categorie

Hormonen - progestagenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - progestagenen

14-09-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Voor ovulatie inductie mocht ik starten met clomifeen, maar omdat ik uit mezelf bijna nooit menstrueer wordt met duphaston de menstruatie opgewekt zodat ik kan starten met de behandeling. Medicijn doet wat het moet doen. Het enige wat ik merk is dat ik spontaan begin te zweten en het ineens extreem warm krijg. Ik neem dit natuurlijk voor lief omdat ik hoop zwanger te raken[lees meer...] dankzij deze medicijnen.
15-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Ik heb Primolut gebruikt om mijn ongesteldheid uit te stellen, wat perfect heeft gewerkt. Na 3 dagen werd ik ongesteld. Ik heb geen last gehad van vocht vasthouden, hoofdpijn, moeheid en heb ook geen zwaardere mensturatie gehad dan normaal.
14-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Primolut gebruikt om menstruatie uit te stellen in de vakantie. Dit heeft prima gewerkt! Na het stoppen werd ik 4 dagen later ongesteld, maar een paar druppels ipv verwachte hevige 'ontrekkingsbloedingen' zoals beschreven en verteld door de huisarts. Ik raad het zeker aan! NB: met gebruik van de pil ook altijd weinig klachten gehad, wellicht reageer ik niet anders op ee[lees meer...]n hormoon waardoor ik nauwelijks klachten heb ervaren. Ik denk dat dit in vergelijking valt.
13-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Geen menstruatie op vakantie, geen bijwerkingen ervaren. 3 keer per dag innemen, had mijn wekker op mijn telefoon 3x per dag gezet, na het eten innemen. Afgelopen zondag gestopt (nu is het dinsdag) tot op heden alleen nog wat krampjes, maar nog geen menstruatie. Die zal nog wel komen.
13-08-2019

Uitstellen van menstruatie

14 dagen vakantie, zou op de 2e van de vakantie ongesteld worden dus ik wilde de menstruatie zeker 13 dagen uitstellen. (Ook duidelijk vermeld naar de huisarts) 2 weken van te voren (volgens gebruiksaanwijzing/advies) begonnen. Gelijk onder de pukkels, onrustig met slapen en last van stemmingswisselingen. Van huilen om niets tot (zeer) geïrriteerd. Menstruatie uitstellen g[lees meer...]ing de eerste 6 dagen van de vakantie goed. Vervolgens gewoon ongesteld geworden met ontzettende buikpijn.. zo erg had ik het in tijden niet mee gemaakt. Laatste dagen dosis verhoogd naar 3 per dag. Maar mocht niet meer helpen. Laatste weekje dus niet gezwommen, wel beetje mijn vakantie verpest. Eens maar nooit weer die pil!
12-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Ik ben begonnen met 20 dagen voordat ik ongesteld zou worden. Ik ben toen gewoon ongesteld geworden, maar ik heb wel nog die hele maand doorgeslikt. Nadat ik was gestopt kwam er geen menstruatie en echter ook niet op de datum wanneer ik weer ongesteld moest worden. Nu al twee weken over tijd. (En zwanger zijn kan het niet zijn.)
10-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Het stelde inderdaad keurig mijn ongesteldheid uit maar na 11 dagen begon ik toch door te breken en nu lig ik krom van de buikkrampen. Ik doe dit nooit meer. Mijn buikkrampen zijn nu veel heftiger dan normaal. Ik word er nu s nachts gewoon wakker van.
08-08-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Humeurig, depri, prikkelbaar. Nooit meer, heel mijn vakantie verpest!
04-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Vanwege vakantie wilde ik mijn menstruatie uitstellen. Ik was niet aan de pil. Dit was een goede oplossing leek me. 10 dagen 3x per dag een tablet. Tijdens die periode nergens last van gehad. Geen bijwerkingen. Na het stoppen kwam de menstruatie na 2 dagen. Helaas ging dit een dag of 3 met enorm veel menstruatiepijn, buikpijn, rugpijn en veel bloedverlies.
15-07-2019

Primolut N (norethisteron)

ik had sinds meerdere maanden een medium cyste op mijn eierstok en mijn eierstok was aanzienlijk vergroot. in een poging de cyste te doen verdwijnen en mijn eierstok te laten slinken kreeg ik Primolut N 10mg voorgeschreven. dagelijks gebruik voor 10 dagen vanaf dag 14 in de cyclus, 2 cycli. Ik vond het heftig, zeer veel stemmingswisselingen, 'mijn bloed kookte', ik sliep s[lees meer...]lecht door en had veel buikpijn. bij de tweede ronde voelde ik ook mijn eierstokken zitten als ik op mijn zij lag. Het heeft wel geholpen! de cyste is weg en mijn eierstok heeft een normale grootte. p.s. ik woon in Spanje, ik kon weinig vinden over dit medicijn 10mg in het Nederlands of van deze toepassing en ps 2, wij proberen zwanger te worden en ik ben ouder dan 35, daarom is gekozen voor een hormonale aanpak ipv operatief verwijderen.
11-07-2019

Uitstellen van menstruatie

Orgametril is mij prima bevallen om de menstruatie uit te stellen. Twee dagen nadat ik gestopt ben met slikken werd ik keurig ongesteld, zelfs in mindere mate als normaal. Binnen twee maand zat ik weer in mijn normale cyclus.
08-07-2019

Primolut N (norethisteron)

M'n huisarts schreef deze kuur voor omdat mijn menstruatie heel lang duurde en niet op regel wou komen na m'n zwangerschap. Ik was drie maand ongesteld, toen vier week niet. En toen weer drie week ongesteld. Na het beginnen met de kuur stopte m'n menstruatie na twee dagen. Na het stoppen van de kuur werd ik na drie dagen ongesteld. Nou zo heftig ben ik nog nooit ongesteld [lees meer...]geweest. En wat een krampen. Ik moest elk half uur naar het toilet en nog lekte ik regelmatig door. Ik was gigantisch chagrijnig, moe, haar uitval. Had al niet veel meer over na het ontzwangeren. En nu drie weken later voel ik me nog steeds depressief. Niet om aan te raden.
27-06-2019

Primolut N (norethisteron)

Ik zou voor drie dagen naar een dorp gaan on te werken. In het dorp zijn er niet volop sanitair vandaar ik voor dit koos. Ik kreeg verschrikkelijke buikkrampen tijdens gebruik. Nu al 4e dag niet gebruikt, menstruatie is er nog steeds niet en de pijnen zijn nog steeds zo erg.
25-06-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Echt een verschrikkelijke ervaring gehad met dit medicijn en ik raad het sterk af. Op advies van de huisarts om een menstruatie op te wekken die al jaren uitblijft. 10 dagen lang, 3 tabletten per dag. Bij start meteen last van enorme benauwdheid (heb astma), last van het hart (ging heel snel kloppen/hyperen), bultjes op de buik, misselijkheid, duizelig, hoofdpijn, opge[lees meer...]blazen buik, heel veel kramp en buikpijn. Kreeg last van haaruitval rond dag 5. Ook kreeg ik veel last van ongewenst haargroei, vooral op de kin en hals. Ging ook heel veel vocht vasthouden, was wel 3 kilo zwaarder dan normaal. Ook veel steken rechts onder in de buik. Kon vaak de deur niet meer uit door de pijn en de klachten. Na het stoppen werd het nog niet beter. Toen werd ik nog meer misselijk, enorm duizelig, heel erg hoofdpijn en ik kreeg opeens heel veel acne. Tijdens gebruik (en normaal gesproken) geen last van, maar opeens hele hoofd vol met puistjes. Stekende pijn bij de eierstokken, niet te doen - ze waren en zijn ook heel opgezet, dit gaat ook maar niet weg Moest ook heel veel huilen de hele tijd. Heel erg (menstruatie)kramp. Zo moe dat ik de hele dag op bed moest blijven liggen, kon staand in slaap vallen behalve dat ik niet kon slapen door deze pillen en door de pijn. 4e dag na het stoppen is een bloeding begonnen, maar heel erg licht en duurde maar een paar dagen. Binnenkort naar de gynaecologe. Maar dit echt nooit meer, ben er zo vreselijk ziek van geweest en ben nu meer dan een week geleden gestopt en ik voel me nog lang de oude niet, ben helemaal van het padje. Die stekende pijn bij de eierstokken/boven de liezen gaat ook maar niet weg. Een keer en nooit weer!
29-05-2019

Uitstellen van menstruatie

Vanwege een vakantie 5 dagen 1x dgs ingenomen om menstruatie een aantal dagen uit te stellen. Ik was zeer huiverig door de gelezen reacties, en ik zeer gevoelig ben voor hormonen. Lichte mood swings vernomen, maar dit heb ik normaal gesproken ook wel eens voor/tijdens menstruatie. Heeft zijn werk goed gedaan en het is mij 100% meegevallen.
15-05-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Wat een troep! Heel veel bijwerkingen: huilbuien, moodswings, elke ochtend wakker worden met hoofdpijn, soms opeens misselijk en duizelig, paar keer bijna flauwgevallen door opeens heel licht in mijn hoofd te worden. Zit niet lekker in mijn vel. Heel geïrriteerd en depri. Onhandig dag je het 3x per sag moet nemen. Eens maar nooit meer!! Ik reageerde veel beter op Provera, [lees meer...]en dat hoef je maar 1x per dag te slikken.
12-05-2019

Utrogestan (progesteron)
ADD

Ik moet het voor mijn ivf gebruiken. Maar het is een verschrikkelijk gevoel. De meeste mensen schijnen er geen last van te hebben, maar de tabletten in mijn vagina zijn bijna ondraagelijk. Ik heb er vanaf dag 3 al last van en we zijn nu iets meer dan 2 weken verder. Het is doordat het moet, anders zou ik er gelijk vanafzien.
20-04-2019

Overgang

Sinds 2013 bekend met provera (progesteron); prima! gebruik hierbij naast ook pleisters op de buik 2x per week (oestrogenen) geven deze af. Ben onder behandeling bij een overgangsspecialist bij Isala te zwolle, hele fijne begeleiding. Aanrader voor mensen die jong in de overgang komen. Normaal slik ik 1x per 5 weken gedurende 12 dagen achter elkaar 1 tabletje prove[lees meer...]ra, soms krijg ik tijdens deze slikdagen een kleine bloeding, ik slik dan gewoon door op advies. Na 12 dagen heb ik altijd een menstruatie. Helaas nu niet vandaag de 8e dag na slikken en nog geen bloeding ? raar? maakt me onzeker.
16-04-2019

Provera tabletten 5mg/10mg (medroxyprogesteron oraal)

Veel last nu van de nawerking. Eergister gestopt, maar nu veel hoofdpijn, depri en stemmingswisselingen. En erg veel bloedverlies.
10-04-2019

Provera tabletten 5mg/10mg (medroxyprogesteron oraal)

Ik menstrueerde tijden de provera kuur heel heftig. Is dat normaal? Want ik las dat je na het stoppen pas mentruatie zou krijgen.
15-03-2019

Uitstellen van menstruatie

Na 6 dagen gestopt. Dan maar toch de menstruatie. Mijn gezicht is glad en niet zo behaard. Ik heb het geweten hoor! Puistjes op mijn voorhoofd en langs mijn mond. Lange haartjes in t gezicht. Nooit meer!
08-03-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Heb Provera tien dagen geslikt om mijn menstruatie op gang te krijgen. Was erg moe en prikkelbaar tijdens de kuur. Drie dagen na het stoppen met Provera werd ik ongesteld, heftiger dan ooit! Extreem bloedverlies (moest mij om de twintig minuten verschonen) en zo’n vreselijke buikpijn dat ik mijn bed niet eens uit kon komen..
14-01-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Vanwege PCOS heb ik een onregelmatige cyclus (60 dagen). Om te kunnen starten met Chlomid werd eerst een kuur van 5 dagen 3x per dag Primoluut voorgeschreven. De eerste dag had ik weinig bijwerkingen. De 2e dag werd ik misselijk (ik het ook PDS), en had ik een opgeblazen buik. Tegelijkertijd had ik constant honger en kon ik blijven eten. Ik hield de dagen erna veel vocht [lees meer...]vast. Ook werd ik duizelig en had ik last van hoofdpijn. Deze klachten hielden nog zeker 2-3 dagen aan toen ik gestopt was. 6 dagen na het slikken van Primolut werd ik ongesteld.
30-10-2018

Duphaston (dydrogesteron)

Ik gebruik Duphaston sinds 3 maanden in combinatie met mijn koperspiraal die ik al eerder had. Het was de bedoeling dat de menstruatie zou herleid worden naar geen meer en dat ik minder vocht zou ophouden rond de eierstokken en de migraine drastisch zou verminderen. Na 3 maand heb ik nog steeds ten volle mijn menstruatie en de migraine is zelfs erger geworden.
27-09-2018

Endometriose

Wat een achtbaan. Vanwege adenomyose moest ik aan de pil om niet meer ongesteld te worden. Ik gaf aan dat ik niet tegen oestrogeenpreparaten kan dus ik kreeg een progesteron-only pil. Ik heb werkelijk (op geelzucht na) alle bijwerkingen voorbij zien komen, echt heel naar en onprettig. Vooral de jeuk en het zweten was erg. MAAR alle bijwerkingen zijn nu, na drie maanden, [lees meer...]weg. Al heb ik minder zin in sex dan eerst, maar dat is het enige dat is gebleven. Na het lezen van de ervaringen hier vond ik wel gepast om dit toe te voegen, ja de eerste maanden zijn klote, maar je weet pas na 3 maanden of je er mee moet stoppen of niet, geef je lichaam tijd om te wennen. Ik ben er nu tevreden over. Ik slik uiteraard liever niets, maar dit blijkt een prima optie.
06-09-2018

Stemmingswisselingen

Na herstel van een postpartum depressie bleef ik maandelijkse ernstige depressieve terugvallen hebben. Ik kwam erachter dat dit vaak voorkomt en PMDD heet. Na een zoektocht op internet veel informatie gevonden over behandelopties. Toen via Eileen Engels (kraamtranen.nl) Duphaston aangeraden. Dag 10-24 van cyclus. Werkte direct en sindsdien zo goed als stabiel, inmiddels 9[lees meer...] maanden. Heeft me mijn leven terug gegeven.
28-08-2018

Duphaston (dydrogesteron)

Voorgeschreven bij IVF behandeling.
30-07-2018

Orgametril (lynestrenol)

Na mijn tweede zwangerschap waren mijn maandstonden zeer onregelmatig en telkens voor en na mijn menstruatie waren mijn symptomen zeer hevig, voor mijn menstruatie had ik namelijk een lage tolerantie voor mensen in mijn omgeving, tot agressief gedrag toe, en na mijn menstruatie had ik emotionele huilbuien tot en met. Mijn gynaecoloog heeft mij een doorlopende dagelijkse d[lees meer...]osis voorgeschreven, en sindsdien gaat het stukken beter, al moet ik zeggen dat je zin naar seks daalt.
29-07-2018

Uitstellen van menstruatie

Met een regelmatige cyclus 3 dagen voor verwachtte menstruatie begonnen en een kleine week gebruikt. Eerste en tweede dag wat misselijk. 3 dagen na het stoppen ongesteld geworden.
17-07-2018

Uitstellen van menstruatie

Ik was sceptisch en durfde het middel eerst niet te gebruiken vanwege alle slechte ervaringen die ik las op internet. Ik heb 0 bijwerkingen gehad.geen pukkels.mijn huid is van nature slecht maar geen 1 pukkel.geen vocht vast houden.prima stemming.ik was blij dat ik mijn menstruatie op een festival kon uitstellen door primolut

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4777)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2085)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1575)
Maagzuur - protonpompremmers (1494)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1111)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1055)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)