Synapause E3 ovules/vagin...

Overgang (13 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

05-04-2011 | Vrouw | 60
Hormoon probleem.
Sinds ik het middel gebruik zijn mijn klachten over . En ook nog een bijkomende probleem erbij opgelost . Mijn epilepsie (sinds 2005) slik daarvoor Tergretol en nu met Synapause E3 vaginale crème erbij (sinds october 2009) geen insult meer gehad .

14-07-2021 | Vrouw | 61
estriol vaginaal (0,5mg)
Een en al narigheid na 1e gebruik volgende ochtend algehele malaise, koorts, branden in vagina duurde een uur lang dus niet kunnen slapen. Rillen klappertanden. Koorts. Beroerd voelen. Hoofdpijn. Gelige etterige afscheiding. Pijn hele onderbuik.

06-12-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Vettige crème ophoping vocht in onderlijf hele dag door een zeurende pijn. Steken in blaas menstruatie pijn gevoel vochtophoping geen energie

23-08-2016 | Vrouw | 61
Lichen sclerosus
Na een maand gelopen te hebben met een vuurrode en branderige vagina kreeg ik eerst Canesten Gyno 3 tabl. voorgeschreven. Toen dat niet hielp kreeg ik Dermovate zalf 0,5 mg voorgeschreven wat ik een maand moest gebruiken. De klachten werden erger. Nu gebruik ik Synapause sinds een week, wat ik 2x per week moet gebruiken samen met Cremor Triamcinoloni (een Cortisonzal. Gelu[lees meer...]kkig lees ik dat meer vrouwen buikpijn en hoofdpijn krijgen. Ik moet Synapause 2x per week inbrengen wat redelijk goed gaat. Tussen de gebruiken in heb ik veel last van de buik en hoofdpijn, een algeheel gevoel van malaise, maar ook een toename van de klachten. Volgende week heb ik weer een afspraak met de huisarts, Wat mij betreft is doorsturen naar een specialist een must.

08-06-2020 | Vrouw | 62
estriol vaginaal (1mg)
Kreeg dit ivm zeer veel pijn vagina. 1e maal 2 wk gebruikt en overgegaan op 2 x pw. Keert weer terug. Overnieuw deze dosis. Even helpt het en het keert weer terug. Het duurt wel 6 wk voor het echt helpt volgens gynaecoloog. Maar het blijft niet helpen. Kan het ook gerust langdurig gebruiken dus laat je niet bang maken door de bijsluiter. Er zit heel weinig hormonen in. Ik[lees meer...] lees dat veel vrouwen andere middelen zijn gaan gebruiken zoals Vagifem maar hier zitten óók hormonen in! Namelijk Estradiol! En dit is dus hetzelfde als in Synapause! Dus laat je niet misleiden door merknamen! Hopelijk vind ik iets wat wél langdurig helpt....

10-05-2019 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Na ruim twee jaar getob met veel steeds terugkerende blaasontstekingen en steeds weer antibioticumkuren schreef een nieuwe vrouwelijke uroloog deze ovules voor. Omdat zij vermoedde dat klachten door vaginale droogte kwamen . Aan het begin was het inbrengen even pijnlijk , maar na ruim een week was dat wel over. Sindsdien geen ontstekingen meer . Voel me weer de oude, g[lees meer...]ezond en vitaal.

11-07-2013 | Vrouw | 62
estriol vaginaal
Een dag na vaginaal inbrengen van Estriol (1 mg/g, Synapauze E 3) kreeg ik 38 graden koorts, ik had bloedverlies en voelde me ziek. Misselijk, hoofdpijn en buikpijn.

27-12-2012 | Vrouw | 62
estriol vaginaal
Vijf uur na het inbrengen van de eerste ovule kreeg ik het heel erg koud, met koude rillingen. Ook had ik koorts (39,2) en voelde me ellendig. Dit heeft 24 uur aangehouden. Ik heb het gebruik daarom gestopt. Deze klachten doen zich voor bij zo'n 8% van de gebruiksters, maar de bijsluiter zwijgt hierover. Bedenkelijk. Lees meer op site van artsennet.nl (Red; URL verwijde[lees meer...]rd ivm werkwijze van deze site. Mvg, MijnMedicijn )

15-06-2012 | Vrouw | 62
estriol vaginaal
Twee weken gebruikt moest doorgaan ondanks de erge buikpijn onderin mijn buik. Nu toch gestopt meteen mindering van buikpijn, nieuwe afspraak bij gyneacoloog. Volgens mij ook lichte hoofdpijn.

18-09-2011 | Vrouw | 62
Droge en jeukende vagina
was gestopt maar vagina ging branden en jeuken en was kurkdroog. Dus ben het weer gaan gebruiken. Soms wil de droogte nog wel eens de kop opsteken.

