categorie

Hormonen - progestagenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - progestagenen

23-10-2021 | Vrouw | 15
Uitstellen van menstruatie
Ik ben hiermee begonnen omdat ik op vakantie ga. 2 weken van te voren ben ik begonnen. En nu ben ik eerder ongesteld dan dat het eigenlijk zou moeten. Iemand anders hier ook ervaring mee?

13-10-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Naar aanleiding van de reacties hier was ik huiverig om dit medicijn te gebruiken. Echter totaal geen bijwerkingen (voor de zekerheid slikte ik het voor het slapen gaan, dan kon ik, bij bijwerkingen, in ieder geval in mijn bed blijven liggen) Maar werken doet het niet, zou mijn menstruatie (ben nu al 4 weken achtereen heel licht ongesteld) moeten laten stoppen, maar ben[lees meer...] nog steeds licht ongesteld. Ik gebruik het nu 5 dagen, ben op de helft, moet het 10 dagen gebruiken

03-10-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels ben ik na 3 keer 10 dagen Orgametril weer ongesteld geworden. Het was de eerste keer na de vaccinatie . Wel heel spannend voor mij omdat er toch weer angst was bij mij voor het enorme en hevige vloeien na mijn 2 e vaccinatie. Ik slikte tot en met de eerste dag van menstrueren een half tabletje. Toen ben ik gestopt. En mijn menstruatie stopte zowaar weer uit zic[lees meer...]hzelf! Wat was ik blij! Ook loopt mijn cyclus nu weer normaal. Zoals het er nu naar uitziet behoor ik tot de groep vrouwen die zeer heftig reageren op het vaccin. Inmiddels ook weer bij de gynaecoloog geweest voor een hysteroscopie m Alles was goed en normaal! Een derde vaccinatie wordt voor mij dus wel moeilijk....nu nog wachten op wetenschappelijk onderzoek (Lareb) Ik heb door deze berichten andere vrouwen willen helpen . Sterkte voor allen die nog een weg zoeken met de juiste medicatie.

01-10-2021 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Paar dagen voor verwachte menstruatie begonnen met slikken en dit 13 dagen gedaan. Nauwelijks bijwerkingen, misschien iets meer vocht vasthouden. Na het stoppen werd ik 3 dagen later ongesteld. Dit was normaal. Ook de menstruatie erna was normaal, al kwam deze 3 dagen eerder dan verwacht.

19-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels slik ik nog steeds elke dag Orgametril. Elke dag een half tabletje. Inmiddels ben ik bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er normaal en gezond uit volgens de gynaecoloog. Mijn verhaal gedaan over 2 maanden niet meer vloeien ineens (ik was altijd regelmatig ongesteld) na mijn 1e vaccinatie en na mijn 2e vaccinatie extreem en lang vloeien. Na ruim een maand kre[lees meer...]eg ik Orgametril en sloeg gelijk aan . Gynaecoloog herkende dit niet en geloofde niet in de uitwerking van de vaccinatie op mijn menstruatie. Omdat het zo lang duurde. Ik ga nu naar mijn huisarts en wil geen verder onderzoek. Ik ben nog niet 'gewoon' ongesteld geworden na mijn vaccinatie . Ik wil eerst kijken wat mijn lichaam nu gaat doen na een paar maanden Orgametril slikken en na de vaccinatie. Ik heb inmiddels meerdere vrouwen gesproken die hetzelfde hadden en ineens hevig gingen vloeien (na 10 dagen laatste vaccinatie)

13-09-2021 | Vrouw | 19
Uitstellen van menstruatie
Drie dagen voor voorspelde menstruatie begonnen. Geen last van bijwerkingen en heeft zijn werking goed gedaan. Zou t een volgende keer weer doen

11-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik slik nu voor de derde periode van 10 dagen (met een pauzeweek ; doorbraak bloeding van 7 dagen) Inmiddels slik ik nu al meerdere weken een half tabletje. Geen bijwerkingen nu meer en voel gewoon voor mijzelf, mijn eigen persoon terugkomen. Het was een zeer heftige maand en mocht tot op heden nog niet aan het werk van mijn huisarts en Arbo arts ivm bloedarmoede. Ik was [lees meer...]teveel afgezwakt. Ben nu rustig mijn conditie weer aan het opbouwen. Afspraak gynaecoloog volgt deze week. Hoe verder

Utrogestan

07-09-2021 | Vrouw | 52
progesteron
Overgang
Ik ondervind geen enkele bijwerkingen behalve soms wat slaperig 30 minuten na innemen . Erg tevreden. Neem m 2 weken per maand en 2 weken niet.

07-09-2021 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
2 dagen voor menstruatie begonnen en 3 dagen geslikt. Ik werd 4 dagen na de laatste pil ongesteld. Wel gepaard met meer buikkramp maar dat was het waard.

03-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
De eerste tien pilletjes deden vanaf dag 1 gelijk hun werk. Dus zeer effectief. Je merkt dat je veel hormonen in je lijf hebt en dat er weinig balans is. Ik slik nu voor de tweede ronde weer 10 tabletten maar nu overgegaan op halve. Veel bijwerkingen, vocht vasthouden, je voelt dat je jezelf niet bent, pijn in onderbuik en gewichtstoename gaat natuurlijk nog komen. Meer ee[lees meer...]tlust.

29-08-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
Op het begin wat hoofdpijn, na wat proberen met hoeveelheden (onder begeleiding van arts) de juiste dosis gevonden en de hoofdpijn was meteen weg. Ik was toen 13. Naarmate de tijd vorderde kreeg ik vaker doorbloedingen en pijnen, daarna meteen overgezet op Orgametril. Qua bijwerkingen viel dit medicijn erg mee in vergelijking met orgametril.

29-08-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
Op mijn 13e de diagnose endometriose gekregen, begonnen met Provera maar overgestapt op Orgametril op mijn 16e. Op het begin wat hoofdpijn, geen last van de endometriose. Hoe langer ik dit medicijn gebruikte hoe minder ik me mezelf voel. Steeds meer last van de bijwerkingen zoals hoofdpijn, darmklachten en stemmingswisselingen. Daarnaast doorbraakbloedingen en veel last va[lees meer...]n de hormonale kant van het verhaal. Nu op mijn 21e terug naar de gynaecoloog om de opties door te spreken.

18-08-2021 | Vrouw | 48

08-08-2021 | Vrouw | 34
Onregelmatige menstruatiecyclus
Dit medicijn gekregen omdat ik 5 weken achter elkaar bloedde..echo gehad niks kunnen zien ,Ik bloedde nog steeds na 10 dagen gebruik(in totaal nu 7weken aan het bloeden,ben benieuwd of mn normale menstruatie weer op gang komt...en dan moet ik weer opnieuw een echo laten maken om te kijken of ze dan wel wat kunnen zien. Hoop vooral dat het stopt! Heb er geen vertrouwen..[lees meer...]. Voor mij geen primolut meer iniedergeval door de vreselijke bijwerkingen!

05-08-2021 | Vrouw | 40
Uitstellen van menstruatie
Enkele dagen geslikt om mijn menstruatie uit te stellen voor de vakantie. Ga dit nooit meer doen… Ik ben niet eerder ongesteld geworden, dus het deed zijn werk wel. Maar toen ik stopte, begon twee dagen later de onttrekkingsbloeding; ik had zoveel buikpijn, ik kon niet zitten. In de nacht bijna flauwgevallen, het leken wel weeën. Ga dit nooit meer gebruiken.

Duphaston

14-07-2021 | Vrouw | 42
dydrogesteron
Postnatale depressie
Na de 2e zwangerschap had ik erg veel depressieve klachten en was ik erg overprikkeld. Na een lange zoektocht kreeg ik via Eileen Engels te horen over het medicijn Duphaston mijn huisarts gaf mij een recept en dit slik ik nu al ruim 3 jaar. Ik was na 1 maand van de meeste klachten af en kreeg mijn leven daarmee ook weer terug. Ik kom graag in contact met iemand die di[lees meer...]t medicijn gebruikt om dezelfde redenen. Kan het bijvoorbeeld kwaad op lange termijn? Ik probeerde deze week te stoppen maar alle klachten komen direct terug.

21-06-2021 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt om menstruatie uit te stellen ivm vakantie en onregelmatige menstruatie. Geen bijwerkingen gehad, menstruatie kwam na 3 dagen op gang en verliep normaal. Voor mij dus een prima medicijn geweest.

07-06-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
2 maanden 10mg orgametril per dag geslikt. Na 2 dagen slikken ontzettend misselijk geworden en dit gevoel niet meer weggegaan. Werd er letterlijk ziek van. Zweten, misselijk, benauwd etcetera.. Ook psychisch was het een hel, veel angstige en depressieve gevoelens. Ook bleef ik krampen en bloedingen houden. Ik ben ermee gestopt en begin er niet meer aan.

30-05-2021 | Vrouw | 51
Uitstellen van menstruatie
Ik zou deze niet meer gebruiken. Mijn week vakantie is door deze pillen er niet beter op geworden. Veel thuis gezeten ivm pijn

24-05-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
De endometriose klachten zijn over, geen pijnklachten meer. Maar helaas erg veel last van depressieve gevoelens en angst klachten. Daarom over gestapt naar de minipil.

15-05-2021 | Vrouw | 23
Endometriose
Deze pil heeft mijn pijn een heel stuk verminderd, wat natuurlijk erg fijn is. Maar daar staat tegenover dat ik me ontzettend somber ben gaan voelen, al mijn emoties zijn afgevlakt en ik krijg 's nachts zelfs opvliegers, iets waar ik op mijn 23 nog lang niet klaar voor ben. Al met al vind ik het helaas een hele vervelende pil en wil ik zo snel mogelijk op zoek naar een alt[lees meer...]ernatief, want dit geeft veel te sterke bijwerkingen.

22-04-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
Bijna 1 jaar geslikt. Voor de kwaal werkt het goed. Maar ik vind de bijwerkingen zo vervelend dat ik nu gestopt ben Sta op de wachtlijst voor baarmoeder verwijdering Eindelijk.... Nu ik gestopt ben voel ik weer veel pijn in onderbuik en rug. Ik weet dat ik de juiste keuze maak. Stoppen met deze troep en alles eruit. Ik ben zo'n ander mens met hormonen in mijn lijf. Ho[lees meer...]op snel weer emoties te voelen en dat ik weer mezelf ben

Utrogestan

01-04-2021 | Vrouw | 60
progesteron
Overgang
Ik gebruik dit in combinatie met oestrogel tegen overgangsklachten. Door het oestrogeen heb ik laast van vocht vasthouden en gewichtstoename. Dit zou ik graag afbouwen. Het gebruik van progesteron blijf ik houden. Na tien jaar gepruts met slapeloosheid, bleek een eenmalige dosis van 200 mg 's avonds dé oplossing. Eindelijk slaap ik weer als een roos. Ik vraag mij alleen af[lees meer...] of ik dit mag nemen zonder toediening van oestrogeen tijdens de overgang.

29-03-2021 | Man | 13
lynestrenol
ik moet orgamitril nemen om mijn maandstonden als transjongen te laten verdwijnen, ook stimuleert dit blijkbaar haargroei . Ik merk wel dat ik meer moodswings heb maar ben tevreden met mijn medicatie

21-03-2021 | Vrouw | 37
lynestrenol
2 jaar geleden gesteriliseerd en Novasure behandeling, nooit meer menstruatie gehad ging super goed. Helaas sinds een half jaar een onrustige baarmoeder en hele heftige eisprong pijn zoveel pijn dat ik een bezoek moest brengen aan huisartsenpost na morfine tabletten zakte de pijn. Later doorverwezen naar gynaecoloog alles nagekeken en op kweek dat was gelukkig goed maar z[lees meer...]e wilde dat ik weer aan de pil ging 2 weken geprobeerd en hier werd ik ook ziek van. Mijn baarmoeder verwijderen ze nog niet omdat ik te jong ben (37) dus kreeg ik lynestrenol na enkele dag heel erg emotioneel opgezette buik hele erge hoofdpijn en vanaf begin heel de dag door menstruatie krampen en heel veel afscheiding ook deze pijn is soms niet te verdragen weer contact met gynaecoloog gelukkig meteen stoppen en in april mri Herkent iemand deze klanten ?

04-03-2021 | Vrouw | 34
Endometriose
Na een half jaartje Zoladex te hebben gebruikt heb ik 3 jaar non-stop Orgametril geslikt om mijn endometriose in bedwang te houden. Ik had vrijwel geen bijwerkingen. 1e maand alleen een bloeding, maar daarna niks meer.

25-02-2021 | Vrouw | 51
Endometriose
In 2006 kreeg ik erg pijn bij mijn eierstokken en daarna moeite met plassen dit werd zo erg dat ik naar het ziekenhuis moest en waar ze niks konden vinden de arts dacht aan nierstenen omdat ik pijn in mijn nierstreek had dit werd zo erg dat ik naar Groningen moest want in sneek konden ze niets ontdekken na verscheidene onderzoeken en kijkoperaties bleek het dat ik endometr[lees meer...]iose had/heb dat resulteerde met een spoedopname voor een nierstoma na zoveel maanden en een zware operatie ben ik op verzoek aan de primolut geraakt omdat ik niet meer mocht/mag vloeien de endometriose had mijn eierstok en urineleider helemaal verwoest dus kon niet meer plassen zodoende deze medicatie ik zit er nu vanaf 2009 aan ik heb meer lichamelijke klachten gekregen en ben ontzettend moe gewrichtspijn opgezet/aangekomen het medicijn doet wel zijn ding want vanaf 2009 ben ik niet meer gaan vloeien maar nu ben ik 51 en wil eigenlijk er vanaf want ik wil eigenlijk weten of ik in de echte overgang bezig ben wie heeft hier ervaring mee groetjes sietske

21-02-2021 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruikt om mijn bloedingen te laten stoppen. Onregelmatige cyclus , pap2 gehad, diverse onderzoeken. Waarschijnlijk veel baarmoederslijmvlies of de overgang. Na 10 dagen primolut met misselijkheid, mijn in mn rug, obstipatie de doorbraak bloeding. Alsof ik net bevallen ben zoveel en vooral in de nacht stekende pijnen, alsof er een instrument in mn baarmoeder wordt geplaat[lees meer...]st. Zit nu op dag 3 van de doorbraak en ik hoop echt van harte dat het snel over is.

04-02-2021 | Vrouw | 46
lynestrenol
2 weken geleden gestart met orgametril Veel last van bijwerkingen: nachtelijk zweten, misselijk, jeuk ,diarree, hoofdpijn

01-02-2021 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na een mislukte novasure behandeling, waar ik na 10 weken nog steeds bleef bloeden, vervolgens een anticonceptiepil te hebben geslikt waar spotting en bloedingen doorheen kwamen nu met orgametril bezig om me droog te krijgen. Helaas veel last van de bijwerkingen, zoals gewichtstoename, nachtelijk transpireren, buikpijn, misselijkheid, wisselende stemmingen en slecht slapen[lees meer...] waardoor ik enorm moe ben. Bij 5 mg last van spotting, verhoogd naar 10 mg en vervolgens dus last van een groot deel van de hierboven genoemde bijwerkingen, maar nu wel droog... Hopen dat wachtlijst voor baarmoederverwijdering niet te lang is... Dit is niet leuk meer...

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5521)
Anticonceptie - overig (4042)
Cholesterol (3014)
Depressie - antidepressiva overig (2857)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2536)
Pijn - morfine-achtigen (2324)
ADHD - psychostimulantia (2258)
Pijn (2100)
Verslavingsziekten (2079)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1647)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1586)
Anticonceptie - eenfase (1463)
Angststoornissen (1307)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1258)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1229)
Depressie - antidepressiva TCA (1108)
Antibiotica - urineweginfectie (1058)