Ervaringen met Utrogestan

progesteron

doorbraakbloeding vermoeidheid

Overgang (20 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

27-02-2023 | Vrouw | 33
progesteron (200mg)
Ik gebruik de vaginale capsules nu bijna een maand om, ivm voorgaande zwangerschap, vroeggeboorte te voorkomen. Capsules zijn eenvoudig in te brengen met applicator. Als capsule niet diep genoeg wordt ingebracht kom je 's ochtends weer resten van de capsule tegen. Ik heb een flinke toename van afscheiding. Verder geen bijwerkingen. Inmiddels nu 14 weken zwanger.

29-11-2022 | Vrouw | 50
Overgang
Ik ben naar de Hormoonpoli gegaan ivm opvliegers daarbij sliep ik slecht en had al twee jaar chronische (onder)rugpijn. Ik slik 2 tabletten utrogestan in de avond en ben bijna helemaal van mijn rugklachten af, bizar, en slaap ook een stuk beter. Ik heb een spray oestrogeen voor de opvliegers maar die zijn er even niet meer dus die gebruik ik weer als het weer opkomt. Gewe[lees meer...]ldig! Het enige nadeel is dat mijn borsten vreselijk gevoelig zijn. Voor mij is dagelijks gebruik voorgeschreven, dat vind ik wel vreemd omdat ik bijna overal lees dat het twee weken wordt gebruikt per cycles.

26-08-2022 | Vrouw | 55
Overgang
Ben 3 jaar geleden met HST begonnen. Slikte daarvoor eerst de pil, kreeg toen trombose (slikte de pil ivm overgangsklachten, die waren zo erg dat ik niet meer sliep en kon werken. Nu Eustradiol pleisters en Uterogestan: 1 capsule per dag. Neem ik s avonds en slaap er prima op, een verlossing na vele jaren beroerd slapen. In de 12 dagen/maand dat ik Uterogestan slik ben ik[lees meer...] s ochtends vaak misselijk en opgezette maag. In de loop van de dag trekt dat weg en als ik stop met de Uterogestan ook. Daarnaast ben ik in deze dagen veel somberder, emotioneler. vooralsnog wegen de voordelen (geen opvliegers en goed slapen) op tegen de nadelen. En alleen Eustradiol slikken is geen optie.

19-10-2016 | Vrouw | 42
Overgang
Na veel over oestrogeendominantie gelezen te hebben, op eigen verzoek voorgeschreven gekregen door huisarts, ivm ernstige hormonale klachten overgang. Voor huisarts een experiment, was gewend dit (naast of alleen) oestrogeen voor te schrijven. Voelde me al na paar dagen beter. Veel meer energie, minder vocht vasthouden en pijntjes overal, slapen verbeterd. Inmiddels ook an[lees meer...]derhalve maand bezig met hormoondieet, om oorzaak aan te pakken ipv alleen symptoombestrijding te doen. Dat helpt nu al enorm! Nog niet voldoende om utrogestan te laten staan, maar verwacht dat na paar maanden wel te kunnen doen. Het lijkt drastisch, maar zeker de moeite waard! Raad ik iedereen aan.

28-06-2015 | Vrouw | 39
progesteron (100mg)
Gebruik voor bloedingen door vleesboom. Weinig bijwerkingen, alleen wat minder alert, suf. Duurt even voor het werkt. Emotioneel ook heel prettigen gebruik.

30-11-2009 | Vrouw
progesteron
Ifv
dit is de eerste keer dat ik dit gebruik.

29-01-2024 | Vrouw | 73
Overgang
Sinds een paar maanden gebruik ik utrogestan Duurde 2 weken voor ik resultaat had Maar tussendoor steeds het gevoel of mn menstruatie Door moest komen,heel naar Ook vind ik het lastig om er ook nog tabletten bij te slikken Voorheen slikte ik tibolon,beviel prima maar kreeg Wel bloedverlies 2 x per jaar

23-12-2022 | Vrouw | 52
progesteron (10)
Overgang
Na veel klachten overgang dit middel gaan ikken . Samen met estradiol pleister 50 Helaas veel bloedingen tussen door. De rest symptomen geweldig,helaas alleen bloedingen tussendoor

14-12-2022 | Vrouw | 42
progesteron (200mg)
Vruchtbaarheid
Ter ondersteuning van iui en icsi. Na samen 7 pogingen nog geen succes. Niet handig inbrengen, halve pil lost niet op. Gevoelige borsten, druk onderbuik, hoofdpijn, moe, emotioneel...

03-12-2019 | Vrouw | 29
progesteron (100mg)
Ik gebruik deze medicatie tegen vroeg geboorte, neem in de avond 2 capsules in voor het slapen gaan. Gebruik vanaf week 16 tot week 37 tijdens de zwangerschap. Ik blijf moe en futloos, heb veelal een vieze smaak in mijn mond. Ik weet alleen niet of het door deze medicatie komt, gebruik inmiddels deze medicatie nu 7 weken.

30-03-2016 | Vrouw | 34
Onvruchtbaarheid vrouw
Het is dat ik het moet gebruiken tijdens de IVF, maar anders had ik het niet gebruikt. Wat een rotzooi is het.

21-07-2022 | Vrouw | 55

19-04-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik gebruik Lenzetto spray (estradiol) i.c.m. Utrogestan capsules 100 mg. maar ik ervaar van de Utrogestan nare bijwerkingen zoals een sterk jeukende tepel en uitslag in de vorm van rode jeukende bultjes op zowel mijn boven als onderarmen. Mijn HA zegt dat ik dan maar uit de zon moet blijven maar dat is op vakantie een beetje lastig. Het lijkt wel een allergische reactie. [lees meer...]Aangezien ik ook hooikoortspatient ben gebruik ik ook dagelijks antihistaminetabletjes dus je zou verwachten dat ik dan geen allergische reactie meer kan krijgen. Helaas dus toch! Iemand die dezelfde ervaringen/klachten heeft?

24-02-2024 | Vrouw | 44
Overgang
Ik ben ermee gestopt omdat ik angstig werd en mijn borsten deden zeer. Vooral de angsten vond ik heel heftig. Herkent u of iemand het ook toevallig? Heeft iemand ook angst klachten gehad i.v.m deze medicijn? Dank

10-01-2024 | Vrouw | 56
Overgang
Combinatie met Estradiol pleister, wat wel werkte tegen opvliegers en alleen klein beetje misselijkheid veroorzaakte, maar helaas niet zonder Utrogestan/progesteron mag worden gebruikt. Ik reageerde erg heftig op Utrogestan en met alles gestopt na overleg huisarts. Op PMS klachten na, was ik daarna direct van alle klachten verlost.

08-09-2023 | Vrouw | 44
Overgang
Wat een verschrikking. Doe geen oog meer dicht als ik dit neem. En overdag een zombie. Hoofdpijn, koortsig etc De klachten als nachtzweten die weg waren door oestrogeen pleisters ook weer volledig terug.