Ervaringen met Provera tabletten 5mg/10mg

Endometriose (15 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (12 meningen)
Overgang (7 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)

06-07-2020 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Zou de menstruatie moeten stoppen die al 3 weken duurde maar alleen maar heel veel bijwerkingen en geen effect.

08-08-2012 | Vrouw | 44
Hartkloppingen
heb tijdens de overgang veel last van hartkloppingen en paniek gevoel door provera gebruik is dit over ook bleken andere bijwerkingen van progesteron tekort over te gaan zoals: dun vel op de toppen van mijn vingers en pijnlijke tanden. Ben blij dat ik het gebruik.

22-03-2017 | Vrouw | 45
Endometriose
tijdelijk gebruikt om endometriose onder controle te krijgen, gestopt ivm kinderwens

16-09-2022 | Vrouw | 46
Overgang
Kuur voor 10 dgn ivm overgangsklachten. Vanaf dag 6 bijna niet meer te doen qua bijwerkingen. Hardnekkige hoofdpijn bij vlagen, hartstikke misselijk, zo vermoeid dat ik nauwelijks op de been kon blijven en tegelijkertijd van binnen een enorm opgejaagd gevoel. Heel naar zelfs bij vlagen als beangstigend ervaren.

04-01-2011 | Vrouw | 48
medroxyprogesteron oraal
Lange en ernstige vorm van menstruatie
kreeg het de eerste maal voorgescfhreven vanwege de lange duur van mentruatie. na 2 dagen resultaat, Na het stoppen kreeg ik een zodanige ernstige bloeding die niet te stelpen bleek dat ik na 36 uur naar huisarts ben gegaan. Nu weer aan dezelfde dosis, maar merk nu geen enkele verbetering, zelfs niet na 2 dagen slikken

10-09-2014 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruik sinds een maand Provera voor het stoppen van het steeds vloeien paar maanden achter elkaar. Maar met deze tabletten blijven de klachten het zelfde dus totaal geen enkel verbetering. Maar weer de gynaecoloog bellen denk ik.

24-07-2013 | Vrouw | 49
Overgang
ivm een vleesboom en hevige pijnlijke menstruaties moeten mijn menstruaties gestopt worden. de menstruaties zijn gestopt, maar ik had extreme last van duizeligheid en kon daardoor geen auto rijden ook kon ik me na de duizeligheid niet goed concentreren want dan werd ik extreem moe. het effect begon 1 uur na inname en duurde 1 1/2 uur tot 2 uur en dat dan 2 keer per dag. er[lees meer...] staat ook een waarschuwing in de bijwerkingen dat je geen auto of machine mag besturen. ik kon niet eens fietsen of een wandeling maken. het leek wel of ik dronken was, zo voelde deze duizeligheid aan. dus een gevaar op de weg. ik heb nu een ander medicijn van mijn specialist gekregen om te proberen.

30-12-2012 | Vrouw | 50
Overgang
ik had sinds 4weken menstruatie ,ben naar de dokter gegaan kreeg de pil het wou niet overgaan met gevolg naargeyneceloog en die heeft mij dat recept gegeven,maar het ging niet over en de hele dag hoofdpijn en niet lekker in mijn vel terug aan de pil en het werd steeds minder over een paar dagen moet ik voor onder zoek en dan hoop ik dat er wat aan gedaan word

11-02-2015 | Vrouw | 51
Onregelmatige menstruatiecyclus
Heb drie maanden geen menstruatie gehad en toen heel heftig en zware menstruatie met stolsels en voelde me erg slap. Ben ik toen naar de HA geweest en ze schreef mij deze medicijnen voor om de menstruatie te laten stoppen. Dit heeft echter twee dagen gewerkt en kreeg toen weer een bloeding en buikpijn. Niet fijn dus, ik weer terug naar de HA. Die heeft toen mijn bloed nage[lees meer...]keken, bloedarmoede, en daarna een inwendig onderzoek. Zag er verder goed uit, ik moest maar de dosis verhogen. Hierdoor heb ik veel buikklachten, maar wel minder bloedverlies. Toch wil ik stoppen met de medicijnen dan maar heftige menstruatie. Maar hier voel ik me niet gelukkig mee met deze medicijnen.

14-10-2013 | Vrouw | 51
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na twee jaar slikken en heerlijk! geen menstruatie en de bijbehorende pijnen en andere klachten meer, nu opeens weer twee maanden menstruatie (wel lichter!) maar ook de buikkrampen en neerslachtig gevoel etc. Wie heeft dit ook meegemaakt, en moet ik nu stoppen of...volhouden?

04-04-2012 | Vrouw | 51
Endometriose
Voor mij kwam de Provera als een geschenk uit de hemel. Na jarenlang heftige buikpijn/-krampen en langdurige menstruatie eindelijk van die maandelijkse ellende af. Klachten bleken door endometriose te komen, dat werd vastgesteld tijdens een laproscopie in 1996. Alweer 17 jaar een gewoon leven kunnen leiden zonder klachten, Nu in de overgang en dat geeft wel wat problemen. [lees meer...]Was onlangs een halfjaar gestopt, maar kreeg oude klachten weer volop terug. Na overleg met gyneacoloog toch weer aan de Provera. Ik ben er blij mee. In ieder geval geen buikkrampen en bloedingen meer. Andere overgangsklachten zijn er nog wel, maar daar is voor dit moment mee te leven.

15-01-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik heb hieronder ook al een keer een review gegeven, toen was ik halverwege het slikken. Uiteindelijk bleef ik de gehele slikperiode van 10 dagen licht ongesteld (zoals ik al was, dus het leek niet te werken) maar toen de pillen op waren werd ik 'echt' ongesteld, een dag of 4 en daarna was mijn cyclus weer normaal, dus het heeft wel gewerkt. Alleen nu is het weer onregelm[lees meer...]atig, net na mijn boosterprik (eerder had ik het na mijn 2e vaccinatie, het moet hier haast wel door komen lijkt het, nu leg ik dat verband pas). Dus ik wacht het nog een paar dagen af (vorige keer had ik 1,5 maand gewacht en ik bleef toen dagelijks heel, heel licht ongesteld) maar nu ga ik niet lang wachten en waarschijnlijk meteen nog een keer zo'n dosis vragen.

13-10-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Naar aanleiding van de reacties hier was ik huiverig om dit medicijn te gebruiken. Echter totaal geen bijwerkingen (voor de zekerheid slikte ik het voor het slapen gaan, dan kon ik, bij bijwerkingen, in ieder geval in mijn bed blijven liggen) Maar werken doet het niet, zou mijn menstruatie (ben nu al 4 weken achtereen heel licht ongesteld) moeten laten stoppen, maar ben[lees meer...] nog steeds licht ongesteld. Ik gebruik het nu 5 dagen, ben op de helft, moet het 10 dagen gebruiken

21-10-2014 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Moet 12 dagen Provera innemen om teveel slijmvlies in mijn baarmoeder te laten loskomen en ben op 'n week tijd al 4 kg. bijgekomen... Hopelijk raak ik na die dagen aan teveel kilo's daarna kwijt...