13-01-2021 | Vrouw | 63
Vaginale schimmelinfectie
Heb dit gekregen van gynaecoloog voor vaginale droogheid. Kan niet fietsen en niet zitten. Na 1 dag gebruik (ovule) heftig brandgevaarlijk na inbrengen. Daarna misselijk, hoofdpijn,, koude rillingen, duizelig, kortom algehele malaise. Ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht en daar zeiden ze een heftige allergische reactie op het middel. Je kan er zelfs dement v[lees meer...]an worden na je 60 ste.

08-11-2018 | Vrouw | 63
Buikpijn
Ik ben 1 week geleden met de crème begonnen. De eerste 3 dagen geen klachten, maar daarna helaas pijn in mijn buik, die maar niet overgaat. Gisteren de hele dag koude rillingen erbij. Vandaag de gyneacoloog gebeld. Ze zei dat ze nog nooit van deze klacht gehoord had. Ik moet dan nu maar al overgaan op 2 x per week in plaats van 14 dagen iedere dag en daarna pas 2 x per wee[lees meer...]k. Ook als de klachten blijven, moet ik er volgens haar niet mee stoppen....Ik heb synapauze crème voorgeschreven gekregen omdat ik erge last heb van droogheid en niet meer kan vrijen zonder hevige pijn. Ik weet nog niet of ik er wel mee wil doorgaan, nadat ik hier ook de ervaringen van andere gebruiksters gelezen heb :(

16-03-2022 | Vrouw | 64
estriol vaginaal (0,5mg)
Eerste twee weken dagelijks gebruikt, met elke dag groene afscheiding (is onderzocht, geen bacterie). De afscheiding verminderde tot weinig en doorzichtig op de dag na het inbrengen, toen ik over ging op 2x per week. Tip voor inbrengen: wat glijmiddel gebruiken. Dan gaat de ovule ver genoeg in de vagina. De ovule niet goed inbrengen geeft een naar en branderig gevoel in [lees meer...]de vagina. Resultaat was uiteindelijk goed, herstel van de vaginawand. En geen frequente blaasontstekingen meer. Ik heb het 4 maanden gebruikt.

10-10-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Bekende klachten zoals droge vagina, scheurtjes in de schaamstreek, veel blaasontstekingen waren de aanleiding dat de uroloog mij dit medicijn voorschreef. Ik had dit medicijn een half jaar eerder ook gekregen vd gynaecoloog. Vanwege de hoeveelheid afscheiding ben ik er toen na twee weken mee gestopt. Temeer omdat ik las dat het ook kankerverwekkend kon zijn. Er kwam ged[lees meer...]urende de hele dag veel meer afscheiding uit dan de grootte vd ovule. Ik voelde me daar heel onfris bij en het vooruitzicht dit 2 x per week te moeten volhouden was voor mij geen optie. Het middel lijkt erger dan de kwaal.

24-01-2018 | Vrouw | 64
estriol vaginaal (0,5mg)
Klachten waren droge vagina, pijn bij het fietsen. Van de huisarts vaginale capsules gekregen, hield de eerste twee dagen, maar vagina en schaamlippen zwollen op, verschrikkelijke jeuk, irriterend gevoel, en dit constant. Ik werd er stapelgek van. terug naar de huisarts, die me doorstuurde naar n gyneacoloog in het ZH. Jonge arts en aio keken, maar zagen niks afwijkends.[lees meer...] Conclusie: misschien bent u allergisch voor het omhulsel van de tabletten. Ik kreeg een lijst mee met bekkenbodemspecialisten (fysiotherapeuten) en een recept voor de zalf. Maar omdat ik het zo’n smeerboel vond en erg veel hinder ondervond de hele dag van de plakkerige substantie, heb ik het recept niet eens opgehaald en ben op zoek gegaan op internet naar bekkenbodemspieroefeningen. Daar heb ik baat bij! Verder gebruik ik nu een mundgel estriol/DHEA waar ik veel baat bij heb.

07-03-2017 | Vrouw | 64
Overgang
Ik gebruikte Synapauze - E 3 ovules. het was omdat de huid daar al langere tijd dun was en ik irritatie kreeg en droog in vagina. In begin wel irritatie/branderig gevoel 's morgens als ik 's avonds had ingebracht, maar verdween altijd snel. Ik had ze 2x per week en moet zeggen hielp snel voor de droogheid en in het half jaar dat ik het gebruikte geen klachten of bijwerking[lees meer...]en van nare aard. fijne bijkomstigheid was dat ik meer zin had in vrijen en voelde me juist steeds beter in mijn vel (was herstellende ook van angststoornis). Een week voor ik ging stoppen (in overleg huisarts) was ik zomaar erg vergeetachtig met veel dingen dat was vreemd gevoel! Na stoppen nu een 6 weken voel ik toch weer meer kriebel van onderen en is de zin om te vrijen er wel, maar het gevoel van opwinding helemaal weg dus ook moeilijker om een orgasme te krijgen nu. gezien de bijwerkingen in de bijsluiter is het niet raadzaam om veel en langdurig het te gebruiken, maar ik voelde me toch stukken beter toen ik het had! Nu weer overleggen met huisarts wat wijsheid is.....iemand nog suggesties?

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum