Femoston

estradiol / dydrogesteron

Bij  OvergangX

Premature menopauze (2 meningen)

03-09-2019

Overgang

Wat ben ik blij met dit medicijn! Ik had veel last van opvliegers, slapeloosheid, gewrichts- en spierpijn, kortom; typische overgangsklachten. Ik heb een drukke, verantwoordelijke baan en twee inwonende, studerende kinderen en voelde me vaak zo moe, zeker ook doordat ik steeds zo slecht sliep. Al mijn klachten zijn verdwenen en daarnaast voel ik me opgewekt en energiek. [lees meer...]Voel me echt 10 jaar jonger, heb ook weer zin om te sporten, alleen maar positief wat mij betreft.
29-08-2019

Overgang

Ging pas werken na 4 weken. Opvliegers zijn afgenomen tot een aanvaardbare hoeveelheid. Vooral het feit dat ik weer kan slapen zonder veel opvliegers is heel fijn! Na half jaar gebruik wel nog steeds last van pijnlijke borsten. Vooral aan één kant, daar maak ik me toch een beetje zorgen over. Het is soms een stekende pijn. Ik heb net van huisarts toestemming gekregen om d[lees meer...]it middel nog een jaar te gebruiken. Ik voel me er veel beter door (ik slaap weer) dus wil er niet mee stoppen voorlopig. Alleen die pijn in m'n borst, hoort dat erbij ook al slik ik het al een half jaar? Kan iemand mij adviseren? Mijn huisarts weet niets van overgangsklachten dus van hem krijg ik geen nuttig antwoord.
12-08-2019

Overgang

Het was een enorme opluchting toen dit begon te werken - na anderhalve week waren mijn opvliegers bijna helemaal weg. Daarvoor had ik elk uur een opvlieger, waarvan sommige zo sterk dat ik het gevoel had dat mijn hoofd ontplofte. Die opvliegers waren vervelend, maar helemaal rampzalig was dat ik heel slecht sliep - maanden lang. Alle andere plantaardige of homeopathische [lees meer...]middelen werkten niet, leefstijl aanpassing ook niet. Nu na 3 maanden nog geen negatieve effecten ondervonden.
26-07-2019

Overgang

Na 1 week reed ik op de fiets naar huis en ineens kwam er een gedachte in mijn hoofd van: "ik voel me goed, energiek en wat gaat het fietsen makkelijk" ook mijn hartkloppingen zijn verdwenen, mijn gedachten zijn weer zoals ik die herken en mijn spieren en gewrichten zijn veel minder stijf! Niet afl mijn opvliegers zijn weg maar het is nu af en toe een de nachten zijn niet [lees meer...]tot nauwelijks onderbroken. Kortom, voor mij echt een prima middel tot op heden.
01-07-2019

Overgang

Met het ‘betreden’ van de peri menopauze verdween mijn maandelijkse migraine maar daar kwam de hoge bloeddruk hartkloppingen spijsverteringsklachten en intense vermoeidheid alsof het een lijstje is dat afgestreept moet worden. Na het stoppen met de pil was daar emotionele instabiliteit en hevige spier- en gewrichtspijnen . Na vele doktersbezoeken kreeg ik eindelijk iets vo[lees meer...]orgeschreven: femoston 1/10. Waarom dat middel vroeg ik. Omdat dat was was artsen voorschrijven was het antwoord en anders kon ik de spiraal proberen. Nu na vijf maanden gebruik kan ik zeggen dat de scherpe kantjes eraf zijn. Maar dat is het dan ook. sporten zit er nog steeds niet in, te stijf en te pijnlijk en de menstruaties zijn hevig. Ik denk erover een menopauzepoli te bezoeken of een overgangsconsulente voor het hele verhaal. Dat zit niet in het basispakket. Slechte zaak dat huisartsen hier niet in opgeleid zijn.
30-05-2019

Overgang

Ik gebruik het sinds 17 maanden. Vond het een openbaring binnen de kosrtste keren geen opvliegers meer..gewoon door slapen in de nacht . Je weer normaal voelen. Wel af en toe wat bloedverlies . En nu sinds 2 weken weer wat opvliegers..is er iemand die dat ook heeft of wel eens heeft gehad?
27-05-2019

Overgang

Ik slik 1 Mg / 10 Mg en vraag me af of een lichtere variant niet beter voor mij is. Ik kom daar nu achter via deze site. Heb geen last meer van stijve gewrichten maar een opgeblazen buik en s’nachts hartkloppingen. In de eerste week werd ik ongesteld ik ben af en toe ook wat misselijk. Dit weekend kreeg ik een blaasontsteking waar ik nu antibiotica voor slik. Hoop ni[lees meer...]et dat dat ook een bijwerking is. Ik slaap slecht. Het wordt aangeraden om door te slikken. Ik zit nu op dag 17
22-05-2019

Overgang

Veel pijn in heup en rug onstaan na 12 dagen gebruik. Lichte afname van opvliegers, maar zeker niet verdwenen. Depressieve gevoelens terwijl ik die anders nooit heb! Ontzettend moe. Voor mij géén hulpmiddel, eerder het tegenoversgestelde.
14-05-2019

Overgang

Ik had femoston voorgeschreven gekregen door de gynaecoloog vanwege zeer heftige menstruaties en de rest van de tijd steeds langdurige PMS, als meest recente fase in al 8 jaar overgangsgehannes. Na de eerste strip meteen weer mee gestopt want ik ervoer geen enkel positief effect en het maakte sommige verschijnselen juist erger: zere borsten, lang ongesteld dwars door de pi[lees meer...]llen heen, somberheid, vermoeidheid. Volgens de andere gynaecoloog die ik erover sprak zijn mijn eigen hormonen nog te aanwezig en is femoston dus eigenlijk te 'zwak' om positief effect te hebben.
07-05-2019

Overgang

Ik gebruik femoston nu een maand en heb erg veel last van mijn benen. Prikken en zwar gevoel. Ook het gevoel dat ik spierpijn heb. Mijn overgangsklachten zijn helemaal weg, dat is wel heel fijn!
05-05-2019

Overgang

sinds 1 jaar gestart met Femoston Continu ivm beginnende overgangsklachten zoals opvliegers en onregelmatige (heftige) menstruatie i.c.m. voorkomen van botontkalking door langdurig medicijngebruik(Prednison). Overgangsklachten zijn nagenoeg helemaal over en slaap goed. Enkele keer nog lichte menstruatie gehad paar dgn. Geen hoofdmijn meer. Wel opgezwollen en tintelende (bo[lees meer...]ven) benen.
26-04-2019

Overgang

Alle nachten 5 of meer keer wakker worden door opvliegers. Natte washand in een schaal naast bed om te koelen. Niet te doen. Na 10 dagen Femoston zijn deze klachten verleden tijd. Nu alleen nog dealen met de bijwerkingen.......
29-03-2019

Overgang

Genomen ivm spier gewrichtspijn,opvliegers,slecht slapen. Helpt alleen voor minder spierpijn. Veel hoofdpijn. En misselijkheid. En na elke strip. Ongesteld. Ga er meen stoppen na 3 strips.
27-02-2019

Overgang

Door extreme opvliegers kreeg ik van de huisarts door middel voorgeschreven. Binnen een week waren de opvliegers weg. Sinds wat last van bloed verlies, maar alleen als ik niet precies was met innemen van de tabletten. Op een gegeven moment wilde ik toch even stoppen... maar binnen 1 week kwamen de opvliegers weer terug. Dus ben ik weer opnieuw begonnen, nu heb ik ne[lees meer...]rgens meer last van, ook niet meer van bloed verlies, zelfs niet als ik een dag oversla. Wondermiddel.
18-02-2019

Overgang

Sinds ik Femoston gebruik zijn mijn overgangsklachten bijna allemaal weg. Geen opvliegers meer, geen nachtzweten, beter slapen, geen hartkloppingen, geen stemmingswisselingen. Ben opgewekt en uitgerust. Enig nadeel zijn de bloedingen, alsof ik weer ongesteld ben. Dit heb ik nu een keer gehad, vier dagen.
11-02-2019

Overgang

Na een periode van zeer slecht slapen door m.n. opvliegers (1xp/u), veel spier/gewrichtspijn en een slecht humeur, kwam dit medicijn als een redmiddel. Na 3 dagen waren de opvliegers weg, sliep ik weer en kon ik weer veel meer fysiek. Erg jammer was dat er toch weer een menstruatie kwam elke maand. En die eerste keren daarvan waren een soort inhaalslag.. Na een aantal maan[lees meer...]den begon het toch te knagen wat betreft de afhankelijkheid ervan. Dus ik besloot te minderen (Femoston Mini als vervolg). Echter in de laatste strip Femoston 1/10 begon een spotting die me dermate verveelt, dat ik er nu helemaal maar abrupt een punt achter zet. (De spotting is juist een veel genoemde bijwerking van de lichtere versie). Ik heb nu het gevoel dat ik even in de reset moet, dus zonder medicijnen. We gaan het wel zien de komende tijd. Gedoe is het. Word er niet blij van maar er zijn ergere zaken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum