Bij  PsoriasisX

Acne/puistjes (1 mening)

22-10-2019 | Man | 30
tacrolimus (1mg/g)
Psoriasis
Al een paar jaar heb ik psoriasis, op mijn hoofdhuid, oren, gezicht, op mijn penis en in mijn bilspleet (verder niet op mijn ellebogen of knieën o.i.d.). Eerst corticosteroiden gekregen, maar ook hogere klasses hielpen matig en ik kreeg er clowseczeem van. Uiteindelijk protopic gekregen van de dermatoloog om uit te proberen. Dit gaf echt een bizarre verbetering. Ik gebrui[lees meer...]k het nu zo’n 1,5 jaar en heb in die hele periode eigenlijk nauwelijks last meer gehad. Met name erg prettig dat mijn gezicht weer helemaal vrij is van plekken. Ik smeer nu ongeveer 1-2 keer per week een zeer dun laagje in gezicht en genitaal gebied. Als ik het te lang niet heb gesmeerd zie of voel ik het op een gegeven moment weer opkomen. Ik heb geen last van bijwerkingen. Soms prikkelt het heel even, maar dat trekt snel weer bij. Ik gebruik niet zoveel, dus dat scheelt misschien ook. Ik heb het wel eens aan iemand anders met psoriasis (die had het toevallig ook in het gezicht) aangeraden en die had er ook veel baat bij.

02-10-2013 | Man | 70
Psoriasis
Helpt goed tegen genitale psoriasis en tegen psoriasis inversa. Paar keer per week gebruiken. Hormoonzalven kunnen bij mijn psoriasis niet gebruikt worden wegens het risico van schade aan de huid. Ik wissel af met Silkis-zalf. Nadeel is dat de protopic-zalf zeer vet is en vrij moeilijk smeerbaar. Geldt trouwens ook voor de Silkis-zalf. Van het vaak vermelde branderige gevo[lees meer...]el heb ik niet veel last.

08-04-2013 | Man | 69
Psoriasis
Helpt buitengewoon goed en verdient de voorkeur boven de obligaat voorgeschreven hormoonzalven omdat die de zeer dunne huid van de penis aantasten en bovendien geleidelijk aan minder effectief worden. Het enige nadeel van deze zalf is dat hij zeer vet is en vrij moeilijk smeerbaar.

13-05-2012 | Vrouw | 67
Psoriasis
Wegens psoriasis o.a. in de plooien van mijn lichaam heb ik protopicc 0,1% voorgeschreven gekregen van de dermatoloog. Ik heb het aangebracht onder mijn oksels, iliezen, onder de borst en buik. Mijn oksels regearen erg heftig op dit middel, mijn plekken zijn weliswaar minder rood maar wel erg uitgebreid en de huid doet heel erg pijn, ook branderig. De huidreactie komt ur[lees meer...]en nadat ik de zalf aangebracht heb vooral 's nachts. Ik lig dan ook erg lang wakker van de pijn. Onder de borsten en buik is de pijn het "minst". Dun uitsmeren van het middel kan niet omdat het een stijve vette substantie is. Vannacht was het zo erg dat ik dovobet gel erop heb gedaan, waarna de pijn verminderde.