Ervaringen met Livial

Overgang (49 meningen)
Endometriose (3 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

12-08-2010 | Vrouw
Overgang
Ik ga nu livial slikken het gekke is dat in tegenstelling deze berichten dat ik op andere forums veel minder goede dingen lees over livial. Zijn er mensen die nog meer ervaringen hebben met dit medicijn? Carla

29-01-2024 | Vrouw | 73

10-11-2019 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Ik nam eerst tien jaren livial maar nu al acht jaren heria, het witte produkt van livial maar veel goedkoper en even efficiënt. Sinds drie jaren neem ik nog een halfje. En ik heb het mij nog geen vijf minuten beklaagd, integendeel. Behalve dat ik ondertussen 13 kilo ben bijgekomen, maar dat kan ook aan de menopauze zelf te wijten zijn. En ik eet veel te graag.....

18-10-2017 | Vrouw | 62
Overgang
Ik kreeg Livial van de gynaecoloog nadat eerder 3x een baarmoederpoliep onder narcose werd verwijderd, maar menstruatie stopte nog niet. Eindelijk werd ik niet meer ongesteld en was in de overgang. Klachten van hevige opvliegers en nachtzweten en toen de menstruatie 1 jaar was uitgebleven, mocht ik Livial proberen. Het hielp al snel duidelijk en ik voelde me er ook beter b[lees meer...]ij. Van de gynaecoloog moest ik wel regelmatig een mammografie laten maken. Toen ik echter 1 jaar niet meer op controle hoefde komen bij haar, kon ik het livial-recept gewoon telefonisch van de huisarts krijgen, die nooit vragen stelde en ook nooit zei om er mee te stoppen. Mammografie had ik een hekel aan, dus kon dat zo mooi uit de weg gaan. Tot sept. 2014, i.v.m. vakantie Griekenland ik een nieuwe bikini wilde kopen en toen zelf een soort brok in m'n re-borst voelde. Bovendien waren de opvliegers ondanks de Livial weer terug. Wilde aan de huisarts daarvoor 'n kuurtje vragen, voor die week vakantie en terloops hem toch ook even van de borst verteld. Meteen volgende dag Mammografie; echo; 2 biopten genomen in ziekenhuis en.. geen vakantie en alles ging zo snel dat ik geen kans had om er bij stil te staan. Operatie, borstsparend en 5 positieve lymfeklieren re- oksel verwijderd. Daarna 21 bestralingen en 1/2 jaar wekelijks middels dagopname chemotherapie. Plus 5 jr. hormoonkuur. Achteraf denk ik dat ik veel te lang en zonder medische controle (!!) Livial heb geslikt. Ik moest er ook meteen mee stoppen en mag het nooit meer gebruiken. Nu weer opvliegers van de anti-vrouwelijke hormonen. Ik neem niemand iets kwalijk, omdat ik de bijsluiter met risico op borst-K heus goed had gelezen, maar als iets je goed doet, wil je daar maar niet bij stilstaan. Dus wel vind ik dat huisartsen, als ze de recept-verstrekking overnemen, ook daar controle op zouden moeten houden....

27-08-2015 | Vrouw | 46
Overgang
Ik heb bijna 3 jaar Livial gebruikt tegen overgangsklachten. Mijn moeder heeft het >10 jr. jaar gebruikt en heeft diagnose borstkanker gekregen. Een hormoongevoelige borstkanker, wij denken dat het komt door Livial gebruik. Alhoewel het prima werkte tegen mijn klachten, ben ik toch acuut met het gebruik gestopt. De angst voor borst-, eierstokkanker etc. is bij mij veel te [lees meer...]groot nu.

17-04-2013 | Vrouw | 52
tibolon
Ik neem nu voor de derde dag Livial en ik voel me al veel beter. Minder opvliegers en voel me al veel beter gehumeurd. Want door de slapeloosheid was ik oververmoeid, werd ik depressief, kreeg maagklachten, weende veel. En nu na 3 dagen voel ik me al veel beter. Van de nadelen weet ik nog niks, ik kom later terug om daarover iets te zeggen. Zjjn er vrouwen die ook een ha[lees meer...]lf pilletje per dag nemen? Ik neem medicijnen voor de bloeddruk, traagwerkende schildklier en voor de cholesterol. Plus nog tal van vitamine supplementen.

04-03-2013 | Vrouw | 54

20-12-2012 | Vrouw | 49
Endometriose
Na bijna te zijn overleden aan allerlei ontstekingen in mijn bui door ernstige endometriose, heb ik bijna direct overgangsverschijnselen gekregen, met 22 opvliegers per dag, gemiddeld. Ik heb eerst een biologisch hormoon geslikt, maar binnen 3 weken kreeg ik bijwerkingen. Daarna overgegaan op Livial. Ik slik het zo lang, omdat er in de familie ook erfelijke osteoporose[lees meer...] voorkomt bij de vrouwen. De enige (nare) bijwerking is haargroei in mijn gezicht, op mijn kin. Het kan erger, ik ben gelukkig blond, maar ik moet wel meerdere keren per week met mijn pincet aan de slag.

