19-08-2012 | Vrouw | 35
Endometriose
Neem sinds 10 jaar orgametril. De eerste 6 maanden meer dan 10 kg bijgekomen maar eindelijk gedaan met de klachten en de buikpijn. Laatste jaren veel last in mijn gewrichten, zou dit van de orgametril kunnen zijn ? Iemand ervaring mee ? Grts

31-05-2012 | Vrouw | 54
Endometriose
ben over 2 jaar geopereert had veel poliepen en andere aandoenningen aan de baarmoeder waardoor ik steeds bloedingen had die niet stopte en heel heftig waren, na de curretage heeft mijn gynocoloog me orgamentril voor geschreven en die neem ik nu al 2 jaar zonder last te hebben van deze pil, wel blij want ik heb in 2 jaar geen enkele bloeding meer gehad, ik ben nu in de me[lees meer...]nopauze maar ik neem deze pil gewoon door, mag van de gynocoloog,wel ben ik een aantal kilo's verdikt maar heeft dat de maken met de pil? dat weet ik nog niet zeker want ik eet graag en zeker voor de tv s'avonds dus ik laat het niet aan mijn hart komen als ik maar gezond ben en geen pijnen heb.

08-05-2012 | Vrouw | 27
Endometriose
Ik heb al jaren klachten. Na de bevalling in 2007 is het allemaal begonnen. veel pijn niet kunnen zitten/ fietsen; het gevoel alsof je baarmoeder eruit valt. 2 week geleden een kijkoperatie gehad overal zit wat en ze hebben een verkleving achter mijn baarmoeder weggehaald en een stukje bij me darmen. Ik vraag me af of dit erfelijk is aangezien mijn moeder dit ook had en bi[lees meer...]j haar is alles eruit. Volgende week moet ik naar het ziekenhuis om de foto's te bekijken en zien wat ze er verder aan gaan doen. De orgametril helpt wel voor de pijn . Was 57 kilo nu 62 niet dat ik dat erg vindt. ik zweet heel veel, vaak moe en nergens zin in.

17-04-2012 | Vrouw | 38
Endometriose
Vier jaar geleden baarmoeder verwijdert. Na 4 jaar geen klachten kreeg ik een soort "menstruatie klachten". Bleek endometriose te zijn. Nu slik ik enkele weken Orgametril. Normaal woog ik 57 kilo, nu al 61. Ik kon altijd alles eten. Ook heb ik nu geregeld zweetbuien.

01-04-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Na jaren sukkelen met mensruatie, hevige pijnen, zeer moeilijke zwangerschap, dikke darmverwijdering door ersntige constipatie, baarmoeder tot baarmoederhals te hebben weggehaald. zijn ze eindelijk tot de oorzaak van al deze ellende gekomen endometriose die zich overal aanhecht. ze hadden nooit baarmoeder mogen wegnemen want dit heeft het enkel nog erger gemaakt. nu ook no[lees meer...]g tumorverwijdering in buikspieren rechterflank, achteraf gezien ook endometriose. doorverwijzing naar andere gyn. deze had een hele simpele oplossing orgametril. binnen 3 maanden weet ik of het helpt en of er nog zware ingrepen volgen.

24-03-2012 | Vrouw | 55
Endometriose
gebruik sinds een 14 tal dagen orgametril op aanraden van de dokter tegen overvloedig bloedverlies,heb maandag een MRI scan gehad in verband met endiometrose maar nog geen uitslag,pas volgende week,eerst geen bijwerkingen maar nu al 3 dagen erge hoofdpijn en niets van medicatie helpt,hoop dat dit van voorbijgaande aard is want bloedingen zijn gestopt

12-03-2012 | Vrouw | 53
Endometriose
Na 3/4 jaar met hevige buikpijnen + een kijkoperatie werd endometriose geconstateerd. Ik was toen 49 jaar. Omdat ik verwachtte binnen niet al te lange tijd toch in de overgang te komen besloot ik voor medicijnen te kiezen i.p.v. baarmoederverwijdering. Inmiddels slik ik de orgametril al ruim 4 jaar! Eén keer per jaar stop ik een tijdje om te kijken of er nog een menstruati[lees meer...]e komt. Tot nu toe komt er steeds binnen een paar weken een bloeding. De eerste anderhalf jaar had ik geen buikpijn meer, daarna kreeg ik toch weer steeds vaker buikpijn. Ook de bijwerkingen vind ik behoorlijk; veel lagere libido, droge haren, vocht vast houden, hogere bloeddruk, 7 kilo aangekomen (op een lengte van 1.58 m.), opgeblazen gevoel, veranderde stoelgang. Vooral de gewichtstoename zit me dwars en het lukt me niet om af te vallen. Weet iemand of je wel af valt als je stopt met de orgametril? (Waarschijnlijk niet als je daarna in de overgang komt!)

24-02-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik heb 5 jaar orgametril geslikt tot gisteren,bij de arts kreeg ik gister te horen na een echo dat door mn langdurig orgamentril gebruik mn baarmoeder in zn geheel flitterdun is geworden en als ergste mn urinebuis ook.ben hier erg van geschrokken. tijdens mijn 5 jaar inname heb ik geen enkele bijwerking gehad, maar draag nu de gevolgen. Op naar urologie. .