Ervaringen met Protopic

Acne/puistjes (1 mening)

26-07-2022 | Man | 43
tacrolimus (0,3mg/g)
Psoriasis
Ik ben super blij dat ik bij een dermatoloog terecht ben gekomen die gespecialiseerd is in eczeem en psoriasis. Ik had al jaren last vam rode en jeukende plekken in mijn lies en rode korsterige plekken op mijn eikel. Na jarenlang aanmodderen met anti schimmeldmiddelen en hormonzalven alleen maar tijdelijke resultaten voor een paar dagen. Door de hormoonzalf is de huid van[lees meer...] mijn eikel op den diir zo aangetast dst die uitendelijk zwaar ging ontsteken en zelfs begon te bloeden. Pas toen verwees de huisarts me door naar mijn geweldige dermatoloog. Daar waar de huisarts ervan overtuigd was dat er sprake wss van een schimmelinfectie, concludeerde mijn de derrmatoloog juist dst er sprake was vam psoriasis op de huid van mijn penis en de penis huid. Hij zei dat hormoonzalf op den duur alleen maar meer ellende veroorzaakt in het genitale gebied. Hij kwam met de geweldige beslissiny op toprtocic 0, 1% sterkte voor te schrijven. Ik heb dat na instructie twee weken 1 x daags gesmeerd. De eerste paar dagen kreeg ik een branderig geboel opnde ingesmeerde plekken. Vooral bij het douchen. Echter, na 3 dagem begon ik een wonderlijke verbetering te zien. Na de twee welen smeren zijn al mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwrnen. Wel kreeg ik drie weken later weer een klein beetje jeuk in mijn liezen en een klein rood plekje op mijn eikel. Vervolgens 5 dagen gesmeerd tot het weer rustig was. Inmiddels 4 weken verder en het ziet er allemaal weer keurig uit. Nooit gedacht dat mijn penis weer zou herstellen. Nu hou ik het in de gaten, en mocht ik weer problemen zien, dan smeer ik weer 5 dagen. Dat vind ik een prima deal. Maar ik heb alle vertouwen dat deze zal op den duur alle problemen permanent zal laten vsrdwijnen. Voordeel is dat protopic je huid niet aantast, waar hormoonzalf dat wel doet. Eeuwig dankbaar naaar de dermatoloog voor het suggereren van protopic. Ik had vooral met de ernst van een bloedende eikel nooot verwacht dat dit ooog nog goed zou kunnen komen na langdurig hormoonzalf gebruik. Echt een tovermiddel en ook dank aan de farmaceut die dit middel heeft ontwikkeld!

22-10-2019 | Man | 30
tacrolimus (1mg/g)
Psoriasis
Al een paar jaar heb ik psoriasis, op mijn hoofdhuid, oren, gezicht, op mijn penis en in mijn bilspleet (verder niet op mijn ellebogen of knieën o.i.d.). Eerst corticosteroiden gekregen, maar ook hogere klasses hielpen matig en ik kreeg er clowseczeem van. Uiteindelijk protopic gekregen van de dermatoloog om uit te proberen. Dit gaf echt een bizarre verbetering. Ik gebrui[lees meer...]k het nu zo’n 1,5 jaar en heb in die hele periode eigenlijk nauwelijks last meer gehad. Met name erg prettig dat mijn gezicht weer helemaal vrij is van plekken. Ik smeer nu ongeveer 1-2 keer per week een zeer dun laagje in gezicht en genitaal gebied. Als ik het te lang niet heb gesmeerd zie of voel ik het op een gegeven moment weer opkomen. Ik heb geen last van bijwerkingen. Soms prikkelt het heel even, maar dat trekt snel weer bij. Ik gebruik niet zoveel, dus dat scheelt misschien ook. Ik heb het wel eens aan iemand anders met psoriasis (die had het toevallig ook in het gezicht) aangeraden en die had er ook veel baat bij.

02-10-2013 | Man | 70
Psoriasis
Helpt goed tegen genitale psoriasis en tegen psoriasis inversa. Paar keer per week gebruiken. Hormoonzalven kunnen bij mijn psoriasis niet gebruikt worden wegens het risico van schade aan de huid. Ik wissel af met Silkis-zalf. Nadeel is dat de protopic-zalf zeer vet is en vrij moeilijk smeerbaar. Geldt trouwens ook voor de Silkis-zalf. Van het vaak vermelde branderige gevo[lees meer...]el heb ik niet veel last.

08-04-2013 | Man | 69
Psoriasis
Helpt buitengewoon goed en verdient de voorkeur boven de obligaat voorgeschreven hormoonzalven omdat die de zeer dunne huid van de penis aantasten en bovendien geleidelijk aan minder effectief worden. Het enige nadeel van deze zalf is dat hij zeer vet is en vrij moeilijk smeerbaar.

13-05-2012 | Vrouw | 67
Psoriasis
Wegens psoriasis o.a. in de plooien van mijn lichaam heb ik protopicc 0,1% voorgeschreven gekregen van de dermatoloog. Ik heb het aangebracht onder mijn oksels, iliezen, onder de borst en buik. Mijn oksels regearen erg heftig op dit middel, mijn plekken zijn weliswaar minder rood maar wel erg uitgebreid en de huid doet heel erg pijn, ook branderig. De huidreactie komt ur[lees meer...]en nadat ik de zalf aangebracht heb vooral 's nachts. Ik lig dan ook erg lang wakker van de pijn. Onder de borsten en buik is de pijn het "minst". Dun uitsmeren van het middel kan niet omdat het een stijve vette substantie is. Vannacht was het zo erg dat ik dovobet gel erop heb gedaan, waarna de pijn verminderde.