Ervaringen met Protopic

Huiduitslag (3 meningen)
Acne/puistjes (1 mening)

30-07-2012 | Vrouw | 59
tacrolimus
eczeem komt tot rust na 4 dagen bethametason en aansluitend 3 dagen protopic smeren. Mijn ernstig constitutioneel eczeem is dan enkele dagen goed totdat het proces weer opnieuw begint.

18-06-2012 | Vrouw | 43
tacrolimus
Sinds kleins af aan heb ik last van ernstige exceem, zoals bij veel anderen niets help en jaren lang hormoon zalven gebruikt. Het exceem is nu verplaatst naar mijn gelaat, vrij heftig voor een vrouw daar uitslag roodheid en jeuk te hebben. Vreselijk, niet te beschrijven wat dat met je doet. Ik heb protopic gekregen om te proberen en gebruik het nu een jaar. Heel wei[lees meer...]ning ik ben echt bang geworden van zalfjes en middeltjes omdat de huid rond mijn ogen heel dun is. Als ik uitslag heb smeer ik er protopic op 1 a 2 keer in de maand. De zalf is na 4 a 5 uur heel vervelend branderig en krijg er nog meer jeuk van. Snachts kan ik het niet gebruiken omdat het branderingegevoel echt geen pretje is. Ik gebruik het op mijn vrije dag. Wetende dat je de dag erna er weer een beetje "mooi" of exceem vrij uitziet vindt ik toch wel een pluspunt. Ik ben voorzichtig maar echt superblij en tervreden met de zalf. Ik moet nog een goede dosis vinden maar tot zover.... een aanrader. (30 jaar zware exceem)

23-05-2012 | Vrouw | 27
tacrolimus
Vanaf jongs af aan heb ik heel veel last van eczeem. Wat zich ook uitte in het gezicht met vlekken, schilfers, droogheid en een hoop jeuk. We hebben de ene na de andere zalf geprobeerd, maar niks hielp of het hielp voor een paar dagen en dan was het weer gebeurd en begonnen de zalfjes te irriteren en werd mijn eczeem erger TOT....er in het nieuws kwam dat Amerika een nieuw[lees meer...]e zalf had ontwikkeld voor mensen met een bepaalde soort eczeem waar tot nu toe nog geen zalfjes voor waren. Mijn arts heeft de Protopic meteen voor me besteld en het werkte goed uit! Vanaf dat moment heb ik geen andere zalf meer nodig gehad. Mijn huid is helemaal schoon. Ik gebruik het elke avond zodat het snachts zijn werk kan doen. Eerder was het zo dat als ik het een nacht niet had op gedaan, dan had ik de volgende dag weer lichte vlekken, wat voor mij aangeeft hoe goed de zalf werkt. Tegenwoordig is mijn huid zo rustig dat als ik twee a drie nachten oversla, mijn huid nog schoon blijft! Ik ben dus echt heel erg blij dat deze zalf ontwikkeld is!! Enigste kleine dingetje is de zon, wat je huid met de zalf op echt laat branden. Van de alchohol heb ik heel afentoe last. Tip is dan ook echt om het voor het naar bed gaan op te doen. 's nachts herstelt je huid ook sneller

19-09-2010 | Man
tacrolimus
Pinda en noten allergie en erge exzeem
na lang dokteren en zoeken kwamen wij er achter dat ons zoontje van amper twee een estige vorm van exceem had ontwikkeld. Hij leek als verbrand . Met hulp van een goede allergoloog zijn wij met protopic begonnen. Twee keer per dag smere ophet exzeem.Het is een tovermiddel! En dat voor een zalf zonder hormonen. Na ruim twee jaar was alles weg,en blijft nu na tien jaar nog a[lees meer...]ltijd weg. Soms 1 klein plekje,maar na 1x smeren is ook dit weg. Dus voor ons was en is dit een super zalf.

26-07-2010 | Man
Ernstig exzeem in gelaat
Tweemaal per week smeer ik het dun op mijn gezicht. Doe dit voor ik naar bed ga. Andere dag is de schraalheid en roodheid en schilvers in mijn gezicht verdwenen. Was alleen mijn ogen en mond . De rest van mijn gezicht niet,als ik dat wel doet komt het sneller terug. Ben wel bang voor gebruik op lange termijn. alcohol reageert sterk op blozen en hoed lang aan. Voo[lees meer...]r mij een wonder middel. GR Hans.

17-06-2010 | Vrouw
Eczeem op de oogleden
Had heel vervelende klachten ,roodheid en schrale oogleden. Na verschillende andere zalfjes en tabletjes voor overgevoeligheid en allergie testen uiteindelijke Protopic zalf gekregen wel 0,03 % om dat het om oogleden gaat. Smeer het nu alleen als ik last heb 'savonds en 'smorgens nergens meer last van.

22-11-2008 | Man
Atopisch eczeem
Mijn zoontje van bijna 3 jaar smeerde een jaar onafgebroken Cutivate hormooncreme. We konden geen stopdagen invoeren omdat zijn eczeem gelijk weer heftig terug kwam. Ik gebruik nu Protopic en nu kan ik soms 2, 3 dagen zonder- of met een lichtere hormoonzalf. Het is geweldig. Zijn eczeem is een stuk rustiger. Kaja Gebruikt verder nog: Ketotifen, Flixotide, Emovate, Ventoli[lees meer...]n en verscheidene basiszalven..

06-11-2008 | Man
Exeem
Gebruik het 1 keer per dag in het gelaat en het resultaat is geweldig, zonder bijwerkingen, huid voelt super goed en normaal, geen vlekken meer, geen uitgedroogde plekken; gewoon helemaal top. Wel ook met dagcreme behandelen ('s morgens) met Cetamakrogol en 's avonds voor het slapen gaan met Protopic. Nooit meer anders!