Ervaringen met Denorex RX

Toctino (31 meningen)
Dupixent (31 meningen)

25-10-2020 | Man | 26
koolteer/ levomenthol (75/15mg/g)
Seborroïsch eczeem: een ernstige variant van hoofdroos. Alles geprobeerd: zinkpyrithion (ofwel gewone antiroosshampoo), seleensulfide (begon ik letterlijk van te kokhalzen), ketoconazol. Het werd eerder erger dan minder erg. Maar toen Denorex: de geur is zeker niet onaangenaam, de menthol voelt lekker koel. Maar bovenal: het. werkt. Hoera!

11-03-2021 | Vrouw | 20
Eczeem
Werkte bij mij totaal niet en had het idee dat het op de dagen waarop ik de shampoo niet gebruikte de jeuk erger werd. Echter, ze zijn er bij mij nog niet uit of het eczeem of toch iets anders is dus mogelijk werkt het voor anderen wel

15-11-2012 | Man | 54
Psoriasis
gebruik het al jaren naar tevredenheid maar ben nu met de 2e fles bezig waar een andere samenstelling in zit. Heb na 1 dag alweer jeuk. Volgens mij is de menthol er uit gehaald

06-01-2012 | Man | 49
Psoriasis
Ik gebruik het al jaren, het help wel maar moet het wel 3 á 4 keer per week gebruiken. Ik was op vakeantie en was denorex rx vergeten na 2 dagen een drama toen ik andere shampoo gebruikte dus denk ik dat het voor het leven is.

04-12-2011 | Vrouw | 47
koolteer/ levomenthol
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik als ik dit gebruik zeker 5x zo veel haar uit mijn hoofd kam na het douchen, waardoor ik het niet langer durf te gebruiken, deze bijwerking zie ik nergens staan, maar het is echt veel en veel meer dan normaal.

28-11-2021 | Vrouw | 61
Psoriasis
Tot mijn schrik Denorex niet meer leverbaar. Dus naar alternatief op zoek. Via internet wel Denorex te koop, maar ben toch wat huiverig ivm import medicijnen (was hier alleen met recept te krijgen) vanuit een niet EU land. Zo kwam ik op Piroxgel shampoo uit. Het Spaanse van Denorex zo te lezen. Ook met koolteer. Zojuist besteld en zal mijn ervaringen delen.

03-08-2021 | Vrouw | 66
Psoriasis
Tot mijn grote schrik is na jaren heel tevreden gebruik Denorex uit de handel genomen. Geen idee waarom. Heeft er iemand een alternatief?

21-04-2021 | Man | 55
Alzheimer
Ik ben vergeten waarvoor ik het gebrulk

21-04-2020 | Vrouw | 44

19-07-2017 | Vrouw | 51
Psoriasis
Deze shampoo werkt als enige goed tegen de psoriasis van mijn dochter. Jammer dat het zo slecht leverbaar is. We zijn nu weer op zoek naar een alternatief, maar niets lijkt te helpen tegen de jeuk en de schilfers.

02-03-2017 | Vrouw | 66
Psoriasis
Een heel goed middel! Niet de kwaal verdwijnt maar wel de jeuk (grotendeels)

18-03-2010 | Vrouw
Seborroisch eczeem
De shampoo werkt op zich heel goed, snel resultaat en mijn hoofdhuid had zich snel hersteld. Enige nadelen zijn; ik krijg er veel puistjes van, mijn haar wordt onhandelbaar en moeilijk te doorkammen, ik kreeg last van eczeem in mijn oor, maar dit verdween na een weekje weer.

14-06-2022 | Man | 21
Eczeem
Zoals anderen benoemen, het enige middel dat werkt tegen eczeem. Omdat ik graag iets vergelijkbaars wilde, veel gezocht op internet. Er bleek een apotheek (uit Oldenzaal) een tijdlang een tussenoplossing te hebben, met dezelfde werkzame stoffen. Toen ik daar weer een keer voor een extra fles heen belde, kreeg ik het bericht dat het nu ook weer machinaal geproduceerd wordt[lees meer...], door 'De magistrale bereider'. Kortom, Denorex bestaat niet meer, maar er zijn vervangende oplossingen met precies dezelfde werkzame stoffen.

08-10-2021 | Vrouw | 22
Psoriasis
Mijn dochter is 22 heeft ook last. Inderdaad denorex het enige wat helpt. En nu....

20-08-2021 | Man | 73
Psoriasis
Voor psoriasis, al jaren in gebruik zonder problemen

05-08-2021 | Vrouw | 53
Psoriasis
Kwaal: jeuk en schilfers op mijn hoofd, al sinds de middelbare school. En deze shampoo is, werkelijk, de enige die helpt. Ik gebruik het niet elke dag, maar zo eens per 5 dagen. In tijden van stress is de roos/jeuk bij mij erger, en wat de oorzaak is van de jeuk/roos weet ik niet. Maar ik sluit me aan bij de vrouw van 66: het is uit de handel en ik schrik er eveneens erg v[lees meer...]an. Een paar jaar geleden was de shampoo tijdelijk niet meer leverbaar en heb ik op advies van de huisarts - en in mijn wanhoop - mijn haar gewassen met eigen urine. Na enige keren ben ik hier mee gestopt, want het hielp niet en ik ging er - niet verrassend - van over mijn nek... Maar nu begint de riedel dus weer. 'Vooruitgang': steeds meer effectieve medicijnen uit de handel/onverkrijgbaar. Hoe is dit te verklaren? Is het alleen in Nederland? Verdienen ze er niet genoeg aan? Zijn het weer die zorgverzekeraars? Tot mijn schrik is er geen ander middel met vergelijkbare samenstelling, ook niet volgens de apotheek. Jeuk op mijn hoofd en onsmakelijke schilfers dus maar weer... gadver! Je zou dit een 'minor problem' kunnen noemen, maar toch... ik word er boos van want ik begrijp het niet! Er zijn weinig geneesmiddelen die zó goed werken, nota bene zonder enige bijwerking. En de geur? Die vind ik niet onprettig, ben er aan gewend. Het spul is zeer geconcentreerd en je doet er lang mee, zeker als je je haar eerst met een alledag-shampoo wast. Iemand een alternatief? (niet dat schuim in een peperduur groen flesje dat na 2 keer leeg is...)