categorie

Hormonen - progestagenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - progestagenen

05-12-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het heeft voor mij geholpen om na 8 maanden weer ongesteld te worden. Maar de bijwerkingen en dan vooral de buikkrampen zijn echt verschrikkelijk. 10 dagen lang geslikt om menstruatie op te wekken. Tussen het slikken af en toe al lichte menstruatie. (Oud bloed) en gevoelige borsten.Na het stoppen meteen 2 dagen er na hele heftige ongesteldheid en buikkrampen. Echt verschri[lees meer...]kkelijk.
03-12-2019

Utrogestan (progesteron)

Ik gebruik deze medicatie tegen vroeg geboorte, neem in de avond 2 capsules in voor het slapen gaan. Gebruik vanaf week 16 tot week 37 tijdens de zwangerschap. Ik blijf moe en futloos, heb veelal een vieze smaak in mijn mond. Ik weet alleen niet of het door deze medicatie komt, gebruik inmiddels deze medicatie nu 7 weken.
02-12-2019

Endometriose

Na het lezen van alle mogelijke bijwerkingen in de bijsluiter en op deze site was ik behoorlijk huiverig voor dit medicijn. De eerste paar dagen had ik een beetje hoofdpijn, maar dat ging snel weer over. Een positieve bijwerking is dat ik normaal gesproken erg last heb van een extreem droge huid, maar die is als sneeuw voor de zon verdwenen. Over de effectiviteit tegen end[lees meer...]ometriose kan ik nog weinig zeggen, gezien ik het pas 3 weken neem, maar tot nu toe is mijn ervaring positief over dit medicijn.
09-11-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik zelf heb dus ook vleesboompjes in de baarmoederwand zitten. Ben begonnen met mirena spiraal die kwam er vanzelf weer uit. Nu heb ik een Implanon. En vreselijke vloeiingen.. het houdt maar niet op het gaat maar door. Twee weken geleden hp geweest en kreeg ik orgametril eerst 10 mg na t weekend 20 mg 1 keer per dag 10 dgn de HB was gezakt naar 6.3. En vitamine D te k[lees meer...]ort .nu is de 5 e dag en ben ik weer vreselijk ongesteld.. Wordt er zo moe van.. wat is wijsheid?
29-10-2019

Endometriose

21-10-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik krijg dit medicijn al jaren om een ‘menstruatie bloeding op te wekken. Met een kuur van 4-6 keer per jaar 10 dagen. En dan hopen dat ik binnen 2 weken na stoppen ongesteld wordt. Nu gebruik ik het middel bij mijn vruchtbaarheids behandeling voordat ze mijn eicellen gaan stimuleren. Het is geen fijn medicijn, maar ondanks de extreme bijwerkingen die ik heb, ben ik hee[lees meer...]l dankbaar dat dit medicijn beschikbaar is.
16-10-2019

Vruchtbaarheid

Ik heb een kuur van 10 dagen om snel een menstruatie op te wekken en mijn baarmoeder voor te bereiden op een terugplaatsing van een embryo. Helaas heb ik veel last van bijwerkingen: slap (kan nog geen deuk in een pakje boter slaan), vaak hoofdpijn, duizelig, benauwd (meer last van mijn astma denk ik), extreem opgezette pijnlijke borsten en steeds vlagen van misselijkheid. [lees meer...]Geen libido meer maar dat kan ook met de IVF zelf te maken hebben. Nog 4 dagen, hoop dat ik me snel weer normaal ga voelen.
15-10-2019

Acne/puistjes

Ik nam deze tabletten voor het uitstellen van mijn menstruatie i.v.m een vakantie. Ondanks dat ik deze innam precies volgens de instructies heeft het totaal geen effect gehad op het uitstellen van mijn menstruatie. Ik kreeg ook puistjes op mijn gezicht.
11-10-2019

Uitstellen van menstruatie

Niemand hier ervaring in? Ik zou t graag willen weten.
09-10-2019

Uitstellen van menstruatie

Ik heb 10 dagen 3x per dag deze pillen geslikt voor mijn menstruatie uit te stellen vanwege vakantie .De 4de dag na het stoppen kwam de menstruatie heel heftig met veel pijn en veel bloedverlies ik kreeg er ook heftige buikpijn bij .Na 1week met veel pijn te hebben gelopen en ook geen eetlust meer te hebben ben ik opgenomen in het ziekenhuis waaruit de scan en echo’s ble[lees meer...]ek dat me poortader naar me lever verstopt zat , en dat ook de aders naar me darmen dicht gingen zitten en af gingen sterven . Al met al 9 dagen in het ziekenhuis gelegen en nu weer thuis met nog steeds en poortader die dicht zit . De artsen zijn nog volop in onderzoek maar gaan er voor 95% vanuit dat dit komt door gebruik van Primolut in combinatie met vliegen. Ik mag dit middel nooit meer gebruiken en hoop dat het allemaal weer goed gaat komen op dit moment zit ik aan de bloedverdunners om alle andere aders open te houden en te hopen dat de stolling in de poortader langzaam verkleint .
08-10-2019

Uitstellen van menstruatie

Ik heb n vraag over de orgametril. Ik gebruik t om mijn menstruatie eenmalig uit te stellen, wegens een vakantie. Mijn vraag is, zodra ik ermee stop, zou ik na 3 dagen ongeveer ongesteld moeten worden. Wanneer is dan na die ongesteldheid weer mijn volgende menstruatie? Is dat dan achtereen volgens of pas weer na 24 dagen. Dus wordt de gehele menstruatie cyclus verschov[lees meer...]en? Dat zou mij wel goed uitkomen, want dan heb ik 2x profijt vd kuur. Tevens vroeg ik mij af of je van 1 kuur, dus 15 dgn slikken ook bijwerkingen kan krijgen?
14-09-2019

Duphaston (dydrogesteron)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Voor ovulatie inductie mocht ik starten met clomifeen, maar omdat ik uit mezelf bijna nooit menstrueer wordt met duphaston de menstruatie opgewekt zodat ik kan starten met de behandeling. Medicijn doet wat het moet doen. Het enige wat ik merk is dat ik spontaan begin te zweten en het ineens extreem warm krijg. Ik neem dit natuurlijk voor lief omdat ik hoop zwanger te raken[lees meer...] dankzij deze medicijnen.
15-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Ik heb Primolut gebruikt om mijn ongesteldheid uit te stellen, wat perfect heeft gewerkt. Na 3 dagen werd ik ongesteld. Ik heb geen last gehad van vocht vasthouden, hoofdpijn, moeheid en heb ook geen zwaardere mensturatie gehad dan normaal.
14-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Primolut gebruikt om menstruatie uit te stellen in de vakantie. Dit heeft prima gewerkt! Na het stoppen werd ik 4 dagen later ongesteld, maar een paar druppels ipv verwachte hevige 'ontrekkingsbloedingen' zoals beschreven en verteld door de huisarts. Ik raad het zeker aan! NB: met gebruik van de pil ook altijd weinig klachten gehad, wellicht reageer ik niet anders op ee[lees meer...]n hormoon waardoor ik nauwelijks klachten heb ervaren. Ik denk dat dit in vergelijking valt.
13-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Geen menstruatie op vakantie, geen bijwerkingen ervaren. 3 keer per dag innemen, had mijn wekker op mijn telefoon 3x per dag gezet, na het eten innemen. Afgelopen zondag gestopt (nu is het dinsdag) tot op heden alleen nog wat krampjes, maar nog geen menstruatie. Die zal nog wel komen.
13-08-2019

