categorie

Hormonen - progestagenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - progestagenen

21-05-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik dacht Yes dit is de oplossing tegen mijn klachten maar helaas kon ik niet tegen de utrogestan pilletjes. Ik nam er maar 1 ipv 2 in de avond. Was verschrikkelijk duizelig moe depressief kon alleen maar huilen dit nooit meer. Nu moet ik beginnen met alleen de pleisters en dan ben ik benieuwd wat ze als vervanger voor de utrogestan willen doen.

11-05-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Voor mijn vakantie begonnen met dit medicijn en erg veel spijt van. Bijwerkingen waren ontzettend aanwezig en vooral mijn opgezette voeten en erg chagrijnig zijn namen de bovenhand. Ik werd na 3 dagen na laatste pil ongesteld en nog nooit zoveel krampen in buik en rugpijn gehad. Voortaan pak ik dit medicijn niet meer.

19-04-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik gebruik Lenzetto spray (estradiol) i.c.m. Utrogestan capsules 100 mg. maar ik ervaar van de Utrogestan nare bijwerkingen zoals een sterk jeukende tepel en uitslag in de vorm van rode jeukende bultjes op zowel mijn boven als onderarmen. Mijn HA zegt dat ik dan maar uit de zon moet blijven maar dat is op vakantie een beetje lastig. Het lijkt wel een allergische reactie. [lees meer...]Aangezien ik ook hooikoortspatient ben gebruik ik ook dagelijks antihistaminetabletjes dus je zou verwachten dat ik dan geen allergische reactie meer kan krijgen. Helaas dus toch! Iemand die dezelfde ervaringen/klachten heeft?

23-03-2022 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie
In verband met vakantie wilde ik graag mijn menstruatie met een week uitstellen. Door het lezen van de ervaringen op deze site was ik erg aan het twijfelen omdat ik bang was voor mogelijke bijwerkingen. Uiteindelijk toch voor gekozen om het te doen. 3 dagen van te voren begonnen met slikken (twee keer per dag een tablet na een maaltijd) en in totaal 10 dagen de tabletten g[lees meer...]eslikt. Ik heb nergens last van gehad, helemaal geen bijwerkingen. Het werkte goed. Op de derde dag na het stoppen uiteindelijk ongesteld geworden. Ook daarbij gelukkig nog geen bijzonderheden. Ik zou het aanraden.

06-03-2022 | Vrouw | 38
Uitstellen van menstruatie
Naar aanrader van de huisarts om mijn menstruatie uit te stellen voor vakantie kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Ik slik antidepressiva en dit leek beter dan de anticonceptiepil pil. Ik heb me echt nog nooit zo slecht gevoeld. De hele dag door hoofdpijn, buikkrampen(vooral in bed) en mijn emoties gaan zo heen en weer! Dit was echt een slecht idee om dit t[lees meer...]e nemen. Ben na 7 dagen gestopt, dan maar ongesteld op vakantie. Voor mij dit medicijn nooit meer!

Duphaston

25-02-2022 | Vrouw | 25
dydrogesteron
Zeer tevreden!!! Enorm blij met deze medicijn. Doet heel goed zijn werking

15-01-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik heb hieronder ook al een keer een review gegeven, toen was ik halverwege het slikken. Uiteindelijk bleef ik de gehele slikperiode van 10 dagen licht ongesteld (zoals ik al was, dus het leek niet te werken) maar toen de pillen op waren werd ik 'echt' ongesteld, een dag of 4 en daarna was mijn cyclus weer normaal, dus het heeft wel gewerkt. Alleen nu is het weer onregelm[lees meer...]atig, net na mijn boosterprik (eerder had ik het na mijn 2e vaccinatie, het moet hier haast wel door komen lijkt het, nu leg ik dat verband pas). Dus ik wacht het nog een paar dagen af (vorige keer had ik 1,5 maand gewacht en ik bleef toen dagelijks heel, heel licht ongesteld) maar nu ga ik niet lang wachten en waarschijnlijk meteen nog een keer zo'n dosis vragen.

06-12-2021 | Vrouw | 61
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik nam eerst Heria, heb dan een curettage gehad, daarna ernstig bloedverlies,ben gestart met orgametril al 4 weken veel bloedverlies, ik neem wel bloedverdunners.moet nog weken wachten voor ik bij de gynaecoloog terecht kan.

25-11-2021 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Voor mij werkte dit middel perfect. Van tevoren had ik gezocht naar ervaringen van anderen en daarom was ik wat huiverig om dit middel te gebruiken. Maar bij mij werkte het prima! Ik had geen buikpijn, hoofdpijn of wat dan ook tijdens gebruik en mijn menstruatie kwam 2 dagen na het stoppen op gang. Ik wilde op vakantie niet ongesteld zijn. Ik heb er voor gekozen om Primolu[lees meer...]t een maand vóór de vakantie te slikken om zo mijn menstruatie te verzetten. Dat is heel goed gelukt! Mijn cyclus kwam weer prima op gang en zodoende was ik ongeveer 2 weken vóór en 2 weken ná mijn vakantie ongesteld. Je hoeft dus niet bang voor dit middel te zijn, het heeft mij goed geholpen!

20-11-2021 | Vrouw | 35
Uitstellen van menstruatie
Ik heb Primolut gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen vanwege mijn vakantie. Toen ik terug kwam werd ik na 3 dagen ongesteld. Toen begon de bijwerkingen in te slaan. Ik heb 3e graads endometriose en het leek alsof ik weer in mijn tiener jaren was. Meer als 2 dagen buikkrampen met uitstraling naar benen, bedlegerig, hoofdpijn, misselijk, geen trek om te eten, dubb[lees meer...]el zien, hevig bloedverlies en oververmoeid. Was het effectief? Jazeker tijdens mijn vakantie heb ik geen last gehad. Is het de moeite waard? Nee, ik zou dit niet zo snel meer doen gezien de nasleep ik ervan krijg.

11-11-2021 | Vrouw | 18
Endometriose
Ik heb jarenlang enorm veel buikpijn gehad tot op het punt dat ik maandelijks wel eens dagen niet naar school ging. Sinds ik deze pil slik heb ik eindelijk bijna nooit meer buikpijn. De ongesteldheid is onregelmatig maar nooit heftig. Meestal 1 keer in de 3 maanden. Ik ben echt enorm blij met deze pil

05-11-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben 52 en al maanden onafgebroken ongesteld. Tranexaminezuur werkte niet afdoende, het bleef op momenten gewoon lopen. Half uurtje met het beste nachtmaandverband, daarna volgde doorlekken. Uiteindelijk door gynaecoloog premoluut voorgeschreven gekregen. Na 2 tabletjes de volgende ochtend migraine gekregen (dag ervoor al, komt meestal 3 dagen terug). Na 3e tabletje f[lees meer...]ocale problemen gekregen. Daarbij nam hartslag toe samen met zweten en wegzakken. Uiteindelijk blijkt er een contra indicatie te zijn voor premolut bij migraine met focale symptomen.

23-10-2021 | Vrouw | 15
Uitstellen van menstruatie
Ik ben hiermee begonnen omdat ik op vakantie ga. 2 weken van te voren ben ik begonnen. En nu ben ik eerder ongesteld dan dat het eigenlijk zou moeten. Iemand anders hier ook ervaring mee?

13-10-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Naar aanleiding van de reacties hier was ik huiverig om dit medicijn te gebruiken. Echter totaal geen bijwerkingen (voor de zekerheid slikte ik het voor het slapen gaan, dan kon ik, bij bijwerkingen, in ieder geval in mijn bed blijven liggen) Maar werken doet het niet, zou mijn menstruatie (ben nu al 4 weken achtereen heel licht ongesteld) moeten laten stoppen, maar ben[lees meer...] nog steeds licht ongesteld. Ik gebruik het nu 5 dagen, ben op de helft, moet het 10 dagen gebruiken

03-10-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels ben ik na 3 keer 10 dagen Orgametril weer ongesteld geworden. Het was de eerste keer na de vaccinatie . Wel heel spannend voor mij omdat er toch weer angst was bij mij voor het enorme en hevige vloeien na mijn 2 e vaccinatie. Ik slikte tot en met de eerste dag van menstrueren een half tabletje. Toen ben ik gestopt. En mijn menstruatie stopte zowaar weer uit zic[lees meer...]hzelf! Wat was ik blij! Ook loopt mijn cyclus nu weer normaal. Zoals het er nu naar uitziet behoor ik tot de groep vrouwen die zeer heftig reageren op het vaccin. Inmiddels ook weer bij de gynaecoloog geweest voor een hysteroscopie m Alles was goed en normaal! Een derde vaccinatie wordt voor mij dus wel moeilijk....nu nog wachten op wetenschappelijk onderzoek (Lareb) Ik heb door deze berichten andere vrouwen willen helpen . Sterkte voor allen die nog een weg zoeken met de juiste medicatie.

01-10-2021 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Paar dagen voor verwachte menstruatie begonnen met slikken en dit 13 dagen gedaan. Nauwelijks bijwerkingen, misschien iets meer vocht vasthouden. Na het stoppen werd ik 3 dagen later ongesteld. Dit was normaal. Ook de menstruatie erna was normaal, al kwam deze 3 dagen eerder dan verwacht.

19-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels slik ik nog steeds elke dag Orgametril. Elke dag een half tabletje. Inmiddels ben ik bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er normaal en gezond uit volgens de gynaecoloog. Mijn verhaal gedaan over 2 maanden niet meer vloeien ineens (ik was altijd regelmatig ongesteld) na mijn 1e vaccinatie en na mijn 2e vaccinatie extreem en lang vloeien. Na ruim een maand kre[lees meer...]eg ik Orgametril en sloeg gelijk aan . Gynaecoloog herkende dit niet en geloofde niet in de uitwerking van de vaccinatie op mijn menstruatie. Omdat het zo lang duurde. Ik ga nu naar mijn huisarts en wil geen verder onderzoek. Ik ben nog niet 'gewoon' ongesteld geworden na mijn vaccinatie . Ik wil eerst kijken wat mijn lichaam nu gaat doen na een paar maanden Orgametril slikken en na de vaccinatie. Ik heb inmiddels meerdere vrouwen gesproken die hetzelfde hadden en ineens hevig gingen vloeien (na 10 dagen laatste vaccinatie)

13-09-2021 | Vrouw | 19
Uitstellen van menstruatie
Drie dagen voor voorspelde menstruatie begonnen. Geen last van bijwerkingen en heeft zijn werking goed gedaan. Zou t een volgende keer weer doen

11-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik slik nu voor de derde periode van 10 dagen (met een pauzeweek ; doorbraak bloeding van 7 dagen) Inmiddels slik ik nu al meerdere weken een half tabletje. Geen bijwerkingen nu meer en voel gewoon voor mijzelf, mijn eigen persoon terugkomen. Het was een zeer heftige maand en mocht tot op heden nog niet aan het werk van mijn huisarts en Arbo arts ivm bloedarmoede. Ik was [lees meer...]teveel afgezwakt. Ben nu rustig mijn conditie weer aan het opbouwen. Afspraak gynaecoloog volgt deze week. Hoe verder

07-09-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ondervind geen enkele bijwerkingen behalve soms wat slaperig 30 minuten na innemen . Erg tevreden. Neem m 2 weken per maand en 2 weken niet.

07-09-2021 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
2 dagen voor menstruatie begonnen en 3 dagen geslikt. Ik werd 4 dagen na de laatste pil ongesteld. Wel gepaard met meer buikkramp maar dat was het waard.

03-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
De eerste tien pilletjes deden vanaf dag 1 gelijk hun werk. Dus zeer effectief. Je merkt dat je veel hormonen in je lijf hebt en dat er weinig balans is. Ik slik nu voor de tweede ronde weer 10 tabletten maar nu overgegaan op halve. Veel bijwerkingen, vocht vasthouden, je voelt dat je jezelf niet bent, pijn in onderbuik en gewichtstoename gaat natuurlijk nog komen. Meer ee[lees meer...]tlust.

29-08-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
Op het begin wat hoofdpijn, na wat proberen met hoeveelheden (onder begeleiding van arts) de juiste dosis gevonden en de hoofdpijn was meteen weg. Ik was toen 13. Naarmate de tijd vorderde kreeg ik vaker doorbloedingen en pijnen, daarna meteen overgezet op Orgametril. Qua bijwerkingen viel dit medicijn erg mee in vergelijking met orgametril.

29-08-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
Op mijn 13e de diagnose endometriose gekregen, begonnen met Provera maar overgestapt op Orgametril op mijn 16e. Op het begin wat hoofdpijn, geen last van de endometriose. Hoe langer ik dit medicijn gebruikte hoe minder ik me mezelf voel. Steeds meer last van de bijwerkingen zoals hoofdpijn, darmklachten en stemmingswisselingen. Daarnaast doorbraakbloedingen en veel last va[lees meer...]n de hormonale kant van het verhaal. Nu op mijn 21e terug naar de gynaecoloog om de opties door te spreken.

18-08-2021 | Vrouw | 48

08-08-2021 | Vrouw | 34
Onregelmatige menstruatiecyclus
Dit medicijn gekregen omdat ik 5 weken achter elkaar bloedde..echo gehad niks kunnen zien ,Ik bloedde nog steeds na 10 dagen gebruik(in totaal nu 7weken aan het bloeden,ben benieuwd of mn normale menstruatie weer op gang komt...en dan moet ik weer opnieuw een echo laten maken om te kijken of ze dan wel wat kunnen zien. Hoop vooral dat het stopt! Heb er geen vertrouwen..[lees meer...]. Voor mij geen primolut meer iniedergeval door de vreselijke bijwerkingen!

05-08-2021 | Vrouw | 40
Uitstellen van menstruatie
Enkele dagen geslikt om mijn menstruatie uit te stellen voor de vakantie. Ga dit nooit meer doen… Ik ben niet eerder ongesteld geworden, dus het deed zijn werk wel. Maar toen ik stopte, begon twee dagen later de onttrekkingsbloeding; ik had zoveel buikpijn, ik kon niet zitten. In de nacht bijna flauwgevallen, het leken wel weeën. Ga dit nooit meer gebruiken.

Duphaston

14-07-2021 | Vrouw | 42
dydrogesteron
Postnatale depressie
Na de 2e zwangerschap had ik erg veel depressieve klachten en was ik erg overprikkeld. Na een lange zoektocht kreeg ik via Eileen Engels te horen over het medicijn Duphaston mijn huisarts gaf mij een recept en dit slik ik nu al ruim 3 jaar. Ik was na 1 maand van de meeste klachten af en kreeg mijn leven daarmee ook weer terug. Ik kom graag in contact met iemand die di[lees meer...]t medicijn gebruikt om dezelfde redenen. Kan het bijvoorbeeld kwaad op lange termijn? Ik probeerde deze week te stoppen maar alle klachten komen direct terug.

21-06-2021 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt om menstruatie uit te stellen ivm vakantie en onregelmatige menstruatie. Geen bijwerkingen gehad, menstruatie kwam na 3 dagen op gang en verliep normaal. Voor mij dus een prima medicijn geweest.

07-06-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
2 maanden 10mg orgametril per dag geslikt. Na 2 dagen slikken ontzettend misselijk geworden en dit gevoel niet meer weggegaan. Werd er letterlijk ziek van. Zweten, misselijk, benauwd etcetera.. Ook psychisch was het een hel, veel angstige en depressieve gevoelens. Ook bleef ik krampen en bloedingen houden. Ik ben ermee gestopt en begin er niet meer aan.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5661)
Anticonceptie - overig (4164)
Cholesterol (3070)
Depressie - antidepressiva overig (2905)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2605)
Pijn - morfine-achtigen (2375)
ADHD - psychostimulantia (2329)
Pijn (2137)
Verslavingsziekten (2128)
Bloeddruk - betablokkers (1802)
Maagzuur - protonpompremmers (1674)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1607)
Anticonceptie - eenfase (1485)
Angststoornissen (1360)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1320)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1306)
Depressie - antidepressiva TCA (1140)
Antibiotica - urineweginfectie (1111)