Ervaringen met Aldara

imiquimod

spierpijn stemmingswisselingen gewrichtspijn koorts vermoeidheid

Condyloma (14 meningen)
Huidkanker (10 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (10 meningen)
Wratten (7 meningen)

14-08-2014 | Man | 22
Wratten
ik heb 2 keer de doos aldara gekocht en 8 weken op het wratten behandeld, ik zie geen effect van dit zalf en ben heel ontevreden. de wratten zyn maar en klein periode weggegaan en dan zijn ze terug opgedacht.

10-02-2014 | Man | 23
imiquimod (250mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Sinds twee weken gebruik ik dit medicijn. Net zoals eerdere ervaring bovenstaand was ik vrijwel in paniek toen de huisarts deze ziekte bij mijn diagnosticeerde, aangezien ik nog jong ben en seksueel zeer actief. Het spul lijkt in het begin niet te werken, maar creëert nu rode vlekken rond de wratten (bij de uitgang van de plasbuis). Ook ontstaan daar blaasjes, lichte witt[lees meer...]e bubbeltjes. Het brand licht, en is gevoeliger dan normaal. Als de wratten verdwijnen, dan heb ik het er voorover, maar ik had het fijn gevonden als de huisarts mij had gewaarschuwd voor de eventuele bijwerkingen.

27-02-2012 | Man | 25
imiquimod
Super... bijna twee weken aan het smeren, en zichtbaar resultaat... maanden lang rond gelopen en me druk gemaakt wat ik nu moest doen. Na een bezoek bij de huisarts en een specialist begonnen met Aldara. De eerste week een paar dagen serieuse griepverschijnselen, vervolgens zeer schrale huid (rood)... maar het resultaat is nu al zichtbaar. Over een paar weken verwacht ik e[lees meer...]r vanaf te zijn (eerder dan de prognose).

07-12-2011 | Man | 38
imiquimod
het verbaast mij dat er op het internet bijna alleen maar de lichte bijwerkingen worden vermeld. ik behoorde tot de groep die deprisief werd eetstoornissen kreeg ik viel 13 killo af in 8 weken, griep, maag en darm klachten. enz, deze staan allemaal gewoon in de bij sluiter. dan wasbij mij de controle erg laag eerste controlle na 4 weken vandaar dat het helemaal fout g[lees meer...]ing. ook heb ik blijvende schade over gehouden zoals oorsuizen, eetstoornissen gepaard met depressie op en af. ik ben behandels ermee in 2007 toen het nog in de kinderschoenen stond .ik kan alleen maar zeggen Pas er mee op met die troep het heeft mij wezelijk verandert zowel geestelijk als lichamelijk. m.v.g lla bos

05-12-2011 | Man | 24
imiquimod
Bijzonder akelig en pijnlijk medicijn, het werkt gelukkig wel. Ga niet seksen of masturberen op avonden dat je moet smeren, je spoelt de creme namelijk weg en voor je het weet mag je een nieuwe kuur (en dat wil je niet). Tip van mijn dermatoloog: als je erg last hebt van de pijn/irritaties, combineer met zinkolie op tijden dat je niet hoeft te smeren. Onschuldig spul zonde[lees meer...]r recept verkrijgbaar maar het helpt wel om de boel verdraagzaam te houden.

11-09-2010 | Man
Genitale Wratjes (beginstadium)
3x per week aangebracht, ben nu net bezig aan tweede kuur. (2de pakket van 12 zakjes). bij de eerste kuur open wondjes aan de eikel, zeer veel jeuk en veel last om naar wc te gaan. Wratjes verdwenen wel vrij snel, aar wondjes op eikel genezen vrij traag. Na eerste kuur gewacht tot alles was genezen, nu na 2 keer smeren reeds zeer veel jeuk en open wondjes. (volgens mij [lees meer...]komt dit omdat je de creme moet wegspoelen na 7-10 uur, en ik was dit vergeten, dus de creme heeft er een hele nacht en hele dag opgezeten) Momenteel ben ik halfweg tweede kuur, maar ga terug even pauzeren omwille van open wondjes. Sex hebben (met condoom :-( )is ook geen pretje, en stelt je pijngrens af en toe serieus op de proef. Naast deze bijwerkingen, moet ik zeggen dat het wel snel resultaat oplevert

08-06-2010 | Man
Genitale wratten
Ik had al diverse Condyline kuurtjes gedaan, maar hiermee gingen de wratten niet weg. Bovendien was de behandeling uitermate pijnlijk (grote, diepe wonden) en bleven er met name aan de buitenkant op de schacht niet zulke mooie littekens achter. Op de eikel zelf viel dat gelukkig mee. Nu na 2 weken smeren met Aldara zijn de wratten al zo goed als verdwenen! In het begin [lees meer...]wel enigszins last van jeuk en een klein beetje grieperig gevoel (misschien toeval) en lichte wonden (vergelijkbaar met kleine schaafwondjes) op mijn eikel. Maar dit is NIETS vergeleken met de Condyline! Ik ben zó blij dat ik er eindelijk vanaf raak!!!! Bovendien is er geen littekenvorming.

25-04-2010 | Man
Genitale Wratten
Gebruik het 3 x per week gedurende 10weken maar nog steeds geen effect. de wratten verdwijnen niet ze worden niet eens kleiner.

01-12-2009 | Man
Genitale wratten
na 4 weken verkleinden de wratjes nog steeds niet, toen overgestapt op Condyline. Dit werkte vrij agressief, maar wel effectief.

