Ervaringen met Synapause E3 ovules/vaginaal crème

Synapause E3 ovules/vagin...

estriol vaginaal

branderig gevoel rond buiten de vagina

Overgang (24 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

07-10-2021 | Vrouw | 71
estriol vaginaal (0,5mg)
Vanwege pijn met plassen en droge vagina dit medicijn gekregen voor 15 dg van de gynaecoloog. Ben ook bekend met lijchen sclerose . Eerste keer ingebracht en na 20 min een vreselijk brandend gevoel in vagina en vulva. Dit heeft de hele nacht geduurd . Plassen was ontzettend pijnlijk . Volgende ochtend .. een algemeen naar gevoel .: Rillerig , hoofdpijn , wat verhoging[lees meer...] . Brandende pijn in vulva en vagina trok in de loop van de dag weg .Behalve bij het plassen daar bleef het branden en was het bijzonder pijnlijk Pijn aan de plasbuis en zwaar gevoel in de onderbuik deden mij denken aan blaasontsteking . Urine laten controleren .: Geen blaasontsteking. Antwoord gynaecoloog . Je moet er even aan wennen . Echt niet .... dit wil ik nooit meer meemaken . ....volgens mij was dit een allergische reactie ... maar er staat niets over in de bijsluiter .....

27-09-2021 | Vrouw | 56
Lichen sclerosus
Door de gynaecoloog voorgeschreven 2 ovules in 2 dagen, smeren met hormoonzalf. 1e dag werd ik ziek wakker alsof ik griep zou krijgen rillerig, spierverkramping, gevoel als of je koorts krijgt en heel erg moe en misselijk. 2e dag precies hetzelfde, gelukkig vond ik deze site en besluit nu ook te stoppen met deze bende. Er zijn acupuncturisten die met een behandeling je h[lees meer...]ier vanaf kunnen helpen. Geen chemische rotzooi in je lijf maar zorgen dat de doorbloeding weer opgang komt.

11-08-2021 | Vrouw | 56
Menopauze
Helemaal niet tevreden, koorts, pijnscheuten overal, misselijk, branderig gevoel in vagina.

01-08-2021 | Vrouw | 66
estriol vaginaal (1mg)
Doordat ik vreselijke klachten kreeg door de blaasverzakking die ik al meer dan 6 jaar heb heeft de huisarts SynapauseE3 voorgeschreven. Eerste 14 dagen iedere dag, daarna 2x in de week. Vreselijk, ik kan geen ander woord voor dit "geneesmiddel" bedenken. Ik ben inmiddels weer door, een andere, gynaecoloog gezien en deze heeft een operatie voorgesteld waarvoor ik nu op de [lees meer...]wachtlijst sta. Gedurende de laatste 4 weken gebruik ik de creme om de 4 dagen en de klachten blijven ook nu te aanwezig. Omdat ze zei dat ik maar moest kijken hoelang ik het vol kon houden met de creme heb ik besloten dat ik ermee stop. De klachten; buikpijn, vergeetachtigheid, had de arts nog nooit gehoord?, pijn, branderig gevoel en jeuk aan de vagina, gevoelige borsten, steeds het gevoel een blaasontsteking te hebben, algehele malaise, hartkloppingen en neerslachtigheid. Al met al erg heftig allemaal. Conclusie van het hele verhaal is dat ik misschien wat minder droog ben maar veel meer klachten heb dan ik had.

14-07-2021 | Vrouw | 61
estriol vaginaal (0,5mg)
Een en al narigheid na 1e gebruik volgende ochtend algehele malaise, koorts, branden in vagina duurde een uur lang dus niet kunnen slapen. Rillen klappertanden. Koorts. Beroerd voelen. Hoofdpijn. Gelige etterige afscheiding. Pijn hele onderbuik.

06-03-2021 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Ik heb de vaginale crème voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege terugkerende blaasontstekingen, meestal na het vrijen. Een fantastisch middel: geen pijn meer bij het vrijen, geen blaasontsteking meer, geen pijnlijk kruis meer bij fietsen en mijn seksleven is er enorm van opgeknapt.

06-02-2021 | Vrouw | 56
Borstkanker
In 2018 heb ik dit middel gekregen van een gynaecoloog van Flebologisch Centrum Alkmaar. Volgens haar was er geen gevaar van oestrogeen in het bloed. Twee en half jaar later heb ik borstkanker en door een fout van de radioloog die mijn eerste beoordeling in 2019 met de mammografie verkeerd in heeft geschat kwam ik door controle op mijzelf in januari er achter dat er een[lees meer...] tumor in zat van 2.5 cm. De zetpil was al die tijd een voedingsbron van mijn tumor. Slechte zaak dit en ik raad het dus niemand aan.

13-01-2021 | Vrouw | 63
Vaginale schimmelinfectie
Heb dit gekregen van gynaecoloog voor vaginale droogheid. Kan niet fietsen en niet zitten. Na 1 dag gebruik (ovule) heftig brandgevaarlijk na inbrengen. Daarna misselijk, hoofdpijn,, koude rillingen, duizelig, kortom algehele malaise. Ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht en daar zeiden ze een heftige allergische reactie op het middel. Je kan er zelfs dement v[lees meer...]an worden na je 60 ste.

22-10-2020 | Vrouw | 69
estriol vaginaal (0,5mg)
te dunne vaginawand. Ik heb nu een dikke badhanddoek in bed liggen, maar de klachten die ik ondervind na het inbrengen van deze zetpil doet mij besluiten om er even of totaal mee te stoppen. Ik heb een DVT been en na een paar dagen voelde ik mijn trombose been heel pijnlijk worden. ook de buikpijn en de hoofdpijn werden erger. Ik gebruik bloedverdunners en ik vind het n[lees meer...]u heel beangstigend om met deze zetpillen door te gaan. Morgen moet ik naar de verpleegkundige en zal het navragen. Mij was door de gynaecoloog gezegd, de eerste 2 weken dagelijks en daarna 2 x per week. eind novenber moet ik terug naar de gynaecoloog hiervoor

10-10-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Bekende klachten zoals droge vagina, scheurtjes in de schaamstreek, veel blaasontstekingen waren de aanleiding dat de uroloog mij dit medicijn voorschreef. Ik had dit medicijn een half jaar eerder ook gekregen vd gynaecoloog. Vanwege de hoeveelheid afscheiding ben ik er toen na twee weken mee gestopt. Temeer omdat ik las dat het ook kankerverwekkend kon zijn. Er kwam ged[lees meer...]urende de hele dag veel meer afscheiding uit dan de grootte vd ovule. Ik voelde me daar heel onfris bij en het vooruitzicht dit 2 x per week te moeten volhouden was voor mij geen optie. Het middel lijkt erger dan de kwaal.

08-06-2020 | Vrouw | 62
estriol vaginaal (1mg)
Kreeg dit ivm zeer veel pijn vagina. 1e maal 2 wk gebruikt en overgegaan op 2 x pw. Keert weer terug. Overnieuw deze dosis. Even helpt het en het keert weer terug. Het duurt wel 6 wk voor het echt helpt volgens gynaecoloog. Maar het blijft niet helpen. Kan het ook gerust langdurig gebruiken dus laat je niet bang maken door de bijsluiter. Er zit heel weinig hormonen in. Ik[lees meer...] lees dat veel vrouwen andere middelen zijn gaan gebruiken zoals Vagifem maar hier zitten óók hormonen in! Namelijk Estradiol! En dit is dus hetzelfde als in Synapause! Dus laat je niet misleiden door merknamen! Hopelijk vind ik iets wat wél langdurig helpt....

09-03-2020 | Vrouw | 55
estriol vaginaal (1mg/g)
Menopauze
Ik had veel last van vaginale droogte en pijn bij het vrijen. Kreeg Synapause E3 creme voorgeschreven. Voorschrift: 2 weken dagelijks en daarna 2 maal per week gebruiken. Al na de eerste week ben ik teruggegaan naar 2 maal per week omdat ik krampen kreeg (soort menstruatie krampen). Daarna een goede balans bereikt met 1 a 2 maal per week gebruik. Heel goede effecten. Voc[lees meer...]htigheid sterk verbeterd, geen pijn meer bij penetratie en meer zin in seks. Het inbrengen is wel een onplezierig gepruts, maar ik heb het er graag voor over.

19-01-2020 | Vrouw | 80
estriol vaginaal (1mg/g)
Blaasontsteking
Namens mijn moeder plaatst ik deze review omdat zij geen internet heeft. Gebruik dit middel aub NIET! Mijn moeder heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door het gebruik van dit medicijn eierstokkanker gekregen. Agressieve vorm en na ontdekking hiervan reeds stadium IV. Zoek een andere oplossing voor uw klacht(en). Dit medicijn kan het einde van uw leve[lees meer...]n zijn.

10-05-2019 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Na ruim twee jaar getob met veel steeds terugkerende blaasontstekingen en steeds weer antibioticumkuren schreef een nieuwe vrouwelijke uroloog deze ovules voor. Omdat zij vermoedde dat klachten door vaginale droogte kwamen . Aan het begin was het inbrengen even pijnlijk , maar na ruim een week was dat wel over. Sindsdien geen ontstekingen meer . Voel me weer de oude, g[lees meer...]ezond en vitaal.

02-03-2019 | Vrouw | 54
Darmproblemen - verstopping
iv achterwand plastiek een operatie verzakking endeldarm, ongeveer 10 kilo aangekomen na 6 mnd gebruik,ok borsten gezwollen wacht op controle van de gynaecoloog en hoop ik mag stoppen ook word er niet verteld bij apotheek bij gebruik je een maand verband moet gebruiken na het plaatsen .

16-02-2019 | Vrouw | 53
Vaginale schimmelinfectie
Ik gebruik het middel nu 3 weken en naar volle tevredenheid. Heb minder last van droogheid en irritatie bijv. tijdens het fietsen. Tot nu toe geen enkele bijwerking opgemerkt. Effectief middel.