Ervaringen met Synapause E3 ovules/vaginaal crème

Synapause E3 ovules/vagin...

branderig gevoel rond buiten de vagina

Overgang (24 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

11-07-2013 | Vrouw | 62
estriol vaginaal
Een dag na vaginaal inbrengen van Estriol (1 mg/g, Synapauze E 3) kreeg ik 38 graden koorts, ik had bloedverlies en voelde me ziek. Misselijk, hoofdpijn en buikpijn.

27-12-2012 | Vrouw | 62
estriol vaginaal
Vijf uur na het inbrengen van de eerste ovule kreeg ik het heel erg koud, met koude rillingen. Ook had ik koorts (39,2) en voelde me ellendig. Dit heeft 24 uur aangehouden. Ik heb het gebruik daarom gestopt. Deze klachten doen zich voor bij zo'n 8% van de gebruiksters, maar de bijsluiter zwijgt hierover. Bedenkelijk. Lees meer op site van artsennet.nl (Red; URL verwijde[lees meer...]rd ivm werkwijze van deze site. Mvg, MijnMedicijn )

15-06-2012 | Vrouw | 62
estriol vaginaal
Twee weken gebruikt moest doorgaan ondanks de erge buikpijn onderin mijn buik. Nu toch gestopt meteen mindering van buikpijn, nieuwe afspraak bij gyneacoloog. Volgens mij ook lichte hoofdpijn.

25-05-2010 | Vrouw
Blaasontstekingachtige klachten
na 3 maanden gebruik van de tabletvorm, deze 3 maanden gebruikt: geen vooruitgang-geen achteruitgang, voor mij frusterend en doelloos

21-04-2010 | Vrouw
Blaasontstekingsgevoel-overgang
Kwaal werd niet minder! Ben overgegeaan op tabletvorm en daar werd het slechts erger van! Weer terug naar ovules doch het werd er niet beter van. Voorlopig gestopt want anders zou ik knettergek worden.

06-04-2024 | Vrouw | 64
Blaasontsteking

branderig gevoel rond buiten de vagina

Iedere ochtend na inbrengen, gevoel van blaasontsteking. Veel gedronken. In de loop vd dag is dit weer over. Na 9 dagen worden klachten steeds erger. Nu.ook.pijn met plassen erbij. Ga bellen met huisarts: doorgaan of stoppen? Ik gebruik dit juist tegen de blaasontstekingen, niet de bedoeling dat ik die hiervan juist krijg.

21-07-2022 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (1mg)
Kreeg dit middel tegen vaginale droogheid waardoor ik steeds bacteriële vaginose opliep. Sinds de start brandend gevoel in en rond vagina en de vaginose is heftiger dan ooit 😔. Heb besloten om na 2 weken te stoppen met gebruik. Het middel is erger dan de kwaal.

10-07-2022 | Vrouw | 65
estriol vaginaal (0,5mg)
ochtend na inbrengen van de capsule lamlendig gevoel; misselijk, alles deed zeer, branderige keel. Dacht dat het een zomergriepje was of beginnend covid maar test was negatief. Onderlaken lag ook onder de vetvlekken; zetpil bestaat uit parafine en was inwendig gesmolten en daarna eruit gelopen. Niet handig dus, moest meteen bed verschonen. Na twee dagen er achter gekomen d[lees meer...]at ik geen zomergriep had maar dat dit een van de bijwerkingen kon zijn. Direct gestopt.

08-06-2020 | Vrouw | 62
estriol vaginaal (1mg)
Kreeg dit ivm zeer veel pijn vagina. 1e maal 2 wk gebruikt en overgegaan op 2 x pw. Keert weer terug. Overnieuw deze dosis. Even helpt het en het keert weer terug. Het duurt wel 6 wk voor het echt helpt volgens gynaecoloog. Maar het blijft niet helpen. Kan het ook gerust langdurig gebruiken dus laat je niet bang maken door de bijsluiter. Er zit heel weinig hormonen in. Ik[lees meer...] lees dat veel vrouwen andere middelen zijn gaan gebruiken zoals Vagifem maar hier zitten óók hormonen in! Namelijk Estradiol! En dit is dus hetzelfde als in Synapause! Dus laat je niet misleiden door merknamen! Hopelijk vind ik iets wat wél langdurig helpt....

08-11-2018 | Vrouw | 63
Buikpijn
Ik ben 1 week geleden met de crème begonnen. De eerste 3 dagen geen klachten, maar daarna helaas pijn in mijn buik, die maar niet overgaat. Gisteren de hele dag koude rillingen erbij. Vandaag de gyneacoloog gebeld. Ze zei dat ze nog nooit van deze klacht gehoord had. Ik moet dan nu maar al overgaan op 2 x per week in plaats van 14 dagen iedere dag en daarna pas 2 x per wee[lees meer...]k. Ook als de klachten blijven, moet ik er volgens haar niet mee stoppen....Ik heb synapauze crème voorgeschreven gekregen omdat ik erge last heb van droogheid en niet meer kan vrijen zonder hevige pijn. Ik weet nog niet of ik er wel mee wil doorgaan, nadat ik hier ook de ervaringen van andere gebruiksters gelezen heb :(

05-10-2018 | Vrouw | 50
estriol vaginaal (0,5mg)
sinds 3 mnd krijg ik lucrine injekties om versneld door de overgang te komen.dit doordat ik 18 dgn ,n week niet 14 dgn last van menstruaties had ,een regelrechte ramp dus maar door deze injekties werdt ik zo droog als wat seks was/is geen pretje zo en kreeg ik synapauze ovules voorgeschreven!!tja t is niet droog meer maar het brand verschrikkelijk en nog erger ik ben net [lees meer...]ongesteld geworden/vloeien.en daar had ik dus geen last meer van !!!ik stop met dit middel ik koop wel n glijmiddel op waterbasis..

06-12-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Vettige crème ophoping vocht in onderlijf hele dag door een zeurende pijn. Steken in blaas menstruatie pijn gevoel vochtophoping geen energie

30-03-2017 | Vrouw | 68

18-02-2016 | Vrouw | 53
Overgang
Gebruikte Synapause voor droge vagina, waar scheurtjes in kwamen. Het middel hielp goed, maar ik had veel last van de bijwerkingen. Ik ben daarom gestopt. Gebruik nu Premeno Duo, wat ook effectief is, maar geen bijwerkingen heeft.

13-11-2014 | Vrouw | 64
Vaginale schimmelinfectie
Het inbrengen van de creme via een hard plastic buisje met plunjer is zeer vrouw onvriendelijk. Het inbrengen is pijnlijk. De plunjer verschuifd bij het minste aanraken. Het is gewoon een waardeloos (applicator) inbrengsysteem

07-11-2014 | Vrouw | 55
Overgang
Ernstige buikpijn de eerste paar dage . Vieze afscheiding, die ook erg ruikt. Het middel dient permanent gebruikt te worden wil het resultaat hebben.