Ervaringen met Livial

Overgang (49 meningen)
Endometriose (3 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

11-06-2015 | Vrouw | 42
tibolon (2,5mg)
Ik heb zelf geen livial gebruikt want ik ben een man,echter mijn inmiddels overleden vrouw wel. Zij zou vlgs een radioloog uit Hoorn ovariumcarcinoom hebben en moest acuut geopereerd worden. Mijn vrouw was Jehovah Getuige ,in Hoorn konden ze niet garanderen dat ze geen bloed zouden gebruiken.Ze ging naar prof.van Hal in het LUMC.Hij constateerde een buitenbaarmoederlijke[lees meer...] vleesboom,operatie niet nodig ,hij gaf haar Livial . Drie maanden later weg vleesboom.

26-05-2015 | Vrouw | 57
Overgang
Ik heb mijn leven weer terug, anders kan ik het niet noemen. Vanaf mijn 50e jaar heb ik zeer veel last van opvliegers. De eerste 3 jaar al Livial geslikt maar door de angst voor het krijgen van borstkanker ben ik gestopt. Omdat ik de opvliegers weer in alle hevigheid terug kreeg raadde de huisarts me aan om Clonidine te gaan gebruiken...dit hielp wel om het hevige transp[lees meer...]ireren tegen te gaan maar de opvliegers zelf waren niet minder. Het beheerste mijn hele leven... ik kan beter zeggen, het verpestte mijn hele leven! Als ik aan het autorijden was en een hevige opvlieger kreeg, was ik gewoon een gevaar op de weg. Ik werd steeds chagrijniger en voelde me steeds beroerder tijdens een opvlieger. Soms leek het wel of mijn hoofd ontplofte of dat mijn hart uit mijn borstkas bonkte. Ik kon er op een gegeven moment echt niet meer tegen. Ik ben weer naar de huisarts gegaan en die gaf zonder tegen te sputteren mij weer een recept voor Livial. Nu, 4 weken later heb ik nog zo'n 3 opvliegers per dag en die zijn niet eens heftig.....wat een zegen, ik heb mijn leven weer terug. Volgens mijn man ben ik inmiddels weer wat vriendelijker....ook mooi meegenomen dus. De huisarts vroeg me wel hoe lang ik het wilde blijven gebruiken...ik heb gezegd 2 jaar, maar inmiddels weet ik wel dat dit veeeeel langer gaat worden. Ik wil echt niet meer terug naar die vreselijke tijd met opvliegers. No way. Als ik lees dat er vrouwen zijn van in de 70 die nog dagelijks opvliegers hebben slaat de schrik me om het hart. Ik ben dus een zeer gelukkige Livial gebruikster.

28-02-2015 | Vrouw | 50
Overgang
Begin van de overgang. Bijzonder slecht gehumeurd en enorm veel last van moodswings. Ik gebruik het product nu 2 weken en merk vanaf de 3e dag een verschil in emotionele stabiliteit. Ben optimistischer gestemd. Alleen denk ik de hele dag aan eten.... Ben dus ook al wat dikker. Erbij blijven sporten is een must.

17-10-2014 | Vrouw | 43
Overgang
Ik wil vraag advies: Ik ben op aanraden van mijn huisarts op 2 september 2014 begonnen met Livial. Ik was de weg helemaal kwijt, ik kende mezelf niet meer, mijn innerlijke evenwicht kwijt. Ik was mijn vrouw zijn kwijt, geen libido, angstig, huilbuien, prikkelbaarheid, intens vermoeid en die ontzettende opvliegers, dag en nacht. Hormonen betekende voor mijn voorheen te[lees meer...]gen-natuurlijk, de overgang hoorde bij deze fase van een vrouw, maar waarom voelde ik dan zo ellendig? Ik moet er wel bij vermelde dat ik emotioneel een zeer zware periode aan het doormaken was. Pas het contact met mijn dochter verloren en plannen van mijn man om een job aanbieding in het (verre) buitenland aan te nemen. Toch besloten met Livial te beginnen en ik had binnen een paar dagen weer grip op mezelf (en de situatie) Ik voelde me geweldig. Ik ben wel een paar kilo's aangekomen maar dat neem ik er maar bij!! Maar....ik werd ongesteld! Ik ben 53 en was al een jaar niet meer ongesteld geweest (en daarvoor maar een paar keer op het jaar). Mijn huisarts schrok hiervan en ik moest gelijk stoppen met Livial en een afspraak met een gynaecoloog is gemaakt. Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil helemaal niet stoppen. Afspraak met gynaecoloog is pas over een aantal maanden. Wat nu? Graag ervaringen of advies Cindy

22-05-2014 | Vrouw | 61
Overgang
Ik slik al 8 jaar Livial. De eerste jaren vanwege extreme opvliegers zowel overdag als 'snachts. De laatste jaren heb ik osteoporose en daar bovenop nog een vorm van osteoporose, nl. regionale migratoire osteoporose. Deze vorm komt voor in knieen, heupen of voeten en kan migreren. Het bot wordt dan heel week en kan inzakken. Bij mij zat het in de rechterknie en rechtervo[lees meer...]et. Hierdoor maanden niet kunnen lopen. Dat gaat nu gelukkig weer redelijk. Twee maanden geleden ben ik op aanraden van een acupuncturist gestopt met Livial. Gevolg verdroogde en ontstoken slijmvliezen in geslachtsorganen waardoor sex erg pijnlijk is. De huisarts heeft me geadviseerd om weer met Livial te beginnen. Dat ga ik onmiddellijk doen. Ik ben niet echt bang voor borstkanker. Mijn gyneacoloog heeft gezegd dat je geen borstkanker krijgt van Livial. Als je het in aanleg hebt, komt het door gebruik van Livial wel sneller tot ontwikkeling. Daarbij heb ik al genoeg chronische pijn door allerlei aandoeningen en ben ik allergisch voor pijnstillers. Ik zit dus niet te wachten op nog meer.

30-03-2014 | Vrouw | 58
Overgang
Ik gebruik nu sinds 27 maanden livial en ben er dolblij mee. Ik ben bijna 59 jaar en sinds 9 jaar in de overgang. Vooral de laatste 5 jaar heb ik erg veel klachten gehad zoals; erge vermoeidheid, blaasontstekingen, hartkloppingen, druk op de borst, me niet in evenwicht voelen, angstig en opvliegers die de laatste 4 jaar al wel flink aan 't afnemen waren. Afgelopen w[lees meer...]inter heb ik geprobeerd Livial af te bouwen door de dosis te halveren. Na 2 maanden was ik weer terug bij af, ik heb 't nog 3 weken geprobeerd maar ben toen toch weer begonnen, ik moet wel 4 dagen per week werken en kan niets 's'middags als een oude vrouw op de bank gaan liggen. Er blijft echter toch altijd een stemmetje in mijn hoofd zeggen dat 't beter is niet te gebruiken omdat je kans op borstkanker groter is. Heb nu met mijn huisarts afgesproken 't nog een jaar te nemen.

09-01-2014 | Vrouw | 65
Overgang
Ik nam dit medicijn al zeker 10 jaar. Ik was er zeer tevreden over. Geen gewichtstoename, wl beter humeur, zelfverzekerder, geen opvliegers meer, geen nachtelijk zweten, goed libido, geenn huidveroudering (iedereen schatte me soms tot 10 jaar jonger). Nu ik 65 ben geworden zegde de gynaecoloog van er mee te stoppen omdat het risico op borstkanker verhoogd. Ben in november [lees meer...]2013 gestopt. Nu 2 maanden later voel ik me ellendig, geen kracht meer, depressief, opvliegers, nachtelijk zweten, enz. enz. Ik voel me 10 jaar ouder ...Wat moet men nu geloven : kan men echt kanker krijgen van dit medicijn??? Ik zou het zo graag terug innemen want het leven is een stuk mooier en eenvoudiger.

12-09-2013 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
ik neem sinds enkele weken livial en heb bijna geen last meer van die warmte opwellingen. Gewoon goed kunnen slapen en niet te veel zweten overdag dat is veel beter . Hopelijk blijft alles zo en geen extra kilo's en ik neem nog 2 pillen voor mijn knieën en het gaat. Daarvoor heb ik van alles uitgeprobeerd en na enkele dagen was het weer van dat . Nu is het beter. m-je

08-09-2013 | Vrouw | 58
Overgang
Ik slikt al 15 jaar livial, voel me heel goed, geen overgangsklachten, weinig rimpels, is overal goed voor, botten, haren, ben ook niet dikker geworden, ik blijf hiermee doorgaan(kan volgens mijn huisarts helemaal geen kwaad, als je maar niet rookt)kan het iedereen aanraden, nu lees ik weer ,door kunstmatig toediening van oestrogeen veel minder kans op Alzheimer👍

09-07-2013 | Vrouw | 47
Overgang
Ik slik nu een aantal maanden Livial, heerlijk hoe ik me voel. Geen last meer van opvliegers, depressiviteit en al die andere ongein. Helaas wel een aantal kilo"s erbij.Maar nu op naar meer beweging. Ik zag het niet meer zitten,maar nu met die hormonen voel ik me weer goed. Ook al zal het niet goed zijn om dit te slikken.

