categorie

Hormonen - progestagenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - progestagenen

22-09-2022 | Vrouw | 29
lynestrenol
I.v.m. vakantie menstruatie uitgesteld middels dit medicijn. Erg goed geholpen, echter werdt ik na het stoppen wel pas na 1 week ongesteld. Maar dit was voor mij geen probleem. Verder helemaal geen last gehad van bijwerkingen.

18-09-2022 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruik dit medicijn 3 x per jaar als ik op vakantie ga en het werkt goed. Ik heb niet veel last van bijwerkingen, wel wat kramp soms maar dat heb ik voor mn menstruatie ook. Voor mij is het grote nadeel dat ik diabetes heb en door deze medicijnen schommelen mijn suikers enorm en heb ik veel meer insuline nodig dan normaal gesproken. Wat ik tegenwoordig doe als ik w[lees meer...]eet dat ik ongesteld moet worden op vakantie , is al de menstruatie voor de vakantie uitstellen zodat je je hele cyclus opschuift. Dan hoef je deze pillen niet te slikken op vakantie dus als je dan bijwerkingen hebt ben je gewoon lekker thuis.

17-09-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt om menstruatie uit te stellen in de vakantie. Nooit eerder gebruikt, verder niet verdiept in de bijwerkingen. Ik heb het 13 dagen geslikt, 3 pillen per dag. Tijdens slikken veel migraine aanvallen gehad en last van opgezette buik. De meeste problemen kwamen na het stoppen. 2 dagen na stoppen werd ik ongesteld, hevige bloedingen en last van buik waar ik eigenlijk n[lees meer...]ooit last van heb. Vlak daarna kreeg ik pijnlijke tepels en pijnlijke borsten en de 2e menstruatie was 4 dagen later (nooit last van altijd heel regelmatig) de pijnlijke borsten bleven ook na de menstruatie. De menstruatie daarna kwam al na 2 weken, veel te vroeg. Toen ook weer hevig bloeden en pijn in mijn buik. Pas toen dacht ik aan Primolut en ben ik ervaringen gaan lezen. Dit verklaard wel mijn klachten. Als ik dit eerder wist had ik het nooit geslikt! En nu hopen dat mijn menstruatie weer snel normaal wordt. Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die na het slikken van deze pil langdurig last hebben gehad van een onregelmatige cyclus

16-09-2022 | Vrouw | 46
Overgang
Kuur voor 10 dgn ivm overgangsklachten. Vanaf dag 6 bijna niet meer te doen qua bijwerkingen. Hardnekkige hoofdpijn bij vlagen, hartstikke misselijk, zo vermoeid dat ik nauwelijks op de been kon blijven en tegelijkertijd van binnen een enorm opgejaagd gevoel. Heel naar zelfs bij vlagen als beangstigend ervaren.

26-08-2022 | Vrouw | 55
Overgang
Ben 3 jaar geleden met HST begonnen. Slikte daarvoor eerst de pil, kreeg toen trombose (slikte de pil ivm overgangsklachten, die waren zo erg dat ik niet meer sliep en kon werken. Nu Eustradiol pleisters en Uterogestan: 1 capsule per dag. Neem ik s avonds en slaap er prima op, een verlossing na vele jaren beroerd slapen. In de 12 dagen/maand dat ik Uterogestan slik ben ik[lees meer...] s ochtends vaak misselijk en opgezette maag. In de loop van de dag trekt dat weg en als ik stop met de Uterogestan ook. Daarnaast ben ik in deze dagen veel somberder, emotioneler. vooralsnog wegen de voordelen (geen opvliegers en goed slapen) op tegen de nadelen. En alleen Eustradiol slikken is geen optie.

26-08-2022 | Vrouw | 34
Endometriose
Na covid vaccinatie werd ik plots maandenlang ongesteld, toen primolut gekregen, dat werkte goed om het te stoppen. Daarna drie maanden geen menstruatie en daarna begon het weer, na drie weken menstruatie in afwachting van operatie voor endometriose, iom arts provera gaan gebruiken. Eerste twee maanden was geweldig, aan het begin beetje chagrijnig maar dat ging snel over.[lees meer...] Na operatie opeens een doorbraakbloeding, toen eerst dosis verhoogd naar 30mg, dit hielp niet dus toen een stopweek ingezet. Hierna weer chagrijnig en twee weken erna begonnen met spotting. Ik heb dit 6 weken aangekeken en de buikkrampen werden steeds erger en ik had ook elke hoofdpijn. Toch weer dosis verhoogd, hoofdpijn werd minder, maar werd beetje labiel. Nu overgestapt naar drie keer per dag innemen. Tot nu toe: krampen, hoofdpijn, misselijk, moeheid. Ik hoop dat dit weer afvlakt oid want begin het inmiddels knap zat te worden met al dit gehannis en de bijwerkingen. Gelukkig heb ik bij progesteron geen last van ernstige depressie en suicidaliteit, wat ik wel heb met de gewone pil.

22-08-2022 | Vrouw | 27
Uitstellen van menstruatie
Hoi, ik wilde voor mijn vakantie mijn menstruatie uitstellen. Ik heb eerder nog nooit de pil gebruikt dus dit was iets nieuws voor mij. Onwijs veel spijt gehad. De eerste 3 dagen had ik last van hevige hoofdpijn en misselijkheid. Na 3 dagen stopte mijn hoofdpijn maar misselijkheid heeft 2 weken lang geduurd. Normaal ben ik nooit wagenziek. Elke x dat ik in de auto stapte w[lees meer...]erd ik misselijk. Ook door de dag heen. Ik had ook 2 weken lang last van ongesteldheidskrampen. 3/4 keer per dag had ik last van krampen die ongeveer een halve min duren. Nadat ik de 2 weken erop had zitten ben ik ongesteld geworden. Normaal gesproken heb ik alleen last van buikpijn. Dit keer was het allemaal heftiger. Hoofdpijn rugpijn futloos hevige buikpijn misselijkheid. Voor mij 1 ding zeker. Liever ongesteld op vakantie dan al deze bijwerkingen die je mood helemaal verpesten!! Graag wilde ik mijn ervaring met jullie delen

22-08-2022 | Vrouw | 42
Uitstellen van menstruatie
Na alle horrorverhalen hier was ik wat huiverig. Maar ik heb nergens last van gehad. Geen bijwerkingen, innemen gewoon in mijn agenda gezet met een melding. Echt geen enkel probleem. Ik weet nog niet hoe het is als ik ermee stop, maar het is mij meer dan waard geweest.

21-08-2022 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
4 dagen gebruikt. Menstruatie bleef uit. Tijdens gebruik weinig eetlust, gevoelige darmen al met al heb ik hier geen last van ondervonden. Wel één keer bijna flauwgevallen. Ik besefte pas later dat de eetlust en duizeligheid door het medicijn kwamen. Ongeveer 3 dagen na stop begon mijn menstruatie. Meteen heftig en de laatste dagen enorm veel krampen. Zo erg heb ik dat nor[lees meer...]maal niet

19-08-2022 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
3x per dag 1 pil. Vond ik soms lastig omdat ik op vakantie was. Na ongeveer een week voelde ik mij een aantal keer misselijk. Maar dit kan natuurlijk ook door het vreemde eten zijn gekomen of door de warmte oid. Ik heb mijn menstruatie probleemloos 10 dagen uit kunnen stellen, wat erg fijn is als je op vakantie bent. Verder helemaal geen klachten gehad.

11-08-2022 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
9 weken bloedverlies en dat moest stoppen ivm gevaarlijk laag HB. Ieder half uur maandverband vol, dag en nacht. Primolut werkte een paar dagen en toen kwam het in alle hevigheid weer terug. Vanaf dag 1 bijna alle bijwerking, zowel geestelijk als lichamelijk. Vooral geestelijk was een hel! Depressief, emotioneel, agressief enz. Ben nu 5 weken zonder en nog steeds vlieg ik [lees meer...]hormonaal alle kanten op. Gebruik dit nooit meer.

07-08-2022 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
Vanwege vakantie en geen zin om daar ongesteld te worden toch de stap genomen om primoluut eens te proberen. Ik had veel horror verhalen gelezen over dit medicijn en was dus wat huiverig om ermee te beginnen. Maar het tegenovergestelde is waar. Fantastische ervaring met dit medicijn. Ik begon 3 dagen voor de verwachte menstruatie, nam 3 maal daags 1 tablet. De menstruatie[lees meer...] bleef uit en ik had geen enkele vervelende bijwerking. Echt super blij dat ik gekozen heb voor primoluut en zou het iedereen aanbevelen.

06-08-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde een paar dagen de menstruatie uitstellen ivm vakantie. Had ik al eerder gedaan en dat was heel goed gegaan maar het medicijn wat ik daar eerder voor kreeg voorgeschreven was niet meer verkrijgbaar en daarom kreeg ik primolut. Ik zou het eigenlijk een week 3 x per dag moeten slikken maar 3 weken 1 tablet kon ook. Daar ben ik heel blij om want de bijwerkingen van 1 [lees meer...]per dag vond ik al genoeg maar als ik lees wat mensen met een hoge doseringen mee maakten ben ik blij dat ik voor die lagere dosering kon kiezen. Eerste dag ging nog goed. 2e dag vroeg mn vriend waarom ik zo wiebelde met mn benen en ik niet stil kon zitten. Op dag 3 kregen we zo’n enorme ruzie en ik bleef maar tieren en schreeuwen. Ik bleef daar heel erg in hangen. Terwijl ik normaal vd lieve vrede ben. Ik voelde me dagen dat ik niemand nodig had. Dat ik on top of the world was. Terwijl het me opioel dat ik juist al nachten wakker lag. Maar dan ook écht wakker lag. Met ogen wijd open en of ik de hele nacht door kon gaan met alles maar niet slapen. En overdag was ik niet moe maar ervaarde juist alles heel intens. Maar het liefst alleen. Terwijl ik normaal best een pleaser ben en graag vrienden ben met iedereen. Dat ik het zo geweldig met mezelf kon hebben vond ik fantastisch maat het voelde niet alsof dit van mezelf was maar alsof iets het van me over had genomen. Ik had t gevoel dat aan de speed zijn ook zo zou voelen. En toen ik daarom eens online ging lezen wat de ervaringen waren begreep ik dat het niet slapen, het onrustig zijn, het on top of the world zitten, het felle gedrag door de medicatie kwam. En dat ik beter maar gewoon ongesteld kon worden op vakantie dan dat ik die troep bleef slikken. Mijn vriend vraagt zich al dagen af wie die voor zich heeft zitten en wilt een time out omdat die zo van mn “nieuwe katakter” geschrokken is. Dus nee ik zou niet nog eens kiezen voor dit medicijn.

30-07-2022 | Vrouw | 23
Uitstellen van menstruatie
Had dit voorgeschreven gekregen voor de vakantie. Het medicijn deed zijn werk. Heb wel alle dagen last gehad van krampen en voelde me niet meer mijzelf. Had erg last van schommelende emoties en neerslachtigheid. Eerder gestopt om die reden. Na paar dagen kreeg ik last van een menstruatie pijn wat minstens een keer zo erg was als dat het normaal was. Kortom het doet wat he[lees meer...]t beloofd maar ik weet niet of het wel weer zou willen gebruiken.

25-07-2022 | Vrouw | 42
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Bloedingen van 3,5 week een paar dagen pauze en weer opnieuw. Dus zou primolut moeten helpen alles weer op orde te krijgen. Ik raad het sterk af! Enorme buikpijn, overgeven, zo’n opgezette buik dat ik wel zwanger lijk en enorme depressie gevoelens. Vind het een gevaarlijk medicijn.

23-07-2022 | Vrouw | 25
Endometriose
Ik gebruik provera nu al 3 jaar lang ivm endometriose om geen menstruatie te krijgen. Het is een fijne pil en effectief om de menstruatie te stoppen. Echter heeft de pil een enorm nadelig effect op mijn libido en heb ik last van vaginale droogte waardoor ik nu toch wat anders ga uitproberen na lang gebruiker te zijn geweest van dit middel.

21-07-2022 | Vrouw | 55

10-07-2022 | Vrouw | 32
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben hieraan begonnen in verband met een cyste op een eierstok waardoor ik niet ongesteld werd. De huisarts zei erbij.. Je kunt wel wat vocht gaan vasthouden. Nou dat leek me geen probleem dus 10 dagen 3 tabletjes gekregen. Na 3 dagen ben ik van ellende gestopt. Voelde me vreselijk depressief, hoofdpijn, buikpijn.. Slaap heel slecht. Eet ook slecht omdat ik steeds missel[lees meer...]ijk word. Zou dit nooit meer gebruiken en heb ook geen idee of ik nu wel ongesteld ga worden omdat ik het maar zo kort heb geslikt

21-05-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik dacht Yes dit is de oplossing tegen mijn klachten maar helaas kon ik niet tegen de utrogestan pilletjes. Ik nam er maar 1 ipv 2 in de avond. Was verschrikkelijk duizelig moe depressief kon alleen maar huilen dit nooit meer. Nu moet ik beginnen met alleen de pleisters en dan ben ik benieuwd wat ze als vervanger voor de utrogestan willen doen.

11-05-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Voor mijn vakantie begonnen met dit medicijn en erg veel spijt van. Bijwerkingen waren ontzettend aanwezig en vooral mijn opgezette voeten en erg chagrijnig zijn namen de bovenhand. Ik werd na 3 dagen na laatste pil ongesteld en nog nooit zoveel krampen in buik en rugpijn gehad. Voortaan pak ik dit medicijn niet meer.

19-04-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik gebruik Lenzetto spray (estradiol) i.c.m. Utrogestan capsules 100 mg. maar ik ervaar van de Utrogestan nare bijwerkingen zoals een sterk jeukende tepel en uitslag in de vorm van rode jeukende bultjes op zowel mijn boven als onderarmen. Mijn HA zegt dat ik dan maar uit de zon moet blijven maar dat is op vakantie een beetje lastig. Het lijkt wel een allergische reactie. [lees meer...]Aangezien ik ook hooikoortspatient ben gebruik ik ook dagelijks antihistaminetabletjes dus je zou verwachten dat ik dan geen allergische reactie meer kan krijgen. Helaas dus toch! Iemand die dezelfde ervaringen/klachten heeft?

23-03-2022 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie
In verband met vakantie wilde ik graag mijn menstruatie met een week uitstellen. Door het lezen van de ervaringen op deze site was ik erg aan het twijfelen omdat ik bang was voor mogelijke bijwerkingen. Uiteindelijk toch voor gekozen om het te doen. 3 dagen van te voren begonnen met slikken (twee keer per dag een tablet na een maaltijd) en in totaal 10 dagen de tabletten g[lees meer...]eslikt. Ik heb nergens last van gehad, helemaal geen bijwerkingen. Het werkte goed. Op de derde dag na het stoppen uiteindelijk ongesteld geworden. Ook daarbij gelukkig nog geen bijzonderheden. Ik zou het aanraden.

06-03-2022 | Vrouw | 38
Uitstellen van menstruatie
Naar aanrader van de huisarts om mijn menstruatie uit te stellen voor vakantie kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Ik slik antidepressiva en dit leek beter dan de anticonceptiepil pil. Ik heb me echt nog nooit zo slecht gevoeld. De hele dag door hoofdpijn, buikkrampen(vooral in bed) en mijn emoties gaan zo heen en weer! Dit was echt een slecht idee om dit t[lees meer...]e nemen. Ben na 7 dagen gestopt, dan maar ongesteld op vakantie. Voor mij dit medicijn nooit meer!

Duphaston

25-02-2022 | Vrouw | 25
dydrogesteron
Zeer tevreden!!! Enorm blij met deze medicijn. Doet heel goed zijn werking

15-01-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik heb hieronder ook al een keer een review gegeven, toen was ik halverwege het slikken. Uiteindelijk bleef ik de gehele slikperiode van 10 dagen licht ongesteld (zoals ik al was, dus het leek niet te werken) maar toen de pillen op waren werd ik 'echt' ongesteld, een dag of 4 en daarna was mijn cyclus weer normaal, dus het heeft wel gewerkt. Alleen nu is het weer onregelm[lees meer...]atig, net na mijn boosterprik (eerder had ik het na mijn 2e vaccinatie, het moet hier haast wel door komen lijkt het, nu leg ik dat verband pas). Dus ik wacht het nog een paar dagen af (vorige keer had ik 1,5 maand gewacht en ik bleef toen dagelijks heel, heel licht ongesteld) maar nu ga ik niet lang wachten en waarschijnlijk meteen nog een keer zo'n dosis vragen.

06-12-2021 | Vrouw | 61
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik nam eerst Heria, heb dan een curettage gehad, daarna ernstig bloedverlies,ben gestart met orgametril al 4 weken veel bloedverlies, ik neem wel bloedverdunners.moet nog weken wachten voor ik bij de gynaecoloog terecht kan.

25-11-2021 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Voor mij werkte dit middel perfect. Van tevoren had ik gezocht naar ervaringen van anderen en daarom was ik wat huiverig om dit middel te gebruiken. Maar bij mij werkte het prima! Ik had geen buikpijn, hoofdpijn of wat dan ook tijdens gebruik en mijn menstruatie kwam 2 dagen na het stoppen op gang. Ik wilde op vakantie niet ongesteld zijn. Ik heb er voor gekozen om Primolu[lees meer...]t een maand vóór de vakantie te slikken om zo mijn menstruatie te verzetten. Dat is heel goed gelukt! Mijn cyclus kwam weer prima op gang en zodoende was ik ongeveer 2 weken vóór en 2 weken ná mijn vakantie ongesteld. Je hoeft dus niet bang voor dit middel te zijn, het heeft mij goed geholpen!

20-11-2021 | Vrouw | 35
Uitstellen van menstruatie
Ik heb Primolut gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen vanwege mijn vakantie. Toen ik terug kwam werd ik na 3 dagen ongesteld. Toen begon de bijwerkingen in te slaan. Ik heb 3e graads endometriose en het leek alsof ik weer in mijn tiener jaren was. Meer als 2 dagen buikkrampen met uitstraling naar benen, bedlegerig, hoofdpijn, misselijk, geen trek om te eten, dubb[lees meer...]el zien, hevig bloedverlies en oververmoeid. Was het effectief? Jazeker tijdens mijn vakantie heb ik geen last gehad. Is het de moeite waard? Nee, ik zou dit niet zo snel meer doen gezien de nasleep ik ervan krijg.

11-11-2021 | Vrouw | 18
Endometriose
Ik heb jarenlang enorm veel buikpijn gehad tot op het punt dat ik maandelijks wel eens dagen niet naar school ging. Sinds ik deze pil slik heb ik eindelijk bijna nooit meer buikpijn. De ongesteldheid is onregelmatig maar nooit heftig. Meestal 1 keer in de 3 maanden. Ik ben echt enorm blij met deze pil

05-11-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben 52 en al maanden onafgebroken ongesteld. Tranexaminezuur werkte niet afdoende, het bleef op momenten gewoon lopen. Half uurtje met het beste nachtmaandverband, daarna volgde doorlekken. Uiteindelijk door gynaecoloog premoluut voorgeschreven gekregen. Na 2 tabletjes de volgende ochtend migraine gekregen (dag ervoor al, komt meestal 3 dagen terug). Na 3e tabletje f[lees meer...]ocale problemen gekregen. Daarbij nam hartslag toe samen met zweten en wegzakken. Uiteindelijk blijkt er een contra indicatie te zijn voor premolut bij migraine met focale symptomen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4233)
Cholesterol (3103)
Depressie - antidepressiva overig (2936)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2669)
Pijn - morfine-achtigen (2410)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2165)
Pijn (2157)
Bloeddruk - betablokkers (1821)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1622)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1412)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1409)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1338)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1134)