30-09-2012 | Vrouw | 53
tibolon
om de 26/28 dagen heb ik dezelfde verschijnselen als bij een menstruatie maar dan zonder bloedverlies.Buikpijn, misselijkheid, concentratieverlies, irritatie, lusteloos en moe, vet en zoet eten behoefte, ook angstig en paniekerig en ruziezoekend. Vooral de ommekeer van mijn doorgaans vrolijk humeur heeft veel invloed op mijn omgeving. Het duurt 1 tot 3 dagen en heeft maand[lees meer...]elijkse ruzie tot gevolg, waar ik dan weer erg verdrietig van word. Zijn er vrouwen met dezelfde ervaring met livial? Lees het nergens1

24-07-2012 | Vrouw | 59
Overgang
Jarenlang heb ik Livial geslikt en elk jaar probeerde ik te stoppen. Maar na iedere stoppoging kwamen de klachten in alle hevigheid terug ( 3-4 x per uur een opvlieger) Dus ik greep steeds weer terug naar de Livial. Vorig jaar moest ik voor een operatie in mijn hoofd stoppen met de Livial. Operatie geslaagd maar na enkele weken weer enorme aantallen opvliegers, zodanig dat[lees meer...] ik er depressief van werd. Uiteindelijk kreeg ik toestemming om weer met de livial te beginnen, alleen was het effect niet zoals andere jaren, dan merkte ik gelijk verschil en verdwenen de klachten binnen 2 dagen. Nu kreeg ik van de gynaecoloog bij de Livial nog oestrogeen pleisters, omdat zij twijfelde of de opvliegers wel door de overgang kwamen. Maar toen de klachten als sneeuw voor de zon verdwenen met de pleisters was het duidelijk. Toch ga ik die pleisters niet gebruiken en gezien het geringe effect van de Livial, wil ik geen hormonen meer slikken. Ik ben nu aan het afbouwen; eerst een halve, dan om de dag een halve etc. Want ik heb door de jaren heen gemerkt dat bij onmiddellijk stoppen er een hele heftige reactie volgt van het lichaam en daardoor ontstaan ernstige overgangsklachten, waardoor je weer de hormonen gaat gebruiken. Tot nu toe gaat het redelijk, ik doe aan yoga en doe ademhalingsoefeningen en heb daar veel baat bij.

13-03-2012 | Vrouw | 41
tibolon
Ik ben 41 en word binnenkort geopereerd. Baarmoeder word verwijderd. Ik heb vorig jaar Zoladex in mijn buik gespoten gekregen en de uitwerkingen van de medicijn beginnen nu te komen. Met name heftige gewrichtspijnen. Mijn knokkels van mijn vingers doen zo'n zeer dat ik mezelf amper kan aankleden, haren borstelen etc. Mijn gynaecoloog schrijft me Livial voor. Ik heb alvast [lees meer...]gekeken wat de medicijn bij anderen vrouwen doen. Veel positiefs echter heb ik 30 tabletten voorgeschreven en wil niet afhankelijk van Livial zijn. Nu blijkt daar de meningen verschilend te zijn. Namelijk dat de 'opvliegers' en andere overgangs klachten terugkomen. Dat is wat ik ook niet wil. Het is de bedoeling dat ik met de gewrichtspijn om kan gaan en niet tijdelijk vanaf te zijn waarnaar de andere klachten terugkomen. Ik zou graag willen weten of er vrouwen zijn die ongeveer met hetzelfde gedachten, zoals het wel of niet nemen van de Livia, lopen. Groet, Francis

06-03-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
ik gebruik nu ruim een half jaar livial, en ben er te vreden over (wel aangekomen). omdat ik endometriose heb zijn bij mij de eierstokken en baarmoeder verwijderd. maar ik heb nu sinds een paar weken een klein probleem, ik heb bijna iedere week wel 1x de zo genoemde natte droom. zijn er nog meer vrouwen die hier last van hebben? ik moet wel zeggen dat ik echt over sex droo[lees meer...]m maar helemaal geen/weinig zin heb in sex, dus kan het ook niet begrijpen waarom ik dan wel droom en wakker word. als u dit leest en herkend laat het dan weten.

26-10-2011 | Vrouw | 63
Overgang
Ik ben al 31 jaar in de overgang, na operatie van baarmoeder en eiestokken weghalen ben ik in de overgang gegaan, van pleisters en andere pillen kreeg ik van mijn huisarts progynova dat heb ik heel lang geslikt en dat hielp echt goed tot mijn huisarts zei je mag ze niet meer slikken want je kan er borstkanker en baarmoederhalskanker van krijgen, nu slik ik livial nou het h[lees meer...]elpt iets maar s nacht zit ik nog steeds rechtop van de opvliegers heel vervelend, maar misschien gaat het nog een keer over . Cathy

20-09-2010 | Vrouw
Overgangsklachten

31-07-2010 | Vrouw
tibolon
Opvliegers, stemmingswisselingen prikkelbaar en depri
Met 46 jaar in de overgang, Eerste jaren geprobeerd de opvliegers te negeren. Tweede jaar homeopatische middelen geprobeerd, dat werkte helemaal niet. Derde jaar geprobeerd met acupunctuur. Hielp niets, opvliegers zo'n 14 per dag en 6-8 keer 's nachts, Zo moe, moe. Na twee maanden Livial eindelijk verbetering en nu slik ik het meer dan 1 jaar. Slik nog een jaar en prob[lees meer...]eer dan weer te stoppen, Wel... gewichtstoename 5-7 kg (ondanks veel sporten) en 's avonds dikke enkels en verhoogde bloeddruk 150-96. Blijf onder controle bij huisarts voor bloeddruk.

25-07-2010 | Vrouw
Overgangsklachten
last van gewrichten, opgezette buik.