08-07-2013 | Man | 60
tibolon
ik neem livial nu al 8 jaar en ben zeer tevreden! geen bijwerkingen ! ik ben op mijn 40ste in de vervroegde menopauze gekomen , ik heb tien jaar een lijdens weg gehad van opvliegers, droogte , slecht humeur , geen kracht meer gewoon t vrouw zyn verliezen ! dan ben ik op mijn 52ste livial gaan gebruiken en in een mum van ty was ik weer de oude plezante ria ! ik wil t n[lees meer...]og niet opgeven met livial maar nu maak ik me zorgen omdat ik hier lees dat je er kanker van kan krygen! ik sukkel nu wel met haarverlies sinds half mei , ik ga t laten onderzoeken door een dermatologe en zien we wel van wat t komt ! mis wel door t hormoon livial want ik heb een vriendien en die heeft heel veel haar verloren door een hormoon te nemen tegen de overgang teveel mannelijke hormonen zaten erin ! ik heb de laatste tyd veel stress gehad en andere medicatie moeten nemen miss komt de haar uitval daarvan ? maar livial is t hulp middel dat mij van al mijn problemen heeft gered dank zy mijn dr gynecoloog chaban ! ik ga toch nog een paar jaren proberen met livial ik voel mij nog te jong en goed om als een uitgebluste doos te leven ! wordt vervolgt na onderzoek haar uitval !

01-06-2013 | Vrouw | 60
Overgang
Ik heb vanaf mijn 52 ste al last van opvliegers en wel zodanig dat ik niet kon functioneren als leerkracht voor de klas en s nachts geen oog dicht deed. Vreselijke zweetaanvallen. Sinds ik livial gebruik heb ik nergens geen last meer van. Met de gynaecoloog afgesproken dat ik met mijn 60ste zou stoppen. Dat was afgelopen februari. Ik kreeg in alle hevigheid de klachten wee[lees meer...]r terug. Nu sinds een aantal weken weer aan de livial en langzaam beginnen de klachten te verminderen. Ik weet dat je van livial kanker kunt krijgen dus ik zal het niet langer gebruiken dan nodig is. Ik heb nu met de huisarts afgesproken dat ik het middel nog tot mijn 62ste slik en dan zal stoppen. Dan stop ik namelijk ook met werken.

02-05-2013 | Vrouw | 47
Artrose
Tob al jaren met gewrichtsklachten en de overgang. Kan vaak heel moeilijk lopen door pijn in knieen en voeten door de artrose. Nu livial gekregen in de hoop dat het lopen een beetje makkelijker gaat.Tevens ook heel veel overgangsklachten., zweetaanvallen , slapeloze nachten.Ik hoop dat dit tabletje wat gaat doen, ook al is het slecht.

01-05-2013 | Vrouw | 47
Overgang
Ik slik dit nu een aantal dagen i.v.m gewrichtsklachten, zweetaanvallen en alles wat je maar kan bedenken wat met de overgang te maken heeft. Ik tob al jaren met die klachten,maar was het zo zat,hopen dat dit helpt. Ook slik ik cholestagel.

24-03-2013 | Vrouw | 65
tibolon
oit aan begonnen als hulp bij de overgang en slik het nu al 20 jaar,helemaal tevreden mee, minder rimpels veel energie en voel me er prima bij, volgens de huisarts is het oke,als ik het zelf wil blijven slikken.

07-12-2012 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb enkele jaren (5) livial gebruikt en toen op advies van de huisarts gestopt gezien mijn leeftijf. Dat heb ik 4 jaar gedaan (en maar vol houden en maar hopen dat het over zal gaan!) en 4 jaar niet geslapen door de klachten (s nachts transpireren en heet, koud, heet en daardoor geen slaap). Daardoor werd ik zo moe, want het putte me uit dat ik sept 2011 weer opnieuw ge[lees meer...]vraagd heb te mogen starten. Na 1 jaar op advies weer 1 maand gestopt maar de klachten begonnen weer meteen dus ik ben weer begonnen. Ik heb geen last van bijwerkingen.