Ervaringen met Provera tabletten 5mg/10mg

Endometriose (15 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (12 meningen)
Overgang (7 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)

29-09-2011 | Vrouw | 27
Geen menstruatie
ik heb nu zins 10 dagen provera 10 mg gebruikt omdat mijn menstuatie uit bleef en wel zwangerschaps verschijnselen heb oa misselijk een ronde dikkere buik vaak naar het toilet harde gevoelige borsten trek in de raarste dingen banden pijn . huis arts dacht het zelf ook maar omdat bloedtest en urine test negatief waren moest ik provera slikken maar heb nog dezelfe kwaaltjes [lees meer...]. en zins 3 dagen komt er melk uit mijn borsten 1 van de bij werkingen nu wil ik graag weten of er mensen zijn die deze bijwerking ook hebben of hebben gehad . huisarts heeft wel overleg met ginocholoog gehad en vinden niet dat ik een echo moet hebben maar ben al eerder zwanger geweest dus weet wel een beetje wat ik voel en wat niet bij de dagelijkse dingen hoort .

11-05-2011 | Vrouw | 23
Menstruatie problemen

15-03-2011 | Vrouw | 22
Sinds december 2010 geen menstruatie
Hallo, Ik heb totaal geen last gehad. Hoop dat ik eindelijk ga menstrueren, dit is sinds december 2010 niet gebeurd. Heb ook een zwangerschapswens en als ik niet menstrueer, geen ovulatie.

04-01-2011 | Vrouw | 48
medroxyprogesteron oraal
Lange en ernstige vorm van menstruatie
kreeg het de eerste maal voorgescfhreven vanwege de lange duur van mentruatie. na 2 dagen resultaat, Na het stoppen kreeg ik een zodanige ernstige bloeding die niet te stelpen bleek dat ik na 36 uur naar huisarts ben gegaan. Nu weer aan dezelfde dosis, maar merk nu geen enkele verbetering, zelfs niet na 2 dagen slikken

29-11-2010 | Vrouw
medroxyprogesteron oraal
Menstruatie klachten tijdens pil gebruik
Slik steeds 4 strippen door, kreeg een doorbraakbloeding en stopte met slikken, kreeg een hevige menstruatie welke na dat ik weer ging slikken(pil) niet stopte. Nu slik ik 3 dagen provera en menstreer nog steeds, wel minder. heb hoofdpijn en veel buikpijn. klachten zijn net zo hevig als voorheen mijn gewone menstruatie. mijn darmen en blaas zijn geprikkeld.Ben soms ineens[lees meer...] misselijk, ga de ha bellen voor advies. binnen kort ga ik naar de gyneacoloog voor de behandeling van mijn klachten te bespreken. heb me ziek gemeld voor werk ivm de hevigheid van de huidige klachten !

23-09-2010 | Vrouw
PCOS

09-06-2010 | Vrouw
Restweefsel na miskraam
Ik moet dit medicijn gaan slikken omdat er nog restweefsel zit na een miskraam met 12 weken welke gecurreteerd is.....Nu moet ik een 2de curretage maar moet deze medicijnen slikken om te kijken of het met de menstruatie mee komt, maar ik heb al gemenstrueert 31 mei.... Ben bang dat dit medicijn mijn cyclus in de war brengt en twijfel om niet te slikken en maar de 2d curre[lees meer...]tage af te wachten,...wat vinden jullie? Groetjes Bernadette

30-04-2010 | Vrouw
pijnlijke cyclus

21-04-2010 | Vrouw
Opwekken menstruatie
Ik slik sinds maandag provera. Ik kan niet zeggen dat ik erg last heb van bijwerkingen. Wat me wel opvalt is dat ik 's avonds in bed het erg koud heb en overdag heb ik het warm. 2e dag een erg rood hoofd van de warmte. Of het werkt weet ik nog niet, dit is de eerste keer dat ik het slik en ik hoop ook dat het niet weer hoeft. Als ik na een week stop dan is het de bedoeling[lees meer...] dat ik ongesteld ga worden en dan moet ik op de 3e dag clomid gaan gebruiken, waarna op de 12e dag een follikkel meting plaats gaat vinden. Wij willen namelijk graag zwanger worden en het blijkt dat ik PCOS heb.

18-01-2010 | Vrouw
Endometriose
Ik slik tweemaal daags 10 mg provera. Dit heb ik eerder 8 maanden volgehouden en nu ben ik sinds kort weer begonnen. De bijwerkingen hoofdpijn en misselijk zijn herken ik. Ik heb zelf ook veel last van wisselende stemmingen. Soms opgezwollen enkels. Tot op heden vallen de bijwerkingen mij nog mee. Alle hormonen zijn troep, dus daar is provera geen uitzondering in. Helaas h[lees meer...]eb ik al 10 dagen last van bloedingen, maar ook dit is een van de bijwerkingen de eerste paar maanden. Vorige keer kreeg ik na 7 maanden constant bloedingen en ben ik ermee gestopt.

30-11-2009 | Vrouw
Lichte vorm van endometriose
de eerste maand van het gebruik had was ik erg veel duizelig, hoofdpijn, moe, down en misselijk. Wilde het liefst stoppen. Soms dacht ik, voel ik me gewoon zo, of komt het door de medicatie. Na een tijdje de huisarts gebeld. Kon niet zomaar overstappen. Ik vind het echt rotzooi! ga er nooit meer mee beginnen. je bent gewoon jezelf niet meer. Slik nu niks meer. Ben na [lees meer...]de provera alleen maar onregelmatig ongesteld geweest. 3 weken ertussen, nu weer 2 weken. Voor de provera had ik dat nooit. Moest de provera ook 3 maanden doorslikken en dan niet ongesteld worden. Voelde me heel erg opgeblazen. Hield ook vocht vast. Nu probeer ik zwanger te worden.

26-11-2009 | Vrouw
Menstruatie stoornis
Dit zijn hormoontabletten en hebben vele bij werkingen, hoofdpijn/migraine, vocht vasthouden extra bloedingen en gespannen pijnlijke borsten om er maar een paar te noemen en ik heb ze helaas allemaal gehad. Dit medicijn wil ik nooit meer gebruiken, ik was opgeblazen door de vocht,had ieder dag zware hoofdpijnen en de bloedigen werden niet minder. Ik ben er dus snel mee ges[lees meer...]topt en voelde mij al snel beter!

07-06-2008 | Vrouw
medroxyprogesteron oraal
Ongesteldheid opwekken willen zwanger worden
gelijk bij gebruike provera ben ik een aantal dagen niet lekker dit stopt meestal weer als de tabletten opzijn ik werd daarna keurig ongesteld maar naar drie keer stopte het weer en ben ik nu voor de 2e x aan de provera heb pcos en schildklier afwijking en willen nu dolgraag zwanger worden

12-01-2023 | Man | 21
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Onregelmatige menstruatiecyclus
Hoi iedereen, Ik ben nu al 7 weken hevig ongesteld ik bloed enorm veel en dit al 7 weken lang. Ik heb super veel pijn aan m’n onderbuik. Ik heb provera van de huisarts gekregen om het te laten stoppen. Ik merk er weinig van ik blijf nog steeds veel bloeden. Alleen heeft dit erg invloed op mijn humeur en krijg ik er hoofdpijn van. Ik hoop dat iemand raad heeft voor mij [lees meer...]ik wil gewoon mijn normale cyclus terug…