categorie

Hormonen - progestagenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - progestagenen

18-01-2023 | Vrouw | 40
Premenstrueel syndroom (PMS)
Week 3 en 4 van mijn cyclus voel ik mij depressief en kruip ik in mijn schulp. Door deze medicatie te nemen, blijf ik ondernemend en vrolijk. Blijf zin in het leven houden zoals ik in de eerste twee weken ook heb. Ik ben erg blij met deze medicatie. Ik word er slaperig van, maar dat vind ik juist heel fijn. Ik neem er twee 's avonds voor het slapen gaan en slaap deze twee[lees meer...] weken van mijn cyclus aanzienlijk beter.

12-01-2023 | Man | 21
Onregelmatige menstruatiecyclus
Hoi iedereen, Ik ben nu al 7 weken hevig ongesteld ik bloed enorm veel en dit al 7 weken lang. Ik heb super veel pijn aan m’n onderbuik. Ik heb provera van de huisarts gekregen om het te laten stoppen. Ik merk er weinig van ik blijf nog steeds veel bloeden. Alleen heeft dit erg invloed op mijn humeur en krijg ik er hoofdpijn van. Ik hoop dat iemand raad heeft voor mij [lees meer...]ik wil gewoon mijn normale cyclus terug…

23-12-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Na veel klachten overgang dit middel gaan ikken . Samen met estradiol pleister 50 Helaas veel bloedingen tussen door. De rest symptomen geweldig,helaas alleen bloedingen tussendoor

21-12-2022 | Vrouw | 35
Uitstellen van menstruatie
Ik neem deze iedere jaar met kerst want zo of zo bin ik altijd met kerst ongesteld. Hij werkt goed, alleen mijn maag is best wel gevoelig en ik neem daarom 2 per dag aan plek van 3. Anders heb ik ook meer mijn bij mijn menstrutie .

14-12-2022 | Vrouw | 30
progesteron
Vroeggeboorte voorkomen . Ik reageer altijd fel op medicatie, maar hier was het echt hevig! Na gebruik werd ik ‘s nachts wakker met hartkloppingen en draaierigheid. Bewegen kon niet want ik werd er nog meer draaierig + misselijk van. Tegen de ochtend: diarree

14-12-2022 | Vrouw | 42
Vruchtbaarheid
Ter ondersteuning van iui en icsi. Na samen 7 pogingen nog geen succes. Niet handig inbrengen, halve pil lost niet op. Gevoelige borsten, druk onderbuik, hoofdpijn, moe, emotioneel...

29-11-2022 | Vrouw | 50
Overgang
Ik ben naar de Hormoonpoli gegaan ivm opvliegers daarbij sliep ik slecht en had al twee jaar chronische (onder)rugpijn. Ik slik 2 tabletten utrogestan in de avond en ben bijna helemaal van mijn rugklachten af, bizar, en slaap ook een stuk beter. Ik heb een spray oestrogeen voor de opvliegers maar die zijn er even niet meer dus die gebruik ik weer als het weer opkomt. Gewe[lees meer...]ldig! Het enige nadeel is dat mijn borsten vreselijk gevoelig zijn. Voor mij is dagelijks gebruik voorgeschreven, dat vind ik wel vreemd omdat ik bijna overal lees dat het twee weken wordt gebruikt per cycles.

25-11-2022 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Nooooooooooit meer!! Gebruikt om niet ongesteld te worden op mijn verloving, ivm de jurk. Nooit, nooit en nooit meer! Ik heb alle bijwerkingen gehad, abnormaal veel vocht vastgehouden (is te zien op de verlovingsfotos), ik voel me zo depressief na het gebruik. Moodswings en ik voel alsof ik mezelf niet meer ben. Buikkrampen, nonstop hele dag door. Heftige bloedverlies, wat[lees meer...] ik normaal vind maar houd hier rekening mee. Maar het ergste is jezelf depressief voelen. Ik kon beter ongesteld worden, wat ik nu meemaak is veel erger. Aub dames let op jullie gezondheid, geestelijk gezond zijn is echt belangrijk. Uiteindelijk niet kunnen genieten van me dag, omdat ik mezelf niet meer was + ik vind mezelf spuuglelijk op de fotos door de vocht die ik heb vastgehouden. Echt troep medicijn gewoon

21-11-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Slik 12 dagen per maand, naast dagelijks oestrogeen. Tijdens gebruik tot 1-2 dagen na stop, bovengenoemde klachten.

11-11-2022 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik moet dit medicijn 2x per jaar omdat ik o.a. pcos heb. Nooit bijwerkingen gehad op deze keer een opgeblazen gevoel in mijn darmen na.

10-11-2022 | Vrouw | 46
Overgang
Na een jaar van overprikkeld voelen, angstaanvallen, somberheid en labiliteit én onregelmatige menstruaties bleek de overgang te zijn begonnen. Wat een ellende! Zo nog jaren door modderen zag ik niet zitten, daarom gestart met HST in de vorm van oestrogeen (Estradiol) pleisters. Die kun je niet gebruiken zonder progesteron, dus gekozen voor Utrogestan (op advies van overga[lees meer...]ngs verpleegkundige). Omdat ik nog wel (onregelmatige) menstruaties heb, moet ik 12 dagen per maand de Utrogestan pillen slikken. Voordeel is dat je er goed door slaapt (s avonds innemen!) nadeel is dat ik somber en emotioneler wordt tijdens slikken van dit middel. Neemt niet weg dat ik me met deze pil + estradiol pleister VEEL beter voel dan zonder

08-11-2022 | Vrouw | 46
lynestrenol
Ik wil geen spiraal met lokaal hormoon maar koos voor Orgametril. Dag 2 en de ellende met vlekken (auras) zien begibt weer. Lang gestopt geweest en nergens geen last van. Altijd als het ik aan de pil zit begint deze ellende weer. Stop gelijk nu weer met deze pil. Het is gekmakend en beangstigend hoe mijn zicht weg valt. Ik kan niet normaal functioneren pp het werk nu.

07-11-2022 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb deze medicatie 14 dagen moeten nemen 2/1 per dag waardoor ik mijn menstruatie niet meer kreeg en ik met een cyste zit van 5 cm donderdag 3 november gestopt ermee ondertussen nog altijd geen menstruatie

05-11-2022 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Was een beetje bang geworden nadat ik hier alle reacties had gelezen. Dit omdat ik 1 a 2 per jaar last van migraine heb en niet goed reageer op hormonen. Ik heb het genomen ivm weekend in het buitenland. Een vriendin neemt dit met regelmaat en heeft nooit ergens last van. Ik heb dan ook nergens last van gehad. Geen bijwerking niks. Nadat ik gestopt ben, ben ik kleine 4 dag[lees meer...]en later ongesteld geworden. Dit ook zonder klachten. Enige is wel dat ik enorm erg ongesteld ben. Maar het medicijn doet wat ie moet doen

15-10-2022 | Vrouw | 34
Uitstellen van menstruatie
Ik ga trouwen volgende week en wil daarom m’n menstruatie uitstellen. Nu na dag 2 kreeg ik vanmiddag migraine (wat ik vroeger vaak heb gehad, maar tegenwoordig om de paar jaar). Ik lig al 3 uur wakker terwijl ik altijd goed slaap en ben al de hele dag misselijk. Ik stop! Met als gevolg dat ik nu dus JUIST ONGESTELD ga zijn op onze dag. Troep!!

14-10-2022 | Vrouw | 67
dydrogesteron
Heftige menstruatie klachten enik heb het vanaf mijn 28e tot de overgang genomen. Ik voelde mij er goed bij.

08-10-2022 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde een weekend weg, dus op deze manier menstruatie uitstellen. Ik ben gevoelig voor hormonen, maar ik had niet verwacht dat het zo erg zou worden. Maandag begonnen en op donderdag het gevoel dat ik manisch werd. Vrijdag begon de paniekaanvallen toe te nemen en vrijdagnacht was een hel. Ik ben bewust dat het door de hormonen komt, maar ik kreeg de drang om alle pi[lees meer...]llen on huis in te nemen. Maandag de dokter maar bellen. En er tot dan voor zorgen dat ik niet alleen ben.

07-10-2022 | Vrouw | 27
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ivm niet uit me zelf ongesteld te worden heeft mijn gynaecoloog dit voor mij voor geschreven ik was 1 keer uit me zelfs ongesteld geworden maar 22 dagen lang wat niet normaal was ik vind dit een fijn middel om toch de binnen boel op te frissen ik word met gemak zo 1,5 niet ongesteld als ik het middel niet gebruik ik gebruik ook verder geen anticonceptie omdat ik daar niet [lees meer...]tegen kan wel word ik extreem heftig ongesteld van het middel grootste tampon wisselen in half uur plus maandverband gebruik anders lek ik door dus dit beperkt wel erg mijn sociale activiteiten verder raad ik het wel aan want 22 dagen lang ongesteld is ook niks en anderhalf jaar niet zijn is ook fijn maar Brent wel de nodige risicos met zich mee

22-09-2022 | Vrouw | 29
lynestrenol
I.v.m. vakantie menstruatie uitgesteld middels dit medicijn. Erg goed geholpen, echter werdt ik na het stoppen wel pas na 1 week ongesteld. Maar dit was voor mij geen probleem. Verder helemaal geen last gehad van bijwerkingen.

18-09-2022 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruik dit medicijn 3 x per jaar als ik op vakantie ga en het werkt goed. Ik heb niet veel last van bijwerkingen, wel wat kramp soms maar dat heb ik voor mn menstruatie ook. Voor mij is het grote nadeel dat ik diabetes heb en door deze medicijnen schommelen mijn suikers enorm en heb ik veel meer insuline nodig dan normaal gesproken. Wat ik tegenwoordig doe als ik w[lees meer...]eet dat ik ongesteld moet worden op vakantie , is al de menstruatie voor de vakantie uitstellen zodat je je hele cyclus opschuift. Dan hoef je deze pillen niet te slikken op vakantie dus als je dan bijwerkingen hebt ben je gewoon lekker thuis.

17-09-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt om menstruatie uit te stellen in de vakantie. Nooit eerder gebruikt, verder niet verdiept in de bijwerkingen. Ik heb het 13 dagen geslikt, 3 pillen per dag. Tijdens slikken veel migraine aanvallen gehad en last van opgezette buik. De meeste problemen kwamen na het stoppen. 2 dagen na stoppen werd ik ongesteld, hevige bloedingen en last van buik waar ik eigenlijk n[lees meer...]ooit last van heb. Vlak daarna kreeg ik pijnlijke tepels en pijnlijke borsten en de 2e menstruatie was 4 dagen later (nooit last van altijd heel regelmatig) de pijnlijke borsten bleven ook na de menstruatie. De menstruatie daarna kwam al na 2 weken, veel te vroeg. Toen ook weer hevig bloeden en pijn in mijn buik. Pas toen dacht ik aan Primolut en ben ik ervaringen gaan lezen. Dit verklaard wel mijn klachten. Als ik dit eerder wist had ik het nooit geslikt! En nu hopen dat mijn menstruatie weer snel normaal wordt. Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die na het slikken van deze pil langdurig last hebben gehad van een onregelmatige cyclus

16-09-2022 | Vrouw | 46
Overgang
Kuur voor 10 dgn ivm overgangsklachten. Vanaf dag 6 bijna niet meer te doen qua bijwerkingen. Hardnekkige hoofdpijn bij vlagen, hartstikke misselijk, zo vermoeid dat ik nauwelijks op de been kon blijven en tegelijkertijd van binnen een enorm opgejaagd gevoel. Heel naar zelfs bij vlagen als beangstigend ervaren.

26-08-2022 | Vrouw | 55
Overgang
Ben 3 jaar geleden met HST begonnen. Slikte daarvoor eerst de pil, kreeg toen trombose (slikte de pil ivm overgangsklachten, die waren zo erg dat ik niet meer sliep en kon werken. Nu Eustradiol pleisters en Uterogestan: 1 capsule per dag. Neem ik s avonds en slaap er prima op, een verlossing na vele jaren beroerd slapen. In de 12 dagen/maand dat ik Uterogestan slik ben ik[lees meer...] s ochtends vaak misselijk en opgezette maag. In de loop van de dag trekt dat weg en als ik stop met de Uterogestan ook. Daarnaast ben ik in deze dagen veel somberder, emotioneler. vooralsnog wegen de voordelen (geen opvliegers en goed slapen) op tegen de nadelen. En alleen Eustradiol slikken is geen optie.

26-08-2022 | Vrouw | 34
Endometriose
Na covid vaccinatie werd ik plots maandenlang ongesteld, toen primolut gekregen, dat werkte goed om het te stoppen. Daarna drie maanden geen menstruatie en daarna begon het weer, na drie weken menstruatie in afwachting van operatie voor endometriose, iom arts provera gaan gebruiken. Eerste twee maanden was geweldig, aan het begin beetje chagrijnig maar dat ging snel over.[lees meer...] Na operatie opeens een doorbraakbloeding, toen eerst dosis verhoogd naar 30mg, dit hielp niet dus toen een stopweek ingezet. Hierna weer chagrijnig en twee weken erna begonnen met spotting. Ik heb dit 6 weken aangekeken en de buikkrampen werden steeds erger en ik had ook elke hoofdpijn. Toch weer dosis verhoogd, hoofdpijn werd minder, maar werd beetje labiel. Nu overgestapt naar drie keer per dag innemen. Tot nu toe: krampen, hoofdpijn, misselijk, moeheid. Ik hoop dat dit weer afvlakt oid want begin het inmiddels knap zat te worden met al dit gehannis en de bijwerkingen. Gelukkig heb ik bij progesteron geen last van ernstige depressie en suicidaliteit, wat ik wel heb met de gewone pil.

