Ervaringen met Denorex RX

Toctino (31 meningen)
Dupixent (31 meningen)

18-03-2010 | Vrouw
Seborroisch eczeem
De shampoo werkt op zich heel goed, snel resultaat en mijn hoofdhuid had zich snel hersteld. Enige nadelen zijn; ik krijg er veel puistjes van, mijn haar wordt onhandelbaar en moeilijk te doorkammen, ik kreeg last van eczeem in mijn oor, maar dit verdween na een weekje weer.

15-10-2019 | Vrouw | 19
Eczeem
Ik gebruik dit product tegen mijn eczeem op mijn hoofdhuid. Sinds ik het product gebruik heb ik minder schilfers op mijn hoofd en minder irritatie na het douchen. Ik wissel het om de douchebeurt af met gewone shampoo. Mijn huisarts had namelijk aanbevolen om het om de douchebeurt te gebruiken. Zodat het effect het meest effectief is.

11-03-2021 | Vrouw | 20
Eczeem
Werkte bij mij totaal niet en had het idee dat het op de dagen waarop ik de shampoo niet gebruikte de jeuk erger werd. Echter, ze zijn er bij mij nog niet uit of het eczeem of toch iets anders is dus mogelijk werkt het voor anderen wel

14-06-2022 | Man | 21
Eczeem
Zoals anderen benoemen, het enige middel dat werkt tegen eczeem. Omdat ik graag iets vergelijkbaars wilde, veel gezocht op internet. Er bleek een apotheek (uit Oldenzaal) een tijdlang een tussenoplossing te hebben, met dezelfde werkzame stoffen. Toen ik daar weer een keer voor een extra fles heen belde, kreeg ik het bericht dat het nu ook weer machinaal geproduceerd wordt[lees meer...], door 'De magistrale bereider'. Kortom, Denorex bestaat niet meer, maar er zijn vervangende oplossingen met precies dezelfde werkzame stoffen.

08-10-2021 | Vrouw | 22
Psoriasis
Mijn dochter is 22 heeft ook last. Inderdaad denorex het enige wat helpt. En nu....

25-10-2020 | Man | 26
koolteer/ levomenthol (75/15mg/g)
Seborroïsch eczeem: een ernstige variant van hoofdroos. Alles geprobeerd: zinkpyrithion (ofwel gewone antiroosshampoo), seleensulfide (begon ik letterlijk van te kokhalzen), ketoconazol. Het werd eerder erger dan minder erg. Maar toen Denorex: de geur is zeker niet onaangenaam, de menthol voelt lekker koel. Maar bovenal: het. werkt. Hoera!

16-04-2016 | Vrouw | 27
Psoriasis
Helaas al enkele jaren last van psoriasis op de hoofdhuid. Heb deze shampoo eerder gebruikt, maar was niet consequent hierin. Hielp toen ook maar mondjesmaat. Na jaren geen middelen gebruikt te hebben en inmiddels helemaal vol psoriasis en met een kapot gekrapte stukken hoofd te zitten, ten einde raad toch maar weer naar de huisarts. Nu de shampoo als enige shampoo gebruik[lees meer...]t de eerste paar weken en daarna nog eens in de week. En het voelde bijna als een wonder, maar mijn jeuk en de schilfers waren op een gegeven moment helemaal verdwenen! Wanneer de shampoo ongebruikt in de kast blijft staan, komen de problemen ook weer terug. Denk dus dat ik dit moet blijven gebruiken. Maar wat een uitkomst, ik ben happy! Plus, het lijkt ook wat goeds voor mijn haar te doen; meer volume en mooiere krullen. Enige nadeel voor mij is de stank.

16-03-2021 | Vrouw | 33
Psoriasis
Ik heb al mijn hele leven last van een droge hoofdhuid en mijn moeder vertelde mij altijd dat dat berg hete en daar was niks aan te doen. Ik heb er van alles tegen geprobeerd! Ik was wanhopig! En het ergste was nog mijn haar viel enorm uit en dat is nooit meer goed gekomen. Ik had echt een pijnlijke hoofdhuid en uiteindelijk kwam ik op psoriasis en ben daarmee naar de huis[lees meer...]arts gegaan om te vragen of dit het misschien zou kunnen zijn. Ze bevestigde dat en gaf mij deze shampoo. Het ruikt niet lekker maar het maakt mijn hoofdhuid koel en rustig! Ik heb veel minder last van een droge schilferige hoofdhuid nu. Echt geweldig! Ik zou willen dat ik er eerder mee naar een huisarts was gegaan en niet naar mijn moeder had geluisterd haha.

12-09-2017 | Man | 40
Psoriasis
Werkt geweldig, wel moet ik dit consequent blijven gebruiken. (Een paar dagen stoppen levert al weer een jeukende hoofdhuid en bijbehoren korsten en kapotte hoofdhuid op). Het enig vervelende is de geur, maar dat valt wel mee en weegt zeker op t.o.v. wat het oplevert. Nu tijdelijk helaas niet leverbaar, maar als het goed is vanaf eind deze maand weer verkrijgbaar.

21-04-2020 | Vrouw | 44

02-09-2019 | Vrouw | 45
Eczeem
Als ik het gebruik hevige jeuk en vet haar de volgende dag. Heb een parfumallergie sinds kort ik gebruik het niet meer

14-03-2011 | Vrouw | 46
Anti-roosbehandeling bij hoofdhuid Psoriasis
Als Zuid Afrikaaner heb ik vanwege chroniche astma een ernistige Psoriasis (roos) probleem.Nadat ik alle gewone anti-roos shampoos cq haar verzorgingsproducten heb gebruikt, heeft mijn kapper dit produkt aanbevolen.Vanaf toen (Januarie 2000)heb ik het gewoon 2 keer per week als shampoo/douchegel zonder enige gevolgen gebruikt. Sinds mei 2009 heb ik in Nederland opnieuw [lees meer...]het .Psoriasis probleem gekregen. Vanwege hard water.(kalk in de water)heb ik gewoon per sekonde ernistige jeuk..De dermatologen en kappers hebben velen alternatieve shampoos (sulfer en selsun medikatie)aanbevolen die eigenlijk niet hielpen. Volgens hun is er geen sprake dit produkt hier zonder een dokter recept niet is te krijgen. Dit vind ik zeer belachelijk en begrijpt het echt niet omdat het produkt in 4 verschillende geuren gewoon voor 4 euro in Zuid afrika zonder recept bij een supermarkt of drogist verkrigbaar is . Dus als je ernstige huid of roos/eczeem problemen hebt is dit het beste produkt.De gewone(regular) effe asfalt geur krijg voor mij 10+.

04-12-2011 | Vrouw | 47
koolteer/ levomenthol
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik als ik dit gebruik zeker 5x zo veel haar uit mijn hoofd kam na het douchen, waardoor ik het niet langer durf te gebruiken, deze bijwerking zie ik nergens staan, maar het is echt veel en veel meer dan normaal.

06-01-2012 | Man | 49
Psoriasis
Ik gebruik het al jaren, het help wel maar moet het wel 3 á 4 keer per week gebruiken. Ik was op vakeantie en was denorex rx vergeten na 2 dagen een drama toen ik andere shampoo gebruikte dus denk ik dat het voor het leven is.

26-05-2016 | Man | 50

19-07-2017 | Vrouw | 51
Psoriasis
Deze shampoo werkt als enige goed tegen de psoriasis van mijn dochter. Jammer dat het zo slecht leverbaar is. We zijn nu weer op zoek naar een alternatief, maar niets lijkt te helpen tegen de jeuk en de schilfers.