Orgametril

lynestrenol

27-09-2018

Endometriose

Wat een achtbaan. Vanwege adenomyose moest ik aan de pil om niet meer ongesteld te worden. Ik gaf aan dat ik niet tegen oestrogeenpreparaten kan dus ik kreeg een progesteron-only pil. Ik heb werkelijk (op geelzucht na) alle bijwerkingen voorbij zien komen, echt heel naar en onprettig. Vooral de jeuk en het zweten was erg. MAAR alle bijwerkingen zijn nu, na drie maanden, [lees meer...]weg. Al heb ik minder zin in sex dan eerst, maar dat is het enige dat is gebleven. Na het lezen van de ervaringen hier vond ik wel gepast om dit toe te voegen, ja de eerste maanden zijn klote, maar je weet pas na 3 maanden of je er mee moet stoppen of niet, geef je lichaam tijd om te wennen. Ik ben er nu tevreden over. Ik slik uiteraard liever niets, maar dit blijkt een prima optie.
18-09-2017

Endometriose

geachte, ik gebruik dit nu al twintig jaar in belgie, op t moment is dit in belgie niet meer verkrijgbaar.
15-06-2016

Endometriose

Ernstige endometriose, 9 jaar onbehandeld door missen van de diagnose.
25-09-2015

Endometriose

Ik gebruik orgametril nu bijna een maand. De eerste weken had ik veel last van opgezwolle, pijnlijke borsten. Dit is nu verdwenen. Ik kan nog lichtjes merken wanneer mijn ongesteldheid is, maar echt minimale klachten. Ik voel me stukken beter en merk dat ik veel meer aan kan, mijn pijn is weg,mijn tolerantie grens, mijn moeheid en stemmingswisselingen zijn zeer sterk afgen[lees meer...]omen. Ik hoop dat het zo blijft of nog beter wordt!
23-03-2014

Endometriose

Ik had al maanden last van toenemende buikpijn tijdens de menstruatie, en ik moest er zelfs een keer voor thuis blijven van school. Mijn moeder was er pas geleden achtergekomen dat ze endometriose heeft, en had een controleafspraak bij een specialist in het ziekenhuis gemaakt. Om zekerheid te krijgen hadden we een verwijzing aangevraagd. De specialist zei dat ik endometri[lees meer...]ose heb, en dat als ik er nu niet wat aan zou gaan doen, ik misschien op mijn 30e onvruchtbaar zou zijn geworden. Ik ben nu 15, dus dat was wel een beetje schrikken. Ik gebruik het medicijn nu al 25 dagen en ik heb het gevoel alsof mijn lichaam niet meer bij me hoort. Een beetje zoals het gezegde: 'niet lekker in je vel zitten'. Volgens de specialist zou ik ongeveer een week na de eerste inname een laatste menstruatie moeten krijgen, maar ik denk dat na zo'n lange tijd wachten de menstruatie uitblijft. Ik ben begonnen met de eerste inname op de dag dat de specialist de diagnose gaf, en dat was toevallig de eerste dag van mijn vruchtbare periode.
16-07-2013

Endometriose

Ik gebruikte eerst orgametril (voor de lucrin) De orgametril hielp niet goed en daarom kreeg ik lucrin. Hiervan belandde ik op de eerste hulp met hartkloppingen. Daarom ben ik met de lucrin gestopt en gebruik ik nu weer orgamteril. Door de lucrin heb ik nog lang last gehad van benauwdheid en van vocht in mijn rechterbeen.
29-06-2013

Endometriose

Nadat ik een gedraaide eierstok heb gehad, kwamen ze tijdens de ingreep ook endometriose tegen. de gynaecoloog schreef orgametril voor.vanaf moment een een verademing. geen buikpijn meer en geen last van andere bijwerkingen. zit nu denk ik in de overgang, maar heb zelfs daar geen last van. ben hier heel erg blij mee.
17-02-2013

Endometriose

Vanaf mijn zeventiende altijd last gehad van enorme krampen voor en tijdens de menstruatie. Na lang zeuren (4 jr) werd ik eindelijk doorverwezen naar de gyn. Hij zag het meteen: edometriose in de zwaarste vorm. N een kijkoperatie te hebben gehad, mocht ik meteen aan de Orgametril (inmiddels 7 jr). Nooit geen bijwerkingen gehad, ik weet dus ook niet wat ik zonder dit medici[lees meer...]jn zou moeten. Sinds 6 weken ben ik gestopt met de medicatie, gewoon om te zien of menstrueren nog zou kunnen na langdurig gebruik. En ik vloei eindelijk, weliswaar heel lichtjes, maar de buikpijn die ermee gepaard gaat weegt niet op tegen het gebruik van Orgametril. Na deze menstruatie begin ik er weer meteen mee. Pas wanneer ik aan kindjes wil beginnen zal ik ermee stoppen.
06-02-2013

