Ervaringen met Aldara

imiquimod

spierpijn stemmingswisselingen gewrichtspijn koorts vermoeidheid

Condyloma (14 meningen)
Huidkanker (10 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (10 meningen)
Wratten (7 meningen)

19-05-2018 | Vrouw | 52
imiquimod (5)
Huidkanker
ik had een sterke weerstnd om de aladra te gebruiken, deed het op aandringen dermatologe toch met als resultaat een sterk verbrande huid ! Volgens ervaringen die ik nu pas vind kan aldra het immuunsysteel kapot maken dus ik zou deze creme absoluut niet meer gebruiken ! Gebruik enkel natuurlijke middelen !

25-03-2018 | Vrouw | 56
Actinische keratose
Had basaalcelcarcinoom op mijn rug. Lokaal behandeld met Aldara (Imiquimod)en na 6 weken weg. Echter ook in die periode waarin ik het produkt gebruikte is mijn haaruitval begonnen en na stopzetting begon mijn haar te breken. Ook last van vermoeidheid en moeilijk om te concentreren tijdens gebruik. Mijn kapster, mijn moeder en zus hebben ook Aldar gebruikt (ook succesvol[lees meer...] voor basaalcelcarcinoom) en hebben ook dezelfde problemen met hun haar gehad dus ik beeld het me echt niet in (zoals huisarts me probeerde wijs te maken) Bij 4 mensen die ik zelf goed ken & die Aldara creme gebruikt hebben waren dus ook haarproblemen (uitval & afbreken) het gevolg.

04-11-2017 | Vrouw | 52
imiquimod (50mg/g)
na twee weken werd ik wat misselijk, moe en spierpijn. Na vier weken contact gezocht met huisarts, omdat ik zo ziek was dat ik gewoon niet meer kon. Op advies gestaakt met de behandeling en het blijkt nog eens dat het totaal niet geholpen heeft, baal enorm.

29-11-2016 | Vrouw | 43
Genitale wratten
Totaal onverwacht en onaangenaam een aantal genitale wratten vastgesteld bij mijn vriendin. Aldara voorgeschreven. In tegenstelling tot heel wat negatieve reacties heeft dit geneesmiddel uitstekende resultaten gegeven. Na drie weken was alles volledig verdwenen. We zijn nu 4 weken na einde van de behandeling en alles is terug zoals vroeger. Zeker aan te raden. Zorgvuldig e[lees meer...]n heel miniem (met wattenstaafje) aanbrengen enkel op het letsel. Zo heeft het bij ons perfect gewerkt.

16-05-2016 | Vrouw | 26
Condyloma
Elke keer als ik het gebruik, ben ik standaard de volgende dag extreem vermoeid. Zodanig, dat ik na 4 uur na het opstaan al amper mijn ogen kan open houden. Ik hou er persoonlijk dus rekening mee met mijn agenda.

23-03-2016 | Vrouw | 20
Condyloma
Na 3 keer smeren waren de wratjes al bijna helemaal verdwenen, zeer tevreden over dit product!

07-02-2016 | Vrouw | 22
Genitale wratten
Enorme schrik toen ik erachter kwam dat ik genitale wratten had. Na vijf keer gebruiken, waren ze allemaal al weg! Daarna gelukkig ook niet meer teruggekomen! Bijwerkingen waren bij mij jeuk, soms zo erg dat ik niet meer kon slapen, maar toch doorgezet. Enige nadeel is dat het heel duur is, volgens mij zijn er goedkopere alternatieven.

31-01-2016 | Vrouw | 25
Genitale wratten
Nu bijna twee weken bezig en ze lijken te verdwijnen. Eerst werden ze groter, daarna verdwenen er een paar. Er zitten nog twee kleine wratjes bij mijn vagina. Het is belangrijk dat je de huid goed insmeert rondom de wratjes, desondanks is mijn huid zwaar beschadigd tussen mijn vagina en anus. Het zit vol met brandende wondjes, waardoor het behandelen steeds meer pijn doe[lees meer...]t. Erg pijnlijk dus.

11-10-2015 | Vrouw | 23
Wratten
Gigantische jeuk gehad in de tweede week, maar nu al na zes keer (dus twee weken) smeren bijna geen wrat meer te ontdekken terwijl ik er heel veel had! Geen grieperig gevoel gehad, wel wat vermoeider dan normaal. Ik ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk weg blijven als ik het middel staak te gebruiken.

17-06-2015 | Vrouw | 40
Huidkanker
alle bijwerkingen die je kunt hebben, heb ik, grotere plek geworden die hevig ontstoken is met etter, spierpijnen,hevige vermoeidheid, emotioneel,..

25-05-2015 | Vrouw | 48
Huidkanker
Ik denk dat ik alle bijwerkingen heb gehad die in de bijschrijving stonden en iedere keer als ik verontrustend het zkh belde kreeg ik te horen dat het normaal was. Ik had deze carcinoom op mijn borst boven de borsten... Het plekje was heel klein maar uiteindelijk was de plek mega groot. Zoveel korsten en er kwam zelfs pus uit! Ik raakte emotioneel ook helemaal in de war en[lees meer...] huilde om alles. Het is nu meiden de plek is nog steeds rood van huidskleur. Ik denk niet dat ik weer voor deze methode zou kiezen.

15-12-2014 | Vrouw | 21
imiquimod
Ik heb dit zalf maar 3x gebruikt. Het was voorgeschreven door mijn gyneacoloog. Ik ben er erg ontevreden mee ! Heel veel bijwerkingen en heel veel pijn. Ik heb zo een erge pijn dat ik er LETTERLIJK van schreeuw.

27-04-2013 | Vrouw | 33
imiquimod
Heb 4 weken gesmeerd en tot nu toe weinig effect. 1 van de 11 wratjes is wel bijna weg. Na 4 weken ook open plekken, die brandden. Even weekje rustpauze genomen en sudocrem gesmeerd op de open delen en nu weer genezen. Nu weer verder met de behandeling. Verder geen bijwerkingen

19-03-2013 | Vrouw | 36
Hartkloppingen
Handig, dat ik een aandoening moet kiezen, en de mijne staat er niet bij. Het gaat dus over Genitale wratten. Ben nu al bijna 16 weken aan het smeren, wat de maximale gebruiksduur is voor deze creme. Tot nu toe gaan er af en toe een paar weg, maar ik ben bang, omdat ik toch steeds nieuwe krijg, ik er niet vanaf ben voor het einde van deze laatste kuur. De effectiviteit val[lees meer...]t me dus best tegen, de bijwerkingen vind ik meevallen. Ik smeer wel grote stukken in zodat ik daar minder kans heb op nieuwe. De gezonde huid kan wat zweertjes krijgen, maar die zijn ook snel weer weg.

29-10-2012 | Vrouw | 20
imiquimod
Goed enige bijwerking was jeuk. Verder niets.

29-10-2012 | Vrouw | 20
imiquimod
Ik heb dit medicijn na een bezoek aan de huisarts en een doorverwijzing naar de dermataloog gekregen voor mijn genitale wratjes. Ik was op dit moment ten einde raad. Ik ben vrij jong en heb deze soa opgelopen op een erg vervelende manier. Voordat ik begon met het medicijn was ik erg depressief. Toen ik kon beginnen met het medicijn stond ik eigelijk te springen van geluk. [lees meer...]De wratjes zouden verdwijnen! Na een week zag ik dat het al minder werd. En na 2 weken had ik nog maar een paar plekjes waar het echt zichtbaar was. Na 4 weken gesmeerd te hebben was het totaal verdwenen. Ik was eindelijk weer gelukkig. Ik hoef nu niet meer bang te zijn tijdens de sex dat het er vies uitziet of het afschrikt. Het enige waar ik op moet letten is gebruik van condooms. Ik mocht het nog 3 x 4 weken smeren 3 dagen in de week. Maar ik ben nu pas weer met een nieuwe behandeling begonnen en we zijn ruim 4 maanden verder. Heel afentoe kreeg ik een nieuw wratje die dan weer vanzelf verdweenm de enige bijwerking die ik heb gehad was de jeuk. En daarom raad ik het ook aan om het 2 uur voordat je gaat slapen op te smeren en daarna 8 uur doorslapen en meteen douchen! Er werd ook sproken over een plasflesje en dat is een hele handige tip. Een half liter flesje door de helft snijden. Dit is makkelijk voor vrouwen als je de creme hebt opgesmeerd en moet plassen. De bedoeling is dat je de kop van het flesje tegen je plasgaatje drukt zodat de creme niet weggaat en je daarna weer kan verder slapen. Voor mij viel de behandeling reuze mee.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (624) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum