Ervaringen met Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel

Triamcinolon crème/ zalf/...

Eczeem (19 meningen)
Jeuk (5 meningen)
Huiduitslag (2 meningen)

24-11-2011 | Man | 26
Jeuk/eczeem op benen
Ik heb dezelfde ervaring als de persoon die dit schrijft: "ik smeer het alleen als ik last heb van jeuk of uitsleg. Dan worden de klachten wel minder" Ik heb last van jeuk op de benen en eigenlijk alleen in de winterperiode

23-11-2010 | Man
Schimmelinfectie c.q. ontstekingen
Ik ben vrijwel nooit ziek maar plotseling kreeg ik een heel vreemde, droge en natte uitslag op buik, liezen, benen en armen. Maar ook 2 tenen van mijn rechtervoet begonnen zomaar ernstig te ontsteken met vieze etterige afscheiding. Door huisarts naar dermatoloog verwezen en kreeg van hem diverse smeerseltjes waaronder Triamcinolonacetonide 0,1% met Fusidinezuur 2% creme [lees meer...]voor mijn tenen. Nadat ik eerst een paar maal in sodabaden had geweekt waarbij het water vreselijk smerig werd met grote slierten etterige afscheiding heb ik de creme er twee maal daags opgesmeerd. En na 2 dagen werd er al een spectaculaire verbetering zichtbaar die aanhield. Na 14 dagen geheel verdwenen. met de diverse andere cremes mijn buik, liezen etc. behandeld maar dat duurt wat langer. Ben nu 3 weken bezig en er is verbetering aan de gang dus gewoon stug volhouden!!

26-10-2010 | Vrouw
Eczeem
Ik heb dit middel gekregen voor mijn eczeem. Als ik het er op smeer gaat het heel erg branden. Ook is er geen verbetering te zien, dus ben gestopt.

14-09-2010 | Man
Huidaandoening in mijn nek
Mijn wond in mijn nek ging altijd open tijdens het sporten, tennis en ik werd gevoelig voor kou.Van mijn arts kreeg ik deze crème (2 x per dag dun opsmeren.1 week opsmeren en 1 week niet) en binnen een paar dagen was mijn probleem opgelost en ben ik niet meer gevoelig voor kou en tijdens de sport. Geweldig product!!!!

11-09-2010 | Man
triamcinolonacetonide
Allebei mijn benen exceem en jeuk
het helpt

11-06-2010 | Vrouw
Uitslag jeuk
ik smeer het alleen als ik last heb van jeuk of uitsleg. Dan worden de klachten wel minder.

10-05-2010 | Man
Eczeem in het gezicht
Ik heb de zalf 2 dagen gebruikt, en het leek erop dat alles weg was, dus ik stopte met het gebruiken. 2 dagen later kwam het terug en deze keer erger en anders, het lijkt nu meer op Rosacea. Nu durf ik de zalf dus niet meer te gebruiken want er staat op niet te gebruiken bij acne rosacea. Volgende week heb ik weer een afspraak met mijn huisarts, kijken wat die er van z[lees meer...]egt.

04-05-2010 | Man
Jeuk bilnaat
ik had las van hevige jeuk bilnaat maar naar een paar dagen was ik daar van af. ik ben erg blij dat ik daar geen las van heeft.

05-07-2009 | Man
Eczeem
Ik kreeg dit middel voorgeschreven van de dermatoloog omdat ik veel jeuk en puisten en de wel erg drooge huid ik ben zeer te vrede alleen pas op dat je het niet op dunne huid aanbrengt

06-05-2009 | Man
Ontsteking aan eikel(penis)
gesmeerd volgens voorschrift maar huid blijft gevoelig zeker bij erectie is gehele penis gevoelig ook irritante droge eikel en huid onder de de voorhuid.

21-08-2008 | Vrouw
Eczeem
Mijn dochter van 3 heeft vooral als het warm is uitslag aan de binnenkant vd elleboog, binnenkant vd knie en polsen. Het werd steeds erger ondanks smeren met basiszalven. Met triamcinolonzalf is het met een dag of 3 smeren (eerst 2 maal daags, 2e dag al 1 maal daags) helemaal verdwenen. ben direct gestopt, wat niet zo handig is want dan komt het snel weer terug en smeer je[lees meer...] weer zo een paar dagen. Maar zalfgebruik tot een minimum proberen te gebruiken werkt desondanks wel goed.