Endometriose

had als jong meisje al enorm veel last van menstruatie. Hierin niet serieus genomen door artsen. Uiteindelijk op mijn 19de bij een gyneacoloog terecht gekomen. hij heeft mij orgametril voorgeschreven en ik ben hem tot heden nog steeds dankbaar hiervoor. HEt heeft mij op verschillende vlakken geholpen en ik ben het weer gaan gebruiken naar mijn zwangerschap omdat ik weer d[lees meer...]ezelfde klachten kreeg. Er wordt gezegd dat je er depressief van kan worden. De medicatie hielp mij juist om mijn emoties meer te dempen, wat ik juist prettig vond. Daarnaast heb ik dus geen last van mijn menstruatie.
27-11-2012

Endometriose

Heb vandaag dus ook van de gyn dit gekregen. Ben heel benieuwd!! Na twee bevallingen, en endometriose vloeide ik bijna altijd, op een paar dagen na. Na een mirena, cerazette, en andere medicatie te hebben gebruikt wat allemaal niet hielp, heb ik dus dit!! Oke de kilo's en acne wat ik lees zou ik echt niet blij mee zijn, maar als dit wel zou werken, kan ik niet blijer wor[lees meer...]den, want elke dag vloeien is ook echt een ramp!!
19-08-2012

Endometriose

Neem sinds 10 jaar orgametril. De eerste 6 maanden meer dan 10 kg bijgekomen maar eindelijk gedaan met de klachten en de buikpijn. Laatste jaren veel last in mijn gewrichten, zou dit van de orgametril kunnen zijn ? Iemand ervaring mee ? Grts
31-05-2012

Endometriose

ben over 2 jaar geopereert had veel poliepen en andere aandoenningen aan de baarmoeder waardoor ik steeds bloedingen had die niet stopte en heel heftig waren, na de curretage heeft mijn gynocoloog me orgamentril voor geschreven en die neem ik nu al 2 jaar zonder last te hebben van deze pil, wel blij want ik heb in 2 jaar geen enkele bloeding meer gehad, ik ben nu in de me[lees meer...]nopauze maar ik neem deze pil gewoon door, mag van de gynocoloog,wel ben ik een aantal kilo's verdikt maar heeft dat de maken met de pil? dat weet ik nog niet zeker want ik eet graag en zeker voor de tv s'avonds dus ik laat het niet aan mijn hart komen als ik maar gezond ben en geen pijnen heb.
08-05-2012

Endometriose

Ik heb al jaren klachten. Na de bevalling in 2007 is het allemaal begonnen. veel pijn niet kunnen zitten/ fietsen; het gevoel alsof je baarmoeder eruit valt. 2 week geleden een kijkoperatie gehad overal zit wat en ze hebben een verkleving achter mijn baarmoeder weggehaald en een stukje bij me darmen. Ik vraag me af of dit erfelijk is aangezien mijn moeder dit ook had en bi[lees meer...]j haar is alles eruit. Volgende week moet ik naar het ziekenhuis om de foto's te bekijken en zien wat ze er verder aan gaan doen. De orgametril helpt wel voor de pijn . Was 57 kilo nu 62 niet dat ik dat erg vindt. ik zweet heel veel, vaak moe en nergens zin in.
17-04-2012

Endometriose

Vier jaar geleden baarmoeder verwijdert. Na 4 jaar geen klachten kreeg ik een soort "menstruatie klachten". Bleek endometriose te zijn. Nu slik ik enkele weken Orgametril. Normaal woog ik 57 kilo, nu al 61. Ik kon altijd alles eten. Ook heb ik nu geregeld zweetbuien.
01-04-2012

Endometriose

Na jaren sukkelen met mensruatie, hevige pijnen, zeer moeilijke zwangerschap, dikke darmverwijdering door ersntige constipatie, baarmoeder tot baarmoederhals te hebben weggehaald. zijn ze eindelijk tot de oorzaak van al deze ellende gekomen endometriose die zich overal aanhecht. ze hadden nooit baarmoeder mogen wegnemen want dit heeft het enkel nog erger gemaakt. nu ook no[lees meer...]g tumorverwijdering in buikspieren rechterflank, achteraf gezien ook endometriose. doorverwijzing naar andere gyn. deze had een hele simpele oplossing orgametril. binnen 3 maanden weet ik of het helpt en of er nog zware ingrepen volgen.
24-03-2012

Endometriose

gebruik sinds een 14 tal dagen orgametril op aanraden van de dokter tegen overvloedig bloedverlies,heb maandag een MRI scan gehad in verband met endiometrose maar nog geen uitslag,pas volgende week,eerst geen bijwerkingen maar nu al 3 dagen erge hoofdpijn en niets van medicatie helpt,hoop dat dit van voorbijgaande aard is want bloedingen zijn gestopt

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum