Ervaringen met Protopic

Huiduitslag (3 meningen)
Acne/puistjes (1 mening)

11-12-2011 | Vrouw | 25
tacrolimus
Het helpt bij mij redelijk.. Het grote nadeel van de creme is als je tot 5 dagen nadat ik gesmeerd heb alcohol drink mijn gezicht knalrood wordt.

17-10-2010 | Vrouw
Acne/puistjes
Ik heb protopic 0,1% van de dermatoloog gekregen na een stootkuurtje prednison. Als ik mn handen insmeer met Protopic wordt de jeuk heel HEFTIG ! het gaat ook branden. Ik heb het idee dat erger wordt... Morgen maar snel de dermatoloog bellen. Hiervoor had ik Clovate maar dat werkt na lang gebruik niet meer. Heeft iemand nog tips?

15-03-2023 | Vrouw | 35
tacrolimus (0,3mg/g)
Oogontsteking
Tijdens gebruik zijn mijn ogen puntgaaf. Nergens last van zodat je denkt, mooi ik kan ermee stoppen want het beeld is rustig. Maar zodra je met de oogzalf stopt krijg je klachten die nog erger zijn dan de oorspronkelijke kwaal. Ik kan opeens niet meer tegen zonlicht (photofobie), de rand rondom mijn iris is ontstoken. Enorme jeuk en ontstoken rode branderige huid zelfs ron[lees meer...]dom de ogen (dit had ik eerst niet). Gestopt en ik hoef het nooit meer!!

10-01-2022 | Vrouw | 61
tacrolimus (1mg/g)
Huidaandoening necrobiosis lipoidica waar een wondje in is ontstaan. Dermatoloog adviseert: 2x per week de Protopic op wond aanbrengen en afdekken met Medilex pleister. Overige 5 dagen smeren met Dermovate ic met medilex pleister. Na 3x aanbrengen van Protopic begon ik hevige, helse pijn te krijgen op plaats van de wond. Brandend en vlammend en pijnscheuten. Dit bleef 2[lees meer...]4/7 doorgaan. Dermatoloog stopte deze behandeling en nu andere behandeling. Pijn bleef nog 8-10 dagen aanhouden.

11-12-2017 | Vrouw | 26

27-07-2017 | Vrouw | 40
Eczeem
Zeer slechte zalf, niet alleen brandend, legt het immuunsysteem plat (witte bloedcellen). Er wordt gewaarschuwd in bijsluiter risico op virus zoals de bekende koortslip, maar dat betekent ook dat het virus in het oog kan verschijnen wat heel wat minder onschuldig is. Nu litteken in het oog dus definitief minder zicht en duizeligheid en had kans op blindheid. Alleen op te[lees meer...] lossen met hoornvliestransplantatie met risico's. Kans op opnieuw actief worden van virus zeer aanwezig. Buiten dat door het platleggen van het immuunsysteem ik vrijwel al mijn haar op het hoofd verloren ben (en gelukkig na stopzetten Protopic langzaam weer terug aan het groeien) zou ik willen dat ik nooit maar dan ook nooit was begonnen aan Protopic. Eczeem werd beetje minder, ook niet na langdurig gebruik helemaal weg.

16-03-2017 | Vrouw | 24
Eczeem
Ik kreeg dit medicijn als vervanging van hormoonzalf, waarbij gewenning en verslaving optrad en dus geen optie meer was. Echter, protopic was van dag 1 vreselijk.. veel pijn. Na verloop van tijd ook gewenning plus allerlei nare bijwerkingen zoals krentenbaard en oedeem en ontstoken en dikke rode huid in het gezicht. Ik zou dit medicijn aan niemand aanraden, na verloop va[lees meer...]n tijd kan je verslaafd eraan raken en zijn de bijwerkingen verschrikkelijk, stoppen is dan nauwelijks een optie omdat je gezicht dan compleet opzwelt.

13-05-2012 | Vrouw | 67
Psoriasis
Wegens psoriasis o.a. in de plooien van mijn lichaam heb ik protopicc 0,1% voorgeschreven gekregen van de dermatoloog. Ik heb het aangebracht onder mijn oksels, iliezen, onder de borst en buik. Mijn oksels regearen erg heftig op dit middel, mijn plekken zijn weliswaar minder rood maar wel erg uitgebreid en de huid doet heel erg pijn, ook branderig. De huidreactie komt ur[lees meer...]en nadat ik de zalf aangebracht heb vooral 's nachts. Ik lig dan ook erg lang wakker van de pijn. Onder de borsten en buik is de pijn het "minst". Dun uitsmeren van het middel kan niet omdat het een stijve vette substantie is. Vannacht was het zo erg dat ik dovobet gel erop heb gedaan, waarna de pijn verminderde.