05-03-2024 | Vrouw | 32
imiquimod (50mg/g)

gewrichtspijn spierpijn koorts vermoeidheid stemmingswisselingen

Juli 2023 is er bij mij geconstateerd dat ik pap 3b cin 3 heb. Ik ben al zo’n 9 jaar onder controle bij de gynaecoloog mbt afwijkende cellen. Op mijn 25ste al eens een lisexcisie gehad voor dezelfde uitslag. Doordat ik toentertijd deze ingreep heb gehad en mijn kinderwens (lisexcisie vergroot de kans op een vroeggeboorte) was het voorstel om de aldara crème te proberen. [lees meer...]Ik ben eind augustus 2023 begonnen met het gebruiken van de aldara crème . 3 keer in de week 4 maanden lang. De eerste paar keer gebruik was echt erg beurs maar door beter voor te behandelen met vaseline ging dit even later goed. Wel van binnen een beurs gevoel. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik continu koorts kreeg, zere spieren/gewrichten, heel erg moe en stemmingswisselingen. Het was voor mij niet te onderdrukken met een paracetamol waardoor ik minder ben gaan werken omdat het niet goed ging. Toch besloten om de gehele 4 maanden af te maken. 1 febr 2024 uitstrijkje laten maken en het vervelende nieuws gekregen dat de crème niks heeft gedaan. 6 maart krijg ik alsnog een lisexcisie.

26-07-2023 | Vrouw | 26
Baarmoederhalskanker
Ik wil graag mijn ervaring delen omdat ik zelf voordat ik begon met de creme ook de ervaringen ging lezen en toen best wel bang was voor de behandeling (ook omdat de gynaecoloog erop had gewezen dat 20% eerder stopt met de behandeling vanwege de klachten). Ik ben met aldara creme begonnen vanwege pap 3a, vanwege mijn jonge leeftijd (26) vond ik lisexcisie (nog) geen optie.[lees meer...] De behandeling is mij niet tegengevallen. Wel lichte klachten gehad zoals griepachtig gevoel en rugpijn. Klachten als jeuk, irritatie en pijn bij plassen waren wel meer aanwezig (vooral vanaf week 10), maar al met al vond ik het prima te doen. Bij mij heeft het gelukkig gewerkt, ik ben een stadium ‘verlaagd’, naar pap 2. Nog steeds wel afwijkende cellen maar een stuk minder. Na een jaar weer opnieuw een uitstrijkje

11-10-2022 | Vrouw | 30
imiquimod (50mg/g)
Vanwege afwijkende cellen, cin 3 de aldara creme drie keer per week ingebracht. Vier maanden lang. Weinig bijwerken, dit viel bij mij mee. De dag het inbrengen soms lichte spierpijn in mijn benen, lichte hoofdpijn of wat vermoeider. De plek rondom het inbrengen goed verzorgen met vaseline, dan irriteert de huid niet. Bij mij helaas niet het gewenste resultaat geleve[lees meer...]rd. Alsnog een lisexcisie.

03-06-2022 | Vrouw | 31
imiquimod (50mg/g)
Vanwege voorstadium baarmoederhalskanker (pap3a1, toen pap3a2) en afwijkende biopten (cin2/cin3) ben ik gestart met de aldara creme na een gesprek met mijn gynaecoloog. Omdat ik 31 ben en nog een kinderwens heb is hier toen voor gekozen in plaats van gelijk een lisexcisie. Het is een behandeling die nog redelijk nieuw is maar de resultaten die er waren zagen er goed uit. H[lees meer...]elaas na 48(!) keer de aldara creme te hebben gebruikt (vaginaal op een tampon) was mijn uitstrijkje verder verslechterd van een pap3a2 naar een pap3b. Binnen drie weken ben ik geopereerd (lisexcisie) en nu in november weer terug op controle. Ik zou de creme zelf dus niet aanraden, enorm gebruiksonvriendelijk. Niet dat het een hoofdreden is, maar seksueel contact was echt niet mogelijk gezien de pijn. Dit is wel iets om mee te nemen, aangezien de behandeling met aldara toch lang duurt (3-4 maanden). Ook moet er gebruik worden gemaakt van een vorm van anticonceptie en mag je niet zwanger worden tijdens het gebruik van de aldara creme. Bij mij heeft het niets geholpen, maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat het voor anderen niet helpt en wellicht wel aanslaat. Het voordeel ervan dan is dat er geen lisexcisie heeft plaatsgevonden en er minder kans op complicaties zijn bij een eventuele zwangerschap.

13-04-2022 | Vrouw | 27
imiquimod (50mg/g)
16 weken aldara crème gebruikt 2 x per week. Pittige behandeling ik heb alles op alles moeten zetten om zo min mogelijk last te hebben lees; extra supplementen, geen alchohol, genoeg bewegen iedere avond op tijd slapen en gezond eten. Alleen op deze manier waren de klachten nog soort van te overzien. Alsnog last van spierkrampen, haarpijn en heel pijn in mijn onderrug. B[lees meer...]en blij dat de behandeling erop zit nu wachten op de uitleg of het genoeg heeft gedaan..

18-03-2022 | Vrouw | 30
imiquimod (50mg/g)
Vanwege pap 3b/cin3 gebruik ik 3 keer per week de aldara creme. Vanaf het begin ernstige bijwerkingen gehad. Standaard 12 uur na gebruik hoge koorts en griepachtige klachten. Nu ook extreme jeuk en haaruitval. Totale duur van de behandeling is 16 weken. Daarna kan pas worden gekeken of het effectief is geweest.

23-11-2021 | Vrouw | 20
imiquimod (250mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum