estradiol / dydrogesteron

Bij  OvergangX

Premature menopauze (7 meningen)

25-04-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Heb heel er last van me onderrug trek door naar me bil en been Jeuk aan me oog galbulten Slaap slecht Heel veel aan gekomen Ik ga ermee stoppe en proberen weer afvallen

28-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
In verband met overgangsklachten zoals hevige migraine ben ik dit gaan slikken. Het duurde heel lang voor ik verschil merkte. Na 2 jaar bleek ik borstkanker te hebben. Moest er direct mee stoppen

08-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Ik slik nu 1 mnd femoston 1/10 Opvliegers zijn veeeel minder, Niet helemaal verdwenen. Ik slaap zo goed dat ik niks meer slik om te slapen. Zin in seks is terug.

17-02-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Met mijn overgangsklachten kon ik niet werken. Om de 5 minuten wel een hevige opvlieger en gevoel van angst. Verward gevoel, vergeetachtig en erge pijnlijke spieren en gewrichten. De arts stelde voor Femoston te gebruiken, de eerste maand namen de klachten af, na de tweede maand verdwenen de klachten volledig. Ik voel me weer fit, vrolijk, zonder pijn klachten. Voor mij to[lees meer...]taal geen bijwerken, een wonder middel. Ik gebruik het ruim 4 jaar met waarbij ik elke 3 maanden stop. Om te proberen of het ook zonder gaat.

23-11-2021 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Na stoppen met anticonceptie na 3 maanden typische overgangs klachten; Onrust, concentratie problemen, somberheid, slecht slapen. Via huisarts Femoston 1/10 mg voor geschreven gekregen.Nu anderhalve maand verder tussen de 1ste en 2de strip bloedverlies, en tijdens helft vd 2de strip zeer pijnlijke/ gevoelige borsten.Verder wat last van bovenste luchtwegen.Meer vrouwen die[lees meer...] daar last van hebben gehad?

19-11-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik hoop anderen iets te kunnen helpen.....mijn klachten waren vaag. Vooral veel spierkrampen, geen opvliegers maar wel snel boos en angst. Een enorme spanning rond mijn keel. Dit alles is met 60% afgenomen en gebruik de continu nu voor de tweede maand.

24-10-2021 | Vrouw | 68
Overgang
Echt jaren en jaren geslikt....begon met 50 jaar in de overgang.na paar jaar ellende ,met femoston begonnen. Paar x gestopt.kwam in alle hevigheid terug. Nu ben ik bijne 69.op advies van arts gestopt.ik heb nu nog mega veel opvliegers dag en nacht.echt nat van zweet.en dan zegt huisarts kan niet meer als je 68 bent! Wat is het dan??? Was super blij met femoston.

09-10-2021 | Vrouw | 59
Overgang
Heerlijk, geen opvliegers meer, en ik slaap fantastisch!

23-08-2021 | Vrouw | 53
Overgang
53 jaar, vervelende overgangsklachten, opvliegers vooral in de nacht, hoofdpijn, onrustig, slecht slapen. Gebruik dit middel sinds 6 weken. Sinds kort last van de eerder genoemde bijwerkingen. Kan door duizeligheid sinds 10 dagen nauwelijks autorijden.

12-08-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Ik ben 51 en overgestapt van de anticonceptie pil naar femoston 0,5/2,5 op advies van de overgangsconsulent. Ik had ondanks de pil erg last van de overgang sliep niet meer, onrust in mijn lijf, en stemmingswisselingen .nu sinds 2 dagen aan de femoston heb wat last van misselijkheid en heb weinig energie. Ook wat somber . Hoop dat dit alleen in het begin is . En dat ik m[lees meer...]e snel weer mezelf voelt .

03-08-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Zweetaanvallen stukken minder, daarvoor in de plaats opgeblazen buik, gezicht, stemmingswisselingen, gewichtstoename

03-06-2021 | Vrouw | 49
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Menopauze
Mijn ervaringen met deze medicijn zijn: Geen opvliegers meer ‘s nachts en overdag Goede nachtrust Ik voel me fit en energiek Uiterlijk zie ik er beter uit( qua huid en haar conditie en lichaam) Bijwerking die ik heb ervaarde is hoofdpijn zonder ik de progesteron tablet begin in te nemen en dat duurt een paar dagen.

16-05-2021 | Vrouw | 52

31-10-2020 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Na jaren van mezelf niet meer zijn anti depressiva verkeerde diagnose,werd ik 3 week terug ineens heel somber in het hoofd ,ik dacht dat ik gek werd.Ik wist dit is hormonaal,en de volgende dag een afspraak gemaakt.Normaal praten kon niet meer en barste ik in janken uit.Ik vroeg naar hormonen en heb femoston 1/10 gekregen.savonds mee begonnen.Het gaat iets beter vooral de [lees meer...]gejaagdheid is minder.Toch heb ik afgelopen week een overgang consulente gebeld,omdat mijn eierstokken zijn verwijderd en ik sinds 4 jaar geleden gestopt ben met estradiolpleisters,maakt mijn lichaam geen hormonen meer aan.Ze hoorde mijn verhaal aan en ze vond het vreselijk.Omdat ik zo angstig was,enz.enz.heb ik toch maar gebeld voor deskundig hulp.Ik heb voedings supplementen gekregen ,ook de bloedwaarden bekijkt ze.Ik ga eerst nog door met deze femoston zodra ik me weer wat beter voel,gaat ze over op estradiol en oestrogeen want dat is dat belangrijke hormoon.Misschien dat iemand hier iets aan heeft,en niemand is hetzelfde en reageerd anders.Ik ben wel naar een overgang specialiste gestapt want ik ben dat jaren gesukkel meer dan zat,door haar uitleg weet ik tenminste wat er aan de hand is!

16-10-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Had veel last van stemmingsklachten, spier en gewrichtsklachten, concentratie problemen, geheugen stoornissen, darmklachten, mondbranden, nachtelijke opbliegers en allerlei andere onverklaarbare lichamelijke en mentale klachten, die sterk wisselden. Door de femoston is dit allemaal wat voorspelbaarder en kan ik erop anticiperen. Maar een feest is de overgang niet en ik er[lees meer...]vaar het zeker niet als iets wat er bij hoort.

07-10-2020 | Vrouw | 58
Menopauze
gestart 4 maanden geleden. Duurde wel 6 weken eer ik get zeer gunstige effect voelde: geen opvliegers meer, geen onderbroken nachtrust, geen warmteopwellingen en zweterige onderbroken nachten. Geen nevenwerking gehad tot nu :oogmigraine ( had ik ook vroeger toen ik de anticonceptiepil gebruikte) , wat gewichtstoename en soms wat lichte maag- en darmklachten. Voorlopig wege[lees meer...]n deze nevenwerkingen niet op tegen alle vervelende menopauzale klachten doe al vier jaar aanslepen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (586) - Anticonceptie - eenfase