Provera tabletten 5mg/10mg

medroxyprogesteron oraal

Menstruatiepijn (7 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (7 meningen)
Overgang (3 meningen)

Primolut N (104 meningen)
Orgametril (97 meningen)
Duphaston (17 meningen)
Utrogestan (9 meningen)

22-03-2017

Endometriose

tijdelijk gebruikt om endometriose onder controle te krijgen, gestopt ivm kinderwens
31-07-2013

Endometriose

Na vele jaren met menstruatieklachten waarvan de oorzaak niet kon worden achterhaald, kreeg ik een mirenaspiraal. Pijnklachten waren hiermee weg, maar bloedingen / spotting bleef. Na bijna vijf jaar belandde ik met ernstige buikklachten in het ziekenhuis. Daar werd geconstateerd dat ik endometriose had. Ook kwam ik er toen achter dat de mirenaspiraal niet helpt om en[lees meer...]dometriose tegen te gaan. Dat bleek.... Na een operatie waarbij een chocoladecyste en een eierstok is verwijderd, werd mij geadviseerd om provera te slikken. Slik dit nu 5 maanden en heb geen buikpijn en / of menstruatie meer. Bijwerkingen zijn vergelijkbaar met de gewone anticonceptie pil, alleen de vermoeidheid is erger. Maar, hier valt mee te leven. Kortom, ik ben tevreden!
04-04-2012

Endometriose

Voor mij kwam de Provera als een geschenk uit de hemel. Na jarenlang heftige buikpijn/-krampen en langdurige menstruatie eindelijk van die maandelijkse ellende af. Klachten bleken door endometriose te komen, dat werd vastgesteld tijdens een laproscopie in 1996. Alweer 17 jaar een gewoon leven kunnen leiden zonder klachten, Nu in de overgang en dat geeft wel wat problemen. [lees meer...]Was onlangs een halfjaar gestopt, maar kreeg oude klachten weer volop terug. Na overleg met gyneacoloog toch weer aan de Provera. Ik ben er blij mee. In ieder geval geen buikkrampen en bloedingen meer. Andere overgangsklachten zijn er nog wel, maar daar is voor dit moment mee te leven.
22-02-2012

Endometriose

Ik had al zo´n 25 jaar last van hevige buikpijn, flauwvallen, dagen in bed van de pijn, depressieve gevoelens rond menstruatie. Niet meer kunnen functioneren. Nu slik ik sinds november 2010 provera, geen menstruatie meer, dus ook geen buikpijnaanvallen meer! Joepie! Alleen wel altijd hoofdpijn en moe, lusteloos en geen zin meer in sex. De 1e maanden overgangsklachten, z[lees meer...]weten e.d Die buikpijn bleek door endometriose te komen, werd ontdekt tijdens kijkoperatie. Mijn dokter nam mijn klachten nooit serieus. Nu blij dat ik zonder deze erge buikpijn kan genieten ondanks de moeheid en hoofdpijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum