Ervaringen met Aldara

imiquimod

spierpijn stemmingswisselingen gewrichtspijn koorts vermoeidheid

Condyloma (14 meningen)
Huidkanker (10 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (10 meningen)
Wratten (7 meningen)

10-12-2019 | Vrouw | 29
Baarmoederhalskanker
Het is nu 1,5 jaar geleden dat ik de crème heb gebruikt. 8 weken lang 3x per week. Vanaf eerste gebruik al de avond erna enorme bonkende koppijn. Ik moest het inwendig gebruiken en kreeg enorme jeuk (moest me inhouden om geen breinaald te pakken en erin te raggen om wat van de jeuk af te komen). In de eerste week ook erge vermoeidheid dat ik zelfs minder moest gaan werken.[lees meer...] Na 4 weken verschoof de koppijn naar de volgende ochtend na gebruik. Ik ben nu 1,5 jaar verder en ben nog steeds erg vermoeid, wel minder als tijdens gebruik. Ik zou achteraf gezien de crème niet meer gebruiken. Heeft gedeeltelijk gewerkt maar moest alsnog geopereerd worden. Na het stoppen na 8 weken ook nog eens heel veel haaruitval gehad en kale plekken gekregen.

28-09-2019 | Vrouw | 41
Basaalcelcarcinoom
Ik smeer 1c per dag aldara crème voor huidkanker Ik had een klein plekje bij mm neus piep klein door de zalf is het heel groot geworden....daarna open en korsten ...ik zag er niet uit ..maar ik weet van de eerste keer 2 jaar geleden dat ik het op een andere plek had dat dit goed werkt en er minder litteken overblijft al is het wel volhouden en doorbijten

19-08-2019 | Vrouw | 39
Basaalcelcarcinoom
Misselijk, hoofdpijn, slechte smaak in mijn mond, vermoeidheid, soms gezwollen gezicht

09-07-2019 | Vrouw | 55
imiquimod (50mg/g)
Ik had erge jeuk aan mijn rechter schaamlip bleek dat ik door bevolkingsonderzoek dat het kanker kon worden . Daarom gebruik ik Aldara creme nu al 6 weken ong . IK moet het nu drie keer in de week gebruiken maar als ik erg last hebt twee keer. Maar soms jeukt het te erg ,en de andere keer erg schrijnen en soms ook pijn met plassen Wie heeft er ervaring mee ik moet het [lees meer...]14 weken nog gebruiken maar word ook schraal

27-05-2019 | Vrouw | 25
imiquimod (5)
Genitale wratten
Van mn gynaecoloog aldara crème voorgeschreven gekregen nadat er inwendig en aan de binnenkant van de binnenste schaamlippen genitale wratten waren geconstateerd. Om de dag smeren, (inwendig mbv tampon, die smeer je vol en breng je in) hou je de hele nacht in. Wat ik deed; voor en na behandeling douchen, ondergoed 60 graden wassen, slapen zonder onderbroek maar wel op een [lees meer...]handdoek, handdoeken 60 graden wassen, en door goed consequent smeren (evt met spiegel) waren bij mij de wratjes zo goed als weg. Had nog 3 kleine plekjes uitwendig dus nog 4 weken doorgesmeerd en alles was verdwenen. Scheren maakt je huid kwetsbaar dus doe dat niet tijdens de behandeling. Je kunt jezelf daardoor op andere plekken besmetten.

06-10-2018 | Vrouw | 32
Huidkanker
Ter voorbereiding op grote operatie drie maanden gebruikt om laesie kleiner te maken. Ontzettend pijnlijk in gebruik in de schaamstreek. Toiletbezoek na gebruik was gruwelijk. Verder griepverschijnselen en beven. Wel effectief, daarom kunnen volhouden.

30-08-2018 | Vrouw | 48
Huidkanker
Plek BCC (doorsnee net iets kleiner dan 1 cm) op mijn kuit behandeld. Geen enkele bijwerking. Plekje na 6 weken smeren, 6 weken rust, goed genezen.

19-05-2018 | Vrouw | 52
imiquimod (5)
Huidkanker
ik had een sterke weerstnd om de aladra te gebruiken, deed het op aandringen dermatologe toch met als resultaat een sterk verbrande huid ! Volgens ervaringen die ik nu pas vind kan aldra het immuunsysteel kapot maken dus ik zou deze creme absoluut niet meer gebruiken ! Gebruik enkel natuurlijke middelen !

25-03-2018 | Vrouw | 56
Actinische keratose
Had basaalcelcarcinoom op mijn rug. Lokaal behandeld met Aldara (Imiquimod)en na 6 weken weg. Echter ook in die periode waarin ik het produkt gebruikte is mijn haaruitval begonnen en na stopzetting begon mijn haar te breken. Ook last van vermoeidheid en moeilijk om te concentreren tijdens gebruik. Mijn kapster, mijn moeder en zus hebben ook Aldar gebruikt (ook succesvol[lees meer...] voor basaalcelcarcinoom) en hebben ook dezelfde problemen met hun haar gehad dus ik beeld het me echt niet in (zoals huisarts me probeerde wijs te maken) Bij 4 mensen die ik zelf goed ken & die Aldara creme gebruikt hebben waren dus ook haarproblemen (uitval & afbreken) het gevolg.

04-11-2017 | Vrouw | 52
imiquimod (50mg/g)
na twee weken werd ik wat misselijk, moe en spierpijn. Na vier weken contact gezocht met huisarts, omdat ik zo ziek was dat ik gewoon niet meer kon. Op advies gestaakt met de behandeling en het blijkt nog eens dat het totaal niet geholpen heeft, baal enorm.

29-11-2016 | Vrouw | 43
Genitale wratten
Totaal onverwacht en onaangenaam een aantal genitale wratten vastgesteld bij mijn vriendin. Aldara voorgeschreven. In tegenstelling tot heel wat negatieve reacties heeft dit geneesmiddel uitstekende resultaten gegeven. Na drie weken was alles volledig verdwenen. We zijn nu 4 weken na einde van de behandeling en alles is terug zoals vroeger. Zeker aan te raden. Zorgvuldig e[lees meer...]n heel miniem (met wattenstaafje) aanbrengen enkel op het letsel. Zo heeft het bij ons perfect gewerkt.

16-05-2016 | Vrouw | 26
Condyloma
Elke keer als ik het gebruik, ben ik standaard de volgende dag extreem vermoeid. Zodanig, dat ik na 4 uur na het opstaan al amper mijn ogen kan open houden. Ik hou er persoonlijk dus rekening mee met mijn agenda.

23-03-2016 | Vrouw | 20
Condyloma
Na 3 keer smeren waren de wratjes al bijna helemaal verdwenen, zeer tevreden over dit product!

07-02-2016 | Vrouw | 22
Genitale wratten
Enorme schrik toen ik erachter kwam dat ik genitale wratten had. Na vijf keer gebruiken, waren ze allemaal al weg! Daarna gelukkig ook niet meer teruggekomen! Bijwerkingen waren bij mij jeuk, soms zo erg dat ik niet meer kon slapen, maar toch doorgezet. Enige nadeel is dat het heel duur is, volgens mij zijn er goedkopere alternatieven.

31-01-2016 | Vrouw | 25
Genitale wratten
Nu bijna twee weken bezig en ze lijken te verdwijnen. Eerst werden ze groter, daarna verdwenen er een paar. Er zitten nog twee kleine wratjes bij mijn vagina. Het is belangrijk dat je de huid goed insmeert rondom de wratjes, desondanks is mijn huid zwaar beschadigd tussen mijn vagina en anus. Het zit vol met brandende wondjes, waardoor het behandelen steeds meer pijn doe[lees meer...]t. Erg pijnlijk dus.

11-10-2015 | Vrouw | 23
Wratten
Gigantische jeuk gehad in de tweede week, maar nu al na zes keer (dus twee weken) smeren bijna geen wrat meer te ontdekken terwijl ik er heel veel had! Geen grieperig gevoel gehad, wel wat vermoeider dan normaal. Ik ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk weg blijven als ik het middel staak te gebruiken.