Uitstellen van menstruatie

14 dagen vakantie, zou op de 2e van de vakantie ongesteld worden dus ik wilde de menstruatie zeker 13 dagen uitstellen. (Ook duidelijk vermeld naar de huisarts) 2 weken van te voren (volgens gebruiksaanwijzing/advies) begonnen. Gelijk onder de pukkels, onrustig met slapen en last van stemmingswisselingen. Van huilen om niets tot (zeer) geïrriteerd. Menstruatie uitstellen g[lees meer...]ing de eerste 6 dagen van de vakantie goed. Vervolgens gewoon ongesteld geworden met ontzettende buikpijn.. zo erg had ik het in tijden niet mee gemaakt. Laatste dagen dosis verhoogd naar 3 per dag. Maar mocht niet meer helpen. Laatste weekje dus niet gezwommen, wel beetje mijn vakantie verpest. Eens maar nooit weer die pil!
12-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Ik ben begonnen met 20 dagen voordat ik ongesteld zou worden. Ik ben toen gewoon ongesteld geworden, maar ik heb wel nog die hele maand doorgeslikt. Nadat ik was gestopt kwam er geen menstruatie en echter ook niet op de datum wanneer ik weer ongesteld moest worden. Nu al twee weken over tijd. (En zwanger zijn kan het niet zijn.)
10-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Het stelde inderdaad keurig mijn ongesteldheid uit maar na 11 dagen begon ik toch door te breken en nu lig ik krom van de buikkrampen. Ik doe dit nooit meer. Mijn buikkrampen zijn nu veel heftiger dan normaal. Ik word er nu s nachts gewoon wakker van.
08-08-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Humeurig, depri, prikkelbaar. Nooit meer, heel mijn vakantie verpest!
04-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Vanwege vakantie wilde ik mijn menstruatie uitstellen. Ik was niet aan de pil. Dit was een goede oplossing leek me. 10 dagen 3x per dag een tablet. Tijdens die periode nergens last van gehad. Geen bijwerkingen. Na het stoppen kwam de menstruatie na 2 dagen. Helaas ging dit een dag of 3 met enorm veel menstruatiepijn, buikpijn, rugpijn en veel bloedverlies.
15-07-2019

Primolut N (norethisteron)

ik had sinds meerdere maanden een medium cyste op mijn eierstok en mijn eierstok was aanzienlijk vergroot. in een poging de cyste te doen verdwijnen en mijn eierstok te laten slinken kreeg ik Primolut N 10mg voorgeschreven. dagelijks gebruik voor 10 dagen vanaf dag 14 in de cyclus, 2 cycli. Ik vond het heftig, zeer veel stemmingswisselingen, 'mijn bloed kookte', ik sliep s[lees meer...]lecht door en had veel buikpijn. bij de tweede ronde voelde ik ook mijn eierstokken zitten als ik op mijn zij lag. Het heeft wel geholpen! de cyste is weg en mijn eierstok heeft een normale grootte. p.s. ik woon in Spanje, ik kon weinig vinden over dit medicijn 10mg in het Nederlands of van deze toepassing en ps 2, wij proberen zwanger te worden en ik ben ouder dan 35, daarom is gekozen voor een hormonale aanpak ipv operatief verwijderen.
11-07-2019

Uitstellen van menstruatie

Orgametril is mij prima bevallen om de menstruatie uit te stellen. Twee dagen nadat ik gestopt ben met slikken werd ik keurig ongesteld, zelfs in mindere mate als normaal. Binnen twee maand zat ik weer in mijn normale cyclus.
08-07-2019

Primolut N (norethisteron)

M'n huisarts schreef deze kuur voor omdat mijn menstruatie heel lang duurde en niet op regel wou komen na m'n zwangerschap. Ik was drie maand ongesteld, toen vier week niet. En toen weer drie week ongesteld. Na het beginnen met de kuur stopte m'n menstruatie na twee dagen. Na het stoppen van de kuur werd ik na drie dagen ongesteld. Nou zo heftig ben ik nog nooit ongesteld [lees meer...]geweest. En wat een krampen. Ik moest elk half uur naar het toilet en nog lekte ik regelmatig door. Ik was gigantisch chagrijnig, moe, haar uitval. Had al niet veel meer over na het ontzwangeren. En nu drie weken later voel ik me nog steeds depressief. Niet om aan te raden.
27-06-2019

Primolut N (norethisteron)

Ik zou voor drie dagen naar een dorp gaan on te werken. In het dorp zijn er niet volop sanitair vandaar ik voor dit koos. Ik kreeg verschrikkelijke buikkrampen tijdens gebruik. Nu al 4e dag niet gebruikt, menstruatie is er nog steeds niet en de pijnen zijn nog steeds zo erg.
25-06-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Echt een verschrikkelijke ervaring gehad met dit medicijn en ik raad het sterk af. Op advies van de huisarts om een menstruatie op te wekken die al jaren uitblijft. 10 dagen lang, 3 tabletten per dag. Bij start meteen last van enorme benauwdheid (heb astma), last van het hart (ging heel snel kloppen/hyperen), bultjes op de buik, misselijkheid, duizelig, hoofdpijn, opge[lees meer...]blazen buik, heel veel kramp en buikpijn. Kreeg last van haaruitval rond dag 5. Ook kreeg ik veel last van ongewenst haargroei, vooral op de kin en hals. Ging ook heel veel vocht vasthouden, was wel 3 kilo zwaarder dan normaal. Ook veel steken rechts onder in de buik. Kon vaak de deur niet meer uit door de pijn en de klachten. Na het stoppen werd het nog niet beter. Toen werd ik nog meer misselijk, enorm duizelig, heel erg hoofdpijn en ik kreeg opeens heel veel acne. Tijdens gebruik (en normaal gesproken) geen last van, maar opeens hele hoofd vol met puistjes. Stekende pijn bij de eierstokken, niet te doen - ze waren en zijn ook heel opgezet, dit gaat ook maar niet weg Moest ook heel veel huilen de hele tijd. Heel erg (menstruatie)kramp. Zo moe dat ik de hele dag op bed moest blijven liggen, kon staand in slaap vallen behalve dat ik niet kon slapen door deze pillen en door de pijn. 4e dag na het stoppen is een bloeding begonnen, maar heel erg licht en duurde maar een paar dagen. Binnenkort naar de gynaecologe. Maar dit echt nooit meer, ben er zo vreselijk ziek van geweest en ben nu meer dan een week geleden gestopt en ik voel me nog lang de oude niet, ben helemaal van het padje. Die stekende pijn bij de eierstokken/boven de liezen gaat ook maar niet weg. Een keer en nooit weer!
29-05-2019

Uitstellen van menstruatie

Vanwege een vakantie 5 dagen 1x dgs ingenomen om menstruatie een aantal dagen uit te stellen. Ik was zeer huiverig door de gelezen reacties, en ik zeer gevoelig ben voor hormonen. Lichte mood swings vernomen, maar dit heb ik normaal gesproken ook wel eens voor/tijdens menstruatie. Heeft zijn werk goed gedaan en het is mij 100% meegevallen.
15-05-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Wat een troep! Heel veel bijwerkingen: huilbuien, moodswings, elke ochtend wakker worden met hoofdpijn, soms opeens misselijk en duizelig, paar keer bijna flauwgevallen door opeens heel licht in mijn hoofd te worden. Zit niet lekker in mijn vel. Heel geïrriteerd en depri. Onhandig dag je het 3x per sag moet nemen. Eens maar nooit meer!! Ik reageerde veel beter op Provera, [lees meer...]en dat hoef je maar 1x per dag te slikken.
12-05-2019

Utrogestan (progesteron)
ADD

Ik moet het voor mijn ivf gebruiken. Maar het is een verschrikkelijk gevoel. De meeste mensen schijnen er geen last van te hebben, maar de tabletten in mijn vagina zijn bijna ondraagelijk. Ik heb er vanaf dag 3 al last van en we zijn nu iets meer dan 2 weken verder. Het is doordat het moet, anders zou ik er gelijk vanafzien.
20-04-2019

Overgang

Sinds 2013 bekend met provera (progesteron); prima! gebruik hierbij naast ook pleisters op de buik 2x per week (oestrogenen) geven deze af. Ben onder behandeling bij een overgangsspecialist bij Isala te zwolle, hele fijne begeleiding. Aanrader voor mensen die jong in de overgang komen. Normaal slik ik 1x per 5 weken gedurende 12 dagen achter elkaar 1 tabletje prove[lees meer...]ra, soms krijg ik tijdens deze slikdagen een kleine bloeding, ik slik dan gewoon door op advies. Na 12 dagen heb ik altijd een menstruatie. Helaas nu niet vandaag de 8e dag na slikken en nog geen bloeding ? raar? maakt me onzeker.
16-04-2019

Provera tabletten 5mg/10mg (medroxyprogesteron oraal)

Veel last nu van de nawerking. Eergister gestopt, maar nu veel hoofdpijn, depri en stemmingswisselingen. En erg veel bloedverlies.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4862)
Anticonceptie - overig (3557)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2598)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1901)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1511)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1325)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1068)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)