22-08-2022 | Vrouw | 27
Uitstellen van menstruatie
Hoi, ik wilde voor mijn vakantie mijn menstruatie uitstellen. Ik heb eerder nog nooit de pil gebruikt dus dit was iets nieuws voor mij. Onwijs veel spijt gehad. De eerste 3 dagen had ik last van hevige hoofdpijn en misselijkheid. Na 3 dagen stopte mijn hoofdpijn maar misselijkheid heeft 2 weken lang geduurd. Normaal ben ik nooit wagenziek. Elke x dat ik in de auto stapte w[lees meer...]erd ik misselijk. Ook door de dag heen. Ik had ook 2 weken lang last van ongesteldheidskrampen. 3/4 keer per dag had ik last van krampen die ongeveer een halve min duren. Nadat ik de 2 weken erop had zitten ben ik ongesteld geworden. Normaal gesproken heb ik alleen last van buikpijn. Dit keer was het allemaal heftiger. Hoofdpijn rugpijn futloos hevige buikpijn misselijkheid. Voor mij 1 ding zeker. Liever ongesteld op vakantie dan al deze bijwerkingen die je mood helemaal verpesten!! Graag wilde ik mijn ervaring met jullie delen

22-08-2022 | Vrouw | 42
Uitstellen van menstruatie
Na alle horrorverhalen hier was ik wat huiverig. Maar ik heb nergens last van gehad. Geen bijwerkingen, innemen gewoon in mijn agenda gezet met een melding. Echt geen enkel probleem. Ik weet nog niet hoe het is als ik ermee stop, maar het is mij meer dan waard geweest.

21-08-2022 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
4 dagen gebruikt. Menstruatie bleef uit. Tijdens gebruik weinig eetlust, gevoelige darmen al met al heb ik hier geen last van ondervonden. Wel één keer bijna flauwgevallen. Ik besefte pas later dat de eetlust en duizeligheid door het medicijn kwamen. Ongeveer 3 dagen na stop begon mijn menstruatie. Meteen heftig en de laatste dagen enorm veel krampen. Zo erg heb ik dat nor[lees meer...]maal niet

19-08-2022 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
3x per dag 1 pil. Vond ik soms lastig omdat ik op vakantie was. Na ongeveer een week voelde ik mij een aantal keer misselijk. Maar dit kan natuurlijk ook door het vreemde eten zijn gekomen of door de warmte oid. Ik heb mijn menstruatie probleemloos 10 dagen uit kunnen stellen, wat erg fijn is als je op vakantie bent. Verder helemaal geen klachten gehad.

11-08-2022 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
9 weken bloedverlies en dat moest stoppen ivm gevaarlijk laag HB. Ieder half uur maandverband vol, dag en nacht. Primolut werkte een paar dagen en toen kwam het in alle hevigheid weer terug. Vanaf dag 1 bijna alle bijwerking, zowel geestelijk als lichamelijk. Vooral geestelijk was een hel! Depressief, emotioneel, agressief enz. Ben nu 5 weken zonder en nog steeds vlieg ik [lees meer...]hormonaal alle kanten op. Gebruik dit nooit meer.

07-08-2022 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
Vanwege vakantie en geen zin om daar ongesteld te worden toch de stap genomen om primoluut eens te proberen. Ik had veel horror verhalen gelezen over dit medicijn en was dus wat huiverig om ermee te beginnen. Maar het tegenovergestelde is waar. Fantastische ervaring met dit medicijn. Ik begon 3 dagen voor de verwachte menstruatie, nam 3 maal daags 1 tablet. De menstruatie[lees meer...] bleef uit en ik had geen enkele vervelende bijwerking. Echt super blij dat ik gekozen heb voor primoluut en zou het iedereen aanbevelen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5881)
Anticonceptie - overig (4309)
Cholesterol (3141)
Depressie - antidepressiva overig (2970)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2715)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2407)
Verslavingsziekten (2197)
Pijn (2183)
Bloeddruk - betablokkers (1841)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1632)
Anticonceptie - eenfase (1516)
Angststoornissen (1465)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1450)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1355)
Depressie - antidepressiva TCA (1178)
Antibiotica - urineweginfectie (1167)