qua huid en haar conditie en lichaam) Bijwerking die ik heb ervaarde is hoofdpijn zonder ik de progesteron tablet begin in te nemen en dat duurt een paar dagen.

16-05-2021 | Vrouw | 52

31-10-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Na jaren van mezelf niet meer zijn anti depressiva verkeerde diagnose,werd ik 3 week terug ineens heel somber in het hoofd ,ik dacht dat ik gek werd.Ik wist dit is hormonaal,en de volgende dag een afspraak gemaakt.Normaal praten kon niet meer en barste ik in janken uit.Ik vroeg naar hormonen en heb femoston 1/10 gekregen.savonds mee begonnen.Het gaat iets beter vooral de [lees meer...]gejaagdheid is minder.Toch heb ik afgelopen week een overgang consulente gebeld,omdat mijn eierstokken zijn verwijderd en ik sinds 4 jaar geleden gestopt ben met estradiolpleisters,maakt mijn lichaam geen hormonen meer aan.Ze hoorde mijn verhaal aan en ze vond het vreselijk.Omdat ik zo angstig was,enz.enz.heb ik toch maar gebeld voor deskundig hulp.Ik heb voedings supplementen gekregen ,ook de bloedwaarden bekijkt ze.Ik ga eerst nog door met deze femoston zodra ik me weer wat beter voel,gaat ze over op estradiol en oestrogeen want dat is dat belangrijke hormoon.Misschien dat iemand hier iets aan heeft,en niemand is hetzelfde en reageerd anders.Ik ben wel naar een overgang specialiste gestapt want ik ben dat jaren gesukkel meer dan zat,door haar uitleg weet ik tenminste wat er aan de hand is!

16-10-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Had veel last van stemmingsklachten, spier en gewrichtsklachten, concentratie problemen, geheugen stoornissen, darmklachten, mondbranden, nachtelijke opbliegers en allerlei andere onverklaarbare lichamelijke en mentale klachten, die sterk wisselden. Door de femoston is dit allemaal wat voorspelbaarder en kan ik erop anticiperen. Maar een feest is de overgang niet en ik er[lees meer...]vaar het zeker niet als iets wat er bij hoort.

07-10-2020 | Vrouw | 58
Menopauze
gestart 4 maanden geleden. Duurde wel 6 weken eer ik get zeer gunstige effect voelde: geen opvliegers meer, geen onderbroken nachtrust, geen warmteopwellingen en zweterige onderbroken nachten. Geen nevenwerking gehad tot nu :oogmigraine ( had ik ook vroeger toen ik de anticonceptiepil gebruikte) , wat gewichtstoename en soms wat lichte maag- en darmklachten. Voorlopig wege[lees meer...]n deze nevenwerkingen niet op tegen alle vervelende menopauzale klachten doe al vier jaar aanslepen.

02-09-2020 | Vrouw | 57
Overgang
Had zo,n 30 opvliegers per dag en Chagrijnig. Gestart met femoston 1/5 maar heel veel bloedingen op onverwachte momenten. Huisarts schreef toen 1/10 voor. Duurt 14 dagen voordat echt goed aanslaat. Na 28 dagen nu elke keer 4 dagen flinke bloeding, dus weer aan de tampons en maandverband. Dat vind ik minder leuk maar het helpt wel goed tegen de opvliegers. Nog zo,n 2 opv[lees meer...]liegers per dag dus ik ben tevreden en ik ben vrolijker. Moet nu wat meer op gewicht letten. Ik kan het aanbevelen.

04-08-2020 | Vrouw | 53
Overgang
Ik (53) ben vorig najaar gestopt met de pil (zoely) die ik slikte tegen overgangsklachten. Sindsdien toenemende overgangsklachten: opvliegers, slecht slapen, onverklaarbare maagklachten, zere botten en spieren, mijn haar werd dunner. Maar vooral er niet 'bij', alsof ik niet meer helder kon nadenken. Ik werd onzeker en somber. Ik slik sinds een maand Femoston en WAT een [lees meer...]verschil! Na 2-3 weken ben ik weer mezelf, ik voel me energiek en fit, slaap beter, geen opvliegers meer, haaruitval is stukken minder en ik ben weer in balans! Ben wel ietsje aangekomen maar niet noemenswaardig. Top medicijn!

15-07-2020 | Vrouw | 61
Overgang
10 jaar geleden gestart met femoston low. Na 8jaar adviseerde huisarts te halveren naar 2 a3 per week. Opnieuw opvliegers , slecht slapen....Deze week bij gynaecoloog geweest. Hij adviseerde om zeker niet te bezuinigen en elke 1 tabletje in te nemen.

27-04-2020 | Vrouw | 55
Overgang
na 1 tablet waren mijn opvliegers al gehalveerd, na 2 dagen waren alle opvliegers weg. Heerlijke 6 maanden gehad zonder klachten en bijwerkingen.. na 6 maand moest ik van mijn huisarts stoppen, na 2 dagen begon de ellende alweer, niet slapen warm, koud, warm,koud. Dekentje op, dekentje af... manetje wakker en boos, ik moe en depri.. vreetbuien en weer terug naar af...

25-03-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Heel snel van klachten af. Al na een ppar dagen een hele verbetering. Dacht dat anti-depresdiva niet meer werkte. Na femoston weer bijna geheel klachtenvrij. Heerlijk

26-02-2020 | Vrouw | 53

11-02-2020 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Overgang
Ik ben al 5 jaar bezig ik heb verschillende medicijnen geprobeerd Mijn menstruatie waren heel erg zoveel bloedverlies dat ik echt thuis moest blijven. Andere klachten gewrichtspijn heel erg bang Geen zin in het dagelijks leven verschrikkelijk moe Niet meer ergens naar toe willen alleen boodschappen doen en weer terug Eindelijk na verschillende sterkte femoston te h[lees meer...]ebben geprobeerd Die niet helemaal werkte kreeg ik de pil voorgeschreven Het ging echt goed Maar nu moest ik stoppen van mijn gynaecoloog De klachten begonnen graag gelijk weer. Gebeld met mijn gynaecoloog Nu heb ik weer femoston 2/10 Ik hoop dat het mij gaat helpen Anders weet ik het echt niet meer